was vandaag op een boerderij om kaas te kopen, ( logeerhond mee

ik heb nog nooit zoveel vliegen in een stal gezien !
nee, GEEN kalfsvlees meer voor mij ! Hoop voor jullie ook niet meer !

Moderator: moderatorteam
op iemand's bord , die totaal niets weet wat er achter zit , bedoel je zeker ?.. :Hayley84 schreef:Hoe dacht je dan dat jouw kalfsoestertje op je bord kwam?
gonnie schreef:En waarom niet? Volwassen koeien zitten ook onder de vliegen.
En wij hadden in de vakantie ook last van vliegen.
Vind het voor een volwassen koe net zo erg dat ze geslacht word, maar ik houd van vlees eten dus ga daar echt niet mee stoppen.
Wat is zielig, de vliegen of dat ze niet geslacht worden.Maeve schreef:En paarden dan?! Die zitten doorgaans ook onder de vliegen maar die worden niet geslacht. Dat is pas zielig!
Had hij niet als stiertje geboren moeten worden. Nee, grapje hoor.Pakdebal schreef:gonnie schreef:En waarom niet? Volwassen koeien zitten ook onder de vliegen.
En wij hadden in de vakantie ook last van vliegen.
Vind het voor een volwassen koe net zo erg dat ze geslacht word, maar ik houd van vlees eten dus ga daar echt niet mee stoppen.
een kalfje hoort in de wei, vrouwtjes kalfjes zijn daar nu ook, maar mannetjes niet
Sarah5 schreef:Niet alleen moet je dan stoppen met vlees eten, maar ook met melk drinken en kaas eten.
Hoe denk je dat jouw kaasje wordt gemaakt? Van melk wat was bedoeld voor 1 van die kalfjes, die worden dus direct weggehaald bij de moeder zodat de melk niet wordt opgedronken door het kalf.
Daar worden ze uiteindelijk voor geboren, zodat de koeien melk geven.
Dat kan haast niet kloppen, bij melkvee gaan vrijwel alle kalfjes in een box, ze zijn nl wel afhankelijk van melk, maar krijgen die niet van hun moeder. Gras kunnen ze op die leeftijd nog niet eten. De enige kalfjes die op die leeftijd in de wei staan zijn de kalfjes van vleeskoeien die grotendeels buiten gehouden worden.Pakdebal schreef:
een kalfje hoort in de wei, vrouwtjes kalfjes zijn daar nu ook, maar mannetjes niet
Dat zegt Sarah5 ook niet, ze zegt dat die kalfjes geboren worden zodat de koeien melk gaan geven.Pakdebal schreef:Sarah5 schreef:Niet alleen moet je dan stoppen met vlees eten, maar ook met melk drinken en kaas eten.
Hoe denk je dat jouw kaasje wordt gemaakt? Van melk wat was bedoeld voor 1 van die kalfjes, die worden dus direct weggehaald bij de moeder zodat de melk niet wordt opgedronken door het kalf.
kalfjes produceren nog geen melk en kaas ..
Melkkoeien ook niet als ze niet eerst een kalfje krijgen...Pakdebal schreef:Sarah5 schreef:Niet alleen moet je dan stoppen met vlees eten, maar ook met melk drinken en kaas eten.
gonnie schreef:Ik zie hier wel kleine stiertjes in de wei.
gonnie schreef:Dat zegt Sarah5 ook niet, ze zegt dat die kalfjes geboren worden zodat de koeien melk gaan geven.Pakdebal schreef:Sarah5 schreef:Niet alleen moet je dan stoppen met vlees eten, maar ook met melk drinken en kaas eten.
Dat zijn vleeskoeien slimmerd. Die worden niet gehouden om de melk. Die worden gehouden voor de biefstuk en om via een keizersnee nieuwe biefstukjes te produceren.Pakdebal schreef:gonnie schreef:Dat zegt Sarah5 ook niet, ze zegt dat die kalfjes geboren worden zodat de koeien melk gaan geven.Pakdebal schreef:Sarah5 schreef:Niet alleen moet je dan stoppen met vlees eten, maar ook met melk drinken en kaas eten.
en dit dan ?. Dan kan het ineens wel , gewoon in de wei
sirene schreef:Dat wordt dus ook stoppen met melk en kaas nuttigen. Wat moet er anders met die kalveren gebeuren ? Gezellig samen oud laten worden ?
Kalveren worden trouwens meestal de eerste weken apart gehouden. Daarna in groepen.
Deze liggen lekker op stro in een ruime box. Die hebben het heel wat beter dan een gemiddeld varken of kippetje.
Corneliana schreef:PakdeBal ik weet je leeftijd niet maar die kalveren worden zsm opgekocht door bedrijven. over een aantal boerderijen verdeeld, in kisten gestopt, volgepompt met ijzerarm voedsel en waggelen op de leeftijd van 24 weken naar de verdoemenis oftewel de veewagen in naar het slachthuis. dat noemen ze kalverboeren. al die boerderijen waar je een poppetje ziet met een emmertje en een lief kalfje als logo bijvoorbeeld zitten in die keten. ik heb nog nooit kalfsvlees gegeten en eet dat ook niet. die vliegen zijn daar dus niks bij.
Wat denk jij wat anders de functie van een boerderij is?Pakdebal schreef:Corneliana schreef:PakdeBal ik weet je leeftijd niet maar die kalveren worden zsm opgekocht door bedrijven. over een aantal boerderijen verdeeld, in kisten gestopt, volgepompt met ijzerarm voedsel en waggelen op de leeftijd van 24 weken naar de verdoemenis oftewel de veewagen in naar het slachthuis. dat noemen ze kalverboeren. al die boerderijen waar je een poppetje ziet met een emmertje en een lief kalfje als logo bijvoorbeeld zitten in die keten. ik heb nog nooit kalfsvlees gegeten en eet dat ook niet. die vliegen zijn daar dus niks bij.
ik weet het , daarom waarschuw ik nu deze leden op het HF
Of je een beroemdheid bent of niet ( dit was de boerderij van Boer zoekt vrouw ) , ze zijn allemaal met handel bezig ..![]()
![]()
![]()
Maeve schreef:Wat denk jij wat anders de functie van een boerderij is?Pakdebal schreef:Corneliana schreef:PakdeBal ik weet je leeftijd niet maar die kalveren worden zsm opgekocht door bedrijven. over een aantal boerderijen verdeeld, in kisten gestopt, volgepompt met ijzerarm voedsel en waggelen op de leeftijd van 24 weken naar de verdoemenis oftewel de veewagen in naar het slachthuis. dat noemen ze kalverboeren. al die boerderijen waar je een poppetje ziet met een emmertje en een lief kalfje als logo bijvoorbeeld zitten in die keten. ik heb nog nooit kalfsvlees gegeten en eet dat ook niet. die vliegen zijn daar dus niks bij.
Of je een beroemdheid bent of niet ( dit was de boerderij van Boer zoekt vrouw ) , ze zijn allemaal met handel bezig ..![]()
![]()
![]()
Pakdebal schreef:Maeve schreef:Wat denk jij wat anders de functie van een boerderij is?Pakdebal schreef:Corneliana schreef:PakdeBal ik weet je leeftijd niet maar die kalveren worden zsm opgekocht door bedrijven. over een aantal boerderijen verdeeld, in kisten gestopt, volgepompt met ijzerarm voedsel en waggelen op de leeftijd van 24 weken naar de verdoemenis oftewel de veewagen in naar het slachthuis. dat noemen ze kalverboeren. al die boerderijen waar je een poppetje ziet met een emmertje en een lief kalfje als logo bijvoorbeeld zitten in die keten. ik heb nog nooit kalfsvlees gegeten en eet dat ook niet. die vliegen zijn daar dus niks bij.
![]()
![]()
het is veel meer handel geworden dan vroeger !.. Geld, geld , geld , daar draait nu alles om , 2000 koeien brengen NOG MEER geld op , enz enz
hoera een stiertje , dat brengt meer geld op , enz
de buren een eindje verderop was afschuwelijk, een boerderij uit 1874 kan je nagaan , vreselijk , er was daar ook een winkel bij .Hilde schreef:Wat zien die kalfjes er goed uit, zeg. Mooi schoon stalletje ook, zo te zien. Ik heb wel erger gezien.