Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Op mijn scherp is hij hartstikke mooi! (Het orgineel)
De bewerking van Toots is veel te veel van het goede en ik krijg er een beetje een 'nep' idee bij
Maar zo zien jullie mijn foto´s dus altijd.
Maar zo zien ze er bij mij dus juist goed uit.
Dit is best erg eigenlijk lol.
Ik zal binnenkort eens kijken of er iets te doen valt aan mijn scherm.
Zo zie ik ze vaak wel ja.
Hopelijk lukt het met je scherm!
Geeft niet hoor.
Af en toe dacht ik van huh donker als iemand het had over een donkere foto en dan moest die bij mij echt niet lichter.
Maar mijn scherm is nog wel even een gedoe. Het lukt niet mijn contrast aan te passen. Wel de helderheid maar dat is goed of moet ik bekijken als ik contrast heb aangepast.
Maar ik heb een testje gedaan en mijn contrast moet omlaag of omhoog.
Nou even uitvinden hoe.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Char7 schreef:Ik zal ook weer eens een foto laten zien, vanavond gemaakt, eerste keer dat ik mijn zwarte achtergrond heb uitgeprobeerd.
Ik heb ook onwijs moeten bewerken om de achtergrond écht zwart te krijgen. Blij dat hij kortharig is.
Is dat normaal of doe ik toch iets niet goed?
Nou ja, without further ado:
Edit: foto was te klein, verholpen met flickr ipv photobucket
Dat zwarte echt zwart krijgen kun je doen door de witbalans in te stellen met een grijskaart. In een studio vind ik dat een vrij makkelijke manier van het instellen van je witbalans.
Een grijskaart is altijd 18% grijs. Je kunt je camera met witbalans handmatig instellen vertellen: dit is een kleur die je kent. Daar past je camera dan verder alle kleuren op aan.
Het verschilt per camera hoe je dat kunt instellen, maar het zit altijd ergens bij de witbalans instelling. Een grijskaartmeting kost wel even wat tijd, maar in studiosetting is dat niet zo'n probleem. Een grijskaart zelf is overigens ook niet zo duur in aanschaf
mwah ik vind een grijskaart best prijzig als je nagaat dat t een soort van papier is met een grijs kleurtje, slaat de prijs vaak nergens op
net iets na zonsopkomst vanmorgen
shoot
Vind je macro heel mooi qua kleur en scherpte, alleen heb je qua compositie wel eens spannendere foto's gehad. Maar ik moet niks zeggen, kan dat niet eens.
klopt mensen houden van saaie lege foto`s, 1 onderwerp klaar
maar ik vind een keertje de bokeh opzoeken ook wel leuk, tja ze worden dan wel heul erg druk, moet kunnen - gaan we daarna weer voor saai en netjes
dank je wel toots, hoewel de eerste foto van mij , iets teveel is na verscherpt mogen jullie best zeggen hoor, heb hem er bewust tussen gezet
die gele kleuren van die bloemen zijn hartstikke lastig vast te leggen, want ze slaan heel gauw dicht( de kleuren)veel hangt dan af van de kwaliteit aparatuur
de compositie is goed t kan idd hier en daar iets scherper
Ik vind je eerste foto niet storend kwa overscherpte zeg maar.
Al vind ik foto 2 en 3 wel mooier gewoon kwa alles en de bokeh vind ik juist heel erg leuk.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..