Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

honden alleen tijdens overnachting

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

honden alleen tijdens overnachting

Ongelezen bericht door flamme »

Zo enkele keren per jaar zijn de honden alleen in de nacht. Echt alleen dus. Ik werken en partner weg.
Ik kreeg daar heel verbaasde reacties over dat dat toch eigenlijk niet kon.

Ik zie er het probleem niet van. De honden slapen dan wel buiten (Mika slaapt tegenwoordig normaal gesproken binnen in de nacht). Ik zou binnen slapen zonder dat er iemand thuis is wel eng vinden. Maar buiten zie ik er dus geen probleem in.

Wat vinden jullie?
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: honden alleen tijdens overnachting

Ongelezen bericht door Laura84 »

ik heb het ook wel eens gedaan, ik geloof in de afgelopen jaren 2 keer. Ik zie niet zo 1,2,3 in waarom 's nachts vreemder is als overdag?
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Als de hondjes niet moeilijk doen zie ik het probleem niet :19:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
frisbeedog
Actief

Ongelezen bericht door frisbeedog »

Ik zie niet het verschil met een hond snachts alleen en paard of schaap of koe in de wei snachts
je bent toch binnen afzienbare tijd terug en als er echt wat is al er best iemand uit de buurt iets merken lijkt me.
Het is ook wat ze gewend zijn,
een waakhond is precies het zelfde op een industrie terrein dan zelfs zeven dagen in de week :wink:
Laatst gewijzigd door frisbeedog op 15 sep 2013 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

waarom vind je binnen wel eng en buiten niet?

ik ging in mijn wilde tijd wel tot laat in de nacht stappen en dan was mijn hond ook alleen tot een uur of 5-6 in de ochtend.
ik heb dat nooit een probleem gevonden en mijn hond ook niet, die sliep gewoon ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Zou dat ook niet zo'n probleem vinden.

Of ze nou overdag of snachts alleen zijn :19:

Het komt hier nooit voor omdat ik s nachts altijd thuis ben, maar zouden wij een keer een feestje hebben wat tot laat duurt en de honden hoeven er nog niet uit zou ik dat ook niet zo'n punt vinden.
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

Ik zou juist buiten alleen blijven enger vinden dan in huis, haha.
Maar nee, ik zie het probleem ook niet. Als je in bed ligt en de honden zijn in een ander vertrek zijn ze toch ook alleen?
Afbeelding
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

flamme schreef:Zo enkele keren per jaar zijn de honden alleen in de nacht. Echt alleen dus. Ik werken en partner weg.

Ik zie er het probleem niet van. De honden slapen dan wel buiten (Mika slaapt tegenwoordig normaal gesproken binnen in de nacht). Ik zou binnen slapen zonder dat er iemand thuis is wel eng vinden. Maar buiten zie ik er dus geen probleem in.

Wat vinden jullie?

je ziet er het probleem niet van omdat het jou overkomt . :wink:
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 15 sep 2013 00:16, 1 keer totaal gewijzigd.
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

renee-uk schreef:waarom vind je binnen wel eng en buiten niet?

ik ging in mijn wilde tijd wel tot laat in de nacht stappen en dan was mijn hond ook alleen tot een uur of 5-6 in de ochtend.
ik heb dat nooit een probleem gevonden en mijn hond ook niet, die sliep gewoon ;)

Ik ben bang dat er brand komt ofzo :oeps:
Nou ja, ik redeneer dus hetzelfde als jullie. Ik zie het probleem ook niet :U: Honden slapen inderdaad. 's morgenvroeg laat ik ze uit, voer ze, maak ze moe en knuffel ze en dan kan ik naar bed. Een uurtje later is partner er weer.
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Pakdebal schreef:
flamme schreef:Zo enkele keren per jaar zijn de honden alleen in de nacht. Echt alleen dus. Ik werken en partner weg.

Wat vinden jullie?

oh?
Pakdebal

Pakdebal schreef:

Wat vinden jullie?

en daar bedoel ik mee, wat bv zeggen de buren, als ze 's nachts moeten blaffen ?.. :denken:
renee-uk
Zeer actief

flamme schreef:

Nou ja, ik redeneer dus hetzelfde als jullie. Ik zie het probleem ook niet :U: Honden slapen inderdaad. 's morgenvroeg laat ik ze uit, voer ze, maak ze moe en knuffel ze en dan kan ik naar bed. Een uurtje later is partner er weer.
ah zo, ja dat kan.
maar dan zou je als je geen kennels hebt nooit je hond alleen thuis kunnen laten, want brand kan net zo goed ontstaan als je boodschappen doet of overdag werkt ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Pakdebal

Tara schreef:
Pakdebal schreef:
Pakdebal schreef:

en daar bedoel ik mee, wat bv zeggen de buren, als ze 's nachts moeten blaffen ?.. :denken:
Als ze 's nachts moeten blaffen, dan kun je er toch vanuit gaan dat ze dat met een reden doen?
Zolang ze niet achterlijk om elke mug aanslaan zou ik me er niet al te veel zorgen om maken. En ik neem aan dat Flamme heus wel eens geïnformeerd heeft bij de buren of ze de honden wel eens horen.
Mijn buren weten maar al te goed dat als onze honden aanslaan en niet meer ophouden, dat ze dan poolshoogte moeten gaan nemen, want dan is er écht wat aan de hand. :wink:

ik hoop dat maar , voor de buren dan . :wink:.. op het platteland hoor je altijd wel ergens een hond 's nachts blaffen
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Pakdebal schreef:
Tara schreef:
Pakdebal schreef:
Pakdebal schreef:

Als ze 's nachts moeten blaffen, dan kun je er toch vanuit gaan dat ze dat met een reden doen?
Zolang ze niet achterlijk om elke mug aanslaan zou ik me er niet al te veel zorgen om maken. En ik neem aan dat Flamme heus wel eens geïnformeerd heeft bij de buren of ze de honden wel eens horen.
Mijn buren weten maar al te goed dat als onze honden aanslaan en niet meer ophouden, dat ze dan poolshoogte moeten gaan nemen, want dan is er écht wat aan de hand. :wink:

ik hoop dat maar , voor de buren dan . :wink:.. op het platteland hoor je altijd wel ergens een hond 's nachts blaffen
Hahaha, ja honden blaffen nu eenmaal. Zal ik je een geheim verklappen. Ik hoor ook wel eens een koe loeien :eek:

Mijn honden zijn rustig in de nacht. De buren hebben geen last van ze want uiteraard heb ik dat inderdaad nagevraagd.
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

renee-uk schreef:
flamme schreef:

ah zo, ja dat kan.
maar dan zou je als je geen kennels hebt nooit je hond alleen thuis kunnen laten, want brand kan net zo goed ontstaan als je boodschappen doet of overdag werkt ;)
nee weet ik. Is eigenlijk een kulreden. Heb ook geprobeerd om Mika wel binnen te laten maar dan zit ik niet rustig op mijn werk. Tja :F:
Nu doe ik het dus toch maar zo en dat bevalt beter.
renee-uk
Zeer actief

flamme schreef:
renee-uk schreef:
flamme schreef:

ah zo, ja dat kan.
nee weet ik. Is eigenlijk een kulreden. Heb ook geprobeerd om Mika wel binnen te laten maar dan zit ik niet rustig op mijn werk. Tja :F:
Nu doe ik het dus toch maar zo en dat bevalt beter.
wat je gelijk hebt :ok:
Afbeelding

Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

ik zie het probleem niet, zelfs een voordeel. In de nacht is het minder prikkelvol dus slapen ze gewoon lekker ;) Maar hier zijn ze nooit in de nacht alleen. Wanneer wij weg zijn gaan we boodschappen doen of werken. Dat verschil zien en merken ze hoe we vertrekken en hoe lang het duurt. Nooit problemen. Wel altijd de radio aan wanneer we er niet zijn.
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik zie ook het probleem niet hoor, als jij 's nachts gaat werken en je partner is wel thuis, gaat die gewoon slapen neem ik aan, dan zijn de honden ook alleen :F: Als wij gaan slapen zijn de honden toch ook alleen, mits ze mee naar de slaapkamer gaan natuurlijk.

Of ze nou overdag of 's nachts alleen zijn omdat je moet werken, zal voor hun weinig verschil maken denk ik en vwb buiten of binnen slapen, als jij je er goed bij voelt is het goed toch?
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Post ik eens iets in de discussiehoek, zijn we het allemaal eens :LOL:

Maar inderdaad, de honden hebben er geen last van. Ze doen het prima en krijgen overdag lekker veel aandacht :ok: Was voor mij 1 van de redenen om nachten te gaan werken.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Als de honden er geen probleem van maken zie ik het ook niet zo.
Ik zou ze echter NOOIT zonder toezicht buiten laten. Te bang dat ze gestolen worden of dat de een of andere sukkel gif in te tuin gooit.
Ik snap het risico van brand, maar voor mij spelen die andere dingen een grotere rol.

Suzanne
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

IK heb 2 keer een slaaponderzoek gehad waarvoor ik een nacht in het ziekenhuis moest zijn.
De honden hebben allemaal heerlijk op mijn bed geslapen. De buurvrouw zou ze uitlaten en moest even zoeken waar ze waren , alles lag nog diep te slapen .
Afbeelding
Pakdebal

Sucha schreef:. In de nacht is het minder prikkelvol dus slapen ze gewoon lekker ;) .
daar vergis je je in, mijn hond kon 's nachts ineens blaffen in een huisje op de Veluwe, als hij " wat " hoorde .
ik had het dan niet meer , wat was het ?.. :80:

honden horen beter dan wij , en zullen blaffen bij onraad , je hoort toch wel eens een hond 's nachts blaffen bij een boerderij of zo ?.

nog een vraagje . waar slapen ze , is het wel warm genoeg ?
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

Nog eentje die het probleem niet ziet. Kira slaapt regelmatig buiten met het verschil dat wij wel thuis zijn. Als ze het nodig vindt om te blaffen is er echt wat maar binnen zou ze ook aanslaan. Als we al eens weggaan overdag, blijft ze ook buiten om dezelfde reden die jij noemt: brand.
En het is meteen een goede bewaking, hond buiten 's nachts schrikt toch wel af voor mensen die niet zulke goede intenties hebben.
Groetjes, Terry
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Pakdebal schreef:
Sucha schreef:. In de nacht is het minder prikkelvol dus slapen ze gewoon lekker ;) .
daar vergis je je in, mijn hond kon 's nachts ineens blaffen in een huisje op de Veluwe, als hij " wat " hoorde .
ik had het dan niet meer , wat was het ?.. :80:

honden horen beter dan wij , en zullen blaffen bij onraad , je hoort toch wel eens een hond 's nachts blaffen bij een boerderij of zo ?.

nog een vraagje . waar slapen ze , is het wel warm genoeg ?

Nou, mijn honden blaffen s'nachts niet hoor. Of er moet iemand midden in de nacht aanbellen, maar wij hebben de bel uit staan.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Pakdebal

Terry schreef:Nog eentje die het probleem niet ziet. Kira slaapt regelmatig buiten met het verschil dat wij wel thuis zijn. Als ze het nodig vindt om te blaffen is er echt wat maar binnen zou ze ook aanslaan. Als we al eens weggaan overdag, blijft ze ook buiten om dezelfde reden die jij noemt: brand.
En het is meteen een goede bewaking, hond buiten 's nachts schrikt toch wel af voor mensen die niet zulke goede intenties hebben.

ik zou geen buren willen hebben , met een hond die buiten blaft
Pat75
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pat75 »

Pakdebal schreef:
Terry schreef:Nog eentje die het probleem niet ziet. Kira slaapt regelmatig buiten met het verschil dat wij wel thuis zijn. Als ze het nodig vindt om te blaffen is er echt wat maar binnen zou ze ook aanslaan. Als we al eens weggaan overdag, blijft ze ook buiten om dezelfde reden die jij noemt: brand.

ik zou geen buren willen hebben , met een hond die buiten blaft
Maar ze blaffen toch niet .
En ik woon half in het buiten gebied.
Met veel boederijen in de buurt met honden die s'nachts in kennels buiten zitten.
En die hoor ik echt zelden tot nooit blaffen s'nachts.
Afbeelding
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Mijn honden zitten ook altijd buiten. Blaffen doen ze niet, behalve die ene keer dat er een egel zat.

Wel vindt mijn Misty dat iedereen thuis dient te zijn als het bedtijd is. Als ik dus nog niet thuis ben en vriend gaat te bed ( lampen uit etc) blijft ze onrustig totdat ik thuis ben. Dat is meer de gewoonte. Zou er iemand nachtdiensten draaien was ze wel anders gewend.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Het is bij mij nog niet voor gekomen, en dit zal ook niet gebeuren nu Balou ziek blijkt. Maar normaal gesproken zal ik er geen problemen mee hebben. Wel zal ik alles 3x controleren, geen wasmachine, droger of andere apparaten aan, en geen stekkers in het stopcontact waar van ze bij het snoer kunnen, ze zullen eens gaan knagen. Maar dit controleer ik ook als ik overdag weg ga, er is hier in de buurt een keer een droger en kerstverlichting in brand gegaan, dan word je wel voorzichtig.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Mary O
Actief
Mijn ras(sen): X herdertje Dana, X teckel Joep, Spanjaard Santos, Roemeentje Vera
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Mary O »

Jaren geleden gebeurde dat ook met onze vorige honden. Mijn man was in het buitenland en ik werkte nachtdiensten. Geen probleem, alhoewel ik er toen wel voor zorgde dat de buurvrouw een sleutel had voor het geval er iets met mij zou gebeuren. Dan kon er in ieder geval iemand naar binnen om voor ze te zorgen. En de deurbel stond ook hier uit.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hangt erg van de hond af. Tussen in de nacht en overdag alleen zijn zit weinig verschil. Alleen kan een hond die dat niet gewend is er wel moeilijk over doen. Ik heb een hond gehad in mijn studententijd. Dat ging prima. Die kon heel goed alleen zijn en ik ging bv wel eens uit tot diep in de nacht. Wel hield ik veel rekening met de hond. Ik ging niet uit als ik overdag weg moest. Als ik de hele avond tot in de nacht weg ging dan liet ik haar heel erg lang uit en daarna ging ik dan weg. Als ik terug kwam mocht ze weer een half uur lekker lopen om alles eruit te gooien. Nooit problemen mee gehad.

Als ik die hond overdag alleen moest laten en in de avond een feestje had of een verjaardag dan nam ik haar mee. Ze was braaf en zolang ik haar ligkussen meenam ging ze netjes op haar plaats liggen en kon ik met een gerust hart een feestje hebben.

Dat het huis zal afbranden ed heb ik geen rekening mee gehouden. Als dat gebeurd kan er ook iets met de hond gebeuren. Maar een huis kan overdag ook afbranden. Dat lijkt mij geen argument verder.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”