ik ken 2 witte herders waar je even een straatje om voor moest lopen, ik deed dat niet voor een golden retriever , hoor .semmyboy schreef:Een witte herder en vooral de langhaar vind ik net een golden retriever met puntoren.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Witte-, Duitse-, of Oud Duitse Herder
Moderator: moderatorteam
-
Pakdebal
Re: Witte-, Duitse-, of Oud Duitse Herder
-
PepperenAngel
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Rottweiler (03-07-2013 overleden)
Jack Russell - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Eén van mijn eisen, een hond met een rechte rug!Pakdebal schreef:.
een klein advies , neem geen Duitse herder met een afgezakte, glijbaan rug , bij het lopen zie je ze al moeite hebben .
dus let op de heup-stand , vooral bij fietsen lijkt mij dit belangrijk
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Mijn herders welPepperenAngel schreef:En hoe doe je dat 's nachts, gaat'ie mee met je naar bed??
De één ligt rechts naast het bed, en de ander meestal links en soms achter het bed. Gezellig, hoor
's Morgens zodra ik wakker ben en me omdraai gaan die staarten van *bonkbonkbonk* op de vloer en dan mogen ze op bed. Heerlijk knuffelend wakker worden. Ik stap nooit chagrijnig uit bed, kan ik je verzekeren
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
de mijne slaapt naast mijn bed inderdaad en is de hele dag bij me, waar ik dan ook ben.Miranda schreef:Mijn herders welPepperenAngel schreef:En hoe doe je dat 's nachts, gaat'ie mee met je naar bed??![]()
De één ligt rechts naast het bed, en de ander meestal links en soms achter het bed. Gezellig, hoor![]()
's Morgens zodra ik wakker ben en me omdraai gaan die staarten van *bonkbonkbonk* op de vloer en dan mogen ze op bed. Heerlijk knuffelend wakker worden. Ik stap nooit chagrijnig uit bed, kan ik je verzekeren
verder nog iets?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
goedzo, dan wordt het vast en zeker geen dhPepperenAngel schreef:Eén van mijn eisen, een hond met een rechte rug!Pakdebal schreef:.
een klein advies , neem geen Duitse herder met een afgezakte, glijbaan rug , bij het lopen zie je ze al moeite hebben .

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hier slapen ze ook op de slaapkamer. Nog wel, in het nieuwe huis niet meer. Althans, dat is de bedoeling.
Jade ligt naast het bed. Ze begint in de mand, dan komt ze rechts naast me liggen, daarna verhuisd ze naar de linkerkant en ze eindigt rechts. Liefst op haar rug tegen de deur.
Bleza is ook deels herder. Die ligt eigenlijk de hele nacht in een van de manden. Behalve als het warm is, dan ligt ze op de vloer.
Als ik ga douchen ligt Bleza voor de deur, en Jade op de mat voor de douche.
Jade ligt naast het bed. Ze begint in de mand, dan komt ze rechts naast me liggen, daarna verhuisd ze naar de linkerkant en ze eindigt rechts. Liefst op haar rug tegen de deur.
Bleza is ook deels herder. Die ligt eigenlijk de hele nacht in een van de manden. Behalve als het warm is, dan ligt ze op de vloer.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Mij zwh is laatst ook gekeurd en heeft ook een aflopende rug, blijkbaaar. Dus telt niet alleen bij de Duitsers.
-
PepperenAngel
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Heb je zeker alles gelijkvloers?moosje schreef:Hier slapen ze ook op de slaapkamer. Nog wel, in het nieuwe huis niet meer. Althans, dat is de bedoeling.
Als een herder eerst trap moet lopen om bij de slaapkamer te komen lijkt me dat geen goed plan.
Persoonlijk wil ik geen enkel huisdier op mijn slaapkamer, vind dat vies.
-
PepperenAngel
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Een hond met een glijbaanrug vind ik pure mishandeling!renee-uk schreef:goedzo, dan wordt het vast en zeker geen dhPepperenAngel schreef:Eén van mijn eisen, een hond met een rechte rug!Pakdebal schreef:.
- renee-uk
- Zeer actief
waarom zou een herder geen trap kunnen lopen?PepperenAngel schreef:Heb je zeker alles gelijkvloers?moosje schreef:Hier slapen ze ook op de slaapkamer. Nog wel, in het nieuwe huis niet meer. Althans, dat is de bedoeling.
Als een herder eerst trap moet lopen om bij de slaapkamer te komen lijkt me dat geen goed plan.
Persoonlijk wil ik geen enkel huisdier op mijn slaapkamer, vind dat vies.
de mijne doet dat wel hoor, elke avond trap op en elke morgen uiteraard weer naar beneden

- renee-uk
- Zeer actief
ach ja, jij vindt wel meer dingen waarbij ik me op mijn bol krabbelPepperenAngel schreef:Een hond met een glijbaanrug vind ik pure mishandeling!renee-uk schreef:goedzo, dan wordt het vast en zeker geen dhPepperenAngel schreef:Eén van mijn eisen, een hond met een rechte rug!Pakdebal schreef:.

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Hier loopt de volwassen herder ook meerdere keren de trap op en af. Als ze gezond zijn en rustig aan doen is dat geen enkel probleem.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
PepperenAngel schreef:
Ben jij er de hele dag voor je hond of werk je? Werk je wel eens in de tuin, mest je wel eens stallen uit, ben je wel eens in de wei bezig, veeg je wel eens het erf aan of moet je onkruid verwijderen? Waar is dan je hond? Mijn honden zijn dan buiten en bij mij, lijkt me geen straf toch? Op zoek naar mollen, muizen, lekker met een bal spelen, uitgebreid in het gras in de zon luieren en je bemoeien met mensen die langs je erf komen.
Iets leuker dan de tijd doorbrengen op een flatje.
Ik vind dat je gelijk hebt hoor! Ik woon zelf op een etage, maar vrienden van me op de boerderij. Ik help ze regelmatig op het land en met hun paarden. Ik heb dan niet expliciet tijd voor mijn hond, maar ze scharrelt rond en 'bemoeit' zich regelmatig met waar ik mee bezig ben. Dat is heerlijk en echte quality time.
Op mijn etage woninkje gebeurt er te weinig. Ik kan veel tijd vrij maken voor de hond, maar buiten dat om krijgt ze weinig prikkels. Ik zeg niet dat mijn hond het slecht heeft, maar ik denk dat ze het veel leuker vind om samen met mij wat meer tijd op de boerderij te besteden

- TessaThomas
- Zeer actief
Maar jij hebt geen baasgerichte herder, maar een meer zelfstandige soort hond qua karakterPaisley schreef:PepperenAngel schreef:
Ben jij er de hele dag voor je hond of werk je? Werk je wel eens in de tuin, mest je wel eens stallen uit, ben je wel eens in de wei bezig, veeg je wel eens het erf aan of moet je onkruid verwijderen? Waar is dan je hond? Mijn honden zijn dan buiten en bij mij, lijkt me geen straf toch? Op zoek naar mollen, muizen, lekker met een bal spelen, uitgebreid in het gras in de zon luieren en je bemoeien met mensen die langs je erf komen.
Iets leuker dan de tijd doorbrengen op een flatje.
Ik vind dat je gelijk hebt hoor! Ik woon zelf op een etage, maar vrienden van me op de boerderij. Ik help ze regelmatig op het land en met hun paarden. Ik heb dan niet expliciet tijd voor mijn hond, maar ze scharrelt rond en 'bemoeit' zich regelmatig met waar ik mee bezig ben. Dat is heerlijk en echte quality time.
Op mijn etage woninkje gebeurt er te weinig. Ik kan veel tijd vrij maken voor de hond, maar buiten dat om krijgt ze weinig prikkels. Ik zeg niet dat mijn hond het slecht heeft, maar ik denk dat ze het veel leuker vind om samen met mij wat meer tijd op de boerderij te besteden
Hier hebben ze het liefste dat ik nooit ergens heen ga, tenzij ze mee mogen én dan alle aandacht krijgen. Toen ik op een flat woonde moesten we veel meer met Tessa doen van onszelf, omdat ze in huis weinig prikkels had. Toen we in een huis met grote tuin kwamen te wonen en aan het klussen/tuinieren waren dachten we dat ze wel met minder kon, omdat ze meer prikkels kreeg. Maar ze vond het helemaal niks, op de flat was alles wat we samen deden ook echt voor haar. Met tuinieren staat ze tegen je vastgeplakt in de hoop dat we iets gaan doen. En als ik ze samen mee neem naar de paarden vinden ze dat wel leuk, maar zijn steeds aan het wachten tot zij hun portie aandacht krijgen. Wat ze ook moeten krijgen, omdat ze anders dingen gaan zoeken en dat zijn toch dingen die ik als ongewenst zie.
Daarnaast zijn mollen/muizen en ander wild niet boeiend (en als het wel boeiend zou zijn was ik er niet echt blij mee), de baas is boeiend en de bal is bij de baas boeiend, want dan gaan we wat doen. Mensen die langslopen mogen ze zich niet mee bemoeien, pas als ze de tuin in willen komen. De meeste herders willen al zo snel alles regelen.
Tuurlijk zijn er herders die het goed doen op een erf zonder te werken, maar met de rest van jouw eisen vraag ik me af of je niet verder moet zoeken naar een ander ras.
- Paisley
- Zeer actief
Het gaat mij erom dat je de hond ook heel goed kunt betrekken bij het reilen en zeilen op een erf en dat dat voor baas en hond gewoon heel leuk is. Juist voor baasgerichte honden.TessaThomas schreef:
Maar jij hebt geen baasgerichte herder, maar een meer zelfstandige soort hond qua karakter![]()

-
PepperenAngel
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
En komt het dan denk je niet omdat je hond dat altijd zo gewend is geweest/ niet beter weet/het niet kent?TessaThomas schreef:[
Maar jij hebt geen baasgerichte herder, maar een meer zelfstandige soort hond qua karakter
Hier hebben ze het liefste dat ik nooit ergens heen ga, tenzij ze mee mogen én dan alle aandacht krijgen. Toen ik op een flat woonde moesten we veel meer met Tessa doen van onszelf, omdat ze in huis weinig prikkels had. Toen we in een huis met grote tuin kwamen te wonen en aan het klussen/tuinieren waren dachten we dat ze wel met minder kon, omdat ze meer prikkels kreeg. Maar ze vond het helemaal niks, op de flat was alles wat we samen deden ook echt voor haar. Met tuinieren staat ze tegen je vastgeplakt in de hoop dat we iets gaan doen. En als ik ze samen mee neem naar de paarden vinden ze dat wel leuk, maar zijn steeds aan het wachten tot zij hun portie aandacht krijgen. Wat ze ook moeten krijgen, omdat ze anders dingen gaan zoeken en dat zijn toch dingen die ik als ongewenst zie.
Daarnaast zijn mollen/muizen en ander wild niet boeiend (en als het wel boeiend zou zijn was ik er niet echt blij mee), de baas is boeiend en de bal is bij de baas boeiend, want dan gaan we wat doen. Mensen die langslopen mogen ze zich niet mee bemoeien, pas als ze de tuin in willen komen. De meeste herders willen al zo snel alles regelen.
Tuurlijk zijn er herders die het goed doen op een erf zonder te werken, maar met de rest van jouw eisen vraag ik me af of je niet verder moet zoeken naar een ander ras.
-
PepperenAngel
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ben ik helemaal met je eens!Paisley schreef: Het gaat mij erom dat je de hond ook heel goed kunt betrekken bij het reilen en zeilen op een erf en dat dat voor baas en hond gewoon heel leuk is. Juist voor baasgerichte honden.
-
PepperenAngel
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
En waarom zou dit ras hier wel passen?Inge O schreef:een hovawart bijvoorbeeldTessaThomas schreef: Tuurlijk zijn er herders die het goed doen op een erf zonder te werken, maar met de rest van jouw eisen vraag ik me af of je niet verder moet zoeken naar een ander ras..
- renee-uk
- Zeer actief
nee, dat geplak krijg je er gratis bij en doe je ze in de tuin om zichzelf even te vermaken blijven ze op de deurmat liggen, want misschien mogen ze dan wel weer gauw naar binnen bij baasje.PepperenAngel schreef: En komt het dan denk je niet omdat je hond dat altijd zo gewend is geweest/ niet beter weet/het niet kent?
sommig gedrag zit in de genen, krijg je er gratis bij en dat heeft niks te maken met wennen aan.
je kunt het ze wel ontzeggen, maar dan heb je een overduidelijk ongelukkige hond en ik vraag me af waarom iemand dat zou willen

- renee-uk
- Zeer actief
omdat een hovawart een stuk zelfstandiger is dan de gemiddelde dh, odh of zwhPepperenAngel schreef:En waarom zou dit ras hier wel passen?Inge O schreef:een hovawart bijvoorbeeldTessaThomas schreef: Tuurlijk zijn er herders die het goed doen op een erf zonder te werken, maar met de rest van jouw eisen vraag ik me af of je niet verder moet zoeken naar een ander ras..

-
blondie
- Zeer actief
Dat is echt wel herkenbaar ja. Al is de tuin nog zo groot, krijgen ze alle vrijheid die ze zich kunnen wensen de meesten zijn het liefst in de buurt van de baas. Had het met mijn beide herders, heb er nu nog 1 en die ligt nu ook letterlijk aan mijn voeten. Is ook erg slecht in zichzelf vermaken ook overigens, de ander kon dat dan weer wel, maar wel met mij in de buurt dan.renee-uk schreef:nee, dat geplak krijg je er gratis bij en doe je ze in de tuin om zichzelf even te vermaken blijven ze op de deurmat liggen, want misschien mogen ze dan wel weer gauw naar binnen bij baasje.PepperenAngel schreef: En komt het dan denk je niet omdat je hond dat altijd zo gewend is geweest/ niet beter weet/het niet kent?
sommig gedrag zit in de genen, krijg je er gratis bij en dat heeft niks te maken met wennen aan.
je kunt het ze wel ontzeggen, maar dan heb je een overduidelijk ongelukkige hond en ik vraag me af waarom iemand dat zou willen
- TessaThomas
- Zeer actief
Nee hoor, de volwassen herder heeft 2,5 jaar buiten geleefd bij haar vorige eigenaren en kon dus niet altijd bij hun zijn. Die zou dus gewend moeten zijn om zichzelf te vermaken en bij bepaalde dingen kan ze dat. Maar dat zijn vooral ongewenste dingen.PepperenAngel schreef:En komt het dan denk je niet omdat je hond dat altijd zo gewend is geweest/ niet beter weet/het niet kent?TessaThomas schreef:[
Maar jij hebt geen baasgerichte herder, maar een meer zelfstandige soort hond qua karakter
- TessaThomas
- Zeer actief
Precies, als ik de achterdeur open zet gaan ze 5 seconde naar buiten en staan dan naast me of liggen op de deurmat. De volwassen hond die het gewend zou moeten zijn gaat vaker zelfs naar buiten, om mensen en honden uit te schelden bij de poort. Dat is het enige vermaak dat zij alleen kent.renee-uk schreef:nee, dat geplak krijg je er gratis bij en doe je ze in de tuin om zichzelf even te vermaken blijven ze op de deurmat liggen, want misschien mogen ze dan wel weer gauw naar binnen bij baasje.PepperenAngel schreef: En komt het dan denk je niet omdat je hond dat altijd zo gewend is geweest/ niet beter weet/het niet kent?
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
buster wil ook absoluut niet alleen naar buiten
stel je voor dat ik een stap te ver naar links zet , daar moet hij dan toch bij zijn
alleen is maar alleen en dat wil hij niet
de baas en de baas dat is wat hij wil
stel je voor dat ik een stap te ver naar links zet , daar moet hij dan toch bij zijn
alleen is maar alleen en dat wil hij niet
de baas en de baas dat is wat hij wil
Fenneke en Baloe

-
PepperenAngel
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Dat klinkt ideaal! En zijn er ook nog minpunten aan dit ras?Inge O schreef:
omdat die ongeveer net willen wat jij wil : beetje op het erf, beetje bij de baas, beetje waken, beetje spelen en verder ook veel hun eigen ding doen en daar plezier uit halen.
op mijn site kan je lezen hoe ze verder zijn.
edit: heb je site net zitten lezen over de 'minpunten'. Eigenlijk is het gewoon een ideaal ras
-
PepperenAngel
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Inge, ik heb net je filmpje 'ochtendritueeltje' zitten bekijken (erg leuk!) en zie dat je schrikdraad hebt staan. Hoe heb jij je honden geleerd dat ze daar achter moeten blijven of er niet onder doorgaan? Oftewel, hoe pak jij dat aan met een pup?
-
PepperenAngel
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Het lijkt mij ook de enige manier om ze te laten weten dat ze bij het stroomdraad uit de buurt moeten blijven.Inge O schreef:dat draad staat er natuurlijk niet voor hun maar voor de paarden maar ze blijven inderdaad wel uit het weiland door dat draad.PepperenAngel schreef:Inge, ik heb net je filmpje 'ochtendritueeltje' zitten bekijken (erg leuk!) en zie dat je schrikdraad hebt staan. Hoe heb jij je honden geleerd dat ze daar achter moeten blijven of er niet onder doorgaan? Oftewel, hoe pak jij dat aan met een pup?
ik leer daar overigens niets aan : elke pup komt hier de eerste paar weken jammer genoeg wel een paar keer tegen het draad aan (de pup die hier blijft uiteraard, niet alle puppen uit het nest) en het enige wat ik doe is proberen te maken dat ik niet vlak in de buurt sta als dat gebeurt zodat de pup de schok niet aan mij linkt. meestal maak ik vooraf ook wel dat er wat verlies op het draad zit zodat pup geen megazware knal krijgt maar een iet of wat beschaafdere schok - maar het blijft zielig natuurlijk
.
Heb jij het bij jouw Beauceron ook op die manier gedaan?
-
PepperenAngel
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Onverwachts hebben we gisteren een klein hondje opgehaald bij iemand waar ze met spoed weg moest. Heb besloten dat het beter is om nog geen grote hond aan te schaffen. Dit omdat mijn JR dit gewoon niet aankan vanwege zijn leeftijd. Maar omdat ik wel het idee had dat hij gezelschap wilde hebben we gekozen voor dit ukkie (kruising JRxTeckel).
En ze is leueueueuk
Het is echt zo'n hondje die je gewoon lief en leuk moet vinden. Helaas heeft ze al een nest pups gehad die met de keizersnede zijn gehaald en ze is meteen gesteriliseerd. Ze is pas 1,5 jr. Echt sneu gewoon. Maar we zijn helemaal verliefd

En ze is leueueueuk

- Paisley
- Zeer actief
Leuk beestje! Een als je wat scheel kijkt, of heel erg bezopen bent, lijkt het nèt een mini herdertje!

-
PepperenAngel
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Paisley schreef:Leuk beestje! Een als je wat scheel kijkt, of heel erg bezopen bent, lijkt het nèt een mini herdertje!
Er gaat hier een wereld voor haar open! Ze komt van een flat en ze kon vandaag geen genoeg krijgen van de ruimte hier, ze bleef maar rennen. De paarden stonden heel verbaasd te kijken toen ze zo aan het racen was in het weiland