Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vlees in blik gekookt?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Prul
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen (2021) en Franse Bulldog (2015). Trouwens gek op heel veel andere rassen en zogenaamde bastaardjes.
Aantal honden: 2

vlees in blik gekookt?

Ongelezen bericht door Prul »

Ik kom er maar niet achter: is vlees in blik voor de hond altijd gekookt of bestaat er ook rauw ingeblikt vlees?
Ik heb niet zo veel vriesruimte en ik vergeet ook altijd vlees er uit te leggen. Dus zoek ik rauw vlees dat op andere wijze houdbaar gemaakt is. En dan uiteraard niet stijf staat van de conserveringsmiddelen.
(dat K9 gevriesdroogd voer gaat mijn budget te boven, ik eet zelf ook nagenoeg nooit vlees van 10 euro per kilo)
“Je zult nooit nieuwe continenten ontdekken, als je niet de moed hebt de bekende kust uit het oog te verliezen.”
**Nancy**
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie's
Aantal honden: 3

Re: vlees in blik gekookt?

Ongelezen bericht door **Nancy** »

Je hebt Renske,dat dan buiten de koeling bewaard worden.

Ik heb er totaal geen ervaring mee,maar er wordt weleens over gesproken hier op het forum.
Afbeelding
Meissie
Actief
Mijn ras(sen): Boomertje, een groenendaeler, 3 mudi's en 2 kruising kroaatjes
Aantal honden: 7

Ongelezen bericht door Meissie »

Je hebt ook houdbare worsten van energique. Ik heb het afgelopen vakantie gebruikt toen we aan het kamperen waren.
Mijn honden vinden het erg lekker.
R.I.P Arie 28-01-1998 - 15-01-2013

Afbeelding
Lin851
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lin851 »

**Nancy** schreef:Je hebt Renske,dat dan buiten de koeling bewaard worden.

Ik heb er totaal geen ervaring mee,maar er wordt weleens over gesproken hier op het forum.
Renske is 'zacht gestoomd' dus niet rauw. Mijn hond vind het erg lekker maar ik vind het te duur voor elke dag.
Heb het bij mn ouders liggen voor als we daar onverwacht een keer blijven eten
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Dat is altijd gekookt, in blik. Renske trouwens ook hoor, stomen is ook een manier om voedsel te koken. Maar voor een keer vind ik dat niet zo erg eigenlijk. Ik bestel wel blikvoer zonder granen bij zooplus, ik heb nu rocco, je hebt ook van lukullus en terra canis, die laatste is iets duurder. Van rocco heb ik een keer veel blikken besteld want dan was het veel goedkoper. Het is toch heel lang houdbaar. En die staan in de kast, misschien dat ik ze eens in de maand blikvoer geef, nou, dat lijkt me niet zo erg. Ze vinden het ook erg lekker, zelfs de katten eten ervan dus het is geen hele erge troep. Renske is best duur en ik vind die kartonnetjes niet handig. Rocco was iets van 3-4 euro per kilo, dat vind ik nog wel okee.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Door het conserveringsproses is vlees in blik altijd gegaard. Volgens mij ontkom je daar niet aan.
Sarah5
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle

Ongelezen bericht door Sarah5 »

Van Herrmanns heb je ook bio menu's in blik.

Maar ook soorten die alleen uit vlees bestaan zoals Puur Geit, Puur Eend, Puur Kip etc.

Op wikipedia staat meer over het conserveren in blik: http://nl.wikipedia.org/wiki/Conservenblik

En hier staat het proces en het aantal vitaminen wat verloren gaat: http://nl.wikipedia.org/wiki/Eten_uit_blik
hondje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door hondje »

Ja dat is altijd (ligt) gekookt.

Mijn hondje krijgt normaal altijd KVV. De laatste weken (ivm vakantie) blik gegeven. Beviel op zich goed. Ivm allergie voor granen (?), rijst, rund en kip (zijn nog aan het elimineren dus rest moet nog blijken) was de zoektocht naar een vervanging zeer lastig.

Kwam op deze uit:
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... oer/110182

en
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... een/321615

fimpje waarin productie is getoond:

Wel in het Duits.

Moet zeggen beviel goed. Overweeg als het met puur vlees weer mis gaat dit te blijven geven. Ze lust het goed, wel iets meer ontlasting door de groente.
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
Prul
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen (2021) en Franse Bulldog (2015). Trouwens gek op heel veel andere rassen en zogenaamde bastaardjes.

Ongelezen bericht door Prul »

Ik hoor het al: ik zal toch maar ruimte moeten maken in de vriezer. En er aan moeten wennen er vaker vers vlees uit te leggen...
Dat houdbare vlees lijkt me toch óf bewerkt óf sterk geconserveerd.
Dank je wel voor de reacties.
“Je zult nooit nieuwe continenten ontdekken, als je niet de moed hebt de bekende kust uit het oog te verliezen.”
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Prul schreef:Dat houdbare vlees lijkt me toch óf bewerkt óf sterk geconserveerd.
Sterker nog, het is beide. Wat ik zelf doe, is het vlees uit de vriezer halen als ik avondeten aan het maken ben. Is vaste prik dus dan vergeet je het niet zo snel. Ik ben dan toch in de koelkast en vriezer bezig en geef de katten dan eten in de keuken. Maar goed, de dag loopt ook wel eens anders dan verwacht. Ik voer ook allebei, brokken en vlees, dus is er eigenlijk altijd wel wat te eten in huis.
frisbeedog
Actief

Ongelezen bericht door frisbeedog »

Kijk eens naar het vlees (blikvoer van Meadowfield http://www.meadowfield.nl/hondenvoeding en bel ze even
mijn honden zijn dol op de beef en pens en goede poep, ik heb destijds ook gebeld ivm allergische hond

en anders heb je
handige zakjes voor onderweg van natures menu http://www.naturesmenu.co.uk/category-c ... uches.aspx
wordt verkocht bij
Dobey Rotterdam
Wolphaertsbocht 21
3082 AB Rotterdam
T 010 495 35 10
F 010 495 47 76

info@dobeyrotterdam.nl

succes An
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik vergeet het ook als ik het in de vriezer gooi, maar ik ben bijna dagelijks in de winkel.
Dan pak ik twee of drie pakjes Smuldier mee en leg het in de koelkast.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”