Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraag aan golden retriever eigenaars/kenners
Moderator: moderatorteam
-
moniek&bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 1
Vraag aan golden retriever eigenaars/kenners
Gaan jullie met je golden naar de trimsalon?
Zo ja, wat laat je daar doen?
En wat doe je thuis aan vachtverzorging? Hoevaak borstel je, welke borstel etc.
Zo ja, wat laat je daar doen?
En wat doe je thuis aan vachtverzorging? Hoevaak borstel je, welke borstel etc.
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
- Aantal honden: 2
Re: Vraag aan golden retriever eigenaars/kenners
ik ken alleen de flatcoated retriever van dichtbij en die pluk je soms,de voetjes en staart worden wat bijgeknipt en verder af en toe een borstel er doorheen.
Althans,zo deed zijn eigenaar het.
En zou ik het ook doen.
Althans,zo deed zijn eigenaar het.
En zou ik het ook doen.
-
moniek&bo
- Zeer actief
Max is duidelijk niet gewend aan het borstelen dus dat gaan we vanaf nu dagelijks 5 minuutjes oefenen.
Hij heeft ook best lange plukjes tussen z'n voetkussentjes en een klit achter zijn oor maar knippen durf ik nu nog niet bij hem. Dan zou ik hem in de houdgreep moeten houden en ben juist een band aan het opbouwen met hem dus dat wil ik nu niet doen.
Ik vroeg me af of ik er goed aan deed eens met hem naar een trimsalon te gaan.
Zie soms foto's voorbij komen van goldens waarbij de broek en staart bijgeknipt zijn maar weet niet of dat alleen voor de show is of ook voor Max aan te raden is.
Hij hoeft er heus niet perfect uit te zien, maar ik vind het wel belangrijk dat zijn vacht de goede verzorging krijgt en daar heb ik nog wat te leren
Hij heeft ook best lange plukjes tussen z'n voetkussentjes en een klit achter zijn oor maar knippen durf ik nu nog niet bij hem. Dan zou ik hem in de houdgreep moeten houden en ben juist een band aan het opbouwen met hem dus dat wil ik nu niet doen.
Ik vroeg me af of ik er goed aan deed eens met hem naar een trimsalon te gaan.
Zie soms foto's voorbij komen van goldens waarbij de broek en staart bijgeknipt zijn maar weet niet of dat alleen voor de show is of ook voor Max aan te raden is.
Hij hoeft er heus niet perfect uit te zien, maar ik vind het wel belangrijk dat zijn vacht de goede verzorging krijgt en daar heb ik nog wat te leren
-
Kaatje3110
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): flatcoat
Flatcoat vroeger ging naar trimsalon ja. Wassen en drogen om te beginnen al. De oren mooi kort knippen, de borst in een V, de pootjes bijwerken. Het "show" kaspel als het ware, de hond zag er altijd direct half zijn leeftijd uit met kortgeknipte oortjes:-)
Ik denk dat Golden gelijkaardige knipbeurt krijgt?
-
moniek&bo
- Zeer actief
Bedankt voor je reactie.Kaatje3110 schreef:Flatcoat vroeger ging naar trimsalon ja. Wassen en drogen om te beginnen al. De oren mooi kort knippen, de borst in een V, de pootjes bijwerken. Het "show" kaspel als het ware, de hond zag er altijd direct half zijn leeftijd uit met kortgeknipte oortjes:-)
Deed je dat puur voor de mooi of is dat voor de hond fijner/beter? (Minder klitten neem ik aan?)
En dan twee keer per jaar trimsalon ofzo?
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
- Aantal honden: 2
denk het ook wel.Kaatje3110 schreef:Flatcoat vroeger ging naar trimsalon ja. Wassen en drogen om te beginnen al. De oren mooi kort knippen, de borst in een V, de pootjes bijwerken. Het "show" kaspel als het ware, de hond zag er altijd direct half zijn leeftijd uit met kortgeknipte oortjes:-)
Moniek,ga gewoon eens naar een trimsalon en vraag het ze eens,ook om hem er bekend mee te krijgen,aan te wennen voor als hij echt moet.
Hij heeft nu nog geen hele volle vacht en die klit kun je misschien ook gewoon met je vingers uitpulliken?
- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Mijn flatcoated,goldens en kruising trim ik allemaal.
De flatcoated is idd veel plukwerk. De goldens trim ik iedere 6-8 weken ongeveer, maar dat is vooral omdat ik het zelf doe, ik wil ze er graag verzorgd bij hebben lopen, zo is het het minste werk, en de jongste gaat regelmatig mee naar show.
Kammen doe ik eigenlijk zelden, ze hebben een hele makkelijke, fijne vacht die dat niet nodig heeft.
De flatcoated wel meer, maar die is gecastreerd en heeft echt een castraten vachtje gekregen.
De flatcoated is idd veel plukwerk. De goldens trim ik iedere 6-8 weken ongeveer, maar dat is vooral omdat ik het zelf doe, ik wil ze er graag verzorgd bij hebben lopen, zo is het het minste werk, en de jongste gaat regelmatig mee naar show.
Kammen doe ik eigenlijk zelden, ze hebben een hele makkelijke, fijne vacht die dat niet nodig heeft.
De flatcoated wel meer, maar die is gecastreerd en heeft echt een castraten vachtje gekregen.

-
Marion.
Naar een trimsalin inderdaad. Al is het alleen maar om 2 of 3 keer in het jaar de modder eruit te wassen. Ze ruiken daarna wekenlang naar bloemetjes.
Maar het ligt ook aan de vacht hoor. Bij Saar zeg ik niet heel echt nodig,, maar bij Miep wel. Die gaat klitten en krijgt enorme sloffen. En een staart die op de grond sleept.
Maar het ligt ook aan de vacht hoor. Bij Saar zeg ik niet heel echt nodig,, maar bij Miep wel. Die gaat klitten en krijgt enorme sloffen. En een staart die op de grond sleept.
-
moniek&bo
- Zeer actief
Oké bedankt voor de antwoorden.
Het is geen spoedgeval ofzo hoor. Max ziet er naar mijn mening prachtig uit.
Maar leek mij ook goed om keertje naar trimsalon te gaan voor wat advies maar wist niet of ik overdreef haha
Maar leek mij ook goed om keertje naar trimsalon te gaan voor wat advies maar wist niet of ik overdreef haha
- krullie
- Zeer actief
altijd zelf gedaan.
gewoon voetjes kort houden.
en de drama gebieden (kont staart en borst) goed uitkammen.
Daarna de uitstekende plukjes afknippen.
en zijn staart hield ik vol maar niet te lang, dat was niet handig met een
hond die dagelijks zwom.
achter de oren goed uitdunnen, scheelt hotspots.
er is een goede site over hoe dat moet.
gewoon voetjes kort houden.
en de drama gebieden (kont staart en borst) goed uitkammen.
Daarna de uitstekende plukjes afknippen.
en zijn staart hield ik vol maar niet te lang, dat was niet handig met een
hond die dagelijks zwom.
achter de oren goed uitdunnen, scheelt hotspots.
er is een goede site over hoe dat moet.
-
Kaatje3110
- Vaste gebruiker
Ik deed het vooral om hem er terug mooi en netjes bij te hebben lopen,klitten had hij niet. Maar ze zijn zo mooi als ze pas getrimd zijnBarnsley schreef:Mijn flatcoated,goldens en kruising trim ik allemaal.
-
Marion.
Nee, daarmee overdrijf je beslist niet. Gewoon doen. Je wordt zelf ook mooier vn een bezoek aan de kappermoniek&bo schreef:Oké bedankt voor de antwoorden.
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Finn wordt een paar keer per jaar getrimd. Trimster is een fokster in de buurt. Ziet hij er meteen een heel stuk slanker en jonger uit.
Verder houden we de vacht zelf bij in de periode ertussen. Voetjes, staart en oren.
Borstelen gebeurt regelmatig, denk 1x per week. Als hij in de rui is wat vaker.
Verder houden we de vacht zelf bij in de periode ertussen. Voetjes, staart en oren.
Borstelen gebeurt regelmatig, denk 1x per week. Als hij in de rui is wat vaker.
-
moniek&bo
- Zeer actief
Bedankt voor de antwoorden.
Zit dus wel verschil in of mensen wel/niet dingen zelf knippen en wel/niet vaak borstelen.
Ik ga in ieder geval verder met Max dagelijks kort laten wennen aan het borstelen en binnenkort maar eens naar een trimsalon.
Zal ook wel redelijk verschil in vacht zitten per hond gok ik zo?
Zit dus wel verschil in of mensen wel/niet dingen zelf knippen en wel/niet vaak borstelen.
Ik ga in ieder geval verder met Max dagelijks kort laten wennen aan het borstelen en binnenkort maar eens naar een trimsalon.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Vroeger deed ik het zelf bij Osa.
Totdat ze echt oud was en hartproblemen kreeg (en daarnaast ook op late leeftijd gecastreerd) Toen ging er in de zomer de tondeuse overheen.
Ik vind Max trouwens niet echt een typische Golden vacht hebben, ik gok dat je daar weinig onderhoud aan krijgt.
Totdat ze echt oud was en hartproblemen kreeg (en daarnaast ook op late leeftijd gecastreerd) Toen ging er in de zomer de tondeuse overheen.
Ik vind Max trouwens niet echt een typische Golden vacht hebben, ik gok dat je daar weinig onderhoud aan krijgt.
-
Kaatje3110
- Vaste gebruiker
vacht komt vaak later opzetten eh? Flatcoat is ook pas met 3 jaar helemaal "klaar" in de hoogte, breedte en vacht?
- Branka
- moderator
Zit inderdaad wel verschil tussen de diverse vachten. En wat al wordt gezegd: vermoed dat de vacht van Max niet enorm veel onderhoud vraagt. Finn heeft een redelijk weelderige vacht, die krijgt een leeuwenkraag als die niet bij wordt gehouden. Dat zal bij Max een stuk minder zijn.
-
lets have fun
Floor laat ik 4 keer per jaar door de fokster trimmen. Ze knipt de voetjes, kraag, broek, staart, oortjez en bevedering.
De rest doe ik thuis. Tijdens de rui was ik haar en daarna droogblazen met de waterblazer en flink uitkammen. Dat scheelt nogal in verharen. Kun je natuurlijk ook in de trimsalon laten doen.
Dan elke week nog even met een kam door het lange haar en het is weer klaar.
Floor had met 8 maanden al wel een veel weelderiger vacht dan Max nu heeft dus ik denk dat je aan hem minder onderhoudt zult hebben.
De rest doe ik thuis. Tijdens de rui was ik haar en daarna droogblazen met de waterblazer en flink uitkammen. Dat scheelt nogal in verharen. Kun je natuurlijk ook in de trimsalon laten doen.
Dan elke week nog even met een kam door het lange haar en het is weer klaar.
Floor had met 8 maanden al wel een veel weelderiger vacht dan Max nu heeft dus ik denk dat je aan hem minder onderhoudt zult hebben.
-
Marion.
Twee half-zussen. Wereld van verschil in vacht.moniek&bo schreef:Bedankt voor de antwoorden.
-
sabine01
- Actief
Elmo knip en kam ik normaal zelf maar vorige maand is hij naar de trimmer geweest. Hij is mooi geknipt. Kammen doe ik niet zo heel veel ongeveer 1X per 4 weken
-
Sita
- Zeer actief
Kammen doe ik zelden, pootjes knip ik zelf en 1x per jaar gaat hij naar de trimmer. Vind het verschrikkelijk als ze er zo geknipt bij lopen. Heb een golden en geen labrador. Dus hier lekker wilde manen. Daar kan je ook zo lekker door kroelen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
moniek&bo
- Zeer actief
Ik moet er mijn weg nog een beetje in zoeken.
De labrador die wij hadden had genoeg aan af en toe keertje kammen en Bo heeft natuurlijk een superkorte vacht dus die kam ik nooit.
Ik vind het heel fijn dat zoveel mensen tips geven. Lees toch wel dat de meesten zo nu en dan trimsalon bezoeken.
Dat ga ik over weekje of twee ook eens doen als max hier lekker gesetteld is.
De labrador die wij hadden had genoeg aan af en toe keertje kammen en Bo heeft natuurlijk een superkorte vacht dus die kam ik nooit.
Ik vind het heel fijn dat zoveel mensen tips geven. Lees toch wel dat de meesten zo nu en dan trimsalon bezoeken.
Dat ga ik over weekje of twee ook eens doen als max hier lekker gesetteld is.
- Mary
- Zeer actief
Ik borstel Davey 2x per maand en hij is nog nooit naar de kapper geweest.
De haren rond zijn pootjes knip ik wel eens maar verder niets.
Zijn kapsel zit eigenlijk altijd goed

De haren rond zijn pootjes knip ik wel eens maar verder niets.
Zijn kapsel zit eigenlijk altijd goed

I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
-
Marloes*
- Zeer actief
Kammen eens per 5 weken ongeveer en naar de trimsalon bij het pension waar ze heen gaat als wij met vakantie zijn. We laten haar daar toch altijd wassen omdat we anders een zwarte hond terugkrijgen en dan gelijk ook maar even staart ietsje korter, pootjes en oortjes bijgeknipt et voila. Trimmen gebeurt dus ongeveer 2x per jaar of iets minder.
Mevrouw vindt al het gefrunnik overigens heeeeerlijk dus dat scheelt ook al.
Mevrouw vindt al het gefrunnik overigens heeeeerlijk dus dat scheelt ook al.