Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kennis maken
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Labrador
dingo - Aantal honden: 3
kennis maken
IK ben van jongs af aan groot gebracht met honden en katten
rond mijn twintigste kreeg ik via een asiel een kat met een heel Eigen karakter
twee weken later is mij verzocht het dier af te staan
door een fout had mij een Europese wild cat. gegeven die uit een naburige dierentuin was ontsnapt
dit was voor mij het begin van een interesse voor het wild gedrag en domesticatie
vele dieren volgde maar de hond en hondachtige in het bijzonder
momenteel heb ik drie honden drie varkens twee katten
ik ben benieuwt of ik mensen tegen kom met belangstellen voor het wild gedrag van hond achtige
dolfijn bijv.
hoewel ik weinig tijd heb hoop ik van deze site nog wat bij te leren
groetjes evs
rond mijn twintigste kreeg ik via een asiel een kat met een heel Eigen karakter
twee weken later is mij verzocht het dier af te staan
door een fout had mij een Europese wild cat. gegeven die uit een naburige dierentuin was ontsnapt
dit was voor mij het begin van een interesse voor het wild gedrag en domesticatie
vele dieren volgde maar de hond en hondachtige in het bijzonder
momenteel heb ik drie honden drie varkens twee katten
ik ben benieuwt of ik mensen tegen kom met belangstellen voor het wild gedrag van hond achtige
dolfijn bijv.
hoewel ik weinig tijd heb hoop ik van deze site nog wat bij te leren
groetjes evs
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Re: kennis maken
Welkom hier op het forum.

- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Als je je aanmeldt bij de gebruikersgroep 'vaste gebruikers' kan je overal op het forum posten;)
Aanmeldprocedure
Aanmeldprocedure

-
- Actief
Labrador
bedankt voor het onthaal
Ben jij toevallig die persoon die op MP adverteert met een toekomstige kruising Dingo en een hond?
Welkom trouwens.
Welkom trouwens.
Komt ts toevallig uit Vlaanderen? En zijn daar de laatste zoveel jaar daadwerkelijk katten ontsnapt uit de dierentuin?Nanna schreef:Toe maarevs schreef: door een fout had mij een Europese wild cat. gegeven die uit een naburige dierentuin was ontsnapt![]()
Laatst gewijzigd door Muk op 04 sep 2013 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooiker.
welkom en veel plezier op dit forum.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooiker.
welkom en veel plezier op dit forum.
Dat moet je ruim zien Nanna. Je beperkte blik is nodig aan een verruiming toe.Nanna schreef:Sinds wanneer is een dolfijn een hondachtige?evs schreef: ik ben benieuwt of ik mensen tegen kom met belangstellen voor het wild gedrag van hond achtige
dolfijn bijv.

- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Een hondachtige is dol fijn, snap dat dan.Nanna schreef:
Sinds wanneer is een dolfijn een hondachtige?
-
- Actief
Labrador
JA DAT BEN IKMuk schreef:Ben jij toevallig die persoon die op MP adverteert met een toekomstige kruising Dingo en een hond?
Welkom trouwens.
- crienepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Welkom hier.
Ik ben erg benieuwd hoe een Dingo in een huiselijke omgeving is, dat lijkt mij geen pretje?
En heb je daadwerkelijk al kruisingsnestjes gehad? Hoe zijn die uitgepakt? Is dat niet vreselijk misgegaan?
Ik ben erg benieuwd hoe een Dingo in een huiselijke omgeving is, dat lijkt mij geen pretje?
En heb je daadwerkelijk al kruisingsnestjes gehad? Hoe zijn die uitgepakt? Is dat niet vreselijk misgegaan?
-
- Actief
Labrador
nee dat was maar flauwekul , en ik ben blij dat je dat hebt bemerktSuske schreef:Een hondachtige is dol fijn, snap dat dan.Nanna schreef:
Sinds wanneer is een dolfijn een hondachtige?
mijn belangstelling gaat wel uit naar de oer familie ,marterachtige en wasbeer behoren er dus wel bij
- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
Ik ben eigenlijk ook wel heel nieuwsgierig.M@rleen schreef:Welkom hier.
En natuurlijk welkom!
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik denk dat Joswolf ook wel iets kan vertellen over het houden van een Dingo.M@rleen schreef:Welkom hier.
Welkom ts, ik denk dat je veel vragen te beantwoorden krijgt.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Actief
Labrador
stel je voor de uiltime hond met alle eigenschappen zoals een hond ze van naturen heeft , een dingoP-tt schreef:Ik ben eigenlijk ook wel heel nieuwsgierig.M@rleen schreef:Welkom hier.
En natuurlijk welkom!
wij hebben onze honden slaafs gemaak
door uitselecteren hebben wij bepaalt wat wij wel en niet willen zien aan eigenschappen
eigenschappen zoals trouw zie we graag bij een hond
neem nou mijn labrador , na een uitbundige begroeting mag je hem van mij voeren
daarna neem je hem mee uit wandelen , je bent nu zijn grootste vriend
met wat voertje neem je hem mee naar huis
mijn dingo is wel trouw
een kelpie is ook erg trouw
het is een kruising tussen een dingo en een werk hond (collie)
de eigenschap is er weer ingefokt
een dingo is een moeilijke hond een eigewijze hond , je kan ze als lastig beschouwen omdat het niet je slaaf is maar haar trouw maakt veel goed
en nee er is geen besluit voor pups
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Met een labrador noem je ook wel wat, denk ikevs schreef:stel je voor de uiltime hond met alle eigenschappen zoals een hond ze van naturen heeft , een dingoP-tt schreef:Ik ben eigenlijk ook wel heel nieuwsgierig.M@rleen schreef:Welkom hier.
En natuurlijk welkom!
door uitselecteren hebben wij bepaalt wat wij wel en niet willen zien aan eigenschappen
mijn dingo is wel trouw
een dingo is een moeilijke hond een eigewijze hond , je kan ze als lastig beschouwen omdat het niet je slaaf is maar haar trouw maakt veel goed

Datzelfde lukt je niet bij Boomer.
Maar okay, interessant. En dat meen ik

Weet je....evs schreef: stel je voor de uiltime hond met alle eigenschappen zoals een hond ze van naturen heeft , een dingo
mijn dingo is wel trouw
Rashonden zijn met een bepaald doel gefokt. Een Labrador is niet gefokt om wantrouwend naar vreemden te zijn, een herder is weer gefokt om met de baas te werken (even kort door de bocht) en daar kies je een rashond ook op uit. Je kruist nu een wild dier met een tam dier (want je hebt blijkbaar al eerder je dingo gekruist) en hoopt dat de positieve eigenschappen van beide dieren terugkomen in de pup. Je gokt dus gewoon.
Iemand die een rashond kiest, zal nooit een kruising dingo nemen. Je kiest namelijk voor een rashond om bepaalde redenen. IK wil bijvoorbeeld geen eigenwijze hond. Ik wil wel een hond die niet slaafs volgt, maar wel trouw is en daar zijn er genoeg van. Rashonden ja. Elk ras is met een doel gefokt en jij denkt de wereld te verbeteren door met een wild dier te kruisen? Je bent aan het gokken, dat is het enige dat je zeker weet, want de uitkomst staat zeker niet vast.
-
- Actief
Labrador
nee ik heb er nooit mee gefoktMuk schreef:Weet je....evs schreef: stel je voor de uiltime hond met alle eigenschappen zoals een hond ze van naturen heeft , een dingo
mijn dingo is wel trouw
Rashonden zijn met een bepaald doel gefokt. Een Labrador is niet gefokt om wantrouwend naar vreemden te zijn, een herder is weer gefokt om met de baas te werken (even kort door de bocht) en daar kies je een rashond ook op uit. Je kruist nu een wild dier met een tam dier (want je hebt blijkbaar al eerder je dingo gekruist) en hoopt dat de positieve eigenschappen van beide dieren terugkomen in de pup. Je gokt dus gewoon.
Iemand die een rashond kiest, zal nooit een kruising dingo nemen. Je kiest namelijk voor een rashond om bepaalde redenen. IK wil bijvoorbeeld geen eigenwijze hond. Ik wil wel een hond die niet slaafs volgt, maar wel trouw is en daar zijn er genoeg van. Rashonden ja. Elk ras is met een doel gefokt en jij denkt de wereld te verbeteren door met een wild dier te kruisen? Je bent aan het gokken, dat is het enige dat je zeker weet, want de uitkomst staat zeker niet vast.
er is wel meer gefokt met dingo en andere rassen
er is ook gefokt met twee rassen om de eigenschappen van deze twee te combineren
of voor de nieuwe eigenschappen
waar denk jij zelf dat ras honden vandaan komen
onthoud goed jou rashond was ooit een wolf
ooit is er iemand geweest die een wolf met bepaalde eigenschappen gekruist heeft met een andere wolf
je hond is een aangepaste wolf
een product dat is ontstaan door vele uitprobeersels
vaak is er goed gegokt
er zijn dan ook vele leuke honden
de ene hond mist de ene eigenschap en de andere hond weer een andere eigenschap
en toch zijn ze allemaal leuk
mensen die van een hond houden met veel eigenschappen nemen vaak een oer type
bij kruisen moet is uiteraard niet te veel blind gokken
mijn motto is vebeter de wereld en begin bij je zelf
De hond komt van de wolf vandaan, 1000-en jaar geleden ongeveer. De hond is nu een tam dier, je dingo niet. Zie je de verschillen? Wie ben jij om te denken dat je met het kruisen van je dingo betere honden maakt? Je krijgt nog steeds wilde dieren met een tam deel ertussen. Als je geluk hebt. Jij doet maar wat door te kruisen, daar zit niks achter op een geldmotief na dan. Want de kruisingen passen gewoon niet hier in de Westerse maatschappij. Dus verbeter de wereld, begin bij jezelf. Denk eens minder aan het geld en wat meer aan waar je mee bezig bent. Want in mijn ogen ben je aan het prutsen als je je dingo gaat kruisen met je eigen honden.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Muk schreef:De hond komt van de wolf vandaan, 1000-en jaar geleden ongeveer. De hond is nu een tam dier, je dingo niet. Zie je de verschillen? Wie ben jij om te denken dat je met het kruisen van je dingo betere honden maakt? Je krijgt nog steeds wilde dieren met een tam deel ertussen. Als je geluk hebt. Jij doet maar wat door te kruisen, daar zit niks achter op een geldmotief na dan. Want de kruisingen passen gewoon niet hier in de Westerse maatschappij. Dus verbeter de wereld, begin bij jezelf. Denk eens minder aan het geld en wat meer aan waar je mee bezig bent. Want in mijn ogen ben je aan het prutsen als je je dingo gaat kruisen met je eigen honden.
Nou ja, de Saarloos en de Tsjech enz. bestaan ook nog niet zo lang

Maar ik vraag me af wat een Dingokruising toevoegt aan het al bestaande rassenbestand.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Actief
Labrador
marian* schreef:Muk schreef:De hond komt van de wolf vandaan, 1000-en jaar geleden ongeveer. De hond is nu een tam dier, je dingo niet. Zie je de verschillen? Wie ben jij om te denken dat je met het kruisen van je dingo betere honden maakt? Je krijgt nog steeds wilde dieren met een tam deel ertussen. Als je geluk hebt. Jij doet maar wat door te kruisen, daar zit niks achter op een geldmotief na dan. Want de kruisingen passen gewoon niet hier in de Westerse maatschappij. Dus verbeter de wereld, begin bij jezelf. Denk eens minder aan het geld en wat meer aan waar je mee bezig bent. Want in mijn ogen ben je aan het prutsen als je je dingo gaat kruisen met je eigen honden.
Nou ja, de Saarloos en de Tsjech enz. bestaan ook nog niet zo lang![]()
Maar ik vraag me af wat een Dingokruising toevoegt aan het al bestaande rassenbestand.
saarloo entsjech komen van wolven die nog nooit gedomestiseerd zijn
ze zijn groot en worden niet zo oud
een dingo is de eerste poging van de mens om te domesticeren
ze zijn klein en hebben een langen levens verwachting
een zwitserse herder is over-gedomesticeerd
uiterlijke verandering is veelal een aanwijzing hiervoor (twee gekleurde honden krijg pups met wit)
ik vind het de meest vriendelijke herder soort
het zou iets toe kunnen voegen voor de mensen die vallen voor de oertype,s
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:

Wat een onzinnig geklets zeg. Ten eerste zijn er genoeg oertypes en ik denk niet dat er iemand zit te wachten op een dingo kruizing. Laat die beestjes lekker leven waar ze horen, namelijk gewoon in het wild. Dat geknoei altijdevs schreef:marian* schreef:Muk schreef:De hond komt van de wolf vandaan, 1000-en jaar geleden ongeveer. De hond is nu een tam dier, je dingo niet. Zie je de verschillen? Wie ben jij om te denken dat je met het kruisen van je dingo betere honden maakt? Je krijgt nog steeds wilde dieren met een tam deel ertussen. Als je geluk hebt. Jij doet maar wat door te kruisen, daar zit niks achter op een geldmotief na dan. Want de kruisingen passen gewoon niet hier in de Westerse maatschappij. Dus verbeter de wereld, begin bij jezelf. Denk eens minder aan het geld en wat meer aan waar je mee bezig bent. Want in mijn ogen ben je aan het prutsen als je je dingo gaat kruisen met je eigen honden.
Nou ja, de Saarloos en de Tsjech enz. bestaan ook nog niet zo lang![]()
saarloo entsjech komen van wolven die nog nooit gedomestiseerd zijn
ze zijn groot en worden niet zo oud
een dingo is de eerste poging van de mens om te domesticeren
ze zijn klein en hebben een langen levens verwachting
een zwitserse herder is over-gedomesticeerd
uiterlijke verandering is veelal een aanwijzing hiervoor (twee gekleurde honden krijg pups met wit)
ik vind het de meest vriendelijke herder soort
het zou iets toe kunnen voegen voor de mensen die vallen voor de oertype,s

-
- Actief
Labrador
Tara schreef:Wat een beweringen zeg, denk je nu werkelijk dat wolven door bewuste sturing van de mens tot honden zijn verworden? De eerste mensen hadden waarschijnlijk wel wat anders aan hun hoofd.
Wolven--->Hondwolven--->Honden zullen hoofdzakelijk zichzelf hebben gedomesticeerd, daar is de mens in eerste instantie helemaal niet aan te pas gekomen, en van rassen is zelfs pas een paar honderd jaar sprake. De meeste rassen zijn zelfs veel nieuwer dan de liefhebbers willen weten.
Daarbij kent domesticatie geen overtreffende trap, een dier is gedomesticeerd of is dat niet.
Een hond is een gedomesticeerd dier, en dat je een wolf of dingo tam kunt maken wil nog niet zeggen dat hij gedomesticeerd is.
De dingo is een wilde hond, geen verwilderde versie van onze gedomesticeerde hond, maar een wild dier.
Proberen om met een dingo x rashond de ideale hond te go... eh... fokken kon daarom ook wel eens heel erg gaan tegenvallen.
Ik zou er alvast geen willen.
zo we hebben een expert in ons midden
ik ben benieuwt naar de evolitie theorie , dus brand maar los
-
- Actief
Labrador
zo we hebben een expert in ons midden
Ik heb wel eens gehoort dat de sommige mongoolse wilde hond zich bij de mens voegen terwijl andere nu juist voor afstand kiezen
daardoor verparen zich de bij de mens gevoegde wilde honden met elkaar
wonderbaarlijk genoeg krijgen de pups witte wenkbrauwen
dit verschijnsel doet zich ook voor bij door ons geselecteerde vossen deze beginnen zelf te blaffen binnen 50 jaar van domesticatie
de witte voeten van een dingo zouden hier ook iets mee te maken hebben
klopt dit ?
je vind het toch niet erg om je kennis te delen hoop ik
we zijn er om elkaar te helpen
Ik heb wel eens gehoort dat de sommige mongoolse wilde hond zich bij de mens voegen terwijl andere nu juist voor afstand kiezen
daardoor verparen zich de bij de mens gevoegde wilde honden met elkaar
wonderbaarlijk genoeg krijgen de pups witte wenkbrauwen
dit verschijnsel doet zich ook voor bij door ons geselecteerde vossen deze beginnen zelf te blaffen binnen 50 jaar van domesticatie
de witte voeten van een dingo zouden hier ook iets mee te maken hebben
klopt dit ?
je vind het toch niet erg om je kennis te delen hoop ik
we zijn er om elkaar te helpen
- Isis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kortharige collieteven Maggie en Kate
Waar ik best wel benieuwd naar ben of je dit op eigen houtje doet of dat je met een aantal mensen echt een nieuw ras wil stichten.
Heb je gesprekken gehad met mensen die hier meer van weten of vind je van jezelf al dat je genoeg weet?
Heb je gesprekken gehad met mensen die hier meer van weten of vind je van jezelf al dat je genoeg weet?