Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Overbodig?
Moderator: moderatorteam
- Chelsea&Chica
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising Amstaff/Ambull
Kruising Pitbull/Stafford - Aantal honden: 2
Overbodig?
In mijn vorige topic vroeg ik of je van bijvoorbeeld eend alleen de nekken kon voeren of dat je dan daarnaast nog een complete eendmix moest geven om ook aan de eendenorganen en eendenspiervlees te komen, maar toen werd me uitgelegd dat als ik bijvoorbeeld eendennekken met hazenspiervlees en runderorgaan gaf dat ik 3 diersoorten compleet voer.. Nu heb ik dus een volgende vraag..
Ik had laatst een nieuwe vlees bestelling samengesteld maar de kosten rezen de pan uit.. Met de nieuwe wetenschap van hierboven hoefde ik dus naast de eendennekken niet nog es een eendmix van Kiezebrink of All Animal erbij te doen, wat weer scheelde in de kosten, netals ik in me lijst konijnendelen had staan terwijl konijn in me wildmix van Lotgering zit, en fazant zat ook in me wildmix, dus ik kon die karkasjes èn die fazantenmix van Kiezebrink schrappen..
Uiteindelijk heb ik nu qua BARF alleen kalkoennekken, omdat konijnendelen en kippen-/ eendennekken en fazantenkarkasjes allemaal in me andere KVV mixen zitten, die diersoorten dan.. Dan voer ik toch niet eentonig met alleen kalkoennekken als BARF? (Uiteraard heb ik ook organenmixen en spiervlees hierbij)
Ik had laatst een nieuwe vlees bestelling samengesteld maar de kosten rezen de pan uit.. Met de nieuwe wetenschap van hierboven hoefde ik dus naast de eendennekken niet nog es een eendmix van Kiezebrink of All Animal erbij te doen, wat weer scheelde in de kosten, netals ik in me lijst konijnendelen had staan terwijl konijn in me wildmix van Lotgering zit, en fazant zat ook in me wildmix, dus ik kon die karkasjes èn die fazantenmix van Kiezebrink schrappen..
Uiteindelijk heb ik nu qua BARF alleen kalkoennekken, omdat konijnendelen en kippen-/ eendennekken en fazantenkarkasjes allemaal in me andere KVV mixen zitten, die diersoorten dan.. Dan voer ik toch niet eentonig met alleen kalkoennekken als BARF? (Uiteraard heb ik ook organenmixen en spiervlees hierbij)

- Hylos
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Overbodig?
Je voert niet eentonig, maar weet je nu wel precies wat je hond allemaal binnen krijgt? Je voert nu namelijk allemaal mixen en dat is toch lastiger dan puur barf of kvv voeren lijkt me. Als je alleen kalkoenen nek voert, kun je net zo goed kvv compleet gaan voeren.
Kalkoenennek is trouwens wel vrij hard.
Kalkoenennek is trouwens wel vrij hard.

- Chelsea&Chica
- Vaste gebruiker
Die kalkoennek voer ik met organenmix van Kiezebrink en spiervlees van het een of het ander.. Van KVV voer ik Tammenga vleesmix, Lotgering wildmix, Kiezebrink vismix met PetsFish makreel en Aldi koolvis filet, Tinlo groentemix, Kiezebrink bosduifmix (met kalkoennek), heb nog 2 hele kippen liggen, kwartelkarkasjes.. Dat is het wel zo'n beetje..

- Hylos
- Zeer actief
Maar zijn de mixen compleet? Anders zit er vaak namelijk vrij veel bot in, is mijn ervaring. En als je daar nog meer bot bij voert.. Lijkt me dat niet heel verstandig. Dan zou je dus meer spiervlees moeten voeren, als dat weinig is de mixen zit. En ik mis de pens is je lijstje, of zit die ook in die mixen of orgaan mix?

- Chelsea&Chica
- Vaste gebruiker
De wildmix en de Tammenga vleesmix zijn compleet, alleen de kiezebrink mixen voer ik spiervlees aan toe..
Ik heb penslap liggen, die krijgen ze vaak in z'n geheel, of met een halve kalkoennek..
Ik heb penslap liggen, die krijgen ze vaak in z'n geheel, of met een halve kalkoennek..

- Hylos
- Zeer actief
Ah oke
Dan zou ik nog wel even kijken naar de bosduifmix want die voer je met nekken? Zit er niet al genieg bot in?
De percentages zul je op deze manier nooit goed weten of niet helemaal juist zijn bij wat je hond nodig heeft. Maargoed mijne krijgt de ene dag ook wel eens wat meer bot of spiervlees dan de andere..
Ik ga ook barf voeren met enkelvoudige mixen er naast voor de afwisseling. Tis een beetje gokken wat je precies bij moet voeren maar zolang de ontlasting goed blijft ben ik al lang blij

Dan zou ik nog wel even kijken naar de bosduifmix want die voer je met nekken? Zit er niet al genieg bot in?
De percentages zul je op deze manier nooit goed weten of niet helemaal juist zijn bij wat je hond nodig heeft. Maargoed mijne krijgt de ene dag ook wel eens wat meer bot of spiervlees dan de andere..
Ik ga ook barf voeren met enkelvoudige mixen er naast voor de afwisseling. Tis een beetje gokken wat je precies bij moet voeren maar zolang de ontlasting goed blijft ben ik al lang blij

- Chelsea&Chica
- Vaste gebruiker
De Kiezebrink bosduifmix wordt aangeraden met vleesbot omdat daar relatief weinig bot in zit, en de Tammenga en Lotgering vleesmixen zijn "totaal" of "compleet", heb de verhoudingen wel es opgezocht en die waren netjes, al kan ik ze nu ff niet opnoemen 
Ja ik voer ook ene dag wat meer vleesbot en andere dag meer spiervlees, ik weeg het niet af, aangezien de benodigde hoeveelheid afhangt van zoveel factoren, die dag veel of weinig gedaan, energie niveau, en hoe ze eruit zien, magertjes of wat aan de dikke kant, dat verschilt echt dagelijks hier hihi..

Ja ik voer ook ene dag wat meer vleesbot en andere dag meer spiervlees, ik weeg het niet af, aangezien de benodigde hoeveelheid afhangt van zoveel factoren, die dag veel of weinig gedaan, energie niveau, en hoe ze eruit zien, magertjes of wat aan de dikke kant, dat verschilt echt dagelijks hier hihi..

- Hylos
- Zeer actief
Ja dat is ook zo. Had hier laatst ook een geit compleet van degomeat, kvv dus. Nou daar zat blijkbaar teveel bot in voor mijn hond dus dan moet er iets bij. Zo verschilt het ook weer per hond, hoe ze er op reageren. Mijne krijgt sowieso minder bot omdat hij dus snel last heeft van krijtpoep.
Als je weet wat er in zit en wat je er bij moet voeren om er een goed geheel van te maken, ben je denk ik prima bezig hoor! Sowieso zát verschillende diersoorten.
Als je weet wat er in zit en wat je er bij moet voeren om er een goed geheel van te maken, ben je denk ik prima bezig hoor! Sowieso zát verschillende diersoorten.

- Chelsea&Chica
- Vaste gebruiker
Oke dus ik hoef niet qua BARF nog es konijnendelen en/of eendennekken en/of kippennekken enzo erbij te halen als deze diersoorten al in de vleesmixen zitten? Want nogmaals qua BARF heb ik alleen kalkoennekken nu, ja en penslap en kwartels maar me oudste lust die kwartels niet..