Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ex-reu ruikt naar loopse teef?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Trina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie
Aantal honden: 3
Contacteer:

ex-reu ruikt naar loopse teef?

Ongelezen bericht door Trina »

Vanmiddag liep ik met Oberon, toen we een vrouw tegenkwamen met een hondje.
De honden mochten even los spelen. Oberon rende om de hond heen en piepte onophoudelijk. De vrouw had mij al verteld dat haar hond een gecastreerde reu was.
Toen ik even later door wilde lopen, kwam Oberon niet achter me aan, zoals gewoonlijk, integendeel, wat ik ook riep meneer hoorde me niet en liep steeds achter het hondje aan.
Uiteindelijk ben ik er naar toe gegaan en heb hem aangelijnd.
Tot mijn grote verbazing had hij het schuim op zijn mond.
Hij dacht echt dat de reu een loopse teef was.
De vrouw wist mij te vertellen dat dit wel vaker gebeurde en dat het ook klopte dat een reu een ex-reu voor een loopse teef houdt.

wie o, wie snapt hier wat van?
Afbeelding
*Leen*
Actief

Ongelezen bericht door *Leen* »

nou ik in ieder geval niet!!!!!
wat een mooie foto heb je daar van Oberon!
Als Cerruti zo groot gaat worden 8O
Groetjes van Leentje en een poot van Bengo&Cerruti

*op maandag 8 maart hebben ze Bengo achter mijn rug om herplaatst. Bengo was een prachtige, lieve gezonde zwarte labrador. MIjn soulmate. Bij elke stap die ik zet denk ik aan hem. *
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

ja wij horen dat ook vaak en zien het ook vaak.
Reuen die heel erg 'wild' op een gecastreerde reu reageren.....

waarom......w.s. ruiken ze lekkerder ofzo maar hoe dat dan zit....
Ruth
Actief

Ongelezen bericht door Ruth »

klopt ze ruiken lekker :-D
heb het ook met champ dat de honden achter ham aan gaan 8O
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Wat een goede informatie, heb dat namelijk nooit geweten!! :ok:
Trina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trina »

Bedankt Inge voor de duidelijke uitleg. Ja, zo is het ook logisch. Weer wat geleerd.

Nou Leen, Cerruti wordt ook zo groot hoor. Wij zien dit zelf helemaal niet, wij vinden Oberon nog steeds ons kleine 'poepie' :p:
Ben trouwens wel benieuwd naar jouw hond, foto???
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Dit vind ik dus een nadeel van castreren....je weet van te voren nooit of je hond lekker gaat ruiken. Sandro is gecatreerd en godzijdank is hij niet aantrekkelijk voor andere reuen. Met de uitlaatdienst heb ik er twee mee die dat dus wel zijn......heel vervelend voor de hond :cry:
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
-Mieke-
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes

Ongelezen bericht door -Mieke- »

Inge O schreef:het is eigenlijk heel simpel: zowel de reu als de teef (alle mannelijke en vrouwelijke dieren trouwens) produceren testosteron(mannelijk hormoon) én oestrogeen (vrouwelijk). bij een gecastreerde reu valt de testosteronproduktie zo goed als weg, gevolg: de oestrogenen krijgen de overhand, en dat wordt door hun (vroegere :mrgreen: ) sexegenoten perfekt zo geroken!
het omgekeerde krijg je dus bij een teef, die om die reden na sterilisatie vaak nog wat pittiger wordt qua gedrag!
misterie opgelost :mrgreen: !
oops nu wordt het pas ingewikkeld... :Q
Ik heb hier twee reuen en één teefje... alledrie gecastreerd...
Ik zal er een tekeningetje moeten bijmaken :oeps: :mrgreen:
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Yep, dat vind ik dus ook een zeer groot nadeel van castreren van reuen. Mijn Moritz is ook gecastreerd en ruikt inderdaad ook zeer aantrekkelijk voor bepaalde reuen........ als ik dit van te voren had geweten (stom, stom), had ik er nog wel 10 keer over nagedacht.

Aan de andere kant is het natuurlijk ook weer een voordeel: veel reuen zien hem niet als concurrentie en zo heeft hij practisch nooit ruzie ;)

maar toch..... :?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
-Mieke-
Zeer actief

Inge O schreef:
paulemieke schreef:
Inge O schreef:het is eigenlijk heel simpel: zowel de reu als de teef (alle mannelijke en vrouwelijke dieren trouwens) produceren testosteron(mannelijk hormoon) én oestrogeen (vrouwelijk). bij een gecastreerde reu valt de testosteronproduktie zo goed als weg, gevolg: de oestrogenen krijgen de overhand, en dat wordt door hun (vroegere :mrgreen: ) sexegenoten perfekt zo geroken!
het omgekeerde krijg je dus bij een teef, die om die reden na sterilisatie vaak nog wat pittiger wordt qua gedrag!
misterie opgelost :mrgreen: !
oops nu wordt het pas ingewikkeld... :Q
Ik heb hier twee reuen en één teefje... alledrie gecastreerd...
Ik zal er een tekeningetje moeten bijmaken :oeps: :mrgreen:
haha, voor jezelf, of voor de honden? :mrgreen: :mrgreen:
Lach maar.... ik heb altijd twijfels bij een combinatie van twee teven.... maar als ik dat hier moet geloven dan heb ik twee reuen die naar teef ruiken en minder of geen testosteron produceren en een teef met pittige trekjes (klopt!), die dan wel testosteron en/of minder oestrogeen....

euhhhhhhhhh daar geraakt nen mens van in de war hoor :jank: :huh:
Daarbij had Bob één niet ingedaalde teelbal, die (op de plaats van de eileider) aan de nier vastzat en een nogal dikke zaadleider, die eerder op een eileider leek. Maar het bleek dan toch weefsel van een teelballetje te zijn... misschien een beetje hermafrodiet in aanleg????

NOU MOE ??????????? :? :? :? :? :?
groetje, Mieke
Momo en Kiki
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Theoretisch klopt dit natuurlijk als een bus, en Jack (gecastreerd) ruikt volgens mij ook heel lekker voor reuen. Hij wordt vaak aan alle kanten schoongelikt. :-D
Maar wat ik dan zo vreemd blijf vinden is dat loopse teven hem ook gigantisch aantrekkelijk vinden. Hij zou dan toch hartstikke fout moeten ruiken voor een teef, maar van de week was het weer prijs: hup, meteen staart opzij, en Jack klimt er dan ook zeer enthousiast bovenop. :roll: Ik heb het wel meegemaakt dat een echte reu werd afgesnauwd en Jack met open armen, eh, poten werd verwelkomd. Als jullie het snappen, snap ik het, maar ik snap het niet. :?

Nou is het natuurlijk wel een hele knappe jongen...

Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

na amputatie van de geslachtsorganen, worden vele honden slachtoffer van opdringerige reus.
castratie heeft heel veel bijwerkingen, maar dierenartsen kunnen er een honorarium voor aanrekenen en raden het dus aan. Ook vrouwen met penisnijd zijn steeds voor castratie te vinden.
-Mieke-
Zeer actief

mechelaar_fan schreef:Ook vrouwen met penisnijd zijn steeds voor castratie te vinden.

:piew :V :V :V :piew :V :V :V :piew :V :V :V :piew :V :V :V :piew :V :V :V :piew :V :V :V
:piew :V :V :V :piew :V :V :V :piew :V :V :V :piew :V :V :V :piew :V :V :V :piew :V :V :V

What's in a man's mind? :roll:
groetje, Mieke
Momo en Kiki
mechelaar_fan
Zeer actief

amputatie van geslachtorganen zonder medische redenen is dierenmishandeling. punt uit.
kan jij gek vinden, maar uw reactie pleit tegen u.
honden castreren, en dan maar janken dat ze aan artrose lijden... wel breng je heel het hormonaal stelsel in de war. Ook de Calciumhuishouding en botvorming zijn volledig hormonaal gestuurd. Dit is ook een van de oorzaken van spierenverzwakking na castratie (oa door de lagere calciumspiegel in het bloed, en calcium is een noodzakelijk mineraal voor de spiercontractie). De spierverzwakking gaat ervoor zorgen dat de gewrichten minder steun krijgen, en de artrose wordt nog bevorderd.
Dan heb ik het nog niet over de gevolgen op het temperament, drift en karakter.
Wanneer penisnijd je weerhoudt van logisch na te denken... zet dan maar verder onnozele smilies op het forum.
Roos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roos »

Scooby ziet gecastreerde reuen ook aan voor loopse teefjes, best lastig soms maar hij vecht daar tenminste niet mee ;)
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

mechelaar_fan schreef:amputatie van geslachtorganen zonder medische redenen is dierenmishandeling. punt uit.
honden castreren, en dan maar janken dat ze aan artrose lijden... wel breng je heel het hormonaal stelsel in de war. Ook de Calciumhuishouding en botvorming zijn volledig hormonaal gestuurd. Dit is ook een van de oorzaken van spierenverzwakking na castratie (oa door de lagere calciumspiegel in het bloed, en calcium is een noodzakelijk mineraal voor de spiercontractie). De spierverzwakking gaat ervoor zorgen dat de gewrichten minder steun krijgen, en de artrose wordt nog bevorderd.
Wanneer penisnijd je weerhoudt van logisch na te denken... zet dan maar verder onnozele smilies op het forum.
Op zich heb je best gelijk hoor.... ik zou ook niet zo "snel" een reu weer laten castreren (heb er achteraf best spijt van), maar het ging om jouw reactie dat het "uit penisnijd gedaan zou worden" 8O
Dat is natuurlijk een beetje (nou ja, beetje?) belachelijk :roll: :mrgreen:
Dit lijkt mij zelden tot nooit een reden tot castratie......

Eerlijk gezegd vond ik het dus vreselijk dat we Moritz "moesten" laten castreren (wegens omstandigheden) en mijn man (jaaaaaa MAN) zat er helemaal niet mee.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
-Mieke-
Zeer actief

mechelaar_fan schreef:amputatie van geslachtorganen zonder medische redenen is dierenmishandeling. punt uit.

Maar ja, ik heb toch enkel die ene zin gequoted.... :roll:
Ik kan best je hele redenering volgen. Waarmee ik het dus nog niet helemaal hoef eens te zijn... Dierenmishandeling, komaan zeg...
Maar hoe je er "die vrouwen met penisnijd" bijsleurt.... tja ik kan het niet helpen, maar daarbij lig ik echt wel plat van 't lachen hoor! Met of zonder smilies......
groetje, Mieke
Momo en Kiki
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Inge O schreef:en, als ik mijn teefjes laat steriliseren, doe ik dat dan uit 'baarmoedernijd', of zoiets??!! :piew
ja, en daarom doe ik het ook niet ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Van castratie van je hond naar penisnijd :piew Ik mis een paar stappen in de gedachtengang 8O
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

mechelaar_fan schreef:Ook vrouwen met penisnijd zijn steeds voor castratie te vinden.
Oei....dan mag mijn vriend wel oppassen :mrgreen:
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
mechelaar_fan
Zeer actief

castratie van teven zonder medische redenen is net zo goed dierenmishandeling.
mechelaar_fan
Zeer actief

Inge O schreef:
mechelaar_fan schreef:castratie van teven zonder medische redenen is net zo goed dierenmishandeling.
en daar alleen kan je twintig topics over opstarten......
20 dezelfde dan, want zoveel medische redenen die amputatie van de geslachtsorganen noodzakelijk maken zijn er niet.
dierenartsen knippen graag, brengt wat op in deze moeilijke tijden.
Maaike
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maaike »

Vooropgesteld dat ik zelf ervoor ben om een hond "intact" te laten, soms kan je niet anders dan overgaan op een castratie. Heb ik zelf mogen ondervinden (en Casper ;) ).

Je hebt het over calciumhuishouding en botvorming, dat deze hormonaal getuurd zijn.....puur en alleen op geslachtshormonen????? Of door hormonen die af worden gegeven door de hypofyse gesitueerd in het hoofd? Misschien begrijp ik iets niet, maar ik vertrouw erop dat je me jouw beredenatie even wilt uitleggen en onderbouwen.

Trouwens, een lage calciumspiegel is toch op te vangen dmv supplementen? Waarom wordt dat dan niet geadviseerd na een castratie?

Gevolgen op temperament, drift, en karakter??......pffffffff, nee hier absoluut niet gelukkig. Casper is geen suffe, niet vooruit te branden, kachelhond geworden. Maar misschien is dat puur geluk....
Groetjes van mij en een poot van Casper
Afbeelding
**Ella**
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia »

Maaike schreef: Gevolgen op temperament, drift, en karakter??......pffffffff, nee hier absoluut niet gelukkig. Casper is geen suffe, niet vooruit te branden, kachelhond geworden. Maar misschien is dat puur geluk....
Ik denk dat je daarin geluk hebt gehad, want het is niet zondermeer.
Ik heb een hond gezien bij de cursus veldwerk die gecastreerd was. Nou hij liep alleen nog maar stapvoets :roll: Nou die komt echt niet tot voorstaan. De Fazanten lachen hem uit :mrgreen:
De trainer zei het toen gelijk, veel gecastreerde reuen lopen minder in het veld, dat betekend dus minder driften.
Groetjes Sylvia
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”