Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cobberdog

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Re: Cobberdog

Ongelezen bericht door Paisley »

lieke schreef:
Maeve schreef:
Paisley schreef:Ah tnx voor uitleg.
Tjonge, ik wist niet dat dat kon, zo vroeg castreren. Ik zou me er in ieder geval nooit schuldig aan willen maken.
Maar als je een 'echte' labradoodle koopt, ben je dus 'gegarandeerd' dat hij hypoallergeen is? Wie controleert dat?
Nou, de Poedel is een hond die niet verhaart. Hij verliest wel haren maar die blijven in de vacht hangen en vormen dan klitten zeg maar, daarom moeten ze ook geborsteld worden. Maar veel mensen met een allergie hebben dus last van honden die wel verharen, daarom zijn Poedels "veiliger" in dat opzicht. Dit geldt zeker niet voor elke vorm van allergie voor honden hoor, maar er zijn mensen die zeg maar wel allergisch zijn voor Labradors maar niet voor Poedels. Maar vanwege het imago van de Poedel verkoopt dat niet dus gooit men er een Labrador doorheen. Dat geeft wat aparte ruwharige vachten in de eerste generatie dus vanaf dan wordt er weer gekruist met Poedels om weer een vergelijkbare vacht te krijgen maar dan een ander type hond dan de Poedel. Dus 100% garantie is er niet dat de hond hypoallergeen is maar de kans schijnt wel groter te zijn dan bij honden met een stokharige vacht. Ik geloof dat die fokkers ook allerlei maniertjes hebben om eventuele allergische pupkopers te testen op hun eigen honden :scratch:

Wat volgens mij sowieso onzin is, want de allergie wordt veelal niet door de haren maar door de huidschilfers veroorzaakt. Vandaar dat vogels in de allergielijst op de eerste plaats staan en katten op de tweede.
Wel blijven in de dichte krullenvacht van poedels de schilfers beter zitten. Vandaar de zgn. 'hypoallergene' vacht.
Het schijnt dat een vacht tijdens het verharen ook veel huidschilfers laat waaien.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Rastafari is zó jaren 80 :Q:
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Ik vraag me af of een puli niet exclusief genoeg is, je ziet ze zo weinig dat je je buren makkelijk wijs kunt maken dat het een heel zeldzaam, exclusief en duur hondje is. Ik denk dat het deels de onbekendheid is, labradoodles zijn uitgebreid in het nieuws geweest, met hun hypoallergene status, puli's niet. En deels zullen mensen ook over het uiterlijk vallen, niet iedereen is gecharmeerd van die vilten.
Frolic

Ongelezen bericht door Frolic »

Een kennis van mij zou ook eens bij een Labradoodle fokker gaan kijken, zij wilde graag een hond maar is hartstikke allergisch. Nog geen 10 minuten nadat ze binnen was stond ze weer buiten met dikke rode ogen. Die fokker heeft zelf tegen haar toegegeven dat er steeds meer mensen komen die toch allergisch zijn voor de Labradoodle. Of omgekeerd, steeds meer Labradoodles die toch allergie opwekken.

Of topic: kennis kwam ze op één of andere manier een fokker van Italiaanse waterhonden tegen die vertelde dat die honden erom bekend staan dat ze ook geschikt zijn voor allergische mensen. Ze heeft dat uitgeprobeerd en heeft nu al een aantal jaren zo'n hond en dat gaat goed. Bij andere honden hoeft ze nog steeds niet in de buurt te komen.
Noeska
Actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Noeska »

Wat een gezwets hier van mensen met rassen die er alles behalve natuurlijk onstaan uitzien. Hou toch op. De naamsverandering heeft NIKS met terugloop te maken van aanschaf want ten eerste is dat helemaal niet aan de orde en ten tweede moet je proberen als je de neiging krijgt onzin uit te kramen je toch in te houden...ff eerst nadenken.

Waarom ze zo duur zijn weet ik ook niet en het castreren van pups kan ik ook niet achterstaan hoor, maar dat is voor mij geen reden ff lekker een aantal mensen te gaan beledigen of kwetsen met het roepen van kul. Overigens ter info het castreren is niet meer overal een feit. Het ras is erkend in australie en daarom ook de o.a. de naamsverandering maar goed..... het zal nog wel even wat jaartjes duren voor mensen met andere kruizingen zoals IEDER ras ook gewoon is dit lijken te willen accepteren.
Debster1982
Actief
Mijn ras(sen): American Hairless Terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Debster1982 »

Wat een stomme naam!
Ik had een tijd geleden overigens "ruzie" met een vrouw. Die had een zwarte en begon een heel verhaal over wat een bijzonder ras het wel niet was.
Dus ik zeg " het is toch een Labradoodle". Gaat ze helemaal uit haar plaat. Wat dacht ik wel niet.... Het was een Goldendoodle..... Kennelijk zijn die veeeeeeeeel beter, mooier, liever, eeeeennnnn exclusiever....
Zucht...
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Frolic schreef:Een kennis van mij zou ook eens bij een Labradoodle fokker gaan kijken, zij wilde graag een hond maar is hartstikke allergisch. Nog geen 10 minuten nadat ze binnen was stond ze weer buiten met dikke rode ogen. Die fokker heeft zelf tegen haar toegegeven dat er steeds meer mensen komen die toch allergisch zijn voor de Labradoodle. Of omgekeerd, steeds meer Labradoodles die toch allergie opwekken.
Of topic: kennis kwam ze op één of andere manier een fokker van Italiaanse waterhonden tegen die vertelde dat die honden erom bekend staan dat ze ook geschikt zijn voor allergische mensen. Ze heeft dat uitgeprobeerd en heeft nu al een aantal jaren zo'n hond en dat gaat goed. Bij andere honden hoeft ze nog steeds niet in de buurt te komen.
Eindelijk iemand die door heeft gehad dat er ook (al heel lang ) rashonden bestaan die hypoallergeen zijn ;-)
Sandra
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”