Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

veel verschil gekookt en rauw ei?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: veel verschil gekookt en rauw ei?

Ongelezen bericht door renee-uk »

Zamunda schreef:
renee-uk schreef: oh ok
als het gekookte eitje ook niet goed gaat ga ik eitjes bakken voor haar, kijken of dat wel wil dan ;)
En dan kun je gelijk de schaal weer geven haha.
ook dat :cheer:
wel minder omeletten voor ons dan :jank:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ik kook altijd een stuk of wat eieren, want ook Gina's portie wordt zo meegenomen. Eieren geef ik zonder schaal / schil, maar wel altijd gekookt. Een omelet lust Gina ongetwijfeld ook, maar dat eten we niet zo vaak.
Dat honden dunnere ontlasting krijgen van rauwe eieren heb ik nooit gemerkt. Zowel Jaymz als Lobbes kregen regelmatig een rauw ei en die hebben daar nooit ontlastingsveranderingen mee gehad.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

O doe ik ook wel eens, een ei bakken voor ze. Dan gooi ik eerst een teen knoflook in de pan. Doe ik ook wel eens met worst ofzo, gewoon voor de lekker, een klein beetje olie in de pan, knoflook erbij en dan heel even aanbraden. Het mag rauw blijven van binnen natuurlijk. En dan zonder zout.
renee-uk
Zeer actief

Muk schreef:Ik kook altijd een stuk of wat eieren, want ook Gina's portie wordt zo meegenomen. Eieren geef ik zonder schaal / schil, maar wel altijd gekookt. Een omelet lust Gina ongetwijfeld ook, maar dat eten we niet zo vaak.
Dat honden dunnere ontlasting krijgen van rauwe eieren heb ik nooit gemerkt. Zowel Jaymz als Lobbes kregen regelmatig een rauw ei en die hebben daar nooit ontlastingsveranderingen mee gehad.
jan en gina hadden er ook geen last van hoor, het ligt aan rita en het gekloot met al die pillen en ab die ze in het verleden jarenlang gehad heeft vanwege de chronische flubberpoep.

ik moet steeds heel voorzichtig testen of ze iets verdraagt of niet en rauwe eieren gaan niet, kip ook niet trouwens, daar reageert ze het heftigst op; als ik haar dat geef kan ik wachten op waterpoep in de loop van de nacht of de volgende ochtend.
lam gaat wel, kleine hoeveelheden rundvlees gaan ook goed, pens gaat helemaal uitstekend en eend ook, maar ook weer niet teveel en konijn gaat weer niet.
sardines, rauw of uit blik, gaan niet goed en zalm en tonijn, rauw of uit blik, weer wel.

oh en een enkel keertje krijgt ze wat tafelresten en die gaan ook allemaal goed :?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

renee-uk schreef:
Muk schreef:Ik kook altijd een stuk of wat eieren, want ook Gina's portie wordt zo meegenomen. Eieren geef ik zonder schaal / schil, maar wel altijd gekookt. Een omelet lust Gina ongetwijfeld ook, maar dat eten we niet zo vaak.
jan en gina hadden er ook geen last van hoor, het ligt aan rita en het gekloot met al die pillen en ab die ze in het verleden jarenlang gehad heeft vanwege de chronische flubberpoep.

ik moet steeds heel voorzichtig testen of ze iets verdraagt of niet en rauwe eieren gaan niet, kip ook niet trouwens, daar reageert ze het heftigst op; als ik haar dat geef kan ik wachten op waterpoep in de loop van de nacht of de volgende ochtend.
lam gaat wel, kleine hoeveelheden rundvlees gaan ook goed, pens gaat helemaal uitstekend en eend ook, maar ook weer niet teveel en konijn gaat weer niet.
sardines, rauw of uit blik, gaan niet goed en zalm en tonijn, rauw of uit blik, weer wel.

oh en een enkel keertje krijgt ze wat tafelresten en die gaan ook allemaal goed :?
Met Gina is het ook voorzichtig uitvogelen wat haar maag en darmen wel goed verdragen en wat niet. Gisteren heeft ze voor het eerst schapenlever (van de buurvrouw, die verwent haar altijd vreselijk) gehad. Dat smaakte haar uitstekend, maar ze had er wel een flinke borrelbuik van gekregen. Gelukkig geen diarree, dat gaat de laatste tijd echt een stuk beter. Maar iets verkeerds geven kan inderdaad zo weer een terugval veroorzaken.
Een gekookt eitje zou ik in jouw situatie wel durven proberen.
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Met brok een doodzieke hond, met kvv een gezonde hond dus nee ga geen brok proberen

Rauwe ei hier is niet zo goed voor je neus, gekookt (hard) gaat prima, is ze gek op, wel gepeld
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Mijn Kyra kan ook niet meer tegen rauwe eieren want daar raakt ze van aan de diarree (en een collie met diarree wordt je niet blij van :tongue: ).
Mijn moeder's wijsheid indachtig, geef ik haar dus een zachtgekookt eitje (2,5 minuut in kokend water) omdat mijn moeder altijd zei dat je bij darmproblemen nooit een hardgekookt ei mocht geven want dat was te zwaar voor de darmen om te verteren. Terwijl een zachtgekookt eitje juist goed was voor de darmen.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

nee, ik heb haar nooit brok gevoerd.
ik heb in overleg met mijn da besloten tot rauwvoeren en hoewel het even puzzelen was gaat dat goed.
ze heeft, behalve als ik wat nieuws probeer dat niet goed valt, door de bank genomen mooie stevige drollen en dat is de afgelopen 5 jaar bij haar vorige eigenaar nooit gebeurt.
ik hou het dus lekker bij vers ;)
Afbeelding

Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik kook altijd extra, als ik eitjes kook. Voor de honden, die pel ik ook voor ze.
Rauw heb ik 1 x gebropbeerd. Was geen succes achteraf.
Asta

Kells schreef:
Asta schreef:Met brok een doodzieke hond, met kvv een gezonde hond dus nee ga geen brok proberen

Rauwe ei hier is niet zo goed voor je neus, gekookt (hard) gaat prima, is ze gek op, wel gepeld
Mijn reactie was gericht aan Renee. :wink:
oh je typte aan de rauwvoerders :U:

oh en asta's reactie op ieren gekookt of niet gekookt
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

renee-uk schreef:het is niet dat ze een rauw ei niet wil, het is dat haar verrotte spijsverteringsstelsel er slecht op reageert.
ze heeft na een rauw ei dezelfde avond last van enorme winderigheid en de volgende dag steevast diarree en dat hoop ik te voorkomen door haar een gekookt ei te geven.
het is in elk geval het uitproberen waard, lijkt me
Ik ben geen kenner.
Maar als ze er slecht op reageert zou ik geen rauw ei meer geven.
Als ei dan moet. Zou ik het koken.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
renee-uk
Zeer actief

Kells schreef:
renee-uk schreef:nee, ik heb haar nooit brok gevoerd.
ik heb in overleg met mijn da besloten tot rauwvoeren en hoewel het even puzzelen was gaat dat goed.
ze heeft, behalve als ik wat nieuws probeer dat niet goed valt, door de bank genomen mooie stevige drollen en dat is de afgelopen 5 jaar bij haar vorige eigenaar nooit gebeurt.
ik hou het dus lekker bij vers ;)
Prima! :ok:
ik ben geen rauwvoer diehard hoor, voer het wel liever maar niet ten koste van alles.
omdat het hele spijsverteringssysteem van rietje een grote puinhoop was toen ik haar kreeg ik had twee keuzes, en dat was of rauwvoeren of een hyper allergene brok en ik heb voor rauwvoer gekozen omdat ik dat bij mijn andere honden ook deed en ik er wel een voorstander van ben.
gezien de resulaten is het een goede keus gebleken, maar als het niet goed was gegaan met rauwvoeren was ik zonder aarzelen overgestapt naar brok.
ik vind het belangrijk dat mijn honden het goed doen en mijn eigen voorkeur is daaraan ondergeschikt.
Afbeelding

Asta

Kells schreef:
Asta schreef:
Kells schreef:
Asta schreef:Met brok een doodzieke hond, met kvv een gezonde hond dus nee ga geen brok proberen

Mijn reactie was gericht aan Renee. :wink:
oh je typte aan de rauwvoerders :U:

oh en asta's reactie op ieren gekookt of niet gekookt
Nee ik typte dat mijn suggestie om brok te voeren rauw voerders tegen de borst zou kunnen stuiten. Nu heb jij het zelfs over rauwe en gekookte Ieren? :schrik: Volgens mij is het tijd om naar bed te gaan. :wink:
eieren :LOL:
ik zou brok ideaal vinden eigenlijk wel maar het kan niet
renee-uk
Zeer actief

toots schreef:
renee-uk schreef:het is niet dat ze een rauw ei niet wil, het is dat haar verrotte spijsverteringsstelsel er slecht op reageert.
ze heeft na een rauw ei dezelfde avond last van enorme winderigheid en de volgende dag steevast diarree en dat hoop ik te voorkomen door haar een gekookt ei te geven.
het is in elk geval het uitproberen waard, lijkt me
Ik ben geen kenner.
Maar als ze er slecht op reageert zou ik geen rauw ei meer geven.
Als ei dan moet. Zou ik het koken.
daar gaat dit topic dan ook over toots ;)
Afbeelding

Dee
Zeer actief

Kells schreef:Ik weet dat dit vloeken in de kerk is onder de rauw voerders, maar ik vraag het toch. Heb je al eens een goede kwaliteit brok geprobeerd? Ik voer al 30 jaar brok en mijn honden hebben er nooit problemen mee gehad. Qua samenstelling van de brokken ben ik in de afgelopen 10 jaar wel kritischer geworden. Naast de brokken krijgen ze hier van alles voor de afwisseling. Tafelresten zoals het velletje van de gegrilde kip, af en toe een aardappel met wat overgebleven vlees. Rauwe eieren vallen bij mijn honden niet goed. Hier gelukkig nooit sproeipoep en ook niet in combinatie met medicijnen.
Ik hoop dat een ieder vooral kijkt naar waar zijn/haar hond het goed op lijkt te doen.
Dus boeien als je als je mensen met een goedbedoeld bericht tegen de schenen schopt.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Ik kook ook altijd een extra eitje.
kooi krijgt van mijn ei het topje want dat vind ik niet lekker, maar bernise krijgt een heel ei, met schaal.
Maakt niet zoveel uit volgens mij want ze slikt dat bijna heel in.
Van rauw ei toch altijd begrepen dat ze daar een beestje van konden krijgen en het geeft wel gekledder.
renee-uk
Zeer actief

Dee schreef:
Kells schreef:Ik weet dat dit vloeken in de kerk is onder de rauw voerders, maar ik vraag het toch. Heb je al eens een goede kwaliteit brok geprobeerd? Ik voer al 30 jaar brok en mijn honden hebben er nooit problemen mee gehad. Qua samenstelling van de brokken ben ik in de afgelopen 10 jaar wel kritischer geworden. Naast de brokken krijgen ze hier van alles voor de afwisseling. Tafelresten zoals het velletje van de gegrilde kip, af en toe een aardappel met wat overgebleven vlees. Rauwe eieren vallen bij mijn honden niet goed. Hier gelukkig nooit sproeipoep en ook niet in combinatie met medicijnen.
Ik hoop dat een ieder vooral kijkt naar waar zijn/haar hond het goed op lijkt te doen.
Dus boeien als je als je mensen met een goedbedoeld bericht tegen de schenen schopt.
oh alsjeblieft zeg, ga ergens andes zeuren
Afbeelding

Dee
Zeer actief

renee-uk schreef:
Ik reageer op Kells.
Zeg alleen maar dat haar post net zo van waarde kan zijn voor de lezers. Niet meer niet minder.
renee-uk
Zeer actief

Dee schreef:
renee-uk schreef:
Ik reageer op Kells.
Zeg alleen maar dat haar post net zo van waarde kan zijn voor de lezers. Niet meer niet minder.
ja en?
ik reageer op jou, dat heb je soms op fora dat mensen op je reageren :lol1:
Afbeelding

Asta

renee-uk schreef:
Dee schreef:
renee-uk schreef:
Ik reageer op Kells.
ja en?
ik reageer op jou, dat heb je soms op fora dat mensen op je reageren :lol1:
ja en zo reageert zij op jou :U: jezus wat een gezanik
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

hier krijgen zo ook regelmatig een eitje. Maar waar is het eigenlijk goed voor? ik mekr het vooral aan de vacht. Maar geen idee eigenlijk wat het verder "doet". ze vinden het lekker en het is niet slecht maar wat zijn de voordelen?
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Hier krijgen de terroristjes allemaal op zondag een 7 minuten lang gekookt eitje. Dus er worden dan 10 eitjes gekookt. Eentje voor mezelf. Het heeft geen voordelen maar het is wel reuze gezellig :ok:
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

hier altijd rauwe eitjes, enkelen per week. Normale ontlasting
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Hier geef ik ze ook rauw, een stuk of 2-3 per week. Als ze gekookt ei eet heb ik de dag erna een blaffende gasbel. Grappig dat dit per hond zo verschilt, laxerend effect heb ik ook nog nooit bemerkt bij het geven van rauw ei.
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Hier krijgen ze 1 of 2 keer per week een rauw ei, ze vinden het lekker en krijgen er geen diarree van.
Mo Schilpp
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Shelties, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Mo Schilpp »

Hier krijgen de dames al jaren elke week een rauw eitje.
Eieren zijn supergezond, ook voor ons ;-) (maar ik eet ze dan gekookt)
http://www.voerwijzer.com/eieren
Afbeelding
gz
Actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door gz »

Wij gaven ook altijd rauwe eieren. Gewoon de smuldier in een de bak, compleet ei er in en prakken maar. De bak is altijd schoon en schoon leeg.
gz
Actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door gz »

Wij gaven ook altijd rauwe eieren. Gewoon de smuldier in een de bak, compleet ei er in en prakken maar. De bak is altijd schoon en schoon leeg.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik heb net 3 eieren (L) gekookt voor de honden en voor mijzelf. Met lauw water opgezet en 4 min. gekookt, maar nu is het eigeel wel gestold. Volgende keer iets korter koken of met echt koud water opzetten.

Overigens hebben mijn honden geen last van een rauw ei. Voor deze twee maakt het niet uit of het ei rauw of gekookt is. Beiden gaan er goed in en komen er goed uit :mrgreen: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Met rauw voeren is het gewoon even goed kijken en wat vogelen. Als je klakkeloos dingen gaat voeren kunnen ze verstopt raken of diarree krijgen, ja.
Er zijn dingen die laxeren, zoals ei, en als je enkel een rauw ei geeft en niks meer is het logisch dat ze aan de diarree gaan. Zo geef je bijvoorbeeld ook niet alleen maar bot want dan raakt de boel weer verstopt.
Een (goede) Brok is wat dat betreft veiliger want dan heeft een ander dit denkwerk al gedaan.
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”