Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welk voer nu?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

JoviGirlAnita
Zeer actief
Contacteer:

Welk voer nu?

Ongelezen bericht door JoviGirlAnita »

Hoi allemaal :zwaai:

Ff een vraagje.

Ik voer mijn honden altijd al Royal Canin Croc en ze krijgen eenmaal of tweemaal per week een vleesdag van Rodi.

Met dat laatste heb ik totaal geen problemen, maar op de één of andere manier is Bobby niet echt gek op Royal Canin. Jovi lust er wel pap van.
Doordat Bobby zijn voer veel liet staan viel hij hard af en heb ik hem Cavon gevoerd om aan te komen.

Nu is hij op goed gewicht.

Ik wil dus overstappen op ander voer voor hem en ook voor Jovi, anders blijf ik met verschillende brok zitten en vind het handiger dat ik één soort brok kan kopen.

Nu zeggen ze bij de dierenspeciaalzaak dat ik Cavon kan blijven voeren omdat Bobby het zo lekker vind, maar dat ik op moet passen dat hij er niet te dik van wordt, omdat het juist een brok is om van aan te komen.

Zijn ontlasting ziet er niet zo mooi uit als van Royal Canin. Het is harder en donkerer, maar hij smult ervan alsof het een lieve lust is.

Jovi is net een vuilnisemmer, zij eet echt alles, hihihi.

Nu is mijn vraag, wat is een goede brok? Kan ik ze beiden op Cavon zetten en oppassen, of iets ander?

Graag jullie reactie.

Groetjes,
Anita :zwaai:
Pootje van my SUPER doggies Bobby & Jovi

Afbeelding
Janet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Janet »

Ik zie d'r geen kwaad in om ze beiden op Cavom te zetten als ze het lekker vinden. Wel zwaar gerantsoeneerd, dan, anders heb je zometeen wandelende bijzettafeltjes :p: .
Afbeelding
Nai nauvalyë moica alasailarin...
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik ben geen voorstander van cavom, je kunt er maar weinig van voeren en ze moeten er verschrikkelijk veel van poepen hier.. maar goed, ieder z'n eigen keus. Ik geef Prins (geperste brok) en ben er zeer tevreden over!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

Het enige nadeel van cavom is ,dat ze er snel dik van worden dus je moet niet te veel geven, veel ontlasting vind ik wel mee vallen, ik heb eens prins geprobeerd en er kwam volgens mij meer uit, dan er in ging. De ene hond doet het goed op het ene voer en de andere op een ander. Je moet gewoon naar je hond kijken, of een andere hond het er goed of slecht op doet zegt niet zoveel.

Groetjes Elvira
sylvia*
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sylvia* »

Heb je al eens Nutro geprobeerd,daar worden ze niet dik van ,de meeste honden vinden het heerlijk,ze hebben er niet zoveel ontlasting van als van andere brokken,en de ontlasting ziet er goed uit.En vooral ook erg belangrijk Nutro wordt niet gemaakt van afval produkten en bevat geen chemische toevoegingen.
Bij iedere betere dsz te koop of te bestellen, een zak maintenance (volwassen hond onderhoud) kost iets van rond de €45.-
Afbeelding
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

Ik ben ook altijd zeer tevreden geweest over Nutro, geen troep erdoor, keurige ontlasting en een mooie vacht. Inderdaad wel prijzig, maar bij Broekhuizens in De Meern betaal je 42 euro voor 15 kg. Mijn honden eten (aten, 1 heeft dieet) het zonder problemen, en geen narigheid erdoor geroerd, dat gaf mij altijd de doorslag....Peet
Afbeelding
JoviGirlAnita
Zeer actief
Contacteer:

Zo blijkt maar weer dat voeding nog niet zo heel eenvoudig is om van het een op het andere over te gaan.
Ongetwijfeld zijn er genoeg mensen die het niet zo hebben op Royal Canin Croc, maar mijn honden hebben het er altijd heel goed op gedaan en mijn vorige hond ook. Best jammer dat je dan van oud vertrouwd voer over moet stappen.

Het mag heus wel wat kosten hoor, dat maakt me niet zoveel uit, ik wil gewoon goed voer voor mijn honden.

Een vriendin verklaarde me laatst nog voor gek toen ze hoorde dat ik voor 20 kilo 30 euro betaalde. Ik moest er wel om lachen en vertelde dat er nog veel meer duurdere brokken zijn. Zij betaalt zelf een schijntje, koopt altijd haar voer bij de Aldi. Moet eerlijk bekennen dat haar hondje het er goed op doet hoor, maar voor mijn dogs heb ik toch liever een goed erkend merk.

Heb gister toch weer een zak Cavon gekocht en kijk het nog ff aan. De hoeveelheid ontlasting valt nog wel mee vind ik. Niet veel anders dan van Croc.

De dogs gaan dus maar op rantsoen en eten ondertussen hun pootjes erbij op zo lekker vinden ze het, hihihi.

Groetjes,
Anita

Afbeelding
Carel
Actief

Ongelezen bericht door Carel »

:-D
Cavom is in principe een erg goede brok.
Hoort thuis in het rijtje Farmfood, Prins,Canex en Biofood.
Goede brokken zonder chemische rommel en afval erin.
Heb je trouwens van Royal Canin de premium of de standaard brok?
Kan ook erg veel verschillen.

gr Carel en Goldens
JoviGirlAnita
Zeer actief
Contacteer:

Selection, dus dat is de standaard he?

Volgens mij is het de geur en de smaak wat hem niet bevalt....

Afbeelding
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

de beste brok is volgens mij pro plan. in pro plan zit geen menadion (synthetische vitamine k, chemische 'rommel' dus ) in cavom zit dit wel. Een hoge dosis menadion kan geelzucht veroorzaken en bloedziekte.
Gerrit de Weerd
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gerrit de Weerd »

mechelaar_fan schreef:de beste brok is volgens mij pro plan. in pro plan zit geen menadion (synthetische vitamine k, chemische 'rommel' dus ) in cavom zit dit wel. Een hoge dosis menadion kan geelzucht veroorzaken en bloedziekte.
Hallo MF

We zitten nog steeds te wachten op de onderbouwing (met bronvermelding) van je toch wel zeer ernstige, ANONIEME aantijgingen.
Dus, voor de draad er mee voordat je nog meer suggestieve opmerkingen plaatst.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik geef Royal Canin en ben er tot nu toe erg tevreden over. Maar als deze zak leeg is moet ik overstappen op volwassenen voer en ik weet nog niet wat ik dan zal doen...
Brenda V.
Actief

Ongelezen bericht door Brenda V. »

Ja, ik zou dat ook graag willen weten, want ik voer aan m'n ene hond ook Cavom en aan m'n andere 2 honden Farmfood. Ben over beide voeders zeer tevreden, dus wil wel graag weten hoe het zit met de vitamine K.

De groetjes van Brenda
mechelaar_fan
Zeer actief

Gerrit, hierover is literatuur genoeg. om je te helpen geef ik er enkele:
Wilhelm Friedrich: Handbuch der Vitamine. Urban & Schwarzenberg, München, 1987

BÄSSLER, K.-H. et al. (1997): Vitamin-Lexikon für Ärzte, Apotheker und Ernährungswissenschaftler. Gustav Fischer, Stuttgart, und Govi-Verlag, Frankfurt

http://lpi.oregonstate.edu/infocenter/v ... /vitaminK/
http://lpi.oregonstate.edu/infocenter/v ... nK/#safety
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Gerrit de Weerd schreef:
mechelaar_fan schreef:de beste brok is volgens mij pro plan. in pro plan zit geen menadion (synthetische vitamine k, chemische 'rommel' dus ) in cavom zit dit wel. Een hoge dosis menadion kan geelzucht veroorzaken en bloedziekte.
Hallo MF

We zitten nog steeds te wachten op de onderbouwing (met bronvermelding) van je toch wel zeer ernstige, ANONIEME aantijgingen.
Dus, voor de draad er mee voordat je nog meer suggestieve opmerkingen plaatst.
ze vinden het hier niet lekker, en daarnaast hebben ze geen geperste brok!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
JoviGirlAnita
Zeer actief
Contacteer:

Wat is dan het verschil tussen geperste en niet geperste brok????

Afbeelding
JoviGirlAnita
Zeer actief
Contacteer:

miekmiek schreef:Ik geef Royal Canin en ben er tot nu toe erg tevreden over. Maar als deze zak leeg is moet ik overstappen op volwassenen voer en ik weet nog niet wat ik dan zal doen...
Dan hou je je hond toch lekker op Royal Canin?? Daar is ook volwassen brok van hoor. En als de zak nou nog niet helemaal leeg is moet je alvast gaan mengen. Als ik jou was zou ik het proberen hoor.

Groetjes,

Afbeelding
JoviGirlAnita
Zeer actief
Contacteer:

Brenda V. schreef:Ja, ik zou dat ook graag willen weten, want ik voer aan m'n ene hond ook Cavom en aan m'n andere 2 honden Farmfood. Ben over beide voeders zeer tevreden, dus wil wel graag weten hoe het zit met de vitamine K.

De groetjes van Brenda
Hoeveel kost Farmfood eigenlijk? Het valt me namelijk op dat er veel brokken zijn die erg veel geld kosten.
Nu gun ik mijn honden wel goed voer en het mag ook best iets kosten, maar ik heb bedragen gezien waar ik wel ff van schrok. Zoals 43 euro voor 15 kilo....

Groetjes,

Afbeelding
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

JoviGirlAnita schreef:Wat is dan het verschil tussen geperste en niet geperste brok????
niet geperste brokken noemen ze geexpandeerd, erg licht verteerbaar en de maag hoeft er weinig voor te doen. geexpandeerde brokken worden meer verhit en is dus nog erger doodgekookt wat erin zit als in een geperste brok.
geperste brokken zijn minder verhit en dus minder doodgekookt, maag moet er harder voor werken, ze lijken op van die pijpjes, je weet wel, paardenbiks
qyan

JoviGirlAnita schreef:
Brenda V. schreef:Ja, ik zou dat ook graag willen weten, want ik voer aan m'n ene hond ook Cavom en aan m'n andere 2 honden Farmfood. Ben over beide voeders zeer tevreden, dus wil wel graag weten hoe het zit met de vitamine K.

De groetjes van Brenda
Hoeveel kost Farmfood eigenlijk? Het valt me namelijk op dat er veel brokken zijn die erg veel geld kosten.
Nu gun ik mijn honden wel goed voer en het mag ook best iets kosten, maar ik heb bedragen gezien waar ik wel ff van schrok. Zoals 43 euro voor 15 kilo....

Groetjes,
ik betaalde destijds voor FF toen ik nog brokken voerde dacht ik 29, nog wat (euro) per 15 kilo
heb ook nutro gevoerd en daar betaalde ik 56 euro per 15 kilo voor.
dus die 43 euro voor 15 kilo vindt ik nog meevallen.
ook proplan hebben we gevoerd en daar betaalde ik 54 euro voor per 15 kilo.
nu gefe ik vlees en ben nog meer kwijt LOL :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

qyan schreef:
JoviGirlAnita schreef:Wat is dan het verschil tussen geperste en niet geperste brok????
niet geperste brokken noemen ze geexpandeerd, erg licht verteerbaar en de maag hoeft er weinig voor te doen. geexpandeerde brokken worden meer verhit en is dus nog erger doodgekookt wat erin zit als in een geperste brok.
geperste brokken zijn minder verhit en dus minder doodgekookt, maag moet er harder voor werken, ze lijken op van die pijpjes, je weet wel, paardenbiks
:ok: en gooi ze allebei maar eens in een bak met water en zie wat er gebeurd met beide brokken.... de geexandeerde zijn net sponsjes en zuigen zich vol water kun je nagaan wat er in de maag van de hond gebeurd....de geperste zuigen zich niet vol, blijven dezelfde groote houden...
Afbeelding
TaMa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door TaMa »

JoviGirlAnita schreef:

De groetjes van Brenda

Groetjes,
Een zak van 15 kilo is 32 euro 50
Rust zacht mijn lieve Batish 15-03-2003 - 18-04-2005
Afbeelding
Carel
Actief

Ongelezen bericht door Carel »

JoviGirlAnita,

Probeer eens de premium.
Veel beter hoor!
Tenminste als je perse Royal Canin wilt voeren.
Ik houd het bij Farmfood.

gr Carel en Goldens
:zwaai:
JoviGirlAnita
Zeer actief
Contacteer:

qyan schreef:
Dus ik mag aannemen dat Cavon geen geperste brok is? Het lijkt wel op paardenbiks trouwens, hihihi.

Affijn, bedankt voor je uitleg, het is mij wel duidelijk dat een geperste brok beter is dan een niet-geperste.

Groetjes,

Afbeelding
JoviGirlAnita
Zeer actief
Contacteer:

Carel schreef:JoviGirlAnita,

Probeer eens de premium.
Veel beter hoor!
Tenminste als je perse Royal Canin wilt voeren.
Ik houd het bij Farmfood.

gr Carel en Goldens
:zwaai:
Ohjee, kom ik weer met mn ontwetendheid, maar wat is het verschil tussen Selection en Premium?

En wat is het verschil tussen Royal Canin en Farmfood?

Groetjes,

Afbeelding
JoviGirlAnita
Zeer actief
Contacteer:

qyan schreef:
JoviGirlAnita schreef:

De groetjes van Brenda

Groetjes,
ik betaalde destijds voor FF toen ik nog brokken voerde dacht ik 29, nog wat (euro) per 15 kilo
Pffffffff, dat is wel heel erg duur 8O

Wat zal jouw doggie smullen zeg, hahahaha.

Waarom ben je zoveel overgeschakeld op ander voer eigenlijk?

Groetjes,

Afbeelding
mechelaar_fan
Zeer actief

JoviGirlAnita schreef:
qyan schreef:
Dus ik mag aannemen dat Cavon geen geperste brok is? Het lijkt wel op paardenbiks trouwens, hihihi.

Affijn, bedankt voor je uitleg, het is mij wel duidelijk dat een geperste brok beter is dan een niet-geperste.

Groetjes,
de hondenmaag zit niet vol met water.... het verschil tussen geperst en geëxpandeerd heeft veeleer met het productieproces te maken. Trouwens geëxpandeerde brokken zijn lichter veteerbaar, expansie (zoals corn flakes, pop corn, gepofte rijst) wordt juist gedaan om het voedsel lichter verteerbaar te maken.
qyan

JoviGirlAnita schreef:
qyan schreef:
JoviGirlAnita schreef:

De groetjes van Brenda

Groetjes,
Pffffffff, dat is wel heel erg duur 8O

Wat zal jouw doggie smullen zeg, hahahaha.

Waarom ben je zoveel overgeschakeld op ander voer eigenlijk?

Groetjes,
vanwege darmproblemen, verder een moeilijke eter die niet snel ander voer lust. je zekt eigenlijk constant naar beter, zeker in het geval van maag darmproblemen. uiteindelijk daarom over gestapt naar vers.
JoviGirlAnita
Zeer actief
Contacteer:

Aha, dan is het ook logisch natuurlijk. Als vers dan het beste voor je hond is zou ik dat ook doen en maakte geld me ook niet zoveel uit.

Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

vergeet niet dat je per dag het bedrag moet tellen. vaak schrik je dan dat het vaak heel goedkoop is!

goed voer hoeven ze maar weinig van..
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”