Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Smuldier niet rauw????

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

dewiii
Actief
Aantal honden: 1

Re: Smuldier niet rauw????

Ongelezen bericht door dewiii »

Voerde eerst ook regelmatig lotgering maar de kwaliteit ging echt zo achteruit.. Mijn hond wigerde ook echt om het te eten.
Maar er zijn echt zoveel kvv merken die je kan proberen. Je kan bijv. ook verschillende merken bij een site bestellen.
op voerwijzer.com kan je echt veel informatie vinden vinden.
Natasja&Dino
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Chihuahua kruising

Ongelezen bericht door Natasja&Dino »

Hylos schreef: Smuldier is gewoon rauw echter is er een premix toegevoegd, misschien dat ze daar iets mee bedoelen?
..
Nee ze zei echt dat het geen rauw voer voer is en dat het deels gekookt is.. :scratch:
Afbeelding
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Smuldier is gewoon rauw, maak je geen zorgen. Wat betreft Lotgering, dat komt er hier ook niet meer in. Had ooit eens wat pakjes gekregen om te proberen, daar vond ik toen gelijk een stuk plastic in, dus eigenlijk daarom niet besteld. Toen las ik hier veel positiefs en heb ik toch een keer een bestelling gedaan. Mijn 2 oudste honden waren 700 gram aangekomen in 6 weken tijd, ondanks minder voeren en de jongste kreeg groeipijn en wist van gekkigheid niet meer wat ze deed. Rende zo ongeveer rondjes over de muren. Toen ze geen Lotgering meer kreeg werd ze weer haar normale zelf en heeft geen pas meer mank gelopen. Dus ook hier geen prettige ervaringen met Lotgering. Ik voer nu Tinlo, Carnibest en Darf. Die laatste vind ik echt een mooi product en de honden staan te springen als ik het in de bakjes sta te doen.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Nou, tis écht wel rauw hoor :mrgreen:
Gekookt en gestoomd zie je echt wel aan het vlees.
Gekookte Smuldier is vrij onlogisch, je voert dan namelijk doodgekookt eten en daar zitten nou niet bepaald veel voedingsstoffen in :tongue:
Afbeelding
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Natasja&Dino schreef:Jeetje, als ik dit zo lees durf ik er niet eens mee te beginnen.... :(
Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt. Als ik een minihondje zoals het jouwe zou hebben, ging ik voor een KVV waarvan de kwaliteit hoog en constant is. Zelfs als je bij wijze van spreken Bandit voert, betaal je je daar met een kruising chi niet blauw aan.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Ik ben toevallig vorige week in de fabriek van lotgering geweest na aanleiding van een slechte voorraad idd en er is idd gekloot geweest maar de lading die er nu is is weer gewoon van de goede kwaliteit
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

***puppy*** schreef:Ik ben toevallig vorige week in de fabriek van lotgering geweest na aanleiding van een slechte voorraad idd en er is idd gekloot geweest maar de lading die er nu is is weer gewoon van de goede kwaliteit
Voor hoe lang???
Canidae
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix

Ongelezen bericht door Canidae »

Nooit problemen met Smuldier gehad. Ik koop ook wel eens Naturis bij een dierenwinkel en laatst had ik een bedorven kip/makreel....en volgens mij heb ik dat wel eens eerder gehad. Lotgering kocht ik ook wel eens, vond het altijd vettig en dan die verpakking.....ook wel eens een stuk plastic in gevonden.
Afbeelding
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Hier had ik laatst wat lotgering overgenomen van iemand en datwas kwaitatief minder dan daarvoor hier dus ook dubben wat dan
Natasja&Dino
Vaste gebruiker

alinelaila schreef:
Ik voer Herby, volgens mij is dat wel vergelijkbaar. Sem doet het erg goed op Herby.
Wat geef jij dan precies van herby? En haal je het dan in Wolvega? Zag op de site namelijk een minimum bestelbedrag van 100 euro als je het wil laten bezorgen, nou das nog al wat voorraad dan voor mijn kruising chihuahua van 4,3 kilo haha

Ik heb vanochtend een rol carnibest gekocht bij de pets place hier. Maar ik blijf smuldier geven maar wil er ook een andere kvv naast.
Afbeelding
Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

Hier goede ervaringen met lotgering. Ik bestel meestal in het weekend en de levering is dan op vrijdag, maar dit keer pas op dinsdagmiddag besteld, maar het wordt toch op vrijdag nog geleverd.

Ik voer alleen de totaalvoer niet meer, de ontlasting was te plakkerig daarop. Maar op de andere smaken heb ik dat probleem niet. Zelfs niet met de pensmix versie, deze vinden ze heerlijk maar die geef ik als erbij. Verder tevreden over de wildversie, en de lam-eend. De totaalvoer met vis vonden ze hier ook lekker en daar was de ontlasting ook minder plakkerig op.

Maar heb ook de verhalen gezien en gelezen dat de kwaliteit te wensen kan overlaten. Als me dat een keer incidenteel overkomt, zal ik niet stoppen met lotgering (heb namelijk ook eens een doosje Naturis gehad dat stonk..., maar was ook maar 1 keer). Mocht het vaak voorkomen, dan ga ik denk ik terug op Naturis, dat heb ik hier met volle tevredenheid ook gevoerd.

Ik was ook heel tevreden over Carnibest (is wel jaren terug, ook tevreden over de kwaliteit maar niet over de prijs), Carnivoer (toen nog in doosjes die al kapot aankwamen, heeeeeeel veel vriesdroog erin en een hele slechte kwaliteit/prijs verhouding), Darf (ook naar alle tevredenheid tot het vlees wel erg rood begon te kleuren en het aandeel groente en met name dus biet, me veel te groot werd, wel erg mooie grove structuur van het vlees) en Saweca (ook niets mis mee, maar dat werd niet meer gemaakt en Haaksbarf is me gewoon te duur).

Smuldier krijgen ze hier ook wel als afwisseling.
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Dacht altijd dat smuldier een soort van karton was :engel:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Badu schreef:Dacht altijd dat smuldier een soort van karton was :engel:
Nee das Rodi ;-)
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door P-tt »

Badu schreef:Dacht altijd dat smuldier een soort van karton was :engel:
Nee hoor geen karton. Duck is net karton en AH huismerk
Afbeelding
Natasja&Dino
Vaste gebruiker

:blont:
Heeft ah ook kvv dan? Niet gezien hier...trouwens de smuldier is daar 10 cent duurder dan bij de jumbo. En ze hadden ook mijn favoriete pens/vlees compleet (wat een lucht :jank:)niet.
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Natasja&Dino schreef:En ze hadden ook mijn favoriete pens/vlees compleet(wat een lucht :jank:)niet.
Echt waar, eet je die rommel zelf ? :80: :lol1:
Afbeelding

Natasja&Dino
Vaste gebruiker

Badu schreef:
Natasja&Dino schreef:En ze hadden ook mijn favoriete pens/vlees compleet(wat een lucht :jank:)niet.
Echt waar, eet je die rommel zelf ? :80: :lol1:

Haha nee alsjeblieft zeg.....nee ik bedoel qua geur :LOL:
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Zo, nav een opmerking op de facebookpagina ben ik net gebeld door Lotgering. Ze hadden mij een sms gestuurd omdat ik niet kon bestellen via de website, een opmerking van een paar weken terug. Daarop heb ik teruggestuurd dat ik geen Lotgering meer wilde voeren omdat de kwaliteit heel slecht was, de laatste levering naar schoonmaakmiddel rook en ook om me heen steeds meer verhalen hoorde van slechte partijen.
Nou hele aardige mw belde me. Ze werkte er net en deed dus dit soort telefoontjes...wat een baan :D
Ik heb uitgelegd dat de bestelproblemen al heel lang duurden, dat daar nooit eerder op gereageerd was, dat de kwaliteit zodanig slecht was dat ik het niet meer aan mijn honden wilde geven, en zeker niet aan puppen. Ze kwam met een verhaal over nieuwe machines, autopech en dat nu alle auto's geisoleerd waren en dat ze hard gingen proberen om de kwaliteit weer als vroeger te krijgen. Ze wilde me wel tegemoet komen.
Ik heb vrindelijk bedankt, 8 honden aan de dunne is geen pretje, en ik wil eerst om me heen horen dat het vlees gewoon weer goed is, dan kijk ik wel weer verder...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Badu
Zeer actief
Contacteer:

fes/lou schreef:Zo, nav een opmerking op de facebookpagina ben ik net gebeld door Lotgering. Ze hadden mij een sms gestuurd omdat ik niet kon bestellen via de website, een opmerking van een paar weken terug. Daarop heb ik teruggestuurd dat ik geen Lotgering meer wilde voeren omdat de kwaliteit heel slecht was, de laatste levering naar schoonmaakmiddel rook en ook om me heen steeds meer verhalen hoorde van slechte partijen.
Nou hele aardige mw belde me. Ze werkte er net en deed dus dit soort telefoontjes...wat een baan :D
Ik heb uitgelegd dat de bestelproblemen al heel lang duurden, dat daar nooit eerder op gereageerd was, dat de kwaliteit zodanig slecht was dat ik het niet meer aan mijn honden wilde geven, en zeker niet aan puppen. Ze kwam met een verhaal over nieuwe machines, autopech en dat nu alle auto's geisoleerd waren en dat ze hard gingen proberen om de kwaliteit weer als vroeger te krijgen. Ze wilde me wel tegemoet komen.
Ik heb vrindelijk bedankt, 8 honden aan de dunne is geen pretje, en ik wil eerst om me heen horen dat het vlees gewoon weer goed is, dan kijk ik wel weer verder...
Is dat spul sowieso niet baggervet? Weet het niet hoor, heb het nooit gevoerd...
Afbeelding

Terre
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner sennen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Terre »

Ik heb een hele tijd smuldier gevoerd, daar deed hij het goed op.
Lotgering heb ik nog niet geprobeerd maar hoor ook van meer kanten dat het niet zo goed meer is.
Nu voer ik Herby en dat bevalt goed, geen stinkende pakjes(wat ik zo af en toe met smuldier wel had) en hij doet het er erg goed op.
Terre
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner sennen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Terre »

Badu schreef:
fes/lou schreef:Zo, nav een opmerking op de facebookpagina ben ik net gebeld door Lotgering. Ze hadden mij een sms gestuurd omdat ik niet kon bestellen via de website, een opmerking van een paar weken terug. Daarop heb ik teruggestuurd dat ik geen Lotgering meer wilde voeren omdat de kwaliteit heel slecht was, de laatste levering naar schoonmaakmiddel rook en ook om me heen steeds meer verhalen hoorde van slechte partijen.
Is dat spul sowieso niet baggervet? Weet het niet hoor, heb het nooit gevoerd...
Op een stageadres van mij voeren ze het en ja het is inderdaad best vet, vooral vergeleken met smuldier en Herby.
zeta-jones
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Aantal honden: 9
Contacteer:

Ongelezen bericht door zeta-jones »

Nanna schreef:Ik geef Smuldier en ben dik tevreden. Vind de kwaliteit constant, de honden doen het er goed op en ze vinden het heerlijk.
En het is niet duur.
Hier idem. We hebben een vaste bestelling lopen. Eerst bij de Boni, maar dat ging steeds mis (werd niet apart gezet omdat er niet gecommuniceerd werd onderling, dus lag ons vlees gewoon in de vriezer...en dat waren we een beetje beu, want het ging steeds zo) en nu bij de Jumbo. Elke week 8 dozen, waarvan 5 vlees compleet en 3 pens compleet. De honden doen het er super op, al jaren :ok:
Afbeelding
Natasja&Dino
Vaste gebruiker

Ff off-topic...Wat een mooie honden heb jij Wendy!!
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Soms denk ik ook wel....waar ben ik mee bezig...
Ze doen het goed op Smuldier met een beetje brok, en toch probeer ik steeds wat anders. Misschien moet ik mezelf eens onder de kont schoppen en gewoon bij Smuldier blijven...
Maar omdat het niet duur is, denk ik blijkbaar toch dat het beter moet kunnen :D
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door P-tt »

fes/lou schreef:Soms denk ik ook wel....waar ben ik mee bezig...
Ze doen het goed op Smuldier met een beetje brok, en toch probeer ik steeds wat anders. Misschien moet ik mezelf eens onder de kont schoppen en gewoon bij Smuldier blijven...
Maar omdat het niet duur is, denk ik blijkbaar toch dat het beter moet kunnen :D
Hmmm, dat is herkenbaar.
Ik probeer overigens ook andere 'merken' om te zien wat Goof wel of niet eet en dat is soms best een dure hobby :roll:
Ik moet er wel bij zeggen dat ik hem nu een tijdje Degomeat geef en daar ben ik tevreden over.
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Zeta, geef jij alleen smuldier of combineer je met brok?
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

moosje schreef:Klopt Carmen. Vorige keer had was het iemand die ingewerkt werd, nu een vakantiekracht. En heb tussendoor ook nog iets anders gehoord, maar weet niet meer wat dat toen was.
Ik ga na de verhuizing kijken naar iets anders.
Ik ook, hier zelfde klachten. Uiteraard eten ze het wel, maar het ziet er totaal anders uit. Kreeg vorige keer rode pens, nog nooit gehad is altijd grijs/groen en het plakt verschrikkelijk en echt helemaal aan gort gemalen
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Kiki krijgt alweer een hele poos Smuldier (alle compleetvarianten) en doet het er goed op. Ik heb laatst ook Kivo overgenomen van iemand en dat zag er ook goed uit maar daarvoor moet ik een iets langer stukje rijden en het is duurder, dus voorlopig blijft ze op de combinatie Smuldier/ brok staan.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Demi schreef:
moosje schreef:Klopt Carmen. Vorige keer had was het iemand die ingewerkt werd, nu een vakantiekracht. En heb tussendoor ook nog iets anders gehoord, maar weet niet meer wat dat toen was.
Ik ga na de verhuizing kijken naar iets anders.
Ik ook, hier zelfde klachten. Uiteraard eten ze het wel, maar het ziet er totaal anders uit. Kreeg vorige keer rode pens, nog nooit gehad is altijd grijs/groen en het plakt verschrikkelijk en echt helemaal aan gort gemalen
Als ik dit zo allemaal lees vraag ik me af waar de eindcontrole bij Lotgering is.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Natasja&Dino
Vaste gebruiker

marian* schreef:Kiki krijgt alweer een hele poos Smuldier (alle compleetvarianten) en doet het er goed op. Ik heb laatst ook Kivo overgenomen van iemand en dat zag er ook goed uit maar daarvoor moet ik een iets langer stukje rijden en het is duurder, dus voorlopig blijft ze op de combinatie Smuldier/ brok staan.

Geef je ook de enkelvoudige varianten van smuldier? Zo ja hoe doe je dat? Als een vervanging van 1 maaltijd af en toe?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”