Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Opruimen straathonden in Roemenie

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Murphy2
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): 1 greyhoud, 1 whippet en 1 bearded collie
Aantal honden: 3

Opruimen straathonden in Roemenie

Ongelezen bericht door Murphy2 »

Onderstaande link kreeg ik opgestuurd van een kennis, die ook een hond uit Roemenie heeft, met het verzoek dit protest te ondertekenen. Dus hierbij:
https://www.secureconnect.at/4pfoten.or ... st/130906/
met hetzelfde verzoek.
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Aantal honden: 1

Re: Opruimen straathonden in Roemenie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Wat is het alternatief? Al die honden naar Nederland halen?
blaf
Zeer actief

Ongelezen bericht door blaf »

Juist, wat is het alternatief?
De situatie is daar flink uit de klauwen gelopen, dus het lijkt me beter om in een keer stevig in te grijpen en het probleem echt op te lossen. Al het ander is pappen en nathouden.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik heb dezelfde vraag,

jep verschrikkelijk, maar wat is het alternatief?
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

1.
Establish mandatory micro-chipping for all dogs in urban and rural areas (include information about the cannel and the owner)

2.
Ensure proper enforcement of micro-chipping including:
- Mandatory neutering of all dogs except the ones with canine value
- Abandon of the dogs to go under the criminal law
- Veterinarians are not allowed to treat animals without micro-chips and are obliged to alert local authorities when one occurs

3.
Start integrated mass-sterilization program at national level. Join forces with capable NGOs.

4.
Establish adoption centers.

5.
Start media partnerships to encourage adoptions at national and international level
Dit zijn de alternatieven die ze noemen in de mail. Ik weet nog niet wat ik ervan vind eigenlijk.
silvester

Ongelezen bericht door silvester »

Ze zijn hiertoe overgegaan toen vier straathonden daar een jongen van vier jaar hebben doodgebeten en opgegeten.

Van mij mogen ze de straathonden daar opruimen, vervelend, maar niets aan te doen.
vivke1965
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel (knuffelbuffels)

Ongelezen bericht door vivke1965 »

Oppakken en castreren zoals ze hier bij de katten doen.
Vervolgens het "volk" opvoeden wat ze nagelaten hebben uiteraard. Een hond heb je voor het leven...niet om op straat te gooien.
Uiteindelijk zou het zichzelf moeten oplossen dan.
Als je zelf "beest" tussen de dieren bent geworden...tja... :19:
Groetjes, Viv

Afbeelding
"Once you have a poodle everything else is a dog"
"Foefertje...always on my mind"
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

vivke1965 schreef:Oppakken en castreren zoals ze hier bij de katten doen.
Vervolgens het "volk" opvoeden wat ze nagelaten hebben uiteraard. Een hond heb je voor het leven...niet om op straat te gooien.
Nou denk niet dat castreren helpt tegen het opvreten van mensen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Van mij mogen ze, zolang het doden nog een beetje humaan gebeurt.
Castreren is veel te duur en veel te veel werk voor die hoeveelheid honden, zelfde geldt voor (internationaal) herplaatsen.
En hoe langer ze wachten hoe meer het er worden.
vivke1965
Zeer actief

gonnie schreef:
Nee dat zeker niet.......maar als ik denk hoe dat zo gekomen is??...afschieten dan maar he :idea:
Groetjes, Viv

Afbeelding
Bink2009
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bink2009 »

silvester schreef:Ze zijn hiertoe overgegaan toen vier straathonden daar een jongen van vier jaar hebben doodgebeten en opgegeten.

Van mij mogen ze de straathonden daar opruimen, vervelend, maar niets aan te doen.
Zoiets zag ik op het nieuws vanmorgen, echt verschrikkelijk, en ook dat er groepen honden zij die volwassen mensen omcirkelen en proberen aan te vallen, de honden schijnen daar echt een gevaarlijk probleem te zijn.

Dan vind ik het alleen maar goed als ze worden afgemaakt, mits het snel en lijdzaam gebeurt door bijvoorbeeld neerschieten, maar niet door een of andere schele zodat ze een kogel in hun poot ipv kop hebben waardoor ze nog een tijd met een gewonde poot moeten lopen.
crienepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door crienepien »

Hoe zielig ook, wat mij betreft ook radicaal opruimen, je zou daar amper over straat durven en dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Afbeelding
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Mooi ideaal, maar niet bijster realistisch. Dit probleem speelt al jaren en is niet in een maandje opgelost. Daarbij vraag ik me af of al die honden nog geschikt zijn voor herplaatsing en zo ja, waar je ze dan herplaatst. Triest, maar afmaken op een humane manier lijkt mij de enige realistische oplossing op korte termijn. En als deze honden een gevaar worden voor mensen heb je een korte termijn oplossing nodig. Die honden maken echt geen onderscheid tussen mensen die goed voor hun hond zijn en mensen die hun hond op straat gooien.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

vivke1965 schreef:
gonnie schreef:
Nee dat zeker niet.......maar als ik denk hoe dat zo gekomen is??...afschieten dan maar he :idea:

Ja, het is erg, maar ik denk dat als die honden jou kind hadden gepakt en opgevreten dat je wel anders piept.
Natuurlijk is het erg dat mensen hun honden op straat gooien, maar daar kunnen anderen mensen daar niks aan doen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
vivke1965
Zeer actief

gonnie schreef:
vivke1965 schreef:
gonnie schreef:

Ja, het is erg, maar ik denk dat als die honden jou kind hadden gepakt en opgevreten dat je wel anders piept.
Natuurlijk is het erg dat mensen hun honden op straat gooien, maar daar kunnen anderen mensen daar niks aan doen.
Uiteraard heb hier helemaal gelijk in ! Maar hoe dan ook is het een maatschappelijk probleem. Net zoals in Spanje ziet de bevolking een hond niet als een huisdier.
En jammer genoeg moeten de goede altijd opdraaien voor de slechten. Opvangen en naar hier brengen ben ik het niet mee eens...hier zitten al sukkels genoeg. Mooi ideaal maar laat ze het zelf oplossen en beginnen bij de basis. Normen en waarden bij de bevolking. Ze kunnen nu de straten wel leegschieten, maar binnen 5jaar idem dito probleem met bijhorende petities.
Groetjes, Viv

Afbeelding
Fizgig
Zeer actief

Nou, dat zat ik ook te denken, er zijn waarschijnlijk niet eens voorzieningen genoeg in Roemenië om allemaal straathonden op te vangen en te castreren. Daar moeten ze eerst aan gaan werken. En wie gaat dat betalen? Niet de mensen zelf zoals hier soms wel gebeurt dmv donaties. Daar leeft geen cultuur dat honden niet op straat horen te zwerven om ziektes te verspreiden. Ze willen ze niet in huis nemen, blijkbaar, anders waren er niet zoveel zwerfhonden.

Dus beetje onoplosbaar probleem wordt het dan. Vindt maar eens baasjes voor de opgevangen zwerfhonden. Dus er is een hele cultuurverandering nodig voor ze honden netjes gaan behandelen, op dezelfde manier waarop wij dat doen en niet zo barbaars. Dat kan nog wel even duren, denk ik, zeker met de economie zoals ie nu is. Dus dan snap ik wel dat ze toch voor een tijdelijke oplossing kiezen om problemen met de volksgezondheid te voorkomen. Ze verspreiden ziektes. De dieren laten sterven aan ziektes en honger, vind ik ook geen humane optie.

Maar eigenlijk vind ik natuurlijk dat het absurd en barbaars is, laat dat duidelijk zijn. Geef die hond maar een schop, is het motto in veel landen. Of een kogel, als je last van ze krijgt. Alsof ze ongedierte zijn. Bah. Maar je doet er niet veel aan helaas. Ik vind ook niet dat we in Nederland dan al die dieren maar op moeten vangen. Dan ben je de problemen aan het oplossen die ze zelf op moeten lossen en gaan ze er nooit zelf iets aan veranderen.
Francesca

Ongelezen bericht door Francesca »

Hier wat meer info. Zoals gewoonlijk zit er meer achter.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Als je als mens net zo als een beest moet leven op straat en in riolen en weinig tot niets te vreten hebt, dan heb je niets te wensen toch. Ga lekker je luxe gelul ergens anders rond toeteren.

Gewoon afschieten die zwervers .
En gelijk wat beter zorgen voor je burgers.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Fizgig
Zeer actief

Francesca schreef:Hier wat meer info. Zoals gewoonlijk zit er meer achter.
Ik snap dat je het verhaal erachter wilt verduidelijken hoor maar ik word misselijk van wat ik daar allemaal lees, pfff. Ze gaan daar wel heel anders om met honden, ik kan er met mijn petje niet bij. En dan dat bevel! om onmiddellijk alle straathonden te doden. Middeleeuws.

Maar ik vind dat men het verkeerde doel voor ogen heeft als men de straathonden in Roemenië deze maand wil redden. Er valt niks te redden. Kijk maar naar de wreedheid, die mensen vinden dat normaal. En aan die mentaliteit, verander je toch niet veel? Toch zou dat het doel moeten zijn, de mentaliteit rondom dieren veranderen in Roemenië. Ik ken een Roemeense vrouw en die zei dat Roemenen de hardste, wreedste mensen zijn van heel Oost Europa. Zou best waar kunnen zijn als ik dat allemaal lees.

Mentaliteit veranderen dus. En dan zou je bijvoorbeeld kunnen beginnen met onderzoek. Hoe communiceert de Roemeen. Spreken ze elkaar via internet of in het theehuis/kroeg? Of in de kerk? Of op een forum zoals wij? Nou, ga daar maar tussen zitten dan, eerst Roemeens leren spreken natuurlijk en ga maar de discussie aan. Kan wel even duren voor je heel Roemenië hebt overtuigd natuurlijk. Maar je moet ergens beginnen.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Het is wel erg makkelijk om vanuit ons comfortabele leventje te roepen dat 'het volk moet worden opgevoed". Als je in armoede leeft, als je wordt uitgebuit door je eigen regering wordt je vanzelf hard. Dan heb je niet de luxe om je bezig te houden met de dieren. Wil je dat veranderen zul je ervoor moeten zorgen dat EERST de mensen het beter krijgen.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

vivke1965 schreef:
gonnie schreef:

jep. het gevaar is groter dan de zieligheidsfactor in zo'n geval
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief

lets have fun schreef:Het is wel erg makkelijk om vanuit ons comfortabele leventje te roepen dat 'het volk moet worden opgevoed". Als je in armoede leeft, als je wordt uitgebuit door je eigen regering wordt je vanzelf hard. Dan heb je niet de luxe om je bezig te houden met de dieren. Wil je dat veranderen zul je ervoor moeten zorgen dat EERST de mensen het beter krijgen.
Dat is waar. Ik wil het ook niet doen hoor, de mentaliteit veranderen want ik denk dat mensen hele andere problemen hebben daar. Het was meer dat ik denk dat het niet zoveel zin heeft om die straathonden nu te gaan redden, dan moet er toch echt eerst een heleboel veranderen als het anders zou moeten. Nou, ga er maar aan staan.

En ze willen het zelf, die honden afschieten. Kijk, als ze nou zouden vragen om hulp aan het buitenland, om asiels op te gaan zetten enzo. Maar daar lees ik niks over. Dus ja, dan bemoei je je eigenlijk alleen maar met andermans zaken.
lets have fun

Fizgig schreef:
lets have fun schreef:Het is wel erg makkelijk om vanuit ons comfortabele leventje te roepen dat 'het volk moet worden opgevoed". Als je in armoede leeft, als je wordt uitgebuit door je eigen regering wordt je vanzelf hard. Dan heb je niet de luxe om je bezig te houden met de dieren. Wil je dat veranderen zul je ervoor moeten zorgen dat EERST de mensen het beter krijgen.
Dat is waar. Ik wil het ook niet doen hoor, de mentaliteit veranderen want ik denk dat mensen hele andere problemen hebben daar. Het was meer dat ik denk dat het niet zoveel zin heeft om die straathonden nu te gaan redden, dan moet er toch echt eerst een heleboel veranderen als het anders zou moeten. Nou, ga er maar aan staan.

En ze willen het zelf, die honden afschieten. Kijk, als ze nou zouden vragen om hulp aan het buitenland, om asiels op te gaan zetten enzo. Maar daar lees ik niks over. Dus ja, dan bemoei je je eigenlijk alleen maar met andermans zaken.
Het was ook niet alleen tegen jou hoor. Er waren er nog een paar die zich hard uitlieten over de bevolking. Alsof het helpt om ze de les te lezen over dierenverzorging terwijl ze zelf de kop nauwelijks boven water houden.

Dit soort problemen los je ook niet op met asielen oprichten of wat dan ook. Daarvoor is het probleem al te groot als ik die link lees. Hoe hard het ook klinkt maar schiet ze dan maar af. Doorgaans roep ik niet zo snel dat iets maar dood moet hoor en ik ben erg van de nieuwe kansen. Maar soms is het gewoon realistischer om iets niet meer te willen redden.
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

lets have fun schreef:
Fizgig schreef:

Het was ook niet alleen tegen jou hoor. Er waren er nog een paar die zich hard uitlieten over de bevolking. Alsof het helpt om ze de les te lezen over dierenverzorging terwijl ze zelf de kop nauwelijks boven water houden.

Dit soort problemen los je ook niet op met asielen oprichten of wat dan ook. Daarvoor is het probleem al te groot als ik die link lees. Hoe hard het ook klinkt maar schiet ze dan maar af. Doorgaans roep ik niet zo snel dat iets maar dood moet hoor en ik ben erg van de nieuwe kansen. Maar soms is het gewoon realistischer om iets niet meer te willen redden.
Alleen lijkt het erop dat er genoeg studies gedaan zijn waaruit blijkt dat opruimen niet helpt, de gemiddelde roemeen zal zijn hond ook niet laten steriliseren en dan heb je er zo weer bij. Het meest effectief is toch echt vangen, castreren en weer uitzetten.
Maar ja, dan moet het geld er wel zijn.
Lijkt me dat je ipv een petitie te gaan ondertekenen beter kunt kijken of je niet een of andere orginisatie dat land in kunt krijgen die dat gaat en doen en daar je centen aan doneren. Protest heeft weinig zin denk ik
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Canidae
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix

Ongelezen bericht door Canidae »

Misschien als tegenactie Roemeense zakkenrollers opruimen....?
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

MissDorien schreef:Van mij mogen ze, zolang het doden nog een beetje humaan gebeurt.
Castreren is veel te duur en veel te veel werk voor die hoeveelheid honden, zelfde geldt voor (internationaal) herplaatsen.
En hoe langer ze wachten hoe meer het er worden.
"helaas" mee eens.

Dubbel gevoel, dat wel maar toch.

Suzanne
Fizgig
Zeer actief

Canidae schreef:Misschien als tegenactie Roemeense zakkenrollers opruimen....?
Nee, castreren en weer uitzetten he, hahaha. Ik heb idd ook vaker gehoord dat afmaken niet schijnt te helpen en castreren beter is. Ik snap de ballen (haha!) van de redenatie erachter maar voor elke kat die je vermoordt, komt er eentje of twee terug, ofzo. Dat ging over zwerfkatten.

Maar ja, dat gaan ze toch niet doen. En dan wordt het dus elke keer afschieten, misschien wel steeds vaker en op meer plekken. Of vergiftigen, dat zie ik op die site, met alle risico's dat andere dieren of kinderen het binnen krijgen. Ik vind het maar niks, maar ja.

Alles kost geld en dat hebben ze niet. Afmaken kost ook geld natuurlijk. Ik vraag me af wat er eigenlijk duurder is, castreren of afmaken. Voor elk dier moeten ze toch wat kogels gebruiken en een jager een salaris betalen, neem ik aan.
lets have fun

Selene schreef: Alleen lijkt het erop dat er genoeg studies gedaan zijn waaruit blijkt dat opruimen niet helpt, de gemiddelde roemeen zal zijn hond ook niet laten steriliseren en dan heb je er zo weer bij. Het meest effectief is toch echt vangen, castreren en weer uitzetten.
Ik vraag mij dus weleens vaker af of dat wel zo is.... Als je ze weer terug zet zit je met dezelfde overlast en er komen er sowieso meer bij omdat inderdaad de huishonden niet gecastreerd worden.

Misschien dan toch maar beide doen. Aanbieden de huishonden te castreren en de zwervers afschieten. Volgens mij wordt dat ook in zuid Afrika gedaan in de sloppenwijken.
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

lets have fun schreef:
Selene schreef: Alleen lijkt het erop dat er genoeg studies gedaan zijn waaruit blijkt dat opruimen niet helpt, de gemiddelde roemeen zal zijn hond ook niet laten steriliseren en dan heb je er zo weer bij. Het meest effectief is toch echt vangen, castreren en weer uitzetten.
Ik vraag mij dus weleens vaker af of dat wel zo is.... Als je ze weer terug zet zit je met dezelfde overlast en er komen er sowieso meer bij omdat inderdaad de huishonden niet gecastreerd worden.

Misschien dan toch maar beide doen. Aanbieden de huishonden te castreren en de zwervers afschieten. Volgens mij wordt dat ook in zuid Afrika gedaan in de sloppenwijken.
Zou een oplossing kunnen zijn denk ik
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
vivke1965
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Als je als mens net zo als een beest moet leven op straat en in riolen en weinig tot niets te vreten hebt, dan heb je niets te wensen toch. Ga lekker je luxe gelul ergens anders rond toeteren.

Gewoon afschieten die zwervers .
En gelijk wat beter zorgen voor je burgers.
Ach toch ! Respect voor je medemens of dier heeft niks te maken met armoe of rijkdom. Of moet ik er door jou "vriendelijke" reactie nou maar vanuit gaan dat je in een kartonnen doos onder de brug leeft?
Zorg voor je burgers mee eens ... Welkom in europa!
Groetjes, Viv

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”