Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vis
Moderator: moderatorteam
- Drazic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
- Aantal honden: 3
Vis
Ik zou graag Big en Bros eens vis willen voorschotelen gewoon ook omdat het gezond is.
Nu ben ik zelf geen vis liefhebber (lust het echt niet), welke vis zou ik kunnen nemen om te kijken of ze het lusten?
Nu ben ik zelf geen vis liefhebber (lust het echt niet), welke vis zou ik kunnen nemen om te kijken of ze het lusten?
Re: Vis
Ik vind zalm altijd wel duur voor de hond tenzij je restjes van de visboer meeneemt.
Koolvis uit de supermarkt is wat goedkoper en makkelijk weg te werken voor de hond.
Koolvis uit de supermarkt is wat goedkoper en makkelijk weg te werken voor de hond.
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Hier krijgen ze zalmkoppen, sardientjes, haring en makreel.
Witvis krijgen ze gedroogd als snack en af en toe heb ik van die kiloworsten grof gemalen vis waarbij diverse soorten vis in zitten.
Witvis krijgen ze gedroogd als snack en af en toe heb ik van die kiloworsten grof gemalen vis waarbij diverse soorten vis in zitten.
- Drazic
- Zeer actief
Ik heb net in de supermarkt even rondgekeken, maar dat is nog moeilijk
Maar ik heb een keuze gemaakt.
Zalmblokjes
gewoon even kijken of ze het lusten, nou zijn die van mij geen vies neuzen en vreten werkelijk alles.
Razend enthousiast waren ze mag ik wel zeggen, alleen het ruikt wel erg zout terwijl er volgens de beschrijving bijna geen zout in zit.
Sardientjes maar die liggen in de olie (niet goed opgelet dus), zou ik ze kunnen afspoelen onder de kraan?
Koolvis (vriesvak) het zal mij benieuwen.
Tot zover mijn eerste vis contacten.

Maar ik heb een keuze gemaakt.
Zalmblokjes

Razend enthousiast waren ze mag ik wel zeggen, alleen het ruikt wel erg zout terwijl er volgens de beschrijving bijna geen zout in zit.
Sardientjes maar die liggen in de olie (niet goed opgelet dus), zou ik ze kunnen afspoelen onder de kraan?
Koolvis (vriesvak) het zal mij benieuwen.
Tot zover mijn eerste vis contacten.

Die zalmblokjes evenals koolvisfilet blokjes (in kartonnen dozen) zijn plakvis (restvis dat geperst wordt tot blok).
Waar je bij de zalm op kunt letten is of dit wilde of kweekzalm is. Dan zou ik wilde zalm nemen.
De zakken zalm, kabeljauw en koolvis is geen plakvis maar duidelijk herkenbare filets. Zalm smaakt van nature iets zouter dan andere diepzeevis. Daar hoef je in de regel maar heel weinig zout op te doen.
Fijn dat je honden het lekker vinden.
Waar je bij de zalm op kunt letten is of dit wilde of kweekzalm is. Dan zou ik wilde zalm nemen.
De zakken zalm, kabeljauw en koolvis is geen plakvis maar duidelijk herkenbare filets. Zalm smaakt van nature iets zouter dan andere diepzeevis. Daar hoef je in de regel maar heel weinig zout op te doen.
Fijn dat je honden het lekker vinden.

- mim
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
- Aantal honden: 2
2 van de 3 zijn hier gek op vis. Ik koop verse sardientjes bij de Sligro als ik er ben. Iedere zaterdag een haring. Tonijn met water uit blik enz
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
hier krijgen ze gewoon hele vissen,
dus sprot, wijting, haring, makreel. met kop erop en de huid er nog aan.
- Fendi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog + teckel/corgi mixje
Zalm lusten ze hier allebei krijgen ze af en toe als hhet over is. Ik hhebben ook hele sprotjes in de vriezer, Fendi vind ze lekker, maar Suus speelt er alleen mee. Lotgering met vis lustten ze wel allebei.
Groetjes,
Kristel
Kristel
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ik haal (voor nop) een grote emmer visafval bij de viskraam op de markt. Zit van alles in. Skadi is niet dol op witvis, dat eet ze echt met lange tanden, maar de rest gaat er met smaak in. Koppen, graten en hele grote afsnijdsels.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
om niet meteen helemaal in de enge barfwereld terecht te komen zou ik gewoon eens een zak bevroren sardientjes halen bijvoorbeeld bij de makro. kost geen drol en vinden de meeste honden lekker én behapbaar

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
hier ook, en ook schelvis, zalmfilet, kabeljauw filet, etc. ik haal het bij de visboer en ik voer het 1 keer per week.bellabeest schreef:hier krijgen ze gewoon hele vissen,

- Hutsje
- Zeer actief
hier ook, en ook schelvis, zalmfilet, kabeljauw filet, etc. ik haal het bij de visboer.bellabeest schreef:hier krijgen ze gewoon hele vissen,

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Hutsje schreef:hier ook, en ook schelvis, zalmfilet, kabeljauw filet, etc. ik haal het bij de visboer.bellabeest schreef:hier krijgen ze gewoon hele vissen,
waarom niet bij makro of vriezer van de supermarkt? ik vind de visboer voor de honden veel te duur. is ongeveer 3x duurder dan de supermarkt of groothandel. dat doe ik alleen als ik zelf écht lekker vis wil eten
of heb je het over karkassen?

- Hutsje
- Zeer actief
ik heb een deal met de visboer, ik krijg elke zaterdag de verse vis die over is. en dat is vaak zalmfilet, kabeljauw en hele schelvissen, soms wat scholletjes en witvisfilet. ongeveer 2 kilo per week, ideaalM@scha schreef:Hutsje schreef:hier ook, en ook schelvis, zalmfilet, kabeljauw filet, etc. ik haal het bij de visboer.bellabeest schreef:hier krijgen ze gewoon hele vissen,
waarom niet bij makro of vriezer van de supermarkt? ik vind de visboer voor de honden veel te duur. is ongeveer 3x duurder dan de supermarkt of groothandel. dat doe ik alleen als ik zelf écht lekker vis wil eten
of heb je het over karkassen?

- Drazic
- Zeer actief
Krijgen ze die dagen alleen de vis of ook de dagelijkse portie vlees erbij?
Ik ben geschrokken van het gewicht van Bros bij de DA van de week
hij weegt 13,4.
Terwijl hij per dag maar 100 gram vlees krijgt en hij oogt ook niet dik voelt zijn ribben gewoon.
En terug gaan naar 50 gram is zo weinig
Ik ben geschrokken van het gewicht van Bros bij de DA van de week

Terwijl hij per dag maar 100 gram vlees krijgt en hij oogt ook niet dik voelt zijn ribben gewoon.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
hier krijgen ze dan 1 maaltijd vis en een gewone maaltijd.
normaal krijgen ze 2 keer vlees per dag. dan dus 1 keer en 1 keer vis
- Drazic
- Zeer actief
Dank je voor het antwoord, dat doe ik dus fout.bellabeest schreef:hier krijgen ze dan 1 maaltijd vis en een gewone maaltijd.

Als ze hier iets krijgen dan krijgen ze dat bij het vlees

- Hutsje
- Zeer actief
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Hier lusten ze het alleen gekookt, ik koop meestal van die zakken met filets in de dekamarkt, kabeljauw, zalm of tilapia, dacht ik. Die zijn 4 euro per zak voor 600 gram, dacht ik. Ik heb natuurlijk ook 4 katten dus dat gaat in één keer op, als ik echt alleen vis als maaltijd geef, kook ik 2 zakken. Doe ik niet zo heel vaak eigenlijk. Ik doe wel zalmolie door de kvv meestal.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Ik heb van die diepvries kilo-rollen met vis van natuurendier(.nl), en mijn hond vindt het heerlijk! Ik geef ook weleens een haring, of verse sardientjes. Groot succes 

"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Drazic
- Zeer actief
Ik kon het niet geloven toen ik Bros daar moest wegen en dat de weegschaal 13,4 aan gaf.Drazic schreef:Krijgen ze die dagen alleen de vis of ook de dagelijkse portie vlees erbij?
Ik ben geschrokken van het gewicht van Bros bij de DA van de weekhij weegt 13,4.
Ben met Bros naar een andere weegschaal gegaan en daar klopte mijn gevoel Bros weegt 5,5.

Heb het wel even aan de DA door gegeven, in verband met een roesje dan zou Bros een veel te hoge dosering krijgen.

- Fizgig
- Zeer actief
Effe serieus, je dacht dat ie 13,4 woog ipv 5,5, dat is bijna drie keer zoveel. Of maak je nu een typefoutje? Hoe kun je je daar nou zo in vergissen?
- Drazic
- Zeer actief
Nee ik moest Bros daar wegen en de weegschaal gaf 13,4 aan.
Ik twijfelde daar gelijk aan want Bros is totaal niet dik, maar de weegschaal gaf het aan, dus dat word ingevuld.
Bij een andere DA gewogen en daar gaf de weegschaal 5,5 aan en dat kan iets beter kloppen.
Ik twijfelde daar gelijk aan want Bros is totaal niet dik, maar de weegschaal gaf het aan, dus dat word ingevuld.
Bij een andere DA gewogen en daar gaf de weegschaal 5,5 aan en dat kan iets beter kloppen.
- Fizgig
- Zeer actief
Dat vind ik dus ook een bizar groot verschil! Wat voor kliniek was dat dan? Rare lui, hahahaha. Dat voel je toch ook wel, dat het hondje geen 13 kilo weegt. 13 kilo is zwaar hoor, daar heb je twee handen bij nodig. Ik zou bijna zeggen, heb je het wel goed verstaan wat ze zeiden? Nou ja, fijn dat ie mooi op gewicht is. Ik neem aan dat ze het defect intussen wel ontdekt hebben, die doen wel vaker diagnoses en medicatie geef je toch ook naar het gewicht.
- Drazic
- Zeer actief
Ik heb Bros zelf gewogen en de assistente stond erbij en noteerde het.
Ze heeft Bros niet opgetild dat is geen optie bij Bros die wil niet door een ander gepakt worden.
Ik heb het door gegeven en ik hoop dat ze het aangepast hebben in ieder geval, stel dat hij daar ooit onder narcose moet.....
Ze heeft Bros niet opgetild dat is geen optie bij Bros die wil niet door een ander gepakt worden.

Ik heb het door gegeven en ik hoop dat ze het aangepast hebben in ieder geval, stel dat hij daar ooit onder narcose moet.....