Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verwachten wij niet te veel van andere hondenbezitters?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

lets have fun

Re: Verwachten wij niet te veel van andere hondenbezitters?

Ongelezen bericht door lets have fun »

Ik verwacht helemaal niks van andere hondenbezitters. Ik richt me lekker op mezelf en m'n eigen hondjes. Je hebt er toch nauwlijks invloed op wat een ander doet dus waarom daar zo druk om maken?
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dee »

Ik verwacht eigenlijk vrij weinig van andere mensen. Uitzonderingen daargelaten, maar scheelt je een hoop ergenis :ok:
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Antonetta schreef: Net moest ik Balou tijdens een wandeling boven mijn hoofd houden, terwijl een los lopende hond (een kruising bordeauxdog) steeds naar Balou op sprong. Hij kwam ter hoogte van mijn schouders, gelukkig niet tegen mij aan dan had ik waarschijnlijk languit gelegen. En de eigenaar, die riep zijn hond wel maar bleef gewoon staan waar hij stond. Het kan best zijn dat de hond geen kwaad in zin had, ik heb geen idee, ik heb hem hier nog nooit eerder gezien. Maar ook dan was dit gedrag waar voor je mag verwachten dat de eigenaar zijn hond aanlijnt. Ik vind dat ik de man over het gedrag van zijn hond kan aanspreken en ik ben nadat ik Balou (die geschrokken was) naar huis had gebracht, op zoek gegaan naar de man en hond, maar ik heb ze helaas niet kunnen vinden.
het vreemde is altijd, dat alleen nette aardige mensen hun honden komen ophalen en aangelijnd meenemen , je bent er goed van af gekomen , dus .

meestal bij de vreselijkste aanvallen blijven die eigenaren graag ( ? ) op een afstand staan . :hmmm:
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik verwacht niks van andere hondenbezitters. Als mijn honden aan de riem zitten en een andere hond kont kijken, vind ik dat vervelend en loop ik gewoon door. Geeft Pasha vervolgens een snauw, dan is dat maar zo.

Kan ik geen loslopende hond gebruiken (bv bij een loopse Ushi), dan laat ik haar zitten en vraag of de reu opgehaald kan worden.

Ik heb honden voor mijn ontspanning(nouja, meestal dan :mrgreen: ).
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Pakdebal schreef:
Antonetta schreef: Net moest ik Balou tijdens een wandeling boven mijn hoofd houden, terwijl een los lopende hond (een kruising bordeauxdog) steeds naar Balou op sprong. Hij kwam ter hoogte van mijn schouders, gelukkig niet tegen mij aan dan had ik waarschijnlijk languit gelegen. En de eigenaar, die riep zijn hond wel maar bleef gewoon staan waar hij stond. Het kan best zijn dat de hond geen kwaad in zin had, ik heb geen idee, ik heb hem hier nog nooit eerder gezien. Maar ook dan was dit gedrag waar voor je mag verwachten dat de eigenaar zijn hond aanlijnt. Ik vind dat ik de man over het gedrag van zijn hond kan aanspreken en ik ben nadat ik Balou (die geschrokken was) naar huis had gebracht, op zoek gegaan naar de man en hond, maar ik heb ze helaas niet kunnen vinden.
het vreemde is altijd, dat alleen nette aardige mensen hun honden komen ophalen en aangelijnd meenemen , je bent er goed van af gekomen , dus .

meestal bij de vreselijkste aanvallen blijven die eigenaren graag ( ? ) op een afstand staan . :hmmm:
Deze was een paar maatjes te groot voor Balou, en wilde wel heel erg graag kennis maken. Ik vind het gedrag van de eigenaar van de hond dan ook onbegrijpelijk.
Gelukkig woon ik in een heel klein dorp waar je (uitzonderingen daar gelaten) bij problemen met elkaar in gesprek gaat. Deze man en hond kwamen niet uit het dorp.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

ik verwacht niets van andere hondenbezitters. Ik geniet van de omgeving en de wandeling met mijn eigen honden. En mijn honden zijn geen robots, zij doen heus wel eens iets dat eigenlijk niet mag (sporen zoeken bijvoorbeeld).
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ik verwacht standaard dat andere hondenbezitters totale nitwits zijn en niks van hondengedrag afweten. Gewoon uit desinteresse. Dat de honden van andere mensen overlast bezorgen zal die mensen ook niks interesseren. Dat is in de meeste gevallen ook zo jammer genoeg. Het stoort mij wel dat iedere idioot huisdieren (en ook kinderen) mag hebben, maar ja, er is toch niets aan te doen.

Als hondenbezitters wel verantwoordelijk omgaan met hun hond(en) ben ik wel aangenaam verrast. Zo hoort het ook, maar helaas gebeurt dat in de meeste gevallen niet.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik verwacht niets van andere hondenbezitters. Ik heb er ook geen hekel als andere honden mijn honden komen begroeten. Bij een grommetje zeg ik doorlopen en that's it. Maakt het leven zoveel meer relaxed. Ik heb jaren krampachtig elke keer mijn honden bij mij geroepen bij elke hond die we tegenkwamen, de lol van wandelen was er totaal af. Hier in de buurt bij de bekende losloopgebieden is het ook niet nodig, daar laat iedereen zijn honden naar elkaar toe gaan. En de enkeling die dat niet wilt, geeft dat aan en dan roep ik uiteraard mijn honden bij mij. Loop wel op de rustige tijden, op zondagmiddag zal je mij niet zien in die gebieden.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Het enige wat ik van andere hondenbezitters verwacht is dat ze mij en mijn honden geen overlast bezorgen (zijzelf en hun hond dan :mrgreen: )
Ik ben overigens wel snel tevreden, als iemand laat zien dat hij moeite doet om zijn stampende en jagende hond bij mijn Chihuahua's weg te halen vind ik het al prima, al luistert de hond niet.
Ik erger me aan mensen die geen interesse lijken te hebben in hun hond en dat komt wellicht wel door het HF en door het feit dat wij bovengemiddeld bezig zijn met honden.
Afbeelding
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sky »

Komen er honden bij mijn twee sociale honden buurten als die los lopen maak ik zelfs een praatje met de eigenaar.
Komt er een loslopende hond (waar het niet mag) buurten bij mijn aangeleinde sociale honden, oké liever niet want ik wil dat ze aan de riem negeren, maar gebeurd het en komt die hond zo dichtbij dat mijn honden niet meer kunnen negeren (fysiek contact bv) dan geef ik meer riem en laat ze gewoon snuffelen.
En bij een patsende hond laat ik de riemen los of trap ik de hond weg.

Bij mijn herder die vanuit angst niet berijkbaar is als er een loslopende hond op een paar meter passeerd en haar daarbij aankijkt (negeert die hond haar is er geen probleem en nergeerd ze ook) draaid ze door en zal ze voor de kil gaan als die hond te dicht in de buurd gaat zolang ze zelf vast zit.
Dus ik maak me wel druk ja als er weer een hond los loopt waar het niet mag, en ik daarom juist daar ga lopen. Honden aan de lijn zelfs als deze uitvallen worden nergeerd maar loslopende honden ook die met een bocht om haar heen gaan schiet ze in de verdediging en hangt ze gillend in de lijn en uit frustratie gaat ze twee meter in de lucht springen om uit haar riem te komen, helaas is dit weer zeer slecht voor haar omdat ze een hernia in haar rug heeft en dus absoluut niet mag springen. Ze kan hierdoor verlamd worden!.
En toch blijven mensen hun honden gewoon los laten waar te niet mag want ach ze hebben er geen last van.... Hun hond is niet de gene die wat doet.
Niet zien dat hun honden mijn hond uitdaagd door ficserend voorbij te lopen evt met hoge houding.

Ik train me rot om haar andere honden te laten nergen wat lukt als ze aangeleinde honden passerd (zelfs zo dichtbij dat de staarten elkaar raken) maar ze leerd nu helaas dat loslopende honden haar wel wat kunnen doen want die komen door haar gegil buurten en uitdragen.
Ik kan die cirkel dus niet verbreken met die niet luisterende loslopende honden op aanlijn plekken.

Heb ook wel eens met een Konings poedel en labrador gehad dat ik de riem maar los liet toen ze letterlijk door de poedel in haar achter poten werd gebeten en door de labrador grommend werd besprongen. Eigenaar met met een zakje snoepjes zwaaien en op afstand wachten tot ze ooit een keer zouden komen.
Meer dan de poedel flink in de nek vastpakken (zonder gaten) en daarna beide honden wegjagen doet ze dan niet maar daarna vertrouwde ze loslopende honden niet meer.
eveliendepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)

Ongelezen bericht door eveliendepien »

Ik heb net weer een pupje van 4 maand, die laat ik nog niet loslopen want heb haar pas 2 weken.
Andere honden vind ze erg interessant, maar zo'n fan van kennismaken aan de riem ben ik niet. Even snuffelen vind ik prima, maar ze wil gelijk met alles en iedereen spelen :p.

Nou liep ik gisteren ergens achteraf, liep er een vrouw met een behoorlijk (dikke) onstuimige golden retriever, hij was denk ik best jong. Zij heeft de hond los maar die luistert voor geen meter naar haar. Die hond trekt een sprintje richting mij, mijn pup in alle staten. Roept ze van 200 meter afstand "laat je hondje maar los hoor". Net alsof ik achterlijk ben dat ik mijn hond nog heb aangelijnd. Zodra ik er zeker van ben dat mijn pup goed genoeg naar me luistert laat ik haar uiteraard los. Loopt ze later naar me toe, nog steeds haar hond te roepen, "ja je kan haar beter loslaten omdat mijne ook los is". Ik heb maar tot 10 geteld en haar gezegd dat ze nog niet goed genoeg luistert en ben door gelopen.

Echt, van dat soort mensen pfff. Als je hond niet naar je luistert laat dat beest dan niet loslopen...
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

malinois schreef:
Tara schreef:
Pakdebal schreef:
Tara schreef:Mijn primaire belang is toch om gewoon te léven, niet om mijn hele leven na te moeten denken of ik een ander niet tot last ben.
Prima als een ander dat wel wil doen, maar ik doe dat niet. Trouwens, ik kan ook prima mijn eigen leven leiden zonder daarbij een ander tot last te zijn.
je kan best leven , waarom zou je niet kunnen leven als je je aan de regels houdt ? ( wat honden betreft , want daar gaat het om )

die mensen op mijn foto onder, hebben ook een hond aan de lijn, maar genieten wel van de zonsondergang , wat is daar mis mee ?
Zoals ik al twee keer heb gezegd, ik weiger op eieren te gaan lopen.
Neem nu het voorbeeld van mijn hond, die loopt NOOIT ergens aan de lijn. Ja, ik weet ook wel dat dat niet mag, maar aangezien hij hartstikke braaf is, geen stap verkeerd zet en nooit iemand tot last is zie ik geen enkele reden om hem aan te lijnen.
En dus doe ik dat niet, want ik zie daar namelijk het nut niet van in. Dan mag jij je er rot aan ergeren dat hij los loopt terwijl dat volgens de regeltjes niet mag, maar dan nog zie ik ook daar geen reden om hem aan te lijnen.
2 zielen 1 gedachte :ok:
Hier nog een, al had ik het nooit gedacht.
Mit schreef:Het enige wat ik van andere hondenbezitters verwacht is dat ze mij en mijn honden geen overlast bezorgen (zijzelf en hun hond dan :mrgreen: )
Ik ben overigens wel snel tevreden, als iemand laat zien dat hij moeite doet om zijn stampende en jagende hond bij mijn Chihuahua's weg te halen vind ik het al prima, al luistert de hond niet.
Ik erger me aan mensen die geen interesse lijken te hebben in hun hond en dat komt wellicht wel door het HF en door het feit dat wij bovengemiddeld bezig zijn met honden.
Hier idem. Alleen ergernis als mijn honden of ik lastig gevallen worden.
Ik ben van het leven en laten leven.

En als een hond een keer de fout in gaat, ach, kan gebeuren. Het zijn geen machines. Het enige waar ik me dan aan erger is als er vervolgens half of helemaal niet ingegrepen wordt. Inderdaad die laksheid en desinteresse van de eigenaar.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

eveliendepien schreef:Ik heb net weer een pupje van 4 maand, die laat ik nog niet loslopen want heb haar pas 2 weken.
Andere honden vind ze erg interessant, maar zo'n fan van kennismaken aan de riem ben ik niet. Even snuffelen vind ik prima, maar ze wil gelijk met alles en iedereen spelen :p.

Nou liep ik gisteren ergens achteraf, liep er een vrouw met een behoorlijk (dikke) onstuimige golden retriever, hij was denk ik best jong. Zij heeft de hond los maar die luistert voor geen meter naar haar. Die hond trekt een sprintje richting mij, mijn pup in alle staten. Roept ze van 200 meter afstand "laat je hondje maar los hoor". Net alsof ik achterlijk ben dat ik mijn hond nog heb aangelijnd. Zodra ik er zeker van ben dat mijn pup goed genoeg naar me luistert laat ik haar uiteraard los. Loopt ze later naar me toe, nog steeds haar hond te roepen, "ja je kan haar beter loslaten omdat mijne ook los is". Ik heb maar tot 10 geteld en haar gezegd dat ze nog niet goed genoeg luistert en ben door gelopen.

Echt, van dat soort mensen pfff. Als je hond niet naar je luistert laat dat beest dan niet loslopen...
Ik moet zeggen dat ik me aan dat soort dingen echt totaal niet meer kan ergeren sinds ik een sociale hond heb zelf.
Met Ben was dat een heel ander verhaal, en dan had je inderdaad af en toe wurgneigingen als er weer iemand dacht dat je hond stond te kwispelen omdat hij zo graag wilde spelen (niet dus)
Maar als je dan eenmaal zelf ook zo'n sociale rakker hebt, die het liefst ook de hele wereld gedag zegt (wat ze op straat niet mag, alleen in losloopgebied) ja dan kan ik er eigenlijk nauwelijks kwaad om worden als een andere hond het dan bij mijn hond doet.
Zo zie je maar, baasje gaat op de hond lijken. Of was het andersom :F:
Brindlecardi
Zeer actief

Jion schreef:
Apple schreef:
eveliendepien schreef:Ik heb net weer een pupje van 4 maand, die laat ik nog niet loslopen want heb haar pas 2 weken.

Ik moet zeggen dat ik me aan dat soort dingen echt totaal niet meer kan ergeren sinds ik een sociale hond heb zelf.
Met Ben was dat een heel ander verhaal, en dan had je inderdaad af en toe wurgneigingen als er weer iemand dacht dat je hond stond te kwispelen omdat hij zo graag wilde spelen (niet dus)
Maar als je dan eenmaal zelf ook zo'n sociale rakker hebt, die het liefst ook de hele wereld gedag zegt (wat ze op straat niet mag, alleen in losloopgebied) ja dan kan ik er eigenlijk nauwelijks kwaad om worden als een andere hond het dan bij mijn hond doet.
Het hoeft niks met sociaal of niet-sociaal te maken te hebben. Je kan je hond ook aangelijnd hebben omdat hij nog niet goed luistert (zoals de pup van Evelien), of omdat de hond mankt en niet mag rennen, of loops is, of anders achter de nijnen aangaat. Hoe dan ook is het dan mega-irritant als er dan een loslopende hond komt dollen terwijl jij daar met je hond (of nog leuker; 2 honden) aan die lijnen staat te goochelen. En dat het baasje dan zegt: "hij wil alleen maar spelen hoor!". Ja, dat snap ik ook wel maar.dat.gaat.dus.effe.niet.want.ze.zitten.aan.de.lijn. :gvd:
Ja uh shit happens denk ik dan :Q: :mrgreen: Misschien omdat ik Apple ook nooit aan een lijntje heb dat het me allemaal niet zo veel meer doet hoe andere hondenbezitter opvoeden.
Het enige wat ik vervelend vind is als je een hond hebt die bij je komt buurten, en vervolgens echt niet meer weg gaat, hoe ver je ook wegloopt. Maar goed, hoe vaak gebeurd dat, zelden :wink:
Brindlecardi
Zeer actief

Jion schreef:
Apple schreef:Misschien omdat ik Apple ook nooit aan een lijntje heb
:oohja:

Goedemorgen Apple! :mrgreen:
Principe is uiteindelijk hetzelfde, de persoon die je tegenkomt houd zijn hond niet bij zich, en bedenkt dat de honden maar moeten spelen, terwijl ik mijn hond in principe onder appèl houd om juist
niet te gaan spelen op straat.
Kan alleen maar zeggen dat het mij met een sociale hond niet veel uitmaakt, of dat nou met of zonder lijn is.
Met een niet zo sociale hond is de hele wereld irritant :F:
Brindlecardi
Zeer actief

Jion schreef:
Apple schreef:
Jion schreef:
Apple schreef:Misschien omdat ik Apple ook nooit aan een lijntje heb
:oohja:

Goedemorgen Apple! :mrgreen:
Principe is uiteindelijk hetzelfde,
Kom nou maar eens gezellig een keertje langs, dan mag jij met mijn honden én de jouwe aan lijntjes lopen en dan zoek ik wel een paar projectielachtige retrievers uit die even gezellig komen dollen. Ik wil wel eens zien hoe relaxed en handig jij dat doet. :mrgreen:
Je woont wel erg ver weg daarvoor :F:
Maar even zonder dollen, ik zeg nergens dat het leuk is, maar dat is wat anders dan het een ander heel erg kwalijk nemen dat ze zomaar hun hond op jou loslaten, alsof men een misdrijf pleegt. (even algemeen gesproken)
Er zullen vast ook horken zijn die dat hun hond laten doen, maar negen van de tien keert hoort er een net zo vriendelijk baasje bij, die gewoon het kwaad niet inziet van
zijn of haar hond op andere (aangelijnde) honden te laten lopen. Moet je je dan onnodig druk en kwaad staan maken om iets wat vanuit de andere eigenaar bezien, helemaal niet als vervelend bedoeld is?
Zonde van je energie. En zeker nu ik een sociale hond heb, boeit het me niet meer. Dan is het even onhandig, en misschien loop je de volgende keer even om als je die persoon weer tegenkomt, maar verder no hard feelings.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Jion schreef:
Apple schreef:

Het hoeft niks met sociaal of niet-sociaal te maken te hebben. Je kan je hond ook aangelijnd hebben omdat hij nog niet goed luistert (zoals de pup van Evelien), of omdat de hond mankt en niet mag rennen, of loops is, of anders achter de nijnen aangaat. Hoe dan ook is het dan mega-irritant als er dan een loslopende hond komt dollen terwijl jij daar met je hond (of nog leuker; 2 honden) aan die lijnen staat te goochelen. En dat het baasje dan zegt: "hij wil alleen maar spelen hoor!". Ja, dat snap ik ook wel maar.dat.gaat.dus.effe.niet.want.ze.zitten.aan.de.lijn. :gvd:
Als ik een hond zie aankomen die ik niet bij mijn hond wil, dan stuur ik hem toch echt meteen weg en als ik het echt niet vertrouw, dan pak ik Lotje gewoon op. Van de week was een puppy gigantisch irritant, was van goede buren, maar die kerel heeft de ballen verstand van honden en roept ook tegen mij laat je hond los er gebeurt niks, weet ik ook wel, maar er hoeft maar één hond te blaffen en Lotje vliegt weg, en de straat was zo'n 10 meter verder op. Maar toen bedacht meneer puppy dat-ie wel op Lotje kon gaan rijden. Mooi niet dus, beest eraf gegooid en ik ben meteen doorgelopen. Een andere puppy, net zo oud als Lotje, stak ineens de straat over toen ik al aan de overkant was en met een oudere mevrouw met een oude teckel opliep. Er zou maar net een auto zijn aangekomen... Ik beslis welke hond bij mijn hond komt, ik kan dan best heel erg niet zo aardig worden als het moet.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik verwacht t ergste, en ja vaak komt t nog uit ook :oohja:

loop je met je aangelijnde hond, komt er een intacte niet al te vriendelijke reu op ons af stuiven, - roept t baasje, Ja ze moeten elkaar even leren kennen. :idea:

Ik gooi Gil dan ook subiet los en loop door, terwijl ik de baas even aan zijn verstand peuter dat als zijn hond straks op is, dat t eigen schuld dikke bult is, en dat ik niet ingrijp :lekkerpuh: even een visite kaartje afgeven.
Gelukkig gaat t eigenlijk altijd wel goed, maar ik ben niet geamuseerd, ik ontloop de kluit meestal maar, is makkelijker voor mij :19:
mensen opvoeden is niet mijn ambitie,........
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Apple schreef:

ik geef jullie beiden gelijk , ik had ook een sociale hond en ik wist (!! ) gewoon dat hij geen puppy's zou aanvallen , dus was dat geen probleem :19:
maar
aan de andere kant , zou ik nooit zeggen " laat maar los " , want je weet nooit de reden van aan de lijn houden ( logee, nog niet luisteren , enz )

soms doen jullie zo spastisch over honden die even kennis willen maken , en soms is dat ook heel goed en terecht aan de kant van je eigen hond .
dus beiden gelijk . :ok:
judith & olly

Ongelezen bericht door judith & olly »

gelukkig zijn hier in de buurt verantwoordelijke baasjes. baasjes die ook wel weten wat ze doen zonder een forum te gebruiken. Maar bij sommige mensen die ik zie... denk ik: kom aub op t forum, dan leer je zoveel meer (ik had dat wel tenminste, leerde olly veel beter kennen)
ze behandelen een hond als mens, een hond trekt als de malle: baasje achteraan meegesleurd... al dit soort dingen...
eveliendepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)

Ongelezen bericht door eveliendepien »

Weetje wat het is, ik vind het prima als honden even komen buurten.. Maar op het moment dat zo'n hond die drie keer zo groot is als mijn pup, van een grote afstand erop af komt stormen en niet luistert naar de baas.. Vind ik toch niet zo fijn eigenlijk, ik weet dat mijn pup wel redelijk met andere honden gaat maar dat verschilt echt heel erg per hond en per situatie.. Als die baas dan vervolgens mij verteld wat ik moet doen word ik daar niet zo heel blij van.
Nou moet ik zeggen dat ik voorheen mijn vroegere hond ook vaak los had, maar die luisterde wel gewoon naar me en stormde niet met 20km/uur op puppy's af :p.
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

Afbeelding
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

Ik verwacht van mede-hondenbezitters dat ze hun honden bij zich houden als ze zien dat ik dat ook doe. Of dat nu inhoudt dat de hond onder appèl naast zijn baas blijft lopen, of dat baas met zn hakken in het zand moet ivm blafjoekel aan de riem, als ik de mijne kort aangelijnd heb, is dat met een reden, lijkt me. Dus hou je honden bij de mijne vandaan.
Verder verwacht ik alleen dat mensen met enig respect met hun hond omgaan (waag het niet om je hond met een stok te slaan) en that's it.
Qua voerkennis en inzicht in hondengedrag doen en laten ze maar. Niet mijn zorg.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik verwacht van hondenbezitters dat ze met hun honden anderen (mensen of dieren, waaronder mezelf) niet lastig vallen. Dat is eigenlijk alles. Meer niet.

Want als ze anderen lastig vallen, krijg ik het als hondeneigenaar óók op mijn brood.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik verwacht niets van mede-hondenbezitters. Het grootste deel van de hondenbezitters heeft weinig benul van hondengedrag of training, is daar niet in geïnteresseerd en denkt er gewoonweg niet over na. Juist degenen met makkelijke honden staan er vaak niet bij stil dat niet alle andere honden zo makkelijk zijn. En juist de mensen met honden die meer een gebruiksaanwijzing hebben of niet zitten te wachten op andere honden, houden veel meer rekening met elkaar. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, maar over het algemeen zijn het toch wel de mensen die hun hond overal op af laten stormen die daarbij roepen: 'Hij doet niets hoor!'. Die staan er dus niet echt bij stil dat andere honden misschien wél iets doen.

Ik laat mijn hond niet op elke hond afstormen, maar dat is ook uit eigenbelang hoor: als ik het niet vertrouw, wil ik niet dat mijn hond ergens op af stormt en in een vechtpartij belandt en daar misschien iets aan overhoudt.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”