Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
honden alleen tijdens overnachting
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: honden alleen tijdens overnachting
Er zijn zat mensen die regelmatig nachtdienst hebben en de hond (en) zit dan toch ook alleen.... ik zie het probleem niet, zolang je hond er geen moeite mee heeft is er toch ook geen probleem??
- KKiara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en 2 kruisingen
- Aantal honden: 3
Ook hier zitten de honden s nachts weleens alleen als vriend nachtdienst heeft, ik vind het geen probleem. Wel binnen, ik vind het idee dat ze buiten zouden zitten enger. Het idee dat ze gejat zouden kunnen worden, of mensen troep in je tuin gooien (glas, gif, troep) krijg ik de kriebels van. Dit misschien omdat van een ex collega een hondje uit haar tuin gestolen was, overdag terwijl iedereen het kon zien. Gelukkig werd het hondje snel teruggevonden omdat de betreffende persoon in dezelfde stad woonde (lekker slim).

- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Elmo is ook wel eens een deel van de nacht alleen (als we bij vrienden op visite zijn, en te fanatiek een spel aan het spelen zijn
). Als Elmo 's nachts een keer aanslaat, dan is er wat vlakbij het huis. Soms lopen we toch even naar beneden (ligt eraan hoe hij blaft), om even te kijken. De buren zijn er maar wat blij mee (vertelden ze pas geleden) 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Ja het is warm genoeg.Pakdebal schreef:
nog een vraagje . waar slapen ze , is het wel warm genoeg ?
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Ik werk ook 's nachts (o.a.) maar dan gaat Sam naar de oppas. Reden is dat Sam niet echt lang alleen kan blijven en ondanks dat Sam normaliter 's nachts slaapt, heeft hij echt wel door, dat ik er dan niet ben en dan slaapt hij niet. Ik ben te bang voor blafserenades en ik woon zodanig, dat ik onder en boven en naast me buren heb. Ik vind dat geen prettig idee qua mogelijkheid van overlast. Dus naar de oppas.

-
- Zeer actief
Ierse Setter
Dat is een prima oplossingHilly45 schreef:Ik werk ook 's nachts (o.a.) maar dan gaat Sam naar de oppas. Reden is dat Sam niet echt lang alleen kan blijven en ondanks dat Sam normaliter 's nachts slaapt, heeft hij echt wel door, dat ik er dan niet ben en dan slaapt hij niet. Ik ben te bang voor blafserenades en ik woon zodanig, dat ik onder en boven en naast me buren heb. Ik vind dat geen prettig idee qua mogelijkheid van overlast. Dus naar de oppas.

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ach en dat buiten liggen is gewoon een kwestie van smaak denk ik.
Ik heb een prachtige kennel (al zeg ik het zelf) ze hebben 3/4 van de tuin, met een grasveld een stenen plaats, hun eigen leren bank
en een grote goed geisoleerde schuur met daarin een goed geisoleerd nachthok en een grote mand met dik kussen, ruimte en keus genoeg dus.
Toch gebruik ik hem niet permanent, gewoon omdat ik het zo gezellig vind als ze tegen me aan en rondom me liggen
Ik maak er wel veel gebruik van, nu als de thuiszorg komt, sommige zijn bang voor honden dus gaan ze standaard naar buiten. Maar ook als ik bijv. met Doran ga jagen, dan ga ik om 4 uur 's morgens de deur uit en weet niet hoelaat ik thuis ben, dan liggen de andere honden lekker buiten, als ze dan hun behoefte moeten doen dan kan dat tenminste!
Als Zinzi loops is gaan de dames voor 3 weken naar buiten, dat vind ik prettiger dan ze 3 weken op te sluiten in de slaapkamer ofzo.
Maar de enige reden dat ze dus niet permanent buiten zitten is omdat ik het veel te gezellig vind om ze om me heen te hebben
Ik heb een prachtige kennel (al zeg ik het zelf) ze hebben 3/4 van de tuin, met een grasveld een stenen plaats, hun eigen leren bank

Toch gebruik ik hem niet permanent, gewoon omdat ik het zo gezellig vind als ze tegen me aan en rondom me liggen

Als Zinzi loops is gaan de dames voor 3 weken naar buiten, dat vind ik prettiger dan ze 3 weken op te sluiten in de slaapkamer ofzo.
Maar de enige reden dat ze dus niet permanent buiten zitten is omdat ik het veel te gezellig vind om ze om me heen te hebben

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik deed in mijn vorige baan echt veel liever nachtdiensten dan dagdiensten. Vond het juist ideaal. Morris sliep 's nachts wel en dan had ik overdag meer tijd voor hem! Op moment dat ik anders op bed was gegaan ging ik dan de deur uit en zodra ik 's ochtends thuiskwam gingen we meteen lekker wandelen. Dan had ik alle tijd.
Jammer dat ik in het onderwijs altijd overdag moet werken
Jammer dat ik in het onderwijs altijd overdag moet werken

- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
ja mijn honden blaffen ook bij onraad, ik schrijf dat het 's nachts prikkelarmer is qua geluid dan overdag. Niet dat het prikkelarm ISPakdebal schreef:daar vergis je je in, mijn hond kon 's nachts ineens blaffen in een huisje op de Veluwe, als hij " wat " hoorde .Sucha schreef:. In de nacht is het minder prikkelvol dus slapen ze gewoon lekker.
ik had het dan niet meer , wat was het ?..![]()
honden horen beter dan wij , en zullen blaffen bij onraad , je hoort toch wel eens een hond 's nachts blaffen bij een boerderij of zo ?.
nog een vraagje . waar slapen ze , is het wel warm genoeg ?

-
- Zeer actief
Mijn hond, nog pup, loopt gewoon buiten en slaapt 's-nachts in een bijgebouw.~Suzanne~ schreef:Als de honden er geen probleem van maken zie ik het ook niet zo.
Ik zou ze echter NOOIT zonder toezicht buiten laten. Te bang dat ze gestolen worden of dat de een of andere sukkel gif in te tuin gooit.
Ik snap het risico van brand, maar voor mij spelen die andere dingen een grotere rol.
Suzanne
Geen enkel probleem.
Met name het strooien van vergif is inderdaad een groot risico.
Zeker omdat de grenzen in 2014 open gaan voor Roemenen en Bulgaren.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Zeer actief
Ierse Setter
Precies, zo heb ik toen ook geredeneerdnomo schreef:Ik deed in mijn vorige baan echt veel liever nachtdiensten dan dagdiensten. Vond het juist ideaal. Morris sliep 's nachts wel en dan had ik overdag meer tijd voor hem! Op moment dat ik anders op bed was gegaan ging ik dan de deur uit en zodra ik 's ochtends thuiskwam gingen we meteen lekker wandelen. Dan had ik alle tijd.
:

Daarbij slaapt ik maar tot een uur of half 2 en daarna in de avond weer, maar dan is partner weer thuis. Ze zijn dus overdag veel minder lang alleen.
(En in de nacht zijn ze ook veel minder alleen, op 2 x per jaar ofzo na dus

- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Zal ikflamme schreef:Post ik eens iets in de discussiehoek, zijn we het allemaal eens![]()

Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Ik wist niet dat roemeense en bulgaarse mensen giftig zijnWolfsblut schreef:Mijn hond, nog pup, loopt gewoon buiten en slaapt 's-nachts in een bijgebouw.~Suzanne~ schreef:Als de honden er geen probleem van maken zie ik het ook niet zo.
Ik zou ze echter NOOIT zonder toezicht buiten laten. Te bang dat ze gestolen worden of dat de een of andere sukkel gif in te tuin gooit.
Ik snap het risico van brand, maar voor mij spelen die andere dingen een grotere rol.
Suzanne
Geen enkel probleem.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Jeannettebo
- Zeer actief
Hier blijven ze ook gewoon thuis als ik nachtdienst heb. 'S nachts slapen ze, of ik er nou ben of niet

Toen ik nog alleen was had ik ook vaak nachtdiensten en lag mijn hond heerlijk op mijn bed te slapen tot ik weer thuis was.
Ik zie ook niet het probleem hoor.
- Jeannettebo
- Zeer actief
Ik heb het trouwens zelfs liever dan overdag alleen laten...
Na een nachtdienst kom ik thuis, laat ze uit en ga nog een paar uurtjes samen liggen om daarna de rest van de dag bij ze te zijn. Ik heb straks een week nachtdienst en dan een week vrij, dat zijn dus twee weken dat ik overdag gewoon thuis ben bij ze.
Na een nachtdienst kom ik thuis, laat ze uit en ga nog een paar uurtjes samen liggen om daarna de rest van de dag bij ze te zijn. Ik heb straks een week nachtdienst en dan een week vrij, dat zijn dus twee weken dat ik overdag gewoon thuis ben bij ze.

-
- Zeer actief
Laat je verrassen.Shibby schreef:Ik wist niet dat roemeense en bulgaarse mensen giftig zijnWolfsblut schreef:Mijn hond, nog pup, loopt gewoon buiten en slaapt 's-nachts in een bijgebouw.~Suzanne~ schreef:Als de honden er geen probleem van maken zie ik het ook niet zo.
Suzanne
Geen enkel probleem.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Wolfsblut schreef:Laat je verrassen.Shibby schreef:Ik wist niet dat roemeense en bulgaarse mensen giftig zijnWolfsblut schreef:Mijn hond, nog pup, loopt gewoon buiten en slaapt 's-nachts in een bijgebouw.~Suzanne~ schreef:Als de honden er geen probleem van maken zie ik het ook niet zo.
Suzanne
Geen enkel probleem.

Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
-
- Zeer actief
lijkt me absoluut geen probleem
ik hoor hier ook weleens een hond snachts aanslaan, weleens een auto wegrijden, buren die laat een feestje hebben maar dan neem ik het waar en slaap ik weer door.
Sky is 1 keer snachts aangeslagen, dat was apart. toen heb ik man wakker gemaakt om te gaan kijken (akelig mens ben ik ook). hij moest gewoon plassen, bleek toen, niks aan de hand.
ik hoor hier ook weleens een hond snachts aanslaan, weleens een auto wegrijden, buren die laat een feestje hebben maar dan neem ik het waar en slaap ik weer door.
Sky is 1 keer snachts aangeslagen, dat was apart. toen heb ik man wakker gemaakt om te gaan kijken (akelig mens ben ik ook). hij moest gewoon plassen, bleek toen, niks aan de hand.
Melanie 74 schreef:Toen ik nog alleen was had ik ook vaak nachtdiensten en lag mijn hond heerlijk op mijn bed te slapen tot ik weer thuis was.
heerlijk op een warm bed is totaal anders dan buiten
..................................
ik hoorde altijd de hele nacht een waakhond bij een restaurant blaffen, die buiten moest blijven , totdat ik gewoon even de politie belde en de eigenaar een waarschuwing kreeg !!
dat mag dus niet
-
- Zeer actief
Ierse Setter
Tja maar dat is hier dus niet aan de orde, zoals ik al schreef.Pakdebal schreef:Melanie 74 schreef:Toen ik nog alleen was had ik ook vaak nachtdiensten en lag mijn hond heerlijk op mijn bed te slapen tot ik weer thuis was.
ik hoorde altijd de hele nacht een waakhond bij een restaurant blaffen, die buiten moest blijven , totdat ik gewoon even de politie belde en de eigenaar een waarschuwing kreeg !!
dat mag dus niet
De situatie is zoals mijn OP.
Vind het geen probleem als je het niet met me eens bent, maar dan is her wel fijn als je reageerd op wat ik schrijf ipv wat je zelf invult.
Dat is niet raar op vreemd terrein, ik hoor mijn honden s'nachts nooit, ze slapen (6 stuks) in de (aan/in pandige) schuurPakdebal schreef:
daar vergis je je in, mijn hond kon 's nachts ineens blaffen in een huisje op de Veluwe, als hij " wat " hoorde .
ik had het dan niet meer , wat was het ?..![]()

-
- Zeer actief
Ierse Setter
Klopt inderdaad. Op een vreemd terrein reageren ze vaak veel alerter.
Nu is het wel zo dat saarlooswolfhonden sowieso geen blaffers zijn, Taran is nu ruim een jaar en ik heb hem maar 2 x horen blaffen en dat was overdag
de buren horen de honden nooit als wij niet thuis zijn. Wel als we met ze aan het spelen zijn ofzo maar goed dat vind ik logisch. Ik hoor overdag ook burengeluiden.
Nu is het wel zo dat saarlooswolfhonden sowieso geen blaffers zijn, Taran is nu ruim een jaar en ik heb hem maar 2 x horen blaffen en dat was overdag

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Contacteer:
Ik zie het probleem ook niet, 's nachts slapen ze toch? Hier wel in ieder geval
Ik zou mijn hondje zelf niet buiten laten slapen omdat hij maar 2kg weegt en ik woon op één hoog met een balkon en dat vind ik dan eng. Maar hij is ook weleens 's nachts alleen geweest als ik ging stappen. Dan gaat hij lekker op bed liggen en als ik thuis kom blijft hij lekker door slapen, luie donder
Ik zie het verschil niet met overdag, dan is hij ook weleens alleen.

xx Marr en Keeff

ik zie het probleem ook niet....
het gaat gewoon hetzelfde als overdag...
en ze doen wss gewoon hetzelfde als je slaapt, dusjah.... niks vanaantrekken joh
het gaat gewoon hetzelfde als overdag...
en ze doen wss gewoon hetzelfde als je slaapt, dusjah.... niks vanaantrekken joh

- Fiepje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Fernando & Roemeense Balto
Kom dan maar niet naast mij wonen..Pakdebal schreef:Terry schreef:Nog eentje die het probleem niet ziet. Kira slaapt regelmatig buiten met het verschil dat wij wel thuis zijn. Als ze het nodig vindt om te blaffen is er echt wat maar binnen zou ze ook aanslaan. Als we al eens weggaan overdag, blijft ze ook buiten om dezelfde reden die jij noemt: brand.
En het is meteen een goede bewaking, hond buiten 's nachts schrikt toch wel af voor mensen die niet zulke goede intenties hebben.
ik zou geen buren willen hebben , met een hond die buiten blaft
Grava heeft net volop ontdekt dat ze kan blaffen, en dat is vooral buiten leuk tegen de katten of konijnen.
Gelukkig heb ik geen moeilijke buren. aan de ene kant woont een hele 'easy-going' vrouw die zelf ook wel lawaai kan maken, en de buurvrouw aan de andere kant weet ik van dat ze heel licht slaapt, dus zorg ik dat de honden rustig zijn vanaf 22.00 uur ongeveer.
Persoonlijk zou ik ze 's nachts niet snel alleen laten, maar alleen omdat ik bang zou zijn dat fresa alles bij elkaar zou blaffen, niet dat ze dat doet, maar ik zit dan niet lekker. Gelukkig kan ik de dames bij mijn ouders brengen als ik eens een nacht weg ben.
Maar als je weet dat jouw honden gewoon lekker gaan slapen en de buren dat bevestigen, dan zou ik het probleem ook niet zien

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Jij zou een goeie zijn om in Hongarije of Tsjechië te wonen... ik heb nog geen nacht zonder blaffende honden gehad daar... daar doen ze ze juist buiten 's nachts. Overdag zie je ze amper.Pakdebal schreef:Tara schreef:Als ze 's nachts moeten blaffen, dan kun je er toch vanuit gaan dat ze dat met een reden doen?Pakdebal schreef:Pakdebal schreef:
je ziet er het probleem niet van omdat het jou overkomt .
en daar bedoel ik mee, wat bv zeggen de buren, als ze 's nachts moeten blaffen ?..
Zolang ze niet achterlijk om elke mug aanslaan zou ik me er niet al te veel zorgen om maken. En ik neem aan dat Flamme heus wel eens geïnformeerd heeft bij de buren of ze de honden wel eens horen.
Mijn buren weten maar al te goed dat als onze honden aanslaan en niet meer ophouden, dat ze dan poolshoogte moeten gaan nemen, want dan is er écht wat aan de hand.
ik hoop dat maar , voor de buren dan ... op het platteland hoor je altijd wel ergens een hond 's nachts blaffen
En na 2 nachten lig je er ook niet meer wakker van, en hoef ik me niet druk te maken dat anderen wakker worden van mijn honden die zouden kunnen blaffen als er iemand bij mijn auto komt waar ze in liggen....
terug on-topic: nee ik zie het verschil niet tussen dag en nacht niet thuis zijn.
Ik vind het persoonlijk wel fijner als ze buiten liggen ook met hetzelfde idee als TS. Maar meestal laat ik de achterdeur op een kier zodat de hond(en) die binnen zijn voor mijn gevoel iig naar buiten kunnen indien nodig.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
een hond blaft daarvoor is het een hondPakdebal schreef:Terry schreef:Nog eentje die het probleem niet ziet. Kira slaapt regelmatig buiten met het verschil dat wij wel thuis zijn. Als ze het nodig vindt om te blaffen is er echt wat maar binnen zou ze ook aanslaan. Als we al eens weggaan overdag, blijft ze ook buiten om dezelfde reden die jij noemt: brand.
En het is meteen een goede bewaking, hond buiten 's nachts schrikt toch wel af voor mensen die niet zulke goede intenties hebben.
ik zou geen buren willen hebben , met een hond die buiten blaft

ben blij dat je hier niet woont dan, overigens zijn de buren hier heel blij met mijn eventueel blaffende honden, want dan weten ze dat ze echt moeten gaan kijken.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Sommige honden vinden een warm bed vreselijk...Pakdebal schreef:Melanie 74 schreef:Toen ik nog alleen was had ik ook vaak nachtdiensten en lag mijn hond heerlijk op mijn bed te slapen tot ik weer thuis was.

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Geen idee eigenlijk ik laat mijn honden eigenlijk nooit langer dan 4 uur alleen hoogstens 5,maar of die nou snachts of overdag zouden zijn zie ik geen verschil in