Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
stink-bekkie/voeding
Moderator: moderatorteam
- Prul
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen (2021) en Franse Bulldog (2015). Trouwens gek op heel veel andere rassen en zogenaamde bastaardjes.
- Aantal honden: 2
stink-bekkie/voeding
Ik zit te zoeken naar een compleet versvleesvoeding ter afwisseling van de Dog Lover's gold brokken die ik voer. Ik gaf eerst 1 of 2 dagen rauwe pens van smuldier erbij (niet compleet, alleen pens) maar daar krijgt de bernerdame diarree van.
Ik vind dat ze best uit haar bek ruikt, haar gebit is gezond maar wel wat tandsteen bovenaan de twee bovenhoektanden, verder niet. Ze vindt het niet goed als ik het tandsteen verwijder met zo'n tandartsgevalletje, althans, ze voelt zich daar niet prettig bij. Ik ben sinds gisteren begonnen met het toevoegen van PlaqueOff poeder aan haar voeding, het zal mij benieuwen of dat iets doet.
Ik kan ook niet zeggen dat de geur persé uit haar bek zelf komt of van verderop uit haar spijsvertering en het is ook niet dat ze al op een meter afstand te ruiken is, maar ik vind het verder gaan dan wat ik verwacht bij een hond van 2 jaar. De berners bij de fokker waar ik de brokken haal ruiken ook zo niet.
Ik wil dus kijken of ik, behalve met de plaqueoff iets kan bereiken door de voeding aan te passen. Ik wil graag een compleet versvleesvoeding enkele dagen per week en wellicht een keer een andere brok proberen, hoewel ze het op deze prima doet hoor.
Kent iemand Lukkulus brokken? Is dat wat? Ik wil het namelijk ook nog een beetje betaalbaar houden.
Heeft iemand nog andere suggesties met betrekking tot stink-bekkie?
O ja, ik heb het nog nooit aangedurfd: penslappen. Ik heb begrepen dat dit de beste tandenborstel is voor honden maar ik ben als de dood dat je daarna 40kg stinkende hond in huis hebt. Met een schoon bekkie, dat dan weer wel. Is het echt zo dat de honden daar mee gaan liggen gooien zodat hun vacht daarna ook naar pens riekt?
Als ik vaker kvv ga geven, kan ik dan ook af en toe kraakbeendingen geven zoals kippenekken en dergelijke en helpt dat dan ook om de tanden schoon te houden? Nu krijgt ze af en toe rauwe mergpijp (ik weet het, dragende delen...), gedroogde pensstaafjes, gedroogde kipfilet, bullepees e.d.
Ik vind dat ze best uit haar bek ruikt, haar gebit is gezond maar wel wat tandsteen bovenaan de twee bovenhoektanden, verder niet. Ze vindt het niet goed als ik het tandsteen verwijder met zo'n tandartsgevalletje, althans, ze voelt zich daar niet prettig bij. Ik ben sinds gisteren begonnen met het toevoegen van PlaqueOff poeder aan haar voeding, het zal mij benieuwen of dat iets doet.
Ik kan ook niet zeggen dat de geur persé uit haar bek zelf komt of van verderop uit haar spijsvertering en het is ook niet dat ze al op een meter afstand te ruiken is, maar ik vind het verder gaan dan wat ik verwacht bij een hond van 2 jaar. De berners bij de fokker waar ik de brokken haal ruiken ook zo niet.
Ik wil dus kijken of ik, behalve met de plaqueoff iets kan bereiken door de voeding aan te passen. Ik wil graag een compleet versvleesvoeding enkele dagen per week en wellicht een keer een andere brok proberen, hoewel ze het op deze prima doet hoor.
Kent iemand Lukkulus brokken? Is dat wat? Ik wil het namelijk ook nog een beetje betaalbaar houden.
Heeft iemand nog andere suggesties met betrekking tot stink-bekkie?
O ja, ik heb het nog nooit aangedurfd: penslappen. Ik heb begrepen dat dit de beste tandenborstel is voor honden maar ik ben als de dood dat je daarna 40kg stinkende hond in huis hebt. Met een schoon bekkie, dat dan weer wel. Is het echt zo dat de honden daar mee gaan liggen gooien zodat hun vacht daarna ook naar pens riekt?
Als ik vaker kvv ga geven, kan ik dan ook af en toe kraakbeendingen geven zoals kippenekken en dergelijke en helpt dat dan ook om de tanden schoon te houden? Nu krijgt ze af en toe rauwe mergpijp (ik weet het, dragende delen...), gedroogde pensstaafjes, gedroogde kipfilet, bullepees e.d.
“Je zult nooit nieuwe continenten ontdekken, als je niet de moed hebt de bekende kust uit het oog te verliezen.”
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Re: stink-bekkie/voeding
Lees nou je eigen onderschrift eens 
Qua kvv ben ik blij met Lotgering, maar dat is erg persoonlijk. Bij Lotgering bestel ik ook penslappen (en nee, daar gaan ze niet van stinken, ze schudden er wel wat mee, maar ze ruimen ook alles weer op), zalmkoppen, kipkarkassen, lamsribben, kalkoennekken, enzovoorts aan botwerk.
De penslappen en het botwerk zorgen samen voor een redelijk mooi gebit. Mijn witje, drie jaar oud, heeft een perféct gebit, maar die staat ook van spenen af aan op dit dieet.
Daarnaast is er hier onlangs een herplaatser komen wonen. Acht jaar oud, en hij had een rámpgebit. En STINKEN! Dat gebit is vwb de normaal geplaatste elementen mooi wit nu. Hij heeft om andere redenen (een oude verwonding) wat tanden die verkeerd staan, en daartussen zit plaque. Dat ga ik binnenkort laten verwijderen, en dan krijgt hij ook nog even een kuurtje AB, speciaal voor tand(vlees)problemen.
Mijn inschatting is dat hij daarna nooit meer terug hoeft.

Qua kvv ben ik blij met Lotgering, maar dat is erg persoonlijk. Bij Lotgering bestel ik ook penslappen (en nee, daar gaan ze niet van stinken, ze schudden er wel wat mee, maar ze ruimen ook alles weer op), zalmkoppen, kipkarkassen, lamsribben, kalkoennekken, enzovoorts aan botwerk.
De penslappen en het botwerk zorgen samen voor een redelijk mooi gebit. Mijn witje, drie jaar oud, heeft een perféct gebit, maar die staat ook van spenen af aan op dit dieet.
Daarnaast is er hier onlangs een herplaatser komen wonen. Acht jaar oud, en hij had een rámpgebit. En STINKEN! Dat gebit is vwb de normaal geplaatste elementen mooi wit nu. Hij heeft om andere redenen (een oude verwonding) wat tanden die verkeerd staan, en daartussen zit plaque. Dat ga ik binnenkort laten verwijderen, en dan krijgt hij ook nog even een kuurtje AB, speciaal voor tand(vlees)problemen.
Mijn inschatting is dat hij daarna nooit meer terug hoeft.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Zowel Bommel als Sliert hadden vieze gebitten toen ze bij mij kwamen wonen. Ik geef dan wel geen penslappen maar ze krijgen hier wel regelmatig ander knaagvoer zoals herten- en paardenribben, kippenkarkassen en stukken kalfspoten. Bommel zijn gebit was glanzend schoon toen hij de roze spuit kreeg en Sliert z'n gebit is bijna schoon na een half jaar knagen.
- Prul
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen (2021) en Franse Bulldog (2015). Trouwens gek op heel veel andere rassen en zogenaamde bastaardjes.
Miranda schreef:Lees nou je eigen onderschrift eens

Denken jullie dat andere voeding ook kan helpen tegen een stinkbekkie als het niet aan het gebit ligt? want nogmaals, het is is écht maar een klein beetje tandsteen bovenaan de twee bovenhoektanden, de rest is stralend wit. Ik wil het sowieso weg hebben maar ik kan me bijna niet indenken dat daar die geur vandaan komt?
“Je zult nooit nieuwe continenten ontdekken, als je niet de moed hebt de bekende kust uit het oog te verliezen.”
- Miranda
- Erelid
Het kan de maag zijn, mijn herplaatser had daar enorm last van toen ik hem overzette op vers vlees na een leven van brok. Echt, niet te hárden
Dat moet dan met een paar weken bijtrekken.
In mijn ervaring stinkt de poep dan ook verschrikkelijk, maar die vind ik bij brokkenhonden sowieso veel meer stinken dan bij honden die op kvv of barf staan. Als zijn poep ook véél meer is gaan stinken denk ik dat het de overschakeling is. Al vind ik dat wel een tikje vreemd, want ik verwacht geen enorm heftige reactie als een hond van de ene brok op de andere gezet wordt.

Dat moet dan met een paar weken bijtrekken.
In mijn ervaring stinkt de poep dan ook verschrikkelijk, maar die vind ik bij brokkenhonden sowieso veel meer stinken dan bij honden die op kvv of barf staan. Als zijn poep ook véél meer is gaan stinken denk ik dat het de overschakeling is. Al vind ik dat wel een tikje vreemd, want ik verwacht geen enorm heftige reactie als een hond van de ene brok op de andere gezet wordt.
And few will ever climb
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ik had vanavond weer een heel fijn momentje met Nani.
Ze kroop tegen me aan, zo lief. Kijkt me liefdevol aan, smelt
.. maar die lucht.
Dan is t momentje weer over
Krijgt brok en vers.
Ze kroop tegen me aan, zo lief. Kijkt me liefdevol aan, smelt

Dan is t momentje weer over

Krijgt brok en vers.
- Prul
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier
- Aantal honden: 1
Lipplooiontsteking misschien? Dat heeft Leroy wel eens en dat stinkt vreselijk, je ruikt het al bij binnenkomst 
Super trouwens, die foto's!

Super trouwens, die foto's!

Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.

- Prul
- Zeer actief
Gelukkig stinkt mijn Bernertje niet zo erg dat je het bij binnenkomst ruikt hoor, en ook niet op een meter afstand. Maar wel erger dan ik van eerdere en andere honden gewend ben. Ik heb niet het idee dat er sprake is van een medisch probleem. Ik experimenteer een beetje met penslappen, kippennekken en misschien in de toekomst toch maar alleen nog kvv ipv slechts enkele dagen per week. Plus enkele keren per week penslap en kippennekken. Helemaal barfen zie ik niet zitten.
Lipplooionsteking? Nee. De Franse dame heeft wel pas een neusplooi-onsteking gehad maar dat is gelukkig weer goed over na behandeling.
Lipplooionsteking? Nee. De Franse dame heeft wel pas een neusplooi-onsteking gehad maar dat is gelukkig weer goed over na behandeling.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier
Gelukkig, dat is zo naar
Leuk dat je zo bezig bent om nieuwe dingen te proberen!

Leuk dat je zo bezig bent om nieuwe dingen te proberen!
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.

- Liesbeth
- Zeer actief
Van de pens van Smuldier ging ze aan de dunne. Heeft ze daar met een penslap dan geen last van?Prul schreef:Gelukkig stinkt mijn Bernertje niet zo erg dat je het bij binnenkomst ruikt hoor, en ook niet op een meter afstand. Maar wel erger dan ik van eerdere en andere honden gewend ben. Ik heb niet het idee dat er sprake is van een medisch probleem. Ik experimenteer een beetje met penslappen, kippennekken en misschien in de toekomst toch maar alleen nog kvv ipv slechts enkele dagen per week. Plus enkele keren per week penslap en kippennekken. Helemaal barfen zie ik niet zitten.
Ik weet wel dat ik Luuk geen pens hoef te geven, daar wordt hij echt ziek van

Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Miranda
- Erelid

Pens kan laxerend werken, inderdaad. Meestal geef ik een penslap als ze de dag ervoor veel botwerk hebben gehad, dat heft elkaar weer wat op

And few will ever climb
- Prul
- Zeer actief
Haha Miranda, ik deed het andersom, want ik merkte dat ze van de penslap ook dunne ontlasting kreeg maar dat is pens dan eigen schijnbaar, dus had ik de volgende dag kippennekken op het menu.
Volgende keer alleen de volgorde even omdraaien dan.
En nog wat ander botwerk zien te krijgen.
trouwens, als riekt ze af en toe, het is de allerfijnste hond van de wereld hoor. Dus het weerhoudt ons er niet van haar helemaal plat te knuffelen.
Volgende keer alleen de volgorde even omdraaien dan.
En nog wat ander botwerk zien te krijgen.
trouwens, als riekt ze af en toe, het is de allerfijnste hond van de wereld hoor. Dus het weerhoudt ons er niet van haar helemaal plat te knuffelen.