Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Smuldier niet rauw????
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Chihuahua kruising
- Aantal honden: 1
Smuldier niet rauw????
Daar was ik weer......
Dino eet nu een aantal dagen Smuldier met groot succes!
Nu lotgering gehaald om te proberen. Nu vertelde de dame van de lotgering dat Smuldier niet rauw zou zijn maar deels gekookt?
Vertel, is dit onzin? Ja toch?
Dino eet nu een aantal dagen Smuldier met groot succes!
Nu lotgering gehaald om te proberen. Nu vertelde de dame van de lotgering dat Smuldier niet rauw zou zijn maar deels gekookt?
Vertel, is dit onzin? Ja toch?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Smuldier niet rauw????
Best creatief van die mw, maar nee...ze liegt.....
Moet zeggen dat, na de tegenvallende kwaliteit van de laatste leveringen LOtgering dr hier niet meer inkomt...en dat heb ik meer gehoord...
Moet zeggen dat, na de tegenvallende kwaliteit van de laatste leveringen LOtgering dr hier niet meer inkomt...en dat heb ik meer gehoord...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
- Vaste gebruiker
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Vlees was de laatste levering hier compleet doorgedraaid, zat geen structuur meer in.
Ontzettend plakkerig, amper los te maken.
Had te maken met een vakantiekracht begreep ik.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Ik heb het ook al vaker gehoord van Lotgering.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Hebben ze iedere keer een ander excuus voor. Is nl niet de eerste keermoosje schreef:Vlees was de laatste levering hier compleet doorgedraaid, zat geen structuur meer in.
-
- Vaste gebruiker
Nou das lekker dan. Zal ik het dan alleen bij Smuldier houden of is het wel raadzaam om er een ander merk bij te geven?
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Klopt Carmen. Vorige keer had was het iemand die ingewerkt werd, nu een vakantiekracht. En heb tussendoor ook nog iets anders gehoord, maar weet niet meer wat dat toen was.
Ik ga na de verhuizing kijken naar iets anders.

moosje schreef:Klopt Carmen. Vorige keer had was het iemand die ingewerkt werd, nu een vakantiekracht. En heb tussendoor ook nog iets anders gehoord, maar weet niet meer wat dat toen was.
Ik vond het stinken, cody vond het heerlijk maar deed het er niet geweldig op.
Best4dogs wil ik wel proberen, maar kreeg reacties op mijn topic of er meer mensen wilden meebestellen in de regio Amersfoort
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Ik haal het altijd in Botshol, nog nooit iets gemerkt.
Hoe kan zoiets dan?
Hoe kan zoiets dan?
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Laatste levering die ik had rook of ze de machines niet na hadden gespoeld na het schoonmaken...
- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
Boef is weer van de lotgering af.. Slechte leveringen idd en zijn ontlasting werd echt prut.. Weet niet of ik nog terug ga eerlijk gezegd.
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ga niet meer terug. Ik overweeg best4dogs, maar ik moet even mailen of dat compleet is of niet. Anders blijven ze hier mooi op smuldier.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Toen ik 2/3 jaar geleden met Lotgering beogn was ik erg tevreden! Maar paar maanden terug begonnen ze te klooien ermee. Resultaat.. Katten wilden het niet meer eten.. Het stonk enorm.
Ik haal nu mn kvv in de supermarkt (smuldier) of bij Gunshies in Beverwijk. En die vertelden ook al meerdere klachten gehad te hebben van mensen over Lotgering en dat een hoop mensen al overgestapt zijn. Volgens mij verkopen zij het nu ook niet meer omdat de klanten het niet meer kochten. Maar pin me daar niet op vast.
Erg jammer, want daarvoor was het een mooie kvv waar onze dieren het goed op deden voor een hele mooie prijs.
Ik haal nu mn kvv in de supermarkt (smuldier) of bij Gunshies in Beverwijk. En die vertelden ook al meerdere klachten gehad te hebben van mensen over Lotgering en dat een hoop mensen al overgestapt zijn. Volgens mij verkopen zij het nu ook niet meer omdat de klanten het niet meer kochten. Maar pin me daar niet op vast.
Erg jammer, want daarvoor was het een mooie kvv waar onze dieren het goed op deden voor een hele mooie prijs.
-
- Vaste gebruiker
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Bij ons is de kwaliteit en bezorging altijd goed.
Maar nu ik die verhalen van jullie lees..
Welke kvv merken heb je nog meer wat wel goed is, maar wat wel vergelijkbaar met de prijs van lotgering is.
Onze dierenarts advizeerd carnivoer, maar dat is voor ons te duur.
Brokken willen wij niet meer geven.
Wij betalen ongeveer 25 euro aan lotgering, en iedere keer smuldier halen is een heel gedoe.
We hebben een grote vrieser waar veel in past.
Maar nu ik die verhalen van jullie lees..
Welke kvv merken heb je nog meer wat wel goed is, maar wat wel vergelijkbaar met de prijs van lotgering is.
Onze dierenarts advizeerd carnivoer, maar dat is voor ons te duur.
Brokken willen wij niet meer geven.
Wij betalen ongeveer 25 euro aan lotgering, en iedere keer smuldier halen is een heel gedoe.
We hebben een grote vrieser waar veel in past.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ga altijd even langs de jumbo en dan bestel ik een aantal dozen, en word ik gebeld wanneer ze geleverd zijn. Werkt prima 

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik heb wel goede ervaringen maar wel alleen met bepaalde smaken.
Compleet pens wil ik niet meer, andere pensmixen ook niet en gewoon compleet ook niet.
Mix met vis, lam, mix met kip, die bevallen allemaal prima.
Hun lamspens is prima, hun gemalen pens wil ik dan weer niet.
Hun andere barf-dingen zijn ook prima.
Compleet pens wil ik niet meer, andere pensmixen ook niet en gewoon compleet ook niet.
Mix met vis, lam, mix met kip, die bevallen allemaal prima.
Hun lamspens is prima, hun gemalen pens wil ik dan weer niet.
Hun andere barf-dingen zijn ook prima.
Ik heb er vier op lotgering staan en vier gezonde honden,waarvan er 2 in de sport lopen.De mijne lusten het minst graag de vismix en zijn dol op de pensmix.Ik moet eerlijk zeggen dat ik als vegetarier het allemaal vreselijk vind stinken,maar dat vin dik het biefstukje van man en kinderen ook 

- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Het stinkt idd wel in vergelijking met andere merken.JBK schreef:moosje schreef:Klopt Carmen. Vorige keer had was het iemand die ingewerkt werd, nu een vakantiekracht. En heb tussendoor ook nog iets anders gehoord, maar weet niet meer wat dat toen was.
Ik vond het stinken, cody vond het heerlijk maar deed het er niet geweldig op.
Best4dogs wil ik wel proberen, maar kreeg reacties op mijn topic of er meer mensen wilden meebestellen in de regio Amersfoort
Ik wil wel een keer mee bestellen met je bij Best4Dogs, kende het niet, maar heb even zitten kijken op de site en het ziet er goed uit.
Misschien wil Allison ook mee bestellen?

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb Lotgering nu een paar kansen gegeven, maar die zooi komt er hier niet meer in!

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Natasja&Dino schreef:Jeetje, als ik dit zo lees durf ik er niet eens mee te beginnen....
Gewoon Smuldier nemen, of AHV.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Smuldier raken ze hier van aan de schijt, dat krijgen ze alleen als ik echt niks meer in huis heb, en dat gebeurt eigenlijk nooit.
De laatste paar weken is de ontlasting trouwens ook zachter dan voorheen. Op de Lotgering bedoel ik.
De laatste paar weken is de ontlasting trouwens ook zachter dan voorheen. Op de Lotgering bedoel ik.

- Hylos
- Zeer actief
Ik zou mooi zelf proberen of ze het goed doen op lotgering. Mijn laatste leveringen waren ook troep dat zo de kliko in kon ( iets met de koeling, iets met verkeerde pens, iets met de vleesmolens, elke keer iets anders) maar daar voor altijd prima heb het met tevredenheid gevoerd. Mn hond vond t lekker en had mooie ontlasting. En hoor genoeg dat het nog steeds prima is.
Smuldier is gewoon rauw echter is er een premix toegevoegd, misschien dat ze daar iets mee bedoelen?
Ik voer naast barf zo nu en dan smuldier penscompleet. Mijn hond doet het daar namelijk wel goed op.. Op vleescompleet dan weer niet. Het verschil zo per hond en er is maar 1 manier om er achter te komen hoe jouw hond op bepaalde voeding reageert..
Smuldier is gewoon rauw echter is er een premix toegevoegd, misschien dat ze daar iets mee bedoelen?
Ik voer naast barf zo nu en dan smuldier penscompleet. Mijn hond doet het daar namelijk wel goed op.. Op vleescompleet dan weer niet. Het verschil zo per hond en er is maar 1 manier om er achter te komen hoe jouw hond op bepaalde voeding reageert..

Carnibest?moosje schreef:Smuldier raken ze hier van aan de schijt, dat krijgen ze alleen als ik echt niks meer in huis heb, en dat gebeurt eigenlijk nooit.
Belami, frostfutter
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun
- Contacteer:
Lotgering heb ik gevoerd, maar al weer heel lang niet meer. Ook 1,5 jaar terug was het al een zooitje en vond ik de kwaliteit niet mooi constant, het was erg vet en de verpakking (destijds) niet praktisch en dus zijn we daarmee gestopt. Ook het leveren was niet makkelijk (wisselde en kreeg vaak pas een mail de avond ervoor en moest dan net die dag werken bijv.).
We zijn toen overgegaan op Kivo (ik werk in de regio Eindhoven, dus ideaal met ophalen) en hebben dat lange tijd gevoerd (ruim 1,5 jaar) en was in principe ook prima! Vrij vet, maar Senna kan dat wel hebben. Nu met Dieke toch voor wat minder vettig gegaan en Naturis doen ze het tot nu toe goed op. Ziet er goed uit en ook constant qua kwaliteit.
Kivo kon nog wel eens stinken (ene keer wel, andere keer niet), met Naturis heb ik dat nog helemaal niet gehad.
Wij voeren nu dus Naturis en zijn daar erg tevreden over.
Edit: stukje nog even aangepast.
We zijn toen overgegaan op Kivo (ik werk in de regio Eindhoven, dus ideaal met ophalen) en hebben dat lange tijd gevoerd (ruim 1,5 jaar) en was in principe ook prima! Vrij vet, maar Senna kan dat wel hebben. Nu met Dieke toch voor wat minder vettig gegaan en Naturis doen ze het tot nu toe goed op. Ziet er goed uit en ook constant qua kwaliteit.
Kivo kon nog wel eens stinken (ene keer wel, andere keer niet), met Naturis heb ik dat nog helemaal niet gehad.
Wij voeren nu dus Naturis en zijn daar erg tevreden over.
Edit: stukje nog even aangepast.

Laatst gewijzigd door v. 't Brabantse Bont op 17 sep 2013 22:47, 2 keer totaal gewijzigd.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Kivo ontplofte hier nog weleens! Verder vond ik het ook prima. Hier nu ook naturis. De kip vind ik ontzettend stinken, maar de andere varianten zijn meer dan prima!v. 't Brabantse Bont schreef:Wij voeren nu Naturis en zijn daar erg tevreden over.
Hebben ook een tijd Kivo gevoerd (ruim een jaar) en was in principe ook prima! Vrij vet, maar Senna kan dat wel hebben. Nu met Dieke toch voor wat minder vettig gegaan en Naturis doen ze het tot nu toe goed op. Ziet er goed uit en ook constant qua kwaliteit.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
- Zeer actief
Een kennis van mij heeft een flinke roedel en voerde tot voor kort Lotgering, is daar nu vanaf gestapt omdat een aantal van haar honden jeuk kregen of ineens de ontlasting van andere honden vraten, en dat was weer net zo snel over als het gekomen was toen ze hun voer veranderde. Haar honden krijgen nu de mixen van Herby.
Zelf voer ik hoofdzakelijk carnibest, soms een dagje smuldier omdat het sneller ontdooit, heb alle merken wel zo'n beetje geprobeerd maar of ik vind het niets, of de honden blieven het niet. Persoonlijk vind ik cb een heel erg goede kvv, misschien wel de beste, maar daar betaal je dan ook wel voor en dat moet je ook maar net willen en kunnen.
Zelf voer ik hoofdzakelijk carnibest, soms een dagje smuldier omdat het sneller ontdooit, heb alle merken wel zo'n beetje geprobeerd maar of ik vind het niets, of de honden blieven het niet. Persoonlijk vind ik cb een heel erg goede kvv, misschien wel de beste, maar daar betaal je dan ook wel voor en dat moet je ook maar net willen en kunnen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Eindelijk is Lotgering bij mij in de buurt te koop, maar ik vind het zeer teleurstellend, vooral omdat ik veel positieve reacties er over had gelezen. Vind het enorm stinken, vandaag zat er een heel groot stuk bot die ze niet weg konden kauwen en er bijna in stikte. En het werd ook niet met smaak verorberd. Dus voor mij was het gelijk de laatste keer