Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kong. Wat stoppen jullie er allemaal in?!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Kong. Wat stoppen jullie er allemaal in?!

Ongelezen bericht door Zamunda »

Zoals sommigen inmiddels weten zijn Laissah en ik fan van kongs (in ons geval de zwarte versie ;) ). Ik heb in het begin al wat leuke recepten gekregen in mijn topic over *piep*, maar ik ben wel benieuwd naar meer ideetjes. Ook kom ik zo her en der tegen dat anderen ook blij zijn met ideëen over wat je in/met die kongs kunt doen. Daarom leek het me wel leuk om een soort verzamel/overzichtstopic te maken met kongrecepten.

Ik ben heel erg benieuwd naar wat jullie er allemaal instoppen en Laissah zegt: "kom maar op met die lekkere recepten :E: ".
Afbeelding

Eén van de tips die ik kreeg gebruik ik bijna dagelijks: een yoghurtijsje.
- Kleine gaatje dichtsmeren met pindakaas of smeerkaas (die laatste lekt bij mij soms).
- Daarna vullen met volle yoghurt. Ik doe er ook nog andere dingen bij, elke keer weer een beetje een andere combi: vnl. banaan, verder brokjes/koekjes/kluifjes/staafjes/smeerkaas
- Dan in de vriezer zetten voor minimaal 3u (zelf doe ik minimaal 24u, dan is ie een stuk harder en doet ze er langer mee).
- Om de kong rechtop te laten staan gebruik ik diverse bakjes (een bakje van een ijstoetje, of een bakje van aardappelsalade met wat kranten erin) (iemand anders gebruikt muffinvormpjes las ik).
- EDIT: even onder de kraan afspoelen als je 'm geeft (anders kan de tong vastplakken).
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Zamunda op 20 sep 2013 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Re: Kong. Wat stoppen jullie er allemaal in?!

Ongelezen bericht door rose »

Leuk topicidee :ok:

Om de kong dicht te maken gebruik ik vaak hetgeen ik erin stop, banaan/appel/frikandel, dat werkt super. Yogurt gaat hier helaas niet meer, maar ik doe het nu met water en ik heb nog geen klachten gehad :mrgreen:
rose
Zeer actief

rose schreef:Leuk topicidee :ok:

Om de kong dicht te maken gebruik ik vaak hetgeen ik erin stop, banaan/appel/frikandel, dat werkt super. Yogurt gaat hier helaas niet meer, maar ik doe het nu met water en ik heb nog geen klachten gehad :mrgreen:
Ineke
Actief
Mijn ras(sen): teckels

Ongelezen bericht door Ineke »

volproppen met een dichtgeklapte boterham met kaas.
even in de magnetron zodat de kaas smelt en laten afkoelen
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door diana25 »

bruine boterham(in 4 stukken) met pindakaas en wat brokjes om en om tot de kong bijna vol is , dan doe ik er nog een groot stuk appel in ,een stuk die net wat groter is dan het gat van de kong , met een beetje geweld lukt dat best :mrgreen: . door dat stuk appel zijn ze wel even bezig om hem leeg te halen.
alleen heeft mylo uitgevonden dat hij de kong gewoon een aantal keer moet plat bijten ,dan is de appel verpulverd en gaat het wat makkelijker :LOL:
Afbeelding
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Banaan,Smuldier of Renske
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

die boterham met kaas is een goeie!

Ik mix vaak van alles, pindakaas, brokjes, koekjes in kleine stukjes, water, vleeswaren, gewone kaas in kleine stukjes en dat in de vriezer. Lola bijt niet in dat ding, das wel jammer.
AnneBP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnneBP »

Yazoo krijgt als ik ga werken een Kong gevuld met eerst een klein handje brokjes, dan wat blikvoer van de katten, weer wat brokjes, weer wat blikvoer en dan een halve LIDL vleesstick. Oh wee als ik die vergeet ;) als ik het te moeilijk maar dan sta ik 's avonds de Kong weer uit te schrobben...
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Leuk die recepten :E: !

Maar krijg jij dat gaatje waterdicht met appel dan? En vooral hoe :blont: ?
Ik leng de yoghurt trouwens ook regelmatig aan met water, heb ik ook nog geen klachten over gehad haha. Maar gewoon met water kan natuurlijk ook. Volgens mij duurt het met water (of aangelengde yoghurt) ook langer voordat het gesmolten is dan met puur yoghurt.
Ineke schreef:volproppen met een dichtgeklapte boterham met kaas.
Oja, die moet ik ook nog uitproberen! Dat zal vast in de smaak vallen en is ook snel even klaar te maken.
diana25 schreef:bruine boterham(in 4 stukken) met pindakaas en wat brokjes om en om tot de kong bijna vol is , dan doe ik er nog een groot stuk appel in ,een stuk die net wat groter is dan het gat van de kong , met een beetje geweld lukt dat best :mrgreen: . door dat stuk appel zijn ze wel even bezig om hem leeg te halen.
alleen heeft mylo uitgevonden dat hij de kong gewoon een aantal keer moet plat bijten ,dan is de appel verpulverd en gaat het wat makkelijker :LOL:
:mrgreen: . Dat zie ik hier ook wel gebeuren en dat is niet bevorderlijk voor de levensduur van de kong helaas. Dus ik ga denk ik toch maar voor een net iets kleiner stukje appel :engel: .
Lizanne schreef:die boterham met kaas is een goeie!

Ik mix vaak van alles, pindakaas, brokjes, koekjes in kleine stukjes, water, vleeswaren, gewone kaas in kleine stukjes en dat in de vriezer. Lola bijt niet in dat ding, das wel jammer.
Blijft die kong tenminste wel heel haha :ok: .
rose
Zeer actief

Stukje van de appel afsnijden en er in drukken, schilkant naar boven houden :wink:
Zamunda
Zeer actief

AnneBP schreef:Yazoo krijgt als ik ga werken een Kong gevuld met eerst een klein handje brokjes, dan wat blikvoer van de katten, weer wat brokjes, weer wat blikvoer en dan een halve LIDL vleesstick. Oh wee als ik die vergeet ;) als ik het te moeilijk maar dan sta ik 's avonds de Kong weer uit te schrobben...
:LOL:
Oh, volgens mij zou dat hier met 5 min. op zijn, dus hier voorkeur voor moeilijke dingen.
Ik heb alleen de kong uit moeten schrobben toen ik ontbijtkoek in haar kong had gedaan. Dan krijgt ze die plakzooi niet van de bodem en dat verwende mormel van mij geeft het dan gewoon op :80: !
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Ik zeg het niet vaak, maar volgens mij is dat mormeltje van jou verwender dan die twee van mij :mrgreen:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Zamunda
Zeer actief

rose schreef:Stukje van de appel afsnijden en er in drukken, schilkant naar boven houden :wink:
Ah, ik zie het voor me (denk ik). Dan heb ik wel iets van een 'duwding' nodig, want ik kom toch echt niet onderin die kong met m'n vingers.
Welke maat kong heb jij? Hier de XL en XXL (13 en 16cm) (zwart).
Zamunda
Zeer actief

Miranda schreef:Ik zeg het niet vaak, maar volgens mij is dat mormeltje van jou verwender dan die twee van mij :mrgreen:
:LOL:
Ik weet alleen niet of ik dit nou als een compliment of als kritiek moet opvatten :scratch: :mrgreen: .

Maarreh, ik doe niet aan verwennen hoor: ik geef haar enkel wat ze nodig heeft :pffff: .
rose
Zeer actief

Zamunda schreef:
rose schreef:Stukje van de appel afsnijden en er in drukken, schilkant naar boven houden :wink:
Ah, ik zie het voor me (denk ik). Dan heb ik wel iets van een 'duwding' nodig, want ik kom toch echt niet onderin die kong met m'n vingers.
Welke maat kong heb jij? Hier de XL en XXL (13 en 16cm) (zwart).

Ik heb de rode, zo een die jij pas herplaatst hebt :mrgreen:
De appel druk ik er vanaf de (buiten) bovenkant in, niet binnendoor.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Zamunda schreef:Ik weet alleen niet of ik dit nou als een compliment of als kritiek moet opvatten :scratch: :mrgreen: .
Ik ook niet :Q:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Miranda schreef:Ik zeg het niet vaak, maar volgens mij is dat mormeltje van jou verwender dan die twee van mij :mrgreen:
En dan die twee hier :mrgreen:
Met warm weer krijgen ze wel eens zo'n yoghurt kong. En bij gebrek aan pindakaas doe ik altijd gewoon een klein stukje tape aan de onderkant en dan gaan ze rechtop in een beker voor de nacht :ok:
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

In de zomer yoghurt inderdaad. Toen we nog een klein kongetje hadden wel eens pindakaas.
Mijn vriezer staat op zolder, dus ik zou dat geheid vergeten als het niet heel warm is.
Maar nu eigenlijk meestal niks. Hij is er zo ook al druk mee.
Brokjes of brood ofzo hoef ik er niet in te proppen, want dan gaat meneer er mee gooien. Door de klap ligt het er dan vrij snel uit.
Hij krijgt ook al dagelijks een broodje pindakaas of leverpastei, als ik naar mijn werk ga. Dus
Natasja 2005
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse en Hollandse Herdershonden.
Ik ben het vrouwtje van Djiny Duitse x Hollandse herder En Storm (Keeshondje)

Ongelezen bericht door Natasja 2005 »

Yoghurt, fruit en wat brinta/brood of hondenkoekjes erbij en doorelkaar mixen, in de kong doen pensstaafje of een ander staafje erin doen en in de vriezer in een bakje zetten. Djiny vindt het heerlijk en ze kijgt het als ik naar mijn werk ga.
Groetjes,

Sandra

Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop

R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Brokken met wat vers vlees mengen en dat erin.

Brokken met kaas ff in de magnetron af laten koelen.

Brokken met yoghurt in de vriezer.
Ff afspoelen met water voor je hem geeft anders zit hun tong vast :mrgreen:
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Zamunda schreef:Leuk die recepten :E: !

Maar krijg jij dat gaatje waterdicht met appel dan? En vooral hoe :blont: ?
Ik leng de yoghurt trouwens ook regelmatig aan met water, heb ik ook nog geen klachten over gehad haha. Maar gewoon met water kan natuurlijk ook. Volgens mij duurt het met water (of aangelengde yoghurt) ook langer voordat het gesmolten is dan met puur yoghurt.
Ineke schreef:volproppen met een dichtgeklapte boterham met kaas.
Oja, die moet ik ook nog uitproberen! Dat zal vast in de smaak vallen en is ook snel even klaar te maken.
diana25 schreef:bruine boterham(in 4 stukken) met pindakaas en wat brokjes om en om tot de kong bijna vol is , dan doe ik er nog een groot stuk appel in ,een stuk die net wat groter is dan het gat van de kong , met een beetje geweld lukt dat best :mrgreen: . door dat stuk appel zijn ze wel even bezig om hem leeg te halen.
:mrgreen: . Dat zie ik hier ook wel gebeuren en dat is niet bevorderlijk voor de levensduur van de kong helaas. Dus ik ga denk ik toch maar voor een net iets kleiner stukje appel :engel: .
Lizanne schreef:die boterham met kaas is een goeie!

Blijft die kong tenminste wel heel haha :ok: .
Ze krijgt m bijna nooit dus dat zit wel goed, haha. Maar ze krijgt m niet altijd leeg met dr tong en dan zou bijten wel handig zijn. Ik heb de kleinste rode, daar past niet zoveel in :-(
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Een goede tip, brood met kaas in de kong en smelten, dit ga ik zeker uitproberen. Meestal doe ik er brood met smeerkaas of smeerworst in, of ik maak er een yoghurtijsje van waar ik brokjes of koekjes door doe. Ze hebben ook een voerbal, Balou een voor katten :F: , de ene keer krijgen ze die en de andere keer de kong.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Echt vanalles, brokjes, vlees, brood, fruit, gedroogde pensstaafjes even nat maken zodat je ze kan buigen, soms met yoghurt in de vriezer en soms met kaas even smelten in de magnetron. Ik moet het wel wat moeilijker maken zeg maar, anders hebben ze ze binnen 3 minuten leeg :F:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Brood is toch wel een dik maker?
Anders kan ik het ook wel eens proberen. Niet dat Nala nou zo dik is maar ik hou haar graag op gewicht :p
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

Leuke tips!

Ik ben nooit zo creatief, kom nooit verder dan pindakaas met brokjes of snoepjes of leverpastei (die hele goedkope blikjes) met brokjes of snoepjes.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hier gaat er maar een heel klein beetje pindakaas in, net zo onder het eerste randje, meer niet.

Wat honden ook vaak heel lekker vinden is gedroogd brood. Gewoon een paar dagen aan de lucht laten drogen.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Helemaal volproppem met jonge kaas.
Even smelten in de magnetron (enige waar dat ding voor gebruikt word)
Dan een paar uur in de koelkast zodat het goed hard wordt.
Dames klein uurtje zoet :cheer:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door P-tt »

Van die sticks die je kan breken. Daar breek ik de helft van in stukjes, die smeer ik vast met smeerworst. De ingang van de Kong smeer ik ook dicht met smeerworst en daarna steek ik de andere helft van de stick erin.
Door het vastsmeren kunnen die stukjes stick er niet uitgeschud worden
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Lunatic schreef:Echt vanalles, brokjes, vlees, brood, fruit, gedroogde pensstaafjes even nat maken zodat je ze kan buigen, soms met yoghurt in de vriezer en soms met kaas even smelten in de magnetron. Ik moet het wel wat moeilijker maken zeg maar, anders hebben ze ze binnen 3 minuten leeg :F:
Dat is ook hoe het hier gaat haha.
dre schreef:Leuke tips!

Ik ben nooit zo creatief, kom nooit verder dan pindakaas met brokjes of snoepjes of leverpastei (die hele goedkope blikjes) met brokjes of snoepjes.
Ja, ik vind het ook zo leuk om de creaties van anderen te lezen!
Neeltje schreef:Hier gaat er maar een heel klein beetje pindakaas in, net zo onder het eerste randje, meer niet.

Wat honden ook vaak heel lekker vinden is gedroogd brood. Gewoon een paar dagen aan de lucht laten drogen.
Ah, dat kan natuurlijk ook nog :idea: .
Suske schreef:Helemaal volproppem met jonge kaas.
Even smelten in de magnetron (enige waar dat ding voor gebruikt word)
Dan een paar uur in de koelkast zodat het goed hard wordt.
Dames klein uurtje zoet :cheer:
:80: :O: . Euh, welke maat heb je het dan over??? Klinkt namelijk als heul veul kaas. Niet dat Laissah erover zou klagen hoor :cool2: .
Wel een leuke combi, eerst de kaas smelten en dan weer laten harden in de koelkast!
P-tt schreef:Van die sticks die je kan breken. Daar breek ik de helft van in stukjes, die smeer ik vast met smeerworst. De ingang van de Kong smeer ik ook dicht met smeerworst en daarna steek ik de andere helft van de stick erin.
Door het vastsmeren kunnen die stukjes stick er niet uitgeschud worden
Die is ook wel leuk om uit te proberen.
Ik ben wel benieuwd of dat 'onuitschudbare' ook geldt voor honden hoger dan een teckelopdondertje :engel: .
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Maat kong die jij hebt weggedaan :LOL:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”