Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik heb een hekel aan onze hond gekregen.....

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Chantal
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Teckel en Jack Russel
Aantal honden: 2

Ik heb een hekel aan onze hond gekregen.....

Ongelezen bericht door Chantal »

Tja, waar zal ik eens beginnen, titel is vrij heftig, maar ik voel het echt zo!
In 2011 kregen mijn inmiddels man en ik een relatie, hij had toendertijd al 2 hondjes, Sjuul en Bibi dus. Ik was stapelgek met ze!

Ongeveer 1 maand later sprong Sjuul bij mijn ouders over een hekje van 110 cm, en beet mijn moeders konijn dood. Lekker welkom, maar hoewel we eerst natuurlijk boos en voornamelijk verdrietig waren, nam niemand het Sjuul echt kwalijk, het blijft een jagertje en een konijn blijft een konijn!

We gingen samen wonen, en kregen een kitten, Sojoez, geweldig beest, hondjes en kitten waren dol op elkaar! 1 keer echter heeft Sjuul waar wij bij waren hem gigantisch gepakt, hond op zijn donder, kat een nacht kwijt, maar dat is daarna nooit meer gebeurd. Helaas werd kitten doodgereden.

Omdat we dit niet nog eens mee wilden maken, haalden we een kat uit het asiel, Sissy, zij was wat ouder, rustiger en mischien minder kans om op onderzoek uit te gaan, en aangereden te worden. (ze hebben op ons erf genoeg ruimte om te scharrelen) Sissy was top, echt een lieverd, alleen moest ze erg wennen aan de honden, ze deed ze niets, maar blaaste wel als ze te dichtbij kwamen.
Sissy woonde 3 maanden bij ons, toen mijn man thuiskwam en een verscheurde kat in de keuken aantrof, overal bloed, en haar achterbeen was helemaal doormidden! We konden zien dat Sjuul het geweest was…..

Ik was er klaar mee, geen kat meer voor ons. Echter had mijn man met zijn ex een kat die zij graag kwijt wilde. De honden en die kat kende elkaar goed, nooit een probleem geweest!
En zo kwam dan toch Joep, hoewel ik er niet 100% achter stond.
Maar eerlijk is eerlijk, het ging goed, tot een half jaar later. Om half 5 in de nacht een hoop kabaal, Sjuul had Joep te pakken. Toen we beneden waren zagen we Joep nog wegsluipen, hij kon zijn poot niet meer gebruiken.
En zo zaten we om 5 uur bij de dierenarts, foto’s, antibiotica, duur grapje, maar niet gebroken.
Joep heeft nooit meer goed gelopen, kreeg een abces, waarschijnlijk spier doorgescheurd.
Er kwam een tussendeur zodat de kat en de honden gescheiden konden worden.
Inmiddels was ik zwanger!
Ik zat thuis op de bank te lezen toen Sjuul weer Joep greep, het was snel voorbij, maar er kwam wel bloed uit Joep zijn oor!
In de tussentijd heeft ze ook nog 2 keer Bibi gegrepen.

Sjuul was de weg overgestoken, ze weet dat dit niet mag, doet dit normaal gesproken ook nooit, mijn man wil haar in haar nekvel pakken, en ze bijt hem vol in zijn hand!

Inmiddels was mijn zoontje geboren, toen ik werd gebeld dat onze paarden uitgebroken waren. Ik ben snel naar buiten gegaan, en kwam 5 minuten later weer terug. Toen zag ik Sjuul snel wegsluipen. En je raad het al, daar lag Joep, onder het bloed, ik hoop maar dat het snel gebeurd is.

Ik ben er klaar mee, ze heeft me nu zoveel verdriet gekost, wat als mijn kleine mannetje gaat lopen, en ze zich daaraan irriteerd? Echter mijn man wil haar bij zich houden, denkt dat ze alleen dan gelukkig is. Ik zeg niet dat hij haar in moet laten slapen, maar in ieder geval niet bij kinderen en andere huisdieren. Alleen weet ik zeker dat als ik eis dat ze weg moet, dat tussen mijn man en mij komt in te staan.
Terwijl wij op vakantie waren paste mijn ouders op de hondjes, zij hebben zelf ook 2 hondjes. Sjuul heeft op een gegeven moment het oudste hondje gepakt, die had geen schijn van kans. Mijn moeder is zich kapot geschrokken, en wist zeker dat als ze niet thuis was geweest, haar hondje er ook niet meer was geweest, nu heeft ie gelukkig alleen 3 dagen mank gelopen.

Wat vinden jullie hier nu van, ben ik onredelijk?
Hebben jullie tips, hoe ik eventueel mijn relatie met Sjuul weer kan verbeteren, ze irriteert me nu namelijk mateloos, en daar raak ik zwaar gefrustreerd van! Aangezien mijn man haar echt niet weg wil doen, zal ik toch iets moeten.
Ik heb nu een muilkorf voor haar besteld, iets anders weet ik ook niet, zou het mezelf nooit vergeven als ze mijn zoontje pakt….
Jessica3787
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermixje
Aantal honden: 1

Re: Ik heb een hekel aan onze hond gekregen.....

Ongelezen bericht door Jessica3787 »

Ik vind het een heel heftig verhaal, om eerlijk te zijn vind ik het vreselijk dat jullie dit hebben kunnen laten gebeuren met jullie katten. De eerste keer kun je dat niet weten, maar de andere keren hebben jullie moedwillig het risico genomen dat ze de katten zou grijpen. Volgens mij is het tijd je verantwoordelijkheid te nemen en te voorkomen dat jullie hond nog een ander dier of eventueel mens verwondt/doodt.

Ik zou haar naar een opvang/asiel brengen, duidelijk vertellen wat er is gebeurd en hun een geschikt huis voor haar laten zoeken. Het wegsluiten of muilkorven van de hond lijkt mij oneerlijk tegenover het beest. Misschien kan iemand anders haar wel de sturing en omgeving bieden waarin zij het heel goed doet.
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Ik zou het gesprek met je man aangaan.

Als je een hekel hebt aan je hond en vreest voor d veiligheid van je kindje vind ik dat sterke argumenten voor herplaatsing.

Succes in ieder geval
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Chantal schreef:Tja, waar zal ik eens beginnen, titel is vrij heftig, maar ik voel het echt zo!
In 2011 kregen mijn inmiddels man en ik een relatie, hij had toendertijd al 2 hondjes, Sjuul en Bibi dus. Ik was stapelgek met ze!

Ongeveer 1 maand later sprong Sjuul bij mijn ouders over een hekje van 110 cm, en beet mijn moeders konijn dood. Lekker welkom, maar hoewel we eerst natuurlijk boos en voornamelijk verdrietig waren, nam niemand het Sjuul echt kwalijk, het blijft een jagertje en een konijn blijft een konijn!

We gingen samen wonen, en kregen een kitten, Sojoez, geweldig beest, hondjes en kitten waren dol op elkaar! 1 keer echter heeft Sjuul waar wij bij waren hem gigantisch gepakt, hond op zijn donder, kat een nacht kwijt, maar dat is daarna nooit meer gebeurd. Helaas werd kitten doodgereden.

Omdat we dit niet nog eens mee wilden maken, haalden we een kat uit het asiel, Sissy, zij was wat ouder, rustiger en mischien minder kans om op onderzoek uit te gaan, en aangereden te worden. (ze hebben op ons erf genoeg ruimte om te scharrelen) Sissy was top, echt een lieverd, alleen moest ze erg wennen aan de honden, ze deed ze niets, maar blaaste wel als ze te dichtbij kwamen.
Sissy woonde 3 maanden bij ons, toen mijn man thuiskwam en een verscheurde kat in de keuken aantrof, overal bloed, en haar achterbeen was helemaal doormidden! We konden zien dat Sjuul het geweest was…..

Ik was er klaar mee, geen kat meer voor ons. Echter had mijn man met zijn ex een kat die zij graag kwijt wilde. De honden en die kat kende elkaar goed, nooit een probleem geweest!
En zo kwam dan toch Joep, hoewel ik er niet 100% achter stond.
Maar eerlijk is eerlijk, het ging goed, tot een half jaar later. Om half 5 in de nacht een hoop kabaal, Sjuul had Joep te pakken. Toen we beneden waren zagen we Joep nog wegsluipen, hij kon zijn poot niet meer gebruiken.
En zo zaten we om 5 uur bij de dierenarts, foto’s, antibiotica, duur grapje, maar niet gebroken.
Joep heeft nooit meer goed gelopen, kreeg een abces, waarschijnlijk spier doorgescheurd.
Er kwam een tussendeur zodat de kat en de honden gescheiden konden worden.
Inmiddels was ik zwanger!
Ik zat thuis op de bank te lezen toen Sjuul weer Joep greep, het was snel voorbij, maar er kwam wel bloed uit Joep zijn oor!
In de tussentijd heeft ze ook nog 2 keer Bibi gegrepen.

Sjuul was de weg overgestoken, ze weet dat dit niet mag, doet dit normaal gesproken ook nooit, mijn man wil haar in haar nekvel pakken, en ze bijt hem vol in zijn hand!

Inmiddels was mijn zoontje geboren, toen ik werd gebeld dat onze paarden uitgebroken waren. Ik ben snel naar buiten gegaan, en kwam 5 minuten later weer terug. Toen zag ik Sjuul snel wegsluipen. En je raad het al, daar lag Joep, onder het bloed, ik hoop maar dat het snel gebeurd is.

Ik ben er klaar mee, ze heeft me nu zoveel verdriet gekost, wat als mijn kleine mannetje gaat lopen, en ze zich daaraan irriteerd? Echter mijn man wil haar bij zich houden, denkt dat ze alleen dan gelukkig is. Ik zeg niet dat hij haar in moet laten slapen, maar in ieder geval niet bij kinderen en andere huisdieren. Alleen weet ik zeker dat als ik eis dat ze weg moet, dat tussen mijn man en mij komt in te staan.
Terwijl wij op vakantie waren paste mijn ouders op de hondjes, zij hebben zelf ook 2 hondjes. Sjuul heeft op een gegeven moment het oudste hondje gepakt, die had geen schijn van kans. Mijn moeder is zich kapot geschrokken, en wist zeker dat als ze niet thuis was geweest, haar hondje er ook niet meer was geweest, nu heeft ie gelukkig alleen 3 dagen mank gelopen.

Wat vinden jullie hier nu van, ben ik onredelijk?
Hebben jullie tips, hoe ik eventueel mijn relatie met Sjuul weer kan verbeteren, ze irriteert me nu namelijk mateloos, en daar raak ik zwaar gefrustreerd van! Aangezien mijn man haar echt niet weg wil doen, zal ik toch iets moeten.
Ik heb nu een muilkorf voor haar besteld, iets anders weet ik ook niet, zou het mezelf nooit vergeven als ze mijn zoontje pakt….
Is het ook een idee om er gewoon geen kat of ander klein huisdier bij te zetten als je weet dat de hond ze verscheurt?
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Vreemd dat het hondje steeds de kans heeft gekregen .
Ja als vrienden geen vrienden meer kunnen zijn moet je maar uit elkaar gaan want onbegrip slaat over in haat ,voor niemand leefbaar en leuk.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door kleine2758 »

Pff dit zijn moeilijke dingen. En misschien ben ik heel hard. Maar ik zou haar in laten slapen. Ze heeft nu meerdere keren aangevallen, je man gebeten(al vind ik die situatie nog mee vallen).
Maar nu heb je 1 huisdier die gelukkig is volgens je man. De andere huisdieren zijn niet veilig, jij loopt nu al op je tenen. Hoe gaat dat straks zijn met je baby?
Scheiden kan(haar dus weghouden bij de andere dieren en je baby)maar dat vergt veel energie en het kan fout gaan.
Ik zou het risico niet willen lopen, maar jullie moeten beslissen.
Sarah5
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle

Ongelezen bericht door Sarah5 »

Ach jee.... ik snap heel goed dat je nu flink klaar bent met Sjuul.

Wil je haar in laten slapen? Waarom wil je man haar persé houden? Hoe denkt hij te gaan voorkomen dat ze nog eens een dier grijpt of hemzelf of jou of jullie kleine?
Is Sjuul erg op zichzelf of juist erg gehecht aan menselijk contact?

Zelf zou ik haar toch laten inslapen of een plek op het erf geven waar ze veilig voor andere beesten zit dus een kennel met een stukje land o.i.d.
Laatst gewijzigd door Sarah5 op 11 sep 2013 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

:80: Ik snap er niks van dat je hond zo vaak de kans gehad heeft. Vind het echt een heel erg triest bericht.

Als jullie er niet voor kunnen zorgen dat zulke dingen niet gebeuren kun je misschien beter een ander plekje voor haar zoeken inderdaad.
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

ik kan het me wel voorstellen, ik persoonlijk zou dit hondje niet bij een baby willen het risico is volgens mij te groot.
Afbeelding
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Ik zou het gesprek met je man aangaan.

Als je een hekel hebt aan je hond en vreest voor d veiligheid van je kindje vind ik dat sterke argumenten voor herplaatsing.

Succes in ieder geval
Chantal
Vaste gebruiker

Jessica3787 schreef:Ik vind het een heel heftig verhaal, om eerlijk te zijn vind ik het vreselijk dat jullie dit hebben kunnen laten gebeuren met jullie katten. De eerste keer kun je dat niet weten, maar de andere keren hebben jullie moedwillig het risico genomen dat ze de katten zou grijpen. Volgens mij is het tijd je verantwoordelijkheid te nemen en te voorkomen dat jullie hond nog een ander dier of eventueel mens verwondt/doodt.
harde woorden, maar je hebt helemaal gelijk! Ik geloof niet dat ik me ooit zo schuldig heb gevoeld....
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Goh, mee eens. Hoe haal je het nou in je hoofd keer op keer een kat te zetten bij een kattenslopende hond? Dit mag dan een fel hondje zijn dat het begrepen heeft op kleine dieren, maar jullie lijken het beestje wel kans na kans te geven.
Kaatje3110
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): flatcoat

Ongelezen bericht door Kaatje3110 »

Waarom blijf je daar dan katten bij zetten?? Nu persoonlijk ging zo'n hond er bij mij direct uit. No way dat ik dat dier bij mijn kind laat.
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Chantal schreef:….

mijn hemel, lijkt wel of ik een boek lees, een fictie boek wel te verstaan ( geen non-fictie , dus ) .. :80: :80: :80: :80: :80: :80: :80:

waarom NOOOOOOOIT wat gedaan met Sjuul ????? :denken:
Chantal
Vaste gebruiker

lets have fun schreef:Is het ook een idee om er gewoon geen kat of ander klein huisdier bij te zetten als je weet dat de hond ze verscheurt?
Dus dan zou ons teckeltje weg moeten, omdat Sjuul een kronkel heeft!

Begrijp me niet verkeerd, ik zou haar zo wegdoen, ben er klaar mee! Maar ik ben bang dat ik mijn relatie daarmee op het spel zet!
Chantal
Vaste gebruiker

bouvierpoedel schreef:Vreemd dat het hondje steeds de kans heeft gekregen .
.
Daar heb ik mijn man ook mee geconfronteerd, hoever moet ze gaan voordat jij er klaar mee bent?
Pakdebal

Chantal schreef:
lets have fun schreef:Is het ook een idee om er gewoon geen kat of ander klein huisdier bij te zetten als je weet dat de hond ze verscheurt?

Begrijp me niet verkeerd, ik zou haar zo wegdoen, ben er klaar mee! Maar ik ben bang dat ik mijn relatie daarmee op het spel zet!

nooit de huisdieren de schuld geven , he ?.

het is jullie lakse manier van opvoeding geweest , deze hond kon alles doen , wat ze wilde
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Jessica3787 schreef: Ik zou haar naar een opvang/asiel brengen, duidelijk vertellen wat er is gebeurd en hun een geschikt huis voor haar laten zoeken.
En ik zou juist zelf voor een geschikte baas op zoek gaan. Dit hondje kan niet zomaar bij iedereen en moet echt bij iemand die verder geen huisdieren heeft en desnoods een erft waarbij hij niet kan ontsnappen. Ik ben bang dat het anders een gesleep van hot naar her wordt en dat is voor het hondje ook niet goed.

Niet iedere hond die andere dieren grijpt of dood maakt pakt ook kinderen :wink: maar ik begrijp dat je het vertrouwen kwijt bent.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

kleine2758 schreef:Pff dit zijn moeilijke dingen. En misschien ben ik heel hard. Maar ik zou haar in laten slapen. Ze heeft nu meerdere keren aangevallen, je man gebeten(al vind ik die situatie nog mee vallen).
Maar nu heb je 1 huisdier die gelukkig is volgens je man. De andere huisdieren zijn niet veilig, jij loopt nu al op je tenen. Hoe gaat dat straks zijn met je baby?
Scheiden kan(haar dus weghouden bij de andere dieren en je baby)maar dat vergt veel energie en het kan fout gaan.
Ik zou het risico niet willen lopen, maar jullie moeten beslissen.
De hond in laten slapen omdat de baasjes te beroerd zijn om andere huisdieren geen gevaar te laten lopen? :19:
Bovendien moet die onzin ook eens de wereld uit dat honden die katten doodmaken, ook kinderen aan zullen vallen. :roll:
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Chantal schreef:

Het was sarcastisch bedoeld :roll: Snap er niks van hoe je het steeds weer zover hebt laten komen.
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

Sanner schreef::80: Ik snap er niks van dat je hond zo vaak de kans gehad heeft. Vind het echt een heel erg triest bericht.

Als jullie er niet voor kunnen zorgen dat zulke dingen niet gebeuren kun je misschien beter een ander plekje voor haar zoeken inderdaad.
Hier sluit ik me bij aan. Ik schrik er ook echt van dat je hond drie keer een kat heeft kunnen doodbijten. Hoe in vredesnaam heb je dat na de eerste keer nog kunnen laten gebeuren. Je kunt overduidelijk niet ervoor zorgen dat iets dergelijks niet nog eens gebeurd (eventueel met je baby) dus ik zou ook zeker de hond herplaatsen. Moet er niet aan denken wat er kan gebeuren. Of apart wonen van je man ofzo, als hij zijn hond echt niet weg wil doen :ugh: Maar zeker één van die twee, en niet blijven aankakken met die hond terwijl je er niet voor kan zorgen dat er niks meer gaat gebeuren.
Kaatje3110
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): flatcoat

Ongelezen bericht door Kaatje3110 »

ik lees: katten, konijnen en de man vol in de hand gebeten. Dus, nee, als man die hond perse wilt houden, mag hij er elders mee gaan wonen, niet bij mijn kind.
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Teckeltje hoeft niet weg, maar je moet er geen kat meer bijzetten, aanlijnen in de buurt van konijnen en er bovenop zitten in gezelschap van andere honden.

En zij is niet degene die beslist hoe ver ze gaat. Jullie hebben die openheid en kansen gegeven. Dat had nooit mogen gebeuren zo, allemaal.

Ik zou een goed huis voor haar zoeken, want een hekel hebben aan je huisdier daar heeft helemaal niemand wat aan.
bouvierpoedel
Zeer actief

Chantal schreef:

Denk dat als je relatie al wankel is dat dat zal gebeuren.
Maar een beetje redelijke relatie kan wel wat butsen hebben en ik ga er zo maar vanuit dat ondanks je man zijn liefde voor dat beest hij toch kiest voor zijn vrouw en kind.
Als je dat vantevoren in gaat vullen voor hem dan zou je eigen ansgst wel eens waarheid kunnen worden , niet doen dus.
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Ik ging het risico niet nemen, oeps hij pakte toch de baby!!
Afbeelding
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

Ongelooflijk.. met verbijstering lees ik het verhaal en zie bij het voorsteltopic dat Sjuul geen grote hond is, maar een teckelkruising.
Maar vooral verschrikkelijk dat ze jullie haar een paar keer de gelegenheid hebben gegeven om een poes te pakken, dood te bijten .
Ik begrijp niet dat je man niet inziet dat jullie een groot probleem hebben met Sjuul. Ik zou haar herplaatsen of heel snel goede hulp zoeken om te kijken hoe je de veiligheid voor jullie baby kunnen gaan waarborgen.
Ik begrijp dat je haar nu haat, maar daar heb je zelf een hele grote hand in gehad door haar elke keer de gelegenheid te geven >
Maar ik zou haar zeker herplaatsen.
Afbeelding
Chantal
Vaste gebruiker

Okee, ik voel me aardig aangevallen. Heb in mijn omgeving namelijk het idee dat ik de enige ben met gezondverstand.

Ik heb Sjuul namelijk NIET opgevoed, zoals je kan lezen had mijn man haar al voordat wij wat kregen. Sjuul was toen 7, en een prinsesje. Inmiddels heb ik voor elkaar dat ze niet meer in bed slaapt, niet meer tijdens het eten aan tafel zit, maar ik weet niet wat ik aan dat aanvallen kan doen, geloof mij, ze krijgt gerust op haar donder.

Continue katten erbij zetten was ook absoluut niet mijn keus. Sissi kwam uit het asiel, kon niet goed oipschieten met onze honden, mischien was er een gevecht los gebarsten. Van Joep wist mijn man dat hij wel goed met onze honden kon, en dat was in eerste instantie ook zo!
Pakdebal

Chantal schreef:
bouvierpoedel schreef:Vreemd dat het hondje steeds de kans heeft gekregen .
.
Daar heb ik mijn man ook mee geconfronteerd, hoever moet ze gaan voordat jij er klaar mee bent?

waar ben jij in deze relatie , als je haar niet hebt opgevoed , is het ook van jouw kant niet goed gegaan .. :denken:
Chantal
Vaste gebruiker

[quote="PunzelIk schrik er ook echt van dat je hond drie keer een kat heeft kunnen doodbijten. .[/quote]

2 keer, kitten is doodGEREDEN, maar ik ben helemaal met je eens, dat dat het niet minder erg maakt!

Uiteraard komen er geen katten meer...
bouvierpoedel
Zeer actief

Klopt dat een hond die katten bijt niet snel een kind zal bijten.
Maar een hond die hoog in zijn drift staat en gefrustreert is kan die stap wel maken , hij heeft ook het baasje gegrepen .
Het onbegrip en vertrouwen /liefde is nu al weg en dat zal de hond ook geen goed doen in stabiliteit en dus functioneren.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”