Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nieuwe hond: zijn we echt zo hopeloos?
Moderator: moderatorteam
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
- Aantal honden: 2
Nieuwe hond: zijn we echt zo hopeloos?
Vorige week is onze Yolah ingeslapen... Ik ga het hele verhaal nu niet hier neertikken, dan wordt mn bericht veel te lang, maar na een korte doch heftige periode van epilepsie, kreeg ze zoveel aanvallen (ondanks de medicatie) dat ze niet eens meer kon opstaan. Toen hebben we afscheid van haar moeten nemen...
Ondanks dat ze nog maar een week weg is, en het gemis nog vers, zijn er al wel gesprekken geweest over een nieuwe hond. Het is vreselijk stil in huis, onze routine is weg en Bennie is een klittenbandje geworden. Hij heeft een andere hond nodig, anders gaat hij er echt aan onderdoor. Hij trok zich erg op aan Yolah, en hangt nu ontzettend aan ons. Buiten is hij stiknerveus, raakt in paniek als we ergens anders lopen dan om het plasveldje.
Hij heeft écht een andere hond nodig.
We komen er alleen niet uit wat voor hond. Bij deze onze eisenlijst, wie weet komen jullie met suggesties die wij nog niet bedacht hadden.
-Volwassen hond, geen pup.
-Zindelijk
-Overweg kunnen met honden groot en klein, katten en kleine kinderen (lomp zijn is niet erg, dat was yolah ook)
-Samen met andere hond (Bennie dus) een paar uur alleen thuis kunnen zijn.
-Qua beweging geen hond die elke dag kilometers MOET lopen/rennen/fietsen. We wonen vlakbij het bos en zullen daar veel wandelen, maar ik wil geen hond die doordraait als ik een week ziek ben en de lange wandeling oversla.
-Sociaal, als in: ik wil niet weer een hond
Ondanks dat ze nog maar een week weg is, en het gemis nog vers, zijn er al wel gesprekken geweest over een nieuwe hond. Het is vreselijk stil in huis, onze routine is weg en Bennie is een klittenbandje geworden. Hij heeft een andere hond nodig, anders gaat hij er echt aan onderdoor. Hij trok zich erg op aan Yolah, en hangt nu ontzettend aan ons. Buiten is hij stiknerveus, raakt in paniek als we ergens anders lopen dan om het plasveldje.
Hij heeft écht een andere hond nodig.
We komen er alleen niet uit wat voor hond. Bij deze onze eisenlijst, wie weet komen jullie met suggesties die wij nog niet bedacht hadden.
-Volwassen hond, geen pup.
-Zindelijk
-Overweg kunnen met honden groot en klein, katten en kleine kinderen (lomp zijn is niet erg, dat was yolah ook)
-Samen met andere hond (Bennie dus) een paar uur alleen thuis kunnen zijn.
-Qua beweging geen hond die elke dag kilometers MOET lopen/rennen/fietsen. We wonen vlakbij het bos en zullen daar veel wandelen, maar ik wil geen hond die doordraait als ik een week ziek ben en de lange wandeling oversla.
-Sociaal, als in: ik wil niet weer een hond
- Abby
- Zeer actief
Re: Nieuwe hond: zijn we echt zo hopeloos?
aargh! stomme telefoon!
Sociaal dus, ik wil niet weer de omgeving moeten scannen op andere honden om een uitval voor te zijn.
Eigenlijk een 'happy-go-lucky' hond. Van labrador-formaat of groter. Suggesties?
Sociaal dus, ik wil niet weer de omgeving moeten scannen op andere honden om een uitval voor te zijn.
Eigenlijk een 'happy-go-lucky' hond. Van labrador-formaat of groter. Suggesties?
-
Jessica3787
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Terriermixje
- Aantal honden: 1
Ik vind dat Dierenopvang Koningen momenteel een aantal hele leuke honden heeft zitten!
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
ja,,je zoekt hetzelfde als wat ik indertijd zocht bij mijn complexe, autistische en optandige Sharpei reu...
en ik heb het gevonden dus nee, je bent niet onmogelijk!
Nee, ik zeg het ook verkeerd...het vond mij hahahaha
Maar goed...zonder dollen...
Vraag bvb Tineke en Alma hier op het forum eens of zij wat weten in de herplaatsing...
Daar komt ook mijn schot in de roos hondje Muis vandaan, en tuurlijk zijn de dames geen goden en kan het ook niet klikken, maar het is het proberen waard.
Het asiel induiken met je hond kan ook, op zoek naar een maatje...
Ook daar kun je wel beoordelen of er een klik is lijkt me...maar wat mij vreselijk lijkt is dat MOCHT het toch niet lekker gaan je de hond dan weer terug moet brengen naar het asiel....
Verder staan hier in de rubriek herplaatsers ook wel wat honden natuurlijk en je kunt ook Mit hier op het forum eens vragen wat zij nog weet.
Zij vangt tijdelijk honden op, en zo nog wel wat meer mensen hier waarvan ik het zo even niet 123 weet, maar goed...die weten ook vast wel wat!
en ik heb het gevonden dus nee, je bent niet onmogelijk!
Nee, ik zeg het ook verkeerd...het vond mij hahahaha
Maar goed...zonder dollen...
Vraag bvb Tineke en Alma hier op het forum eens of zij wat weten in de herplaatsing...
Daar komt ook mijn schot in de roos hondje Muis vandaan, en tuurlijk zijn de dames geen goden en kan het ook niet klikken, maar het is het proberen waard.
Het asiel induiken met je hond kan ook, op zoek naar een maatje...
Ook daar kun je wel beoordelen of er een klik is lijkt me...maar wat mij vreselijk lijkt is dat MOCHT het toch niet lekker gaan je de hond dan weer terug moet brengen naar het asiel....
Verder staan hier in de rubriek herplaatsers ook wel wat honden natuurlijk en je kunt ook Mit hier op het forum eens vragen wat zij nog weet.
Zij vangt tijdelijk honden op, en zo nog wel wat meer mensen hier waarvan ik het zo even niet 123 weet, maar goed...die weten ook vast wel wat!
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Als ik ooit van de Hollanders afstap mag nanna een nieuwe hond uitzoeken, wat is Donna leuk.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- Abby
- Zeer actief
Oja, de voetnoot was ik vergeten: Vriendlief wil géén windhond (zegtie) en we wilden liever géén herder. Maar na het zien van die Donna schaaf ik die mening toch even bij. 
Mocht iemand iets windhond-achtigs of herderigs weten, voorstellen mag altijd! (ik wou ook nooit een terriër en toch kwam er een Cairn).
Mocht iemand iets windhond-achtigs of herderigs weten, voorstellen mag altijd! (ik wou ook nooit een terriër en toch kwam er een Cairn).
- DebbieZ
- Zeer actief
Waarom liever geen windhond of herder? Dat is handige info?
- Abby
- Zeer actief
Omdat vriendlief "niet van herders houdt". En een windhond "niet zijn soort hond is" (non-redenen waar je dus niks mee kunt, maar soit, ik heb het er maar mee te doen
)
Hij is eigenlijk het type voor het soort hond dat Yolah (bordeauxdog) was: groot, lomp, waaks, erg op het eigen gezin gericht. Het minpunt van dat kaliber hond vond ik dus zelf het af en toe uitvallen naar andere honden. Het was uiteindelijk redelijk onder controle, maar dan moest ik wel zelf steeds alert zijn. Toen ik met mn 37weken zwangere pens dus ineens verrast werd door een collie die de hoek om kwam, zat ik mooi op mn knieën. Inmiddels is de baby er al bijna vier maanden, maar toch, dat soort taferelen daar heb ik geen zin meer in.
Ik merk trouwens ook dat het huis zonder kwijl veel schoner blijft, wat an sich ook wel lekker is.
Al moet ik bekennen dat het me eigenlijk geen drol uitmaakt in wat voor puinhoop ik zit, liever een zooi mét honden, dan een spic en span huis zonder.
Maar goed, vriend is het met me eens dat we nu voor een 'vriendelijker' type hond gaan. Hij kijkt nu alleen naar rassen waar ik niet veel ervaring mee heb en waarvan de herplaatsers schaars zijn. (Hovawart, allerlei berg-achtige honden zoals mastin español, sarplaninac enz, en de wolf-achtige honden, waarvan de Tamaskan nog het meest aanspreekt) maar ik denk dat wij een wolfshond niet kunnen bieden wat hij nodig heeft, en ik ben er zelf nog niet zo over uit of die überhaupt wel bij ons past.
Even brainstormend, denk ik dat een herder-achtige hond hem wel aanspreekt (Hovawart is toch ook n herder? of moet ik me even weer inlezen?) zolang ie niet overduidelijk een Duitse/Hollandse herder of Mechelaar is.
Ik zeg: Nanna, bring it on! Kom maar met nog wat hondjes, jij schijnt overal hele leukerds vandaan te hengelen.
Hij is eigenlijk het type voor het soort hond dat Yolah (bordeauxdog) was: groot, lomp, waaks, erg op het eigen gezin gericht. Het minpunt van dat kaliber hond vond ik dus zelf het af en toe uitvallen naar andere honden. Het was uiteindelijk redelijk onder controle, maar dan moest ik wel zelf steeds alert zijn. Toen ik met mn 37weken zwangere pens dus ineens verrast werd door een collie die de hoek om kwam, zat ik mooi op mn knieën. Inmiddels is de baby er al bijna vier maanden, maar toch, dat soort taferelen daar heb ik geen zin meer in.
Ik merk trouwens ook dat het huis zonder kwijl veel schoner blijft, wat an sich ook wel lekker is.
Al moet ik bekennen dat het me eigenlijk geen drol uitmaakt in wat voor puinhoop ik zit, liever een zooi mét honden, dan een spic en span huis zonder.
Maar goed, vriend is het met me eens dat we nu voor een 'vriendelijker' type hond gaan. Hij kijkt nu alleen naar rassen waar ik niet veel ervaring mee heb en waarvan de herplaatsers schaars zijn. (Hovawart, allerlei berg-achtige honden zoals mastin español, sarplaninac enz, en de wolf-achtige honden, waarvan de Tamaskan nog het meest aanspreekt) maar ik denk dat wij een wolfshond niet kunnen bieden wat hij nodig heeft, en ik ben er zelf nog niet zo over uit of die überhaupt wel bij ons past.
Even brainstormend, denk ik dat een herder-achtige hond hem wel aanspreekt (Hovawart is toch ook n herder? of moet ik me even weer inlezen?) zolang ie niet overduidelijk een Duitse/Hollandse herder of Mechelaar is.
Ik zeg: Nanna, bring it on! Kom maar met nog wat hondjes, jij schijnt overal hele leukerds vandaan te hengelen.
- Abby
- Zeer actief
Trouwens Nanna, ondanks dat ik eigenlijk nooit op zwarte honden 'val' vind ik Donna echt een prachtkop hebben! En de omschrijving klinkt me ook als muziek in de oren... Jaaaaa, ga jij nog maar even verder zoeken!
Dan komen we er wel. 
- Abby
- Zeer actief
Helemaal mee eensch wat Donna betreft. Ik vind dr ook een lekkere lobbes-achtige kop hebben. Jaaa, je hebt me al te pakken. Een beetje. Eigenlijk wel. Maar ja, die kerel he?
Qua bordeaudog die we hadden, Yolah dus, moet ik zeggen dat we eigenlijk best mazzel hebben gehad hoor. Ze had voedselallergie, maar that's it. Heeft een keer een gebitsreiniging gehad en nu dus de afgelopen maand zitten klooien met die epilepsie. Verder mochten we in onze handjes knijpen wat haar gezondheid betrof.
Ze is 6,5 geworden, wij hebben haar exact 5 jaar gehad, en dat is eigenlijk veel te kort. Ook vanwege die lage levensverwachting willen we liever niet weer zo'n hond.
Ik blijf ze geweldig vinden, mits niet te platneuzig en rochelend, maar ik begin er niet meer aan.
Waar tover jij al die hondjes altijd vandaan Nanna? Ik heb al op een paar sites (dierenasiels.com, stichting AAI, SPHOEK) gesnuffeld, maar óf ik zoek niet goed, óf er is momenteel niet echt iets in mijn (/ons) straatje.
Qua bordeaudog die we hadden, Yolah dus, moet ik zeggen dat we eigenlijk best mazzel hebben gehad hoor. Ze had voedselallergie, maar that's it. Heeft een keer een gebitsreiniging gehad en nu dus de afgelopen maand zitten klooien met die epilepsie. Verder mochten we in onze handjes knijpen wat haar gezondheid betrof.
Ze is 6,5 geworden, wij hebben haar exact 5 jaar gehad, en dat is eigenlijk veel te kort. Ook vanwege die lage levensverwachting willen we liever niet weer zo'n hond.
Ik blijf ze geweldig vinden, mits niet te platneuzig en rochelend, maar ik begin er niet meer aan.
Waar tover jij al die hondjes altijd vandaan Nanna? Ik heb al op een paar sites (dierenasiels.com, stichting AAI, SPHOEK) gesnuffeld, maar óf ik zoek niet goed, óf er is momenteel niet echt iets in mijn (/ons) straatje.
- mercedes2803
- Zeer actief
Je vriend heeft er weinig kijk op he?Abby schreef:Omdat vriendlief "niet van herders houdt". En een windhond "niet zijn soort hond is" (non-redenen waar je dus niks mee kunt, maar soit, ik heb het er maar mee te doen)
Ik merk trouwens ook dat het huis zonder kwijl veel schoner blijft, wat an sich ook wel lekker is.![]()
In deze hoek zou ik het dus helemaal niet gaan zoeken en de molossers zou ik ook "links" laten liggen...
Leuk hoor...als je idd met ogen in je nek rond wilt lopen
Leuke huis/gezinshond als in stabij - kruising stabijna's - onherleidbare kruising hondjes...ik zou het lekker in die hoek zoeken.
De kans datje dan met een "ongecompliceerd" stel over straat kunt is dan vele malen groter dan dat je met een terriertje en tamskan door je woonwijkje gaat wandelen
Hovawarts zijn volgens mij nog best wel aardige hondse-honden... ik vraag me af of dat in jullie situatie echt lekker past maar je zou eens kunnen vragen bij Inge O hier op het forum (fokster van wartjes en immens kenner van het ras
- mercedes2803
- Zeer actief
och jezus...wat heb ik nouhhhh weer uitgehaald!hahhahahah nou...ik hoop dat het duidelijkis
- kipo
- Zeer actief
Laatst gewijzigd door kipo op 12 sep 2013 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
hmm ik zou persoonlijk niet voor honden van dieren zonder dak, dat asiel uit lommel, gaan.
de reden kun je vinden in dit topic, dat uit 2012 kwam, maar vrij recent nog even verder ging.
de reden kun je vinden in dit topic, dat uit 2012 kwam, maar vrij recent nog even verder ging.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- kipo
- Zeer actief
Wie komt er uit Lommel?renee-uk schreef:hmm ik zou persoonlijk niet voor honden van dieren zonder dak, dat asiel uit lommel, gaan.
Edit; oeps, Deecie, had ik even niet op gelet, ik zag bordeaux dog en dacht, heej, dat is wat voor ts
- DebbieZ
- Zeer actief
- renee-uk
- Zeer actief
whistle ookkipo schreef:Wie komt er uit Lommel?renee-uk schreef:hmm ik zou persoonlijk niet voor honden van dieren zonder dak, dat asiel uit lommel, gaan.
Edit; oeps, Deecie, had ik even niet op gelet, ik zag bordeaux dog en dacht, heej, dat is wat voor ts

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- DebbieZ
- Zeer actief
- kipo
- Zeer actief
renee-uk schreef:whistle ookkipo schreef:Wie komt er uit Lommel?renee-uk schreef:hmm ik zou persoonlijk niet voor honden van dieren zonder dak, dat asiel uit lommel, gaan.
- renee-uk
- Zeer actief
misschien kun je ze even weghalen?

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
er wordt momenteel een hovawart teefje ter herplaatsing aangeboden, 2 jaar dacht ik, probleemloos hondje. ik weet alleen niet meer waar ik dat gezien heb maar de club kan je ook verder helpen.

-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
- Abby
- Zeer actief
Elsa vindt ie leuk! Enige struikelblok is de leeftijd. Hij wil een jonge hond die pup-af is. Zeur...
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5

http://www.sos-strays.nl/nederlands/arcos.html
is wel een stuk kleiner
of

http://www.sos-strays.nl/nederlands/thor.html
een stukje groter
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
http://www.dogsadoptionsnederland.nl/in ... D=dog-2311
http://www.dogsadoptionsnederland.nl/in ... D=dog-2208
http://www.dogsadoptionsnederland.nl/in ... D=dog-2068
http://www.dogsadoptionsnederland.nl/in ... D=dog-1799
http://www.dogsadoptionsnederland.nl/in ... D=dog-2208
http://www.dogsadoptionsnederland.nl/in ... D=dog-2068
http://www.dogsadoptionsnederland.nl/in ... D=dog-1799
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- Abby
- Zeer actief
Nee.
Ik moet de hond in kwestie wel goedkeuren, maar verder is het zijn keuze. Ik heb hem al n chihuahua opgedrongen... Ik ben gewoon niet zo kieskeurig. Hij wil per sé een jonge hond, omdat hij er niet binnen een paar jaar weer afscheid van wil nemen. Mij maakt het niet uit, zolang het geen pup is die ik nog zindelijk moet maken enz. Kortom, hij heeft een eisenlijst, en ik wil gewoon een vrolijke knuffel van aardig formaat. 
-
Telgter Toller
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tollers
- Contacteer:
Groetjes,
Mariëtte
Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
Mariëtte
Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
- Abby
- Zeer actief
Oh, leuk allemaal! Ik ga die vent van me vanavond even achter de pc slepen en ze allemaal laten zien. Dank jullie wel voor alle leuke suggesties tot nu toe! Ik denk dat we gaan uitkomen op een herder-achtige bergmix of iets in die richting...
Ik ga nu even de link van Mariëtte bekijken.
Ik ga nu even de link van Mariëtte bekijken.
-
meissielief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Terrier x Dogo Argentino
Old English Bulldog x Cane Corso - Locatie: amersfoort
Willen jullie een reu of een teef?

Fan van de bredere rassen honden en paarden