Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Plassen in de bench
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Plassen in de bench
Kan iemand mij vertellen waarom een hond in de bench plast?
Senna gaat 's nachts in haar bench en bijna altijd plast ze er dan in.
Ook als ze er overdag in moet (en dat is echt niet lang hoor) plast ze er gewoon in. Ik snap echt niet waarom ze het doet, verder doet ze praktisch niets meer in huis.
Senna gaat 's nachts in haar bench en bijna altijd plast ze er dan in.
Ook als ze er overdag in moet (en dat is echt niet lang hoor) plast ze er gewoon in. Ik snap echt niet waarom ze het doet, verder doet ze praktisch niets meer in huis.
- Danny VDV
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Normaal gezien plast een hond niet in een bench omdat hij/zij z'n eigen nest niet wil bevuilen....
Nu is het natuurlijk wel zo dat de hond al als pup aan de bench gewend moet worden zodat ie het echt als een fijn en eigen plekje gaat beschouwen. Het wordt dan een plekje om zich even terug te trekken als ie een beetje rust wil....Ik weet niet hoe oud jouw hond is en of ie al van kleinsaf de gewoonte had om in een bench te gaan slapen ?????
Het wennen eraan deden wij bij onze pups altijd op de volgende manier : er werd een dekentje of kussen in de bench gelegd, eventueel de bench een beetje kleiner maken dmv een kartonnen doos zodat het niet zo eng en groot lijkt voor het pupje, er werden een paar speeltjes of een kauwbot bijgelegd en een paar hondenbrokjes.... eerst werd het deurtje de ganse tijd open gelaten zodat de pup vrij in en uit kon, daarna werd eventjes het deurtje gesloten en na zeer korte tijd weer geopend.... de tijd van het gesloten zijn van de bech werd langzaam opgevoerd zodat het pupje dat niet als iets bedreigends kon ervaren. Het is vooral de bedoeling dat de hond de bench niet gaat zien als een soort straf maar integendeel als een fijn rustplekje ! Belangrijk is ook dat de bench zo wordt geplaatst dat de pup kontakt blijft houden met het gezin, maw : als het deurtje dicht is moet ie toch zijn baasje nog zien rondlopen in huis...
wij hebben dat stilletjes opgebouwd en de eerste weken de pup in de bench naast ons bed laten slapen. Zo had ie niet het gevoel alleen te zijn. Toen hij een paar weekjes aan ons en de nieuwe omgeving gewend was hebben we de bench verhuisd naar beneden....
Natuurlijk gingen we er de eerste nachten een paar keer uit want zo'n pupje van 8 weken is nog te jong om gedurende een ganse nacht zijn plas op te houden....
We hebben eigenlijk nooit problemen gehad en onze beide honden hebben het steeds héél fijn gevonden in de bench : nu zijn ze die ontgroeid en slapen gewoon in huis in de mand en ééntje in een buitenkennel met binnenhok !
Ik wens je veel succes met de bench-training !!!!
:
:
Nu is het natuurlijk wel zo dat de hond al als pup aan de bench gewend moet worden zodat ie het echt als een fijn en eigen plekje gaat beschouwen. Het wordt dan een plekje om zich even terug te trekken als ie een beetje rust wil....Ik weet niet hoe oud jouw hond is en of ie al van kleinsaf de gewoonte had om in een bench te gaan slapen ?????
Het wennen eraan deden wij bij onze pups altijd op de volgende manier : er werd een dekentje of kussen in de bench gelegd, eventueel de bench een beetje kleiner maken dmv een kartonnen doos zodat het niet zo eng en groot lijkt voor het pupje, er werden een paar speeltjes of een kauwbot bijgelegd en een paar hondenbrokjes.... eerst werd het deurtje de ganse tijd open gelaten zodat de pup vrij in en uit kon, daarna werd eventjes het deurtje gesloten en na zeer korte tijd weer geopend.... de tijd van het gesloten zijn van de bech werd langzaam opgevoerd zodat het pupje dat niet als iets bedreigends kon ervaren. Het is vooral de bedoeling dat de hond de bench niet gaat zien als een soort straf maar integendeel als een fijn rustplekje ! Belangrijk is ook dat de bench zo wordt geplaatst dat de pup kontakt blijft houden met het gezin, maw : als het deurtje dicht is moet ie toch zijn baasje nog zien rondlopen in huis...
wij hebben dat stilletjes opgebouwd en de eerste weken de pup in de bench naast ons bed laten slapen. Zo had ie niet het gevoel alleen te zijn. Toen hij een paar weekjes aan ons en de nieuwe omgeving gewend was hebben we de bench verhuisd naar beneden....
Natuurlijk gingen we er de eerste nachten een paar keer uit want zo'n pupje van 8 weken is nog te jong om gedurende een ganse nacht zijn plas op te houden....
We hebben eigenlijk nooit problemen gehad en onze beide honden hebben het steeds héél fijn gevonden in de bench : nu zijn ze die ontgroeid en slapen gewoon in huis in de mand en ééntje in een buitenkennel met binnenhok !
Ik wens je veel succes met de bench-training !!!!

-
- Zeer actief
Dank je wel voor je antwoord.
Al onze honden kennen de bench, dus dat zit wel goed. Ze gaan er ook allemaal (inclusief Senna, de pup) met plezier en uit zichzelf in liggen.
Senna had, toen ze bij ons kwam, een kleinere bench. Ze kon er in liggen en meer ook niet. Ze kreeg haar eten er in en ze vond het prima. Zoals ik al zei, ze gaat er uit zichzelf in liggen.
Ze is nu bijna 5 maanden en ze slaapt dus al in de bench vanaf dat ze 14 weken is. In huis doet ze dus bijna niets meer, maar in de bench plast ze wel, snap er niets van!
Al onze honden kennen de bench, dus dat zit wel goed. Ze gaan er ook allemaal (inclusief Senna, de pup) met plezier en uit zichzelf in liggen.
Senna had, toen ze bij ons kwam, een kleinere bench. Ze kon er in liggen en meer ook niet. Ze kreeg haar eten er in en ze vond het prima. Zoals ik al zei, ze gaat er uit zichzelf in liggen.
Ze is nu bijna 5 maanden en ze slaapt dus al in de bench vanaf dat ze 14 weken is. In huis doet ze dus bijna niets meer, maar in de bench plast ze wel, snap er niets van!

- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Damien wilde in het begin ook nog wel eens in zn vari kennel plassen (en de eerste dagen met nachthok in zn buitenkennel heeft hij ook in zn nachthok geplast)
dit hebben we verholpen door hem in zn vari kennel te voeren, maar niet in een bak, gewoon brokjes los in zn vari kennel, dit heeft toen geholpen en dit hebben we dus ook 2 keer met zn nachthok gedaan
sindsdien geen plasjes meer in vari kennel of nachthok gehad
dit hebben we verholpen door hem in zn vari kennel te voeren, maar niet in een bak, gewoon brokjes los in zn vari kennel, dit heeft toen geholpen en dit hebben we dus ook 2 keer met zn nachthok gedaan

- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
- Aantal honden: 1
- cuatro
- Actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tulear, Shih Tzu, Border Collie
- Aantal honden: 4
Mijn reu deed dit ook als pup zijnde. Als hij moest plassen liep hij zelfs naar de bench om daar te plassen.
Toen bedacht ik me opeens dat hij bij de fokker hetzelfde soort kleedje in de puppyren had. En de pups hebben daar hun behoefte op gedaan.
Dus het kleedje weggehaald en het was over.
Toen bedacht ik me opeens dat hij bij de fokker hetzelfde soort kleedje in de puppyren had. En de pups hebben daar hun behoefte op gedaan.
groetjes monique
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
mijn basenji deed dat ook, door oook snachts meer regelmaat te krijgen en te voorkomen dat ze kon gaan plassen ( savonds weinig water geven, en om 1 uur naar bed en om 5 uur er weer uit voor ze wakker werd en dan gelijk buiten gezet ) is het vanzelf overgegaan.
ook raadt ik je aan er geen vetbed oid als kleed in te leggen want het vocht trekt daarbij namelijk gelijk naar onderen en dan denken ze dat ze aslnog droog liggen, ik heb het vetbed toen ook vervangen voor een handdoek en dat hielp ook wel mee dacht ik, helpt dat niet dan moet je desnoods er geen kleedje in leggen maar enkele kranten ofzo.
succes
ook raadt ik je aan er geen vetbed oid als kleed in te leggen want het vocht trekt daarbij namelijk gelijk naar onderen en dan denken ze dat ze aslnog droog liggen, ik heb het vetbed toen ook vervangen voor een handdoek en dat hielp ook wel mee dacht ik, helpt dat niet dan moet je desnoods er geen kleedje in leggen maar enkele kranten ofzo.
succes
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
- Zeer actief
Dat ga ik eens proberen! Ze krijgt inderdaad haar eten altijd in haar bak in de bench, maar dan ga ik het nu eens uitstrooien in haar bench. Dank je wel voor de tip!crutz schreef:Damien wilde in het begin ook nog wel eens in zn vari kennel plassen (en de eerste dagen met nachthok in zn buitenkennel heeft hij ook in zn nachthok geplast)
-
- Zeer actief
Het maakt Senna niet uit of er wel of niet wat in de bench ligt. Vannacht had ze zelfs in haar bench gepoept (kan ook een ongelukje geweest zijn), maar toen ik dus het kleed uit de bench haalde, was hij zeiknat.cuatro schreef:Mijn reu deed dit ook als pup zijnde. Als hij moest plassen liep hij zelfs naar de bench om daar te plassen.
Maar vanmorgen bracht ik de kinderen naar school, dus ze moest even in de bench (zonder kleed dus). Ze heeft er ongeveer 20 minuten in gezeten en ze heeft gewoon op de vloer van de bench geplast, terwijl ze er echt goed uit is geweest!
-
- Zeer actief
Als Senna maar een kwartiertje in de bench moet, doet ze het dus ook. Het is geen kwestie dat ze het niet kan ophouden, want dat kan ze wel. Als ik nl. gewoon thuis ben, loopt ze uiteraard gewoon in huis en dan kan ze urenlang niets doen. En ALS ze dan wat moet doen, loopt ze te draaien bij de deur, om toch wel aan te geven dus dat ze wat moet doen.....Podenji schreef:mijn basenji deed dat ook, door oook snachts meer regelmaat te krijgen en te voorkomen dat ze kon gaan plassen ( savonds weinig water geven, en om 1 uur naar bed en om 5 uur er weer uit voor ze wakker werd en dan gelijk buiten gezet ) is het vanzelf overgegaan.
succes
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Kalusha plaste soms ook uit pure nijd voor mij neus als iets haar niet aanstond, en echt uit nijd met de rug naar me toen en een kop trekken vantbeast schreef:Als Senna maar een kwartiertje in de bench moet, doet ze het dus ook. Het is geen kwestie dat ze het niet kan ophouden, want dat kan ze wel. Als ik nl. gewoon thuis ben, loopt ze uiteraard gewoon in huis en dan kan ze urenlang niets doen. En ALS ze dan wat moet doen, loopt ze te draaien bij de deur, om toch wel aan te geven dus dat ze wat moet doen.....Podenji schreef:mijn basenji deed dat ook, door oook snachts meer regelmaat te krijgen en te voorkomen dat ze kon gaan plassen ( savonds weinig water geven, en om 1 uur naar bed en om 5 uur er weer uit voor ze wakker werd en dan gelijk buiten gezet ) is het vanzelf overgegaan.
succes

My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Waarom doe je dan niet gewoon de bench weg? Als ze daar wel plast, maar als ze los rondloopt niet, dan is dat toch de oplossing???tbeast schreef: Als Senna maar een kwartiertje in de bench moet, doet ze het dus ook. Het is geen kwestie dat ze het niet kan ophouden, want dat kan ze wel. Als ik nl. gewoon thuis ben, loopt ze uiteraard gewoon in huis en dan kan ze urenlang niets doen. En ALS ze dan wat moet doen, loopt ze te draaien bij de deur, om toch wel aan te geven dus dat ze wat moet doen.....
-
- Zeer actief
Ja, dat zou inderdaad een oplossing kunnen zijn, maar ik weet bijna zeker dat ze wel gaat plassen als ze een hele nacht in huis is en ze kan overal komen. Ze diedelt nl. wel voor de deur als ze er uit wil, maar als je daar dan niet op tijd op in gaat, plast ze voor de deur.miekmiek schreef:Waarom doe je dan niet gewoon de bench weg? Als ze daar wel plast, maar als ze los rondloopt niet, dan is dat toch de oplossing???tbeast schreef: Als Senna maar een kwartiertje in de bench moet, doet ze het dus ook. Het is geen kwestie dat ze het niet kan ophouden, want dat kan ze wel. Als ik nl. gewoon thuis ben, loopt ze uiteraard gewoon in huis en dan kan ze urenlang niets doen. En ALS ze dan wat moet doen, loopt ze te draaien bij de deur, om toch wel aan te geven dus dat ze wat moet doen.....
En dat is nog niet eens zo erg, maar ze is nu op een leeftijd dat ze alles pakt wat ze pakken kan. Ze is aan het wisselen en sloopt dus gewoon alles wat ik haar bekkie komt. Daarom hou ik haar liever veilig in de bench.
Wel heb ik vanmiddag, toen ik de kinderen naar school bracht, wat brokken los in de bench gegooid, en inderdaad, het was droog toen ik terugkwam! Kan natuurlijk een toevalstreffer zijn, maar misschien helpt het echt!
-
- Zeer actief
Ik heb nu een paar dagen de brokken los in de bench gegooid, maar nog steeds plast Senna daar dus. Alleen is ze wel zo slim om dat pas te doen als haar brokken op zijn.
Nu heb ik afgelopen nacht haar kleed uit de bench gelaten, omdat ze die weer eens helemaal verzeken had. Ik denk: dan maar zonder deken, misschien leer je er eens van!
Nou, dat heb ik geweten. Ze begon vannacht ontzettend te joelen! Toen ik beneden ging kijken, bleek dat ze weer in de bench had geplast. Maar omdat haar kleed er niet in lag, was ze gedwongen in de rotzooi te liggen en dat wilde ze dus niet!
Ik was behoorlijk geirriteerd (dochtertje is snotverkouden, waardoor ik dus ook bijna niet slaap) en had even helemaal geen zin om 's nachts die bench uit te soppen. Dus heb er een oude trui in gegooid en ben weer naar bed gegaan en ja hoor, de rest van de nacht was mevrouw stil.....
Wat moet ik hier nu mee?
Nu heb ik afgelopen nacht haar kleed uit de bench gelaten, omdat ze die weer eens helemaal verzeken had. Ik denk: dan maar zonder deken, misschien leer je er eens van!
Nou, dat heb ik geweten. Ze begon vannacht ontzettend te joelen! Toen ik beneden ging kijken, bleek dat ze weer in de bench had geplast. Maar omdat haar kleed er niet in lag, was ze gedwongen in de rotzooi te liggen en dat wilde ze dus niet!
Ik was behoorlijk geirriteerd (dochtertje is snotverkouden, waardoor ik dus ook bijna niet slaap) en had even helemaal geen zin om 's nachts die bench uit te soppen. Dus heb er een oude trui in gegooid en ben weer naar bed gegaan en ja hoor, de rest van de nacht was mevrouw stil.....
Wat moet ik hier nu mee?
Waarom neem je haar niet mee in je slaapkamer, dan kan ze gewoon los liggen en als ze dan gaat drentelen kun je snel even wat kleding aan doen en naar buiten gaan om haar te laten plassen......zo doen wij dat bij Hera (pupje) op het moment.....
Leg je de spullen die niet kapot mogen even ergens anders of hoog op de kast ofzo......
Ik vind het altijd erg sneu als een hond in zijn eigen pies in de bench moet zitten.....
Leg je de spullen die niet kapot mogen even ergens anders of hoog op de kast ofzo......
Ik vind het altijd erg sneu als een hond in zijn eigen pies in de bench moet zitten.....
-
- Zeer actief
Honden op mijn slaapkamer wil ik niet, heb ik bij geen enkele hond van mij gedaan en dat wil ik met Senna ook niet.
Ik vind het ook niet leuk als Senna in haar eigen plas moet liggen, maar dat doet ze dus ook niet. Als er geen kleed in de bench ligt, en ze heeft geplast, joelt ze net zo lang tot je het probleem hebt opgelost, wat dat betreft is ze wel slim.
Ik geloof dat het de afgelopen nacht goed is gegaan, de bench is droog. We moeten het maar afwachten.
Ik vind het ook niet leuk als Senna in haar eigen plas moet liggen, maar dat doet ze dus ook niet. Als er geen kleed in de bench ligt, en ze heeft geplast, joelt ze net zo lang tot je het probleem hebt opgelost, wat dat betreft is ze wel slim.
Ik geloof dat het de afgelopen nacht goed is gegaan, de bench is droog. We moeten het maar afwachten.
Dan ligt ze dus wel in haar eigen pies......tbeast schreef:IkIk was behoorlijk geirriteerd (dochtertje is snotverkouden, waardoor ik dus ook bijna niet slaap) en had even helemaal geen zin om 's nachts die bench uit te soppen. Dus heb er een oude trui in gegooid en ben weer naar bed gegaan en ja hoor, de rest van de nacht was mevrouw stil.....
Wat moet ik hier nu mee?

Je hond kan het wellicht snachts gewoon nog niet goed ophouden.
Misschien oook een idee om bijv. om 3:00 ur snachts je wekker te zetten en er dan uit te gaan om haar te laten plassen.......
-
- Zeer actief
Ik denk niet dat het kwestie van niet op kunnen houden is, want ze doet het overdag ook, als ze er maar kort in zit. En als ze los in huis is (als ik dus thuis ben) houdt ze het rustig een paar uur op.
Ik ben gewoon bang dat ze op de een of andere manier verkeerd aangeleerd heeft en nu is het de kunst om het haar weer af te leren.......
Ik ben gewoon bang dat ze op de een of andere manier verkeerd aangeleerd heeft en nu is het de kunst om het haar weer af te leren.......
Ik heb een pup in huis die nu 4,5 maand is.
Als die alleen thuis is kan ze het rustig 6 uur ophouden, geen probleem.
Maar als we thuis zijn moet ze nog om het 1,5 uur nar buiten om wat te doen en anders doet ze het gewoon in huis.....
Misschien is het bij jouw pup dus net andersom.....alleen thuis niet op kunnen houden en als jullie er zijn wel op kunnen houden.....
Als die alleen thuis is kan ze het rustig 6 uur ophouden, geen probleem.
Maar als we thuis zijn moet ze nog om het 1,5 uur nar buiten om wat te doen en anders doet ze het gewoon in huis.....
Misschien is het bij jouw pup dus net andersom.....alleen thuis niet op kunnen houden en als jullie er zijn wel op kunnen houden.....
-
- geregistreerd lid
hoi pipeloi,
Wij ongeveer het zelfde gehad met de jongste hond nu acht maanden, bleef in huis plassen en poepen wanneer meneer maar wilden en ook in de bench en in zijn mand echt overal.
als we op straat waren geweest
deed hij alles en half uurtje later binnen ook weer. In de bench precies hetzelfde.
We hebben het kleed eruit en kranten erin. een aantal keren waren de kranten helemaal doorweekt en hem er lekker in laten liggen het was toch redelijk snel afgelopen.
In oktober zijn we een weekje weggeweest en is hij met onze andere hond bij vrienden geweest en plaste hij nergens in huis en hij kwam thuis
de eerste nacht meteen weer in huis gepiest en gepoept toen hebben we hem goed gestraft niet geslagen of zo maar op zijn rug leggen en toespreken en het is afgelopen zowel in de bench als binnen.
Ik weet het is echt verschrikkelijk maar hou vol, en sterkte
greetings from Headcity,
:
:
:
Wij ongeveer het zelfde gehad met de jongste hond nu acht maanden, bleef in huis plassen en poepen wanneer meneer maar wilden en ook in de bench en in zijn mand echt overal.

deed hij alles en half uurtje later binnen ook weer. In de bench precies hetzelfde.
We hebben het kleed eruit en kranten erin. een aantal keren waren de kranten helemaal doorweekt en hem er lekker in laten liggen het was toch redelijk snel afgelopen.
In oktober zijn we een weekje weggeweest en is hij met onze andere hond bij vrienden geweest en plaste hij nergens in huis en hij kwam thuis
de eerste nacht meteen weer in huis gepiest en gepoept toen hebben we hem goed gestraft niet geslagen of zo maar op zijn rug leggen en toespreken en het is afgelopen zowel in de bench als binnen.
Ik weet het is echt verschrikkelijk maar hou vol, en sterkte
greetings from Headcity,

Ik zou persoonlijk toch voor een andera aanpak kiezen....guancha schreef: ...een aantal keren waren de kranten helemaal doorweekt en hem er lekker in laten liggen het was toch redelijk snel afgelopen.
...en hij kwam thuis de eerste nacht meteen weer in huis gepiest en gepoept toen hebben we hem goed gestraft niet geslagen of zo maar op zijn rug leggen en toespreken en het is afgelopen zowel in de bench als binnen.

-
- Zeer actief
Nou, ik straf haar niet als ik zie dat ze in de bench heeft geplast, daar begrijpt ze helemaal niets van. Ze doet het natuurlijk ook niet met opzet. Ik word er alleen zo moe van.....
Maar.............ik heb een heeeeeeeeeel groot bot in haar bench gelegd en nu heeft ze sinds gisteren (ik weet het, is nog niet lang) nog niet in de bench geplast! Vannacht dus ook niet! Ik heb een heel klein beetje hoop....
Maar.............ik heb een heeeeeeeeeel groot bot in haar bench gelegd en nu heeft ze sinds gisteren (ik weet het, is nog niet lang) nog niet in de bench geplast! Vannacht dus ook niet! Ik heb een heel klein beetje hoop....
Echt, ik vind dat dus werkelijk schandalig.....je hond in zijn eigen pis laten liggen.....guancha schreef:hoi pipeloi,
greetings from Headcity,:
:
:
Lieten ze jouw vroeger ook in je eigen pis liggen als je in bed plaste????

-
- geregistreerd lid
hoi piepeloi,
Ten eerste heb ik nog nooit in mijn bed gepiest en ten tweede dacht je dat ik dat leuk vond om te doen ik vond het verschrikkelijk.
Wij hadden echt van alles geprobeert maar meneer had echt overal scheit aan. Vanaf dat hij bij ons in huis was en dat was met 60 dagen zijn we ieder uur naar buiten gegaan en langzaam aan de tussenpauze wat langer maken ging helemaal top. Tot dat hij op een gegeven moment echt overal ging pissen waar hij maar zin had. We hebben hem nooit gestraft als hij in huis piste en als hij op straat piste prees ik hem de lucht in gaf hem een koekje echt van alles. Maar dit was ook een tip van iemand. Ik heb dit gedaan twee keer en bij hem werkte het had het niet gewerkt dan was ik er ook meteen mee gestopt want ik vond het afgrijselijk. Maar als je een hond hebt die gewoon voor je voeten in de huiskamer gaat staan pissen en poepen en de keuken inloopt en tegen je kastjes aanpist dan ben je echt niet blij en doe je wel eens dingen waar je eigenlijk helemaal niet achterstaat.
greetings from Headcity,
Ten eerste heb ik nog nooit in mijn bed gepiest en ten tweede dacht je dat ik dat leuk vond om te doen ik vond het verschrikkelijk.
Wij hadden echt van alles geprobeert maar meneer had echt overal scheit aan. Vanaf dat hij bij ons in huis was en dat was met 60 dagen zijn we ieder uur naar buiten gegaan en langzaam aan de tussenpauze wat langer maken ging helemaal top. Tot dat hij op een gegeven moment echt overal ging pissen waar hij maar zin had. We hebben hem nooit gestraft als hij in huis piste en als hij op straat piste prees ik hem de lucht in gaf hem een koekje echt van alles. Maar dit was ook een tip van iemand. Ik heb dit gedaan twee keer en bij hem werkte het had het niet gewerkt dan was ik er ook meteen mee gestopt want ik vond het afgrijselijk. Maar als je een hond hebt die gewoon voor je voeten in de huiskamer gaat staan pissen en poepen en de keuken inloopt en tegen je kastjes aanpist dan ben je echt niet blij en doe je wel eens dingen waar je eigenlijk helemaal niet achterstaat.
greetings from Headcity,
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ik weet niet hoe oud jij bent maar dat niet in bed piesen dat zou ik als ik jou was toch nog maar even bij je ouders navragen? (als dat nog mogelijk is natuurlijk)guancha schreef:hoi piepeloi,
greetings from Headcity,
En ja als je niets met poep en pies te maken wilt hebben want dat lees ik tussen de regels door dan raad ik je aan om geen hond te nemen want een hondenleven bestaat nu eenmaal uit een hoop pies, poep en als het echt niet meezit ook nog eens kots erbij

Vreemd ook dat jij dingen doet waar je niet helemaal achter staat ? Geef je dan de controle over je lichaam uit handen of is er dan een hogere macht die maakt dat jij dingen doet waar je niet helemaal achter staat?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
- geregistreerd lid
Hoe voelt het nou om zo'n mensenkennis te hebben, maar lezen is toch niet je sterkste kant want als je mijn tweede stukje leest kan je zien dat ik het heel erg vond om dit te doen. Maar ik geef tenminste toe dat ik iets heb gedaan wat misschien niet goed was en misschien ook anders opgelost had kunnen worden.Martijn schreef:Quancha...mensen als jij zouden nooit iets met dieren te maken mogen hebben.
Maar om dan meteen te stellen dat ik nooit iets met dieren te maken mag hebben gaat me toch echt te ver. Misschien moet je maar vast de dierenbescherming bellen wegens dierenmishandeling.
Greetings from Headcity
- Senna1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Ik begrijp ook ineens waarom sommige mensen negatief over een bench denken...als je hem op die manier gebruikt heb je er weinig van gesnapt en zou je je eerst eens moeten afvragen waarom je zo'n ding in huis hebt?? Bij een hond horen naast vreugde ook af en toe ergenissen en dat een hond plast en poept had je van te voren kunnen bedenken...een hond moedwillig in z'n eigen pis laten liggen en het beestje gewoon laten verekken heeft niks met opvoeden te maken...Dat je er niet achter staat is een rare stelling want waarom doe je moedwillig dingen waar je niet achter staat?? ALs iemand zegt dat je je hond verrot moet schoppen als hij blaft doe je dat dan ook?guancha schreef: We hebben het kleed eruit en kranten erin. een aantal keren waren de kranten helemaal doorweekt en hem er lekker in laten liggen het was toch redelijk snel afgelopen.
Dat zegt meer over de baas dan over de hond...misschien moet je de reden erachter proberen te snappen voor je je hond dingen gaat aandoen die hij niet snapt....guancha schreef:
hij kwam thuis de eerste nacht meteen weer in huis gepiest en gepoept toen hebben we hem goed gestraft niet geslagen of zo maar op zijn rug leggen en toespreken en het is afgelopen zowel in de bench als binnen.
-
- Zeer actief
Ja en???guancha schreef:hoi piepeloi,
greetings from Headcity,
Zie je het witte hondje in mijn onderschrift????
Die heeft een halfjaar lang alles onderpiest hier in huis, pieste gewoon tegen de muur aan, tegen de bank, op bed overal.....
Al was hij net 2 tellen daarvoor uitgeweest.....
Heb met m'n handen in het haar gezeten maar er ook maar geen seconde over nagedacht hem in zijn eigen pies te zetten....
Nee elke keer gewoon weer opgeruimt en elke keer maar weer snel naar buiten als hij weer pieste terwijl hij daarvoor 3 maanden totaal zindelijk was geweest....
Het heeft geholpen, na een halfjaar was het spontaan over......