Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zenuwen, update: 2-4-15
Moderator: moderatorteam
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Re: zenuwen, update: hartecho
Dan is een echo slim, dan weet je meer.
Er zit een prima cardioloog vlakbij jullie, ga je daarheen?
Er zit een prima cardioloog vlakbij jullie, ga je daarheen?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Doe ik meeJion schreef:Ik duim dat het ruisje niks ernstigs is en het gewoon aan iets lulligs zoals de vriezer ligt.
Zou zelfs echt heel waarschijnlijk kunnen zijn vanwege deze opmerking:
Medische oorzaken uitsluiten ben ik het overigens helemaal mee eens hoorSannePP schreef:Ik begrijp gewoon niet wat er in die bijkeuken zo eng of zenuwslopend voor haar is. Ze zit daar al haar hele leven... Vier jaar lang was het geen probleem. Er stond alleen een los traphekje in de deuropening, dat ze gewoon liet staan. Ze lag er graag zelfs. Waarom nu dan niet meer? Zo raar... Het begon met de deur, maar die is nu al weken het probleem niet meer.
Ik zie alleen geen verband tussen haar gedrag en een hartruisje.
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
We zijn naar Rijen verwezen door onze DA. Ken het verder niet... Deze week is de arts die ik moet hebben met congres dus volgende week een afspraak maken.
Stel dat het aan de vriezer ligt he.... Wat kunnen we dan doen? Dat ding kan nergens anders staan :S
Stel dat het aan de vriezer ligt he.... Wat kunnen we dan doen? Dat ding kan nergens anders staan :S
RIP Cena
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
de uitgang niet afsluiten zodat ze ergens anders kan gaan liggen als ze dat wil?
daar zou ik mee beginnen in elk geval.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
De pest is dat ze opgesloten zit omdat ze los in huis zich moeilijk weet te gedragen. Dat gaat steeds 9 keer goed en de tiende keer doet ze iets stoms. Eten jatten meestal, ook gerust uit de koelkast of keukenkastjesrenee-uk schreef:de uitgang niet afsluiten zodat ze ergens anders kan gaan liggen als ze dat wil?
RIP Cena
- renee-uk
- Zeer actief
kun je dan de keuken niet afsluiten, ipv de bijkeuken?
kan ze niet bij de keukenkastjes maar toch de bijkeuken uit als het eng wordt.
kan ze niet bij de keukenkastjes maar toch de bijkeuken uit als het eng wordt.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- ranetje
- Zeer actief
Nog een idee?
Je kunt ook zelf een tijdje in de bijkeuken gaan bivakkeren en dan zorgen dat je totaal niet reageert op het aanslaan van de vriezer
Ga daar maar zitten lezen, kousen stoppen
, koffiedrinken enz.
Dan wordt het misschien ook gewoon voor haar.
Je kunt ook zelf een tijdje in de bijkeuken gaan bivakkeren en dan zorgen dat je totaal niet reageert op het aanslaan van de vriezer
Ga daar maar zitten lezen, kousen stoppen
Dan wordt het misschien ook gewoon voor haar.
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
De bijkeuken zit achter de keuken, dus ze kan alleen via de keuken naar de kamer. Tis ook nog een open keuken zonder deuren... Ziet er leuk uit, maar is in dit geval dus niet handig. We gaan wel kind-sluitingen op de keukenkastjes zetten, misschien dat dat al helpt tegen het jatten. Maar goed, das een bijzaak, geen oplossing voor waar ze zelf last van heeft...
Zal eens kijken of ik wat tijd in de bijkeuken kan doorbrengen met haar.
Zal eens kijken of ik wat tijd in de bijkeuken kan doorbrengen met haar.
RIP Cena
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: zenuwen, update: hartecho gehad
Cena is vandaag bij de DA in Rijen geweest voor de hartecho. Ook is er een longonderzoek gedaan en bloed afgenomen om te testen op het zuurstofgehalte. Dat was allemaal helemaal goed.
Uit de echo bleek dat ze een iets vernauwde aorta heeft (zoals Boxers dat ook vaak hebben?) waardoor haar bloed sneller dan gemiddeld door de aorta gepompt wordt. Dit veroorzaakt de ruis die gehoord wordt. Maar het is verder niet zorgelijk, schadelijk of aanleiding voor het hijgerige gedrag.
Om alle mogelijke medische oorzaken uit te sluiten zou er nog een stofwisselingstest gedaan kunnen worden (ook omdat ze in het verleden een heel moeilijke eter was + wat allergieen leek te hebben), gewrichtsonderzoek (om te zien of ze ergens pijn heeft) en nog wat andere dingen (die ik niet onthouden heb
) maar het leek mij en mn eigen DA handig om eerst met de GT aan de slag te gaan om te zien wat er op dat gebied voor oorzaken en oplossingen liggen.
Het Mutsekind ziet er niet uit nu
Lelijk geschoren plekken op haar borst en overal restjes gel en alcohol. Henk heeft haar een kwartier lang lopen besnuffelen toen we terug thuis kwamen. Maar ze heeft zich echt voorbeeldig gedragen op de echo-tafel. Ze liet alles toe. Ze werd gevloerd, gedraaid, in allerlei bochten gewrongen en ze liet het maar gewoon gebeuren. Alleen toen het scheerapparaat in beeld kwam was er even paniek en wilde ze vluchten. Daarna was ze echt super braaf! Fijn!!
Uit de echo bleek dat ze een iets vernauwde aorta heeft (zoals Boxers dat ook vaak hebben?) waardoor haar bloed sneller dan gemiddeld door de aorta gepompt wordt. Dit veroorzaakt de ruis die gehoord wordt. Maar het is verder niet zorgelijk, schadelijk of aanleiding voor het hijgerige gedrag.
Om alle mogelijke medische oorzaken uit te sluiten zou er nog een stofwisselingstest gedaan kunnen worden (ook omdat ze in het verleden een heel moeilijke eter was + wat allergieen leek te hebben), gewrichtsonderzoek (om te zien of ze ergens pijn heeft) en nog wat andere dingen (die ik niet onthouden heb
Het Mutsekind ziet er niet uit nu
RIP Cena
- kipo
- Zeer actief
Fijn dat het ruisje niets ernstigs is. Knuffel voor het brave kind. 
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Gelukkig dat het allemaal mee valt Sanne.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou vanmorgen heel vroeg stond Cena ineens weer aan onze slaapkamerdeur. Dit heeft ze een goed half jaar geleden ongeveer ook een keer gedaan toen het flink onweerde geloof ik. Nu werd ik wakker van gestommel op de trap (HELP!) en toen ik manlief zo ver had dat hij durfde te gaan kijken wie het waagde ons huis te betreden, stond Cena volledig gestresst op de voorzolder. Plaste meteen alles onder toen ze ons zag...
Haar rustig gemaakt, naar beneden gesleept en buiten gezet, zodat wij nog even verder konden slapen en zij ook wat relaxter werd. Ze is de rest van de dag voornamelijk buiten geweest. Daar is ze toch het relaxed.
Vanmiddag moest ik met Henk even bij de DA zijn dus meteen de gedragsdeskundige aan haar jas getrokken en de situatie besproken. Het klinkt als paniek/angst voor iets wat in de bijkeuken gebeurd is. Waarschijnlijk is het niet zo zeer het geluid van de vriezer waar ze bang van is, maar heeft ze dat geluid gekoppeld aan iets waar ze enorm van geschrokken is. De dichtslaande deur, onweer of vuurwerk, zoiets.
Ik had een filmpje gemaakt van Cena haar reactie daar in de bijkeuken zodat duidelijk was hoe ze zich dan gedraagd.
Wat we nu afgesproken hebben is dat de bijkeuken terug leuk moet worden. Eten krijgt ze voortaan daar, lekkere botjes e.d. ook op haar kussen daar (ipv op haar kussen in de woonkamer). Ook gaan we er trekspelletjes doen en misschien dat het zelfs lukt om bal-verstoppertje te doen (tis wat krapjes om samen echt te kunnen bewegen). Ze moet zich daar weer op haar gemak gaan voelen.
Als tussenoplossing zou ze in de gang kunnen slapen met een schuifje op de deur zodat ze niet steeds toch de woonkamer in kan (en de deur door de tv kan slingeren, als ze die te wild open maakt
) Ik ben bang dat ze dan de verf van de deur af krabt omdat ze er uit wil, maar dat zien we dan wel weer denk ik.
Manlief moet ophouden met mopperen op haar. Dat versterkt haar alleen maar in haar onzekerheid. En we moeten even kijken of haar gedrag verandert als straks de baby er is.
Haar rustig gemaakt, naar beneden gesleept en buiten gezet, zodat wij nog even verder konden slapen en zij ook wat relaxter werd. Ze is de rest van de dag voornamelijk buiten geweest. Daar is ze toch het relaxed.
Vanmiddag moest ik met Henk even bij de DA zijn dus meteen de gedragsdeskundige aan haar jas getrokken en de situatie besproken. Het klinkt als paniek/angst voor iets wat in de bijkeuken gebeurd is. Waarschijnlijk is het niet zo zeer het geluid van de vriezer waar ze bang van is, maar heeft ze dat geluid gekoppeld aan iets waar ze enorm van geschrokken is. De dichtslaande deur, onweer of vuurwerk, zoiets.
Ik had een filmpje gemaakt van Cena haar reactie daar in de bijkeuken zodat duidelijk was hoe ze zich dan gedraagd.
Wat we nu afgesproken hebben is dat de bijkeuken terug leuk moet worden. Eten krijgt ze voortaan daar, lekkere botjes e.d. ook op haar kussen daar (ipv op haar kussen in de woonkamer). Ook gaan we er trekspelletjes doen en misschien dat het zelfs lukt om bal-verstoppertje te doen (tis wat krapjes om samen echt te kunnen bewegen). Ze moet zich daar weer op haar gemak gaan voelen.
Als tussenoplossing zou ze in de gang kunnen slapen met een schuifje op de deur zodat ze niet steeds toch de woonkamer in kan (en de deur door de tv kan slingeren, als ze die te wild open maakt
Manlief moet ophouden met mopperen op haar. Dat versterkt haar alleen maar in haar onzekerheid. En we moeten even kijken of haar gedrag verandert als straks de baby er is.
RIP Cena
- ranetje
- Zeer actief
Of het nou het geluid van de nieuwe vriezer is of dat dat geluid gekoppeld is aan iets dat eng is........SannePP schreef:Nou vanmorgen heel vroeg stond Cena ineens weer aan onze slaapkamerdeur. Dit heeft ze een goed half jaar geleden ongeveer ook een keer gedaan toen het flink onweerde geloof ik. Nu werd ik wakker van gestommel op de trap (HELP!) en toen ik manlief zo ver had dat hij durfde te gaan kijken wie het waagde ons huis te betreden, stond Cena volledig gestresst op de voorzolder. Plaste meteen alles onder toen ze ons zag...![]()
Als tussenoplossing zou ze in de gang kunnen slapen met een schuifje op de deur zodat ze niet steeds toch de woonkamer in kan (en de deur door de tv kan slingeren, als ze die te wild open maakt) Ik ben bang dat ze dan de verf van de deur af krabt omdat ze er uit wil, maar dat zien we dan wel weer denk ik.
De suggestie om die bijkeuken weer leuk en veilig te maken hadden we toch al bedacht?
- renee-uk
- Zeer actief
tjaranetje schreef:Of het nou het geluid van de nieuwe vriezer is of dat dat geluid gekoppeld is aan iets dat eng is........SannePP schreef:Nou vanmorgen heel vroeg stond Cena ineens weer aan onze slaapkamerdeur. Dit heeft ze een goed half jaar geleden ongeveer ook een keer gedaan toen het flink onweerde geloof ik. Nu werd ik wakker van gestommel op de trap (HELP!) en toen ik manlief zo ver had dat hij durfde te gaan kijken wie het waagde ons huis te betreden, stond Cena volledig gestresst op de voorzolder. Plaste meteen alles onder toen ze ons zag...![]()
Als tussenoplossing zou ze in de gang kunnen slapen met een schuifje op de deur zodat ze niet steeds toch de woonkamer in kan (en de deur door de tv kan slingeren, als ze die te wild open maakt) Ik ben bang dat ze dan de verf van de deur af krabt omdat ze er uit wil, maar dat zien we dan wel weer denk ik.
De suggestie om die bijkeuken weer leuk en veilig te maken hadden we toch al bedacht?

- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
- ranetje
- Zeer actief
Dat ik eigenlijk had verwacht dat je daar allang mee bezig wasSannePP schreef:Ja dat klopt maar wat wil je daarmee zeggen?
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Veel verder dan er gaan zitten met haar samen en smeerkaas op de vriezerdeur smerenranetje schreef:Dat ik eigenlijk had verwacht dat je daar allang mee bezig wasSannePP schreef:Ja dat klopt maar wat wil je daarmee zeggen?
Eten doet ze er trouwens zonder problemen
RIP Cena
- ranetje
- Zeer actief
SannePP schreef:Veel verder dan er gaan zitten met haar samen en smeerkaas op de vriezerdeur smerenranetje schreef:Dat ik eigenlijk had verwacht dat je daar allang mee bezig wasSannePP schreef:Ja dat klopt maar wat wil je daarmee zeggen?was ik nog niet gekomen...
Eten doet ze er trouwens zonder problemen
Ga je er ook al gewoon "gezellig" koffie drinken en zo?
Smeerkaas op de vriezerdeur?
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Iemand had hier geopperd om er paté aan te smeren
dus vandaar 
RIP Cena
- ranetje
- Zeer actief
SannePP schreef:Iemand had hier geopperd om er paté aan te smerendus vandaar
En wat was de reactie?
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- twinkeltje
- moderator
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja ze lebbert t naar hartelust schoon
De buitendeur lijkt niet meer eng! De vriezer wel. Vannacht stond ze om vier uur aan ons bed
De buitendeur lijkt niet meer eng! De vriezer wel. Vannacht stond ze om vier uur aan ons bed
RIP Cena
- stefanie
- Zeer actief
Waarom laat je haar niet gewoon lekker boven slapen?
Ik vind het wel heel sneu als je hond zo in paniek was en je haar vervolgens weer naar beneden sleept en buiten zet. Je zegt wel dat ze toen weer rustig was, maar toch. Beetje steun kan geen kwaad toch?
Ik vind het wel heel sneu als je hond zo in paniek was en je haar vervolgens weer naar beneden sleept en buiten zet. Je zegt wel dat ze toen weer rustig was, maar toch. Beetje steun kan geen kwaad toch?
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Omdat ze wel zelf de trap op durft, maar er niet zelf meer af durft en ik met mijn hoogzwangere buik haar niet mag tillen. Ik heb dinsdagavond 20 minuten met haar op de overloop gezeten omdat ik haar met geen mogelijkheid naar beneden gelokt kreeg. Uiteindelijk de buurvrouw in moeten schakelen, maar ze raakt er zo van in paniek als ze die trap weer af moet... Het is een open houten trap.stefanie schreef:Waarom laat je haar niet gewoon lekker boven slapen?
Los van het gespook snachts vind ik haar overdag trouwens wel wat relaxter. Misschien omdat ik zelf meer rust in mijnlijf heb (om haar, maar ook om mijn werk, schoonvader en de aanstaande beeb)?
RIP Cena
- twinkeltje
- moderator
Deur maakt ook geen geluid denk ik een vriezer altijd ik denk dat dat haar gewoon angstig maakt sommige hebben ook wel een iritante tik die vooral snachts gebeuren
-
Pakdebal
SannePP schreef: Wat we nu afgesproken hebben is dat de bijkeuken terug leuk moet worden. Eten krijgt ze voortaan daar, lekkere botjes e.d. ook op haar kussen daar (ipv op haar kussen in de woonkamer). Ook gaan we er trekspelletjes doen en misschien dat het zelfs lukt om bal-verstoppertje te doen (tis wat krapjes om samen echt te kunnen bewegen). Ze moet zich daar weer op haar gemak gaan voelen.
als ik dit topic zo lees, dacht ik :.. waarom nam je haar niet mee jullie slaapkamer in , en kijken of ze dan wel rustig wordt ?.
het is het hele topic , dat ze MOET blijven in een ruimte waar ze zich niet happy voelt , en bij die deur, vriezer MOEST blijven .
maar
verder hebben jullie nog zelf niets uit getest ..
en als ze steelt , etensresten, dan doe je dat zo hoog, dat ze er niet bij kan .
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Pak de Bal, je hebt weer eens niet goed gelezen. Jij denkt geloof ik dat alles van de ene op de andere dag op te lossen is.Pakdebal schreef:SannePP schreef: Wat we nu afgesproken hebben is dat de bijkeuken terug leuk moet worden. Eten krijgt ze voortaan daar, lekkere botjes e.d. ook op haar kussen daar (ipv op haar kussen in de woonkamer). Ook gaan we er trekspelletjes doen en misschien dat het zelfs lukt om bal-verstoppertje te doen (tis wat krapjes om samen echt te kunnen bewegen). Ze moet zich daar weer op haar gemak gaan voelen.
als ik dit topic zo lees, dacht ik :.. waarom nam je haar niet mee jullie slaapkamer in , en kijken of ze dan wel rustig wordt ?.![]()
het is het hele topic , dat ze MOET blijven in een ruimte waar ze zich niet happy voelt , en bij die deur, vriezer MOEST blijven .![]()
maar
verder hebben jullie nog zelf niets uit getest ....manlief kan haar toch dragen naar beneden als hij naar zijn werk gaat ?.
en als ze steelt , etensresten, dan doe je dat zo hoog, dat ze er niet bij kan .
TS, ik hoop dat ze snel minder bang wordt. En dat jullie de oorzaak voor haar bange gedrag weg kunnen nemen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Pakdebal
gonnie schreef:Pak de Bal, je hebt weer eens niet goed gelezen. Jij denkt geloof ik dat alles van de ene op de andere dag op te lossen is.Pakdebal schreef:[
als ik dit topic zo lees, dacht ik :.. waarom nam je haar niet mee jullie slaapkamer in , en kijken of ze dan wel rustig wordt ?.![]()
het is het hele topic , dat ze MOET blijven in een ruimte waar ze zich niet happy voelt , en bij die deur, vriezer MOEST blijven .![]()
maar
verder hebben jullie nog zelf niets uit getest ....manlief kan haar toch dragen naar beneden als hij naar zijn werk gaat ?.
TS, ik hoop dat ze snel minder bang wordt. En dat jullie de oorzaak voor haar bange gedrag weg kunnen nemen.
ik heb alles gelezen, maar een andere slaapruimte voor haar hebben ze niet uitgetest , waar staat dat dan van wel ?.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Er staat dat ze niet boven bij hen kan slapen omdat ze de trap niet af durft, en TS is hoogzwanger dus die kan ook geen hond de trap aftillen.Pakdebal schreef:gonnie schreef:Pak de Bal, je hebt weer eens niet goed gelezen. Jij denkt geloof ik dat alles van de ene op de andere dag op te lossen is.Pakdebal schreef:[
maar
ik heb alles gelezen, maar een andere slaapruimte voor haar hebben ze niet uitgetest , waar staat dat dan van wel ?.
En dan nog TS is geen verantwoording schuldig aan ons, ze zal heus alles wel doen wat in haar macht ligt om haar hond te helpen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.