Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lastige eter
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Chihuahua kruising
- Aantal honden: 1
Lastige eter
Dino is nu 7 maanden en 4,3 kilo en eet niet graag zijn brokjes meer. Alleen als ik wat warm water er over doe dan eet hij zijn bakje leeg. Nu krijgt hij royal canin junior mini. Nu begreep ik al, dat dat merk niet 1 van de beste is. Eerst had ik bedacht om zijn brokjes te mengen met een blikje rc junior wet(dat is nieuw) maar dat lijkt me ook geen goede oplossing.
Nu wil ik KVV gaan proberen en ik dacht aan smuldier of lotgering. Wie heeft tips?
Nu wil ik KVV gaan proberen en ik dacht aan smuldier of lotgering. Wie heeft tips?
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Re: Lastige eter
Goed idee. Je kunt ook allebei voeren he, brok en vlees. Smuldier koop je bij de supermarkt. Ontdooien bij kamertemperatuur, duurt 8-12 uur. En dan maar smikkelen. Geen idee hoeveel een chihuahua moet krijgen alleen. Je kunt het ontdooid een dag in de koelkast bewaren.
Royal Canin vind ik zelf ook niet zo geweldig, die is ook erg duur. Ik voer Lupo Sensitive, verkrijgbaar bij Zooplus. Daar vind je meer soorten brokken dan in de dierenwinkel. En kvv, je kunt Lotgering online heel makkelijk bestellen, bezorgen ze het thuis. Prima spul. Succes ermee. O en de ontlasting kan wat dunner zijn een paar dagen terwijl hij went aan nieuw voer, dat is normaal.
Royal Canin vind ik zelf ook niet zo geweldig, die is ook erg duur. Ik voer Lupo Sensitive, verkrijgbaar bij Zooplus. Daar vind je meer soorten brokken dan in de dierenwinkel. En kvv, je kunt Lotgering online heel makkelijk bestellen, bezorgen ze het thuis. Prima spul. Succes ermee. O en de ontlasting kan wat dunner zijn een paar dagen terwijl hij went aan nieuw voer, dat is normaal.
-
- Vaste gebruiker
Oké, op zich doet hij het het goed op de rc, mooie stevige drollen. Maar poept wel 3 à 4 keer per dag
. Maar hij eet het niet graag.
Lotgering kan ik hier in de buurt afhalen dus das wel makkelijk.

- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
Ik weet niet wat je wil weten.Natasja&Dino schreef:Dino is nu 7 maanden en 4,3 kilo en eet niet graag zijn brokjes meer. Alleen als ik wat warm water er over doe dan eet hij zijn bakje leeg. Nu krijgt hij royal canin junior mini. Nu begreep ik al, dat dat merk niet 1 van de beste is. Eerst had ik bedacht om zijn brokjes te mengen met een blikje rc junior wet(dat is nieuw) maar dat lijkt me ook geen goede oplossing.
Toen wij begonnen met KVV geven heb ik smuldier genomen. Dit omdat het gemakkelijk in de supermarkt te krijgen is en niet duur. Lotgering moet je bestellen dacht ik en daar wilde ik toen nog niet aan. Vandaar mijn keuze voor smuldier.
-
- Vaste gebruiker
Ik wil KVV gaan proberen in combinatie met brokken. Dus 's ochtends KVV en 's avonds brok.
Kan ik nu een brok maaltijd vervangen door KVV? Hij krijgt 2 keer per dag zijn maaltijd.
Kan ik nu een brok maaltijd vervangen door KVV? Hij krijgt 2 keer per dag zijn maaltijd.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Jahoor, kun je gewoon doen. Ik doe het al 2 jaar zo, ik doe dan om de dag. Maar dat is meer omdat ik grote honden heb, ik geef ze 1,5 kilo vlees de ene dag en de andere dag brokken. Gaat prima. Kun je ook gewoon meteen mee beginnen, je hoeft het niet op te bouwen.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Wawa's en een waussie
- Aantal honden: 3
Mijn beide chihuahua's krijgen kvv (carnibest) en brok (dog lovers gold) en ze doen het er prima op. Mila is een zeer lastige eter maar volhouden is bij ons de sleutel geweest want ze bespelen je waar je bij staat 

-
- Vaste gebruiker
Hoe pak je dat aan als ik vragen mag? Eet Mila ook met lange tanden?Simone88 schreef:Mijn beide chihuahua's krijgen kvv (carnibest) en brok (dog lovers gold) en ze doen het er prima op. Mila is een zeer lastige eter maar volhouden is bij ons de sleutel geweest want ze bespelen je waar je bij staat
Dino ruikt aan zijn brokken als ik ze neer zet en loopt er bij weg. Of hij neemt er paar mee om ze ergens anders op te eten.
Behalve als ik ze wat vochtig maak, dan gaat het meteen op.
-
- Actief
Ja haha heel erg!! Geen aandacht aan het eten besteden, poosje laten staan en als ze t niet opeet dan weer wegzetten en later nog eens aanbieden. Op een andere plek zetten wil ook nog wel eens helpen. Geen andere dingen gaan neerzetten omdat je ongerust word, dus ook niet het eten veranderen van gewoon brokjes naar gewelde brokjes 

-
- Vaste gebruiker
Zo, smuldier gekocht en lotgering besteld. Heb 2 soorten lotgering besteld, om te proberen, straks lust hij het niet...Ik ben benieuwd.
Klopt het dat hij 50 gram per kilo lichaamsgewicht mag hebben omdat hij nog pup is?
Klopt het dat hij 50 gram per kilo lichaamsgewicht mag hebben omdat hij nog pup is?
-
- Actief
Dan mag hij wat mij betreft wel meer! Pups mogen in principe onbeperkt eten, 50 gram krijgen ze van mij per hond per dag en ze wegen ongeveer 2 kg.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Hondje is 7 maanden, niet echt een pup meer denk ik? Denk dat een kleintje toch al aardig uitgegroeid is dan tenminste?Simone88 schreef:Dan mag hij wat mij betreft wel meer! Pups mogen in principe onbeperkt eten, 50 gram krijgen ze van mij per hond per dag en ze wegen ongeveer 2 kg.
Ik heb geen idee hoeveel je wel moet voeren. Dat scheelt erg per hond: Leeftijd, hoe actief hij/zij is en merk voer. Mijn kleintje (teckel) is 6,8 kg en krijgt 160 a 180 gram p/d van het merk Dark Eko. Ik zou persoonlijk zeker ook vers vlees aanraden. Voor de lekker maar ook voor het gezond.
Ik zou ook goed kijken of je hond niet te dik of te dun wordt: Ribben moet je met vlakke hand voelen maar je mag ze niet zien. Mss eet hij wel lastig omdat je wat de te veel geeft? De grootste groei is ook klaar nu. Gewoon bakje neerzetten en na 10 minuten weer weghalen. Jammer als het niet op is, volgende ronde weer een kans.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Zo dat is best vaak! Apple poept 1 of 2 keer per dag. Eet ook KVV.Natasja&Dino schreef:Oké, op zich doet hij het het goed op de rc, mooie stevige drollen. Maar poept wel 3 à 4 keer per dag. Maar hij eet het niet graag.
Ik zou gewoon volledig overgaan. Als ze eenmaal het KVV gewend zijn, gaan die brokken er niet makkelijker in.

Die ervaring heb ik tenminste met Apple.
-
- Vaste gebruiker
Bedankt voor jullie reacties 
Net heeft Dino zijn eerste maaltijd Smuldier gehad, nou dat was echt smullen

Net heeft Dino zijn eerste maaltijd Smuldier gehad, nou dat was echt smullen