Wederom met toestemming :p: om te plaatsen.
en aangezien er hier regelmatig vragen over zijn lijkt mij dit wel een aanvulling op de vragen en antwoorden!
Ineke
=====================================
BROKKEN en BARF
De afgelopen 10 jaar zijn veel artikelen en boeken geschreven waarin uit de doeken gedaan wordt dat droogvoer gemaakt wordt van minderwaardige grondstoffen die ongewenste substanties bevatten en dat deze er voor gezorgd hebben dat de algehele gezondheid van onze honden drastisch achteruit gegaan is en tegenwoordig zijn er ook op het Nederlandstalige internet veel stukjes over te vinden, omdat veel mensen er toe overgegaan zijn om de voeding van hun honden te veranderen door over te stappen op versvlees, de rauwe, complete en gebalanceerde variant van brokjes.
Er zijn ook mensen die het heft in eigen hand nemen en zelf de voeding samenstellen. Sommige vinden dat onze honden nog steeds wolven zijn en daarom op dezelfde manier gevoerd moeten worden, dat zijn de RawFeeders.
Weer anderen voeden volgens de BARFmethode, waarbij men uitgaat van wat een wolf in zijn natuurlijke leefomgeving zou eten en dit aanvult met hoe de honden door de eeuwen heen gevoed zijn, dat zijn de BARFers.
Wanneer we beginnen te praten over voeding voor honden, zijn er veel theoretische wegen die naar Rome leiden en het is absoluut niet mijn bedoeling om daar over te debatteren. Dat wordt al jaren gedaan en dat zal ook nog wel jaren doorgaan, want er is veel geld te verdienen met de verkoop van hondenvoer. Mijn doel is om aan te geven hoe je de brokken die je nu aan je hond geeft, aan kunt vullen met voedzame, gezonde, verse, rauwe voeding die je zonder al te veel kosten zelf kunt maken, en om je op weg te helpen met veilige methodes en tips.
Waarom zou ik brokken aanvullen met rauwe en verse voeding?
Een goede kwaliteit droogvoer, gemaakt van eerlijke en schone grondstoffen dat aangevuld wordt met rauwe en verse voedingsmiddelen zorgt ervoor dat het klimaat in de darmen gezond blijft.
"De hond heeft voor de opbouw en instandhouding van een goede, stabiele darmflora bepaalde (goede) bacteriën en enzymen van buitenaf nodig, die hij dus via de mond, binnen moet krijgen. Mijn kreet van 1981 "Zonder een goede darmflora, geen goede gezondheid" is gelukkig door velen overgenomen. De opname van deze bacteriën en enzymen hoeft niet persé via de dagelijkse voeding plaats te vinden. Mijn ervaring is dat, wanneer honden zo nu en dan mest van planteneters (paardendrol, konijnenkeutels, schapenmest of ongeboren mest] te pakken kunnen krijgen, dit de beste manier is om de darmflora stabiel te houden.â€
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Brokken en BARF
Moderator: moderatorteam
-
- Erelid
- Contacteer:
- Peet2
- Zeer actief
-
- Actief
- Contacteer:
Het is hier bij wel handig in het achterhoofd te houden dat dit de mening is van 1 persoon, niet wetenschappelijk onderbouwd is en het dus een mening is die je kan aanspreken of niet. Ik kan zeggen dat ik mij in grote delen kan vinden in dit schrijven,en in sommige delen in het geheel niet.
Groetjes Sylvia
Groetjes Sylvia