Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

smuldier vragen...

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Gentle
Actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Teckel (standaard) & Amerikaanse Staffordshire Terriër
Aantal honden: 2

smuldier vragen...

Ongelezen bericht door Gentle »

Wij zijn sinds vorige week overgestapt van 2 honden op Cavom en 1 hond op Royal Canin naar alle drie de honden op smuldier.
Dit omdat Gimmick een voedsel allergie heeft en naast problemen met haar darmen ook huiduitslag kreeg sinds ze op RC stond.
Ze doen het er geweldig op. Ontlasting is heel weinig en mooi stevig, maar ook de uitslag bij Gimmick is bijna helemaal weg op de open gekrabte plekjes na. Maar die moeten helen.

Ik voer de Timber (golden retriever, 31 kg, intacte reu van 9) en Gimmick (amstaff 25 kg gesteriliseerde teef) s ochtends een pakje per hond en s avonds een pakje per hond.
Gentle (standaard ruwhaar teckel en ongeveer 7kg) een halve s ochtends en een halve s avonds.
is dit voldoende?!

Ik heb me laten vertellen dat ik er ook mineralen bij moet geven omdat er anders een mogelijk op tekorten is?!

Ik meende mij te herinneren dat er ook een vlees compleet versie is van smuldier?!
Ik geef ze nu hoofdzakelijk pens compleet maar gezien het feit dat ik zwanger ben kan ik nog slechter tegen de geur van pens. En maak ik kokhalzend de voerbakken klaar.
Af en toe voor mijn plezier krijgen ze ook de vlees of kip versie maar dit is niet compleet dus dit kan ik niet standaard geven lijkt me?!
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Re: smuldier vragen...

Ongelezen bericht door gonnie »

Ja er is ook een vlees compleet. En daar hoef je niks aan toe te voegen.

Mijn honden krijgen 300 gram per dag en die wegen ongeveer 15 kilo.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Ik geef mijn honden de pens compleet en de vlees compleet. Ze doen het er erg goed op. Mijn collie heeft erg gevoelige darmen en gaat snel aan de diarree. Maar sinds ik ze smuldier compleet geef gaat het perfect!. Dus ik zou zeggen: geef ze de smuldier. Je kan het afwisselen met een andere versie. Dat maakt niet uit. Als je ze maar een paar dagen per week de complete versies geeft. :wink:
Dan komen ze niks te kort.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Smuldier vlees compleet en pens compleet is, zoals de naam al zegt, compleet. Daar hoef je dus niks meer aan toe te voegen :wink:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik denk dat je de hoeveelheden kunt halveren. Mijn Labradors, en nu mijn poedel, kregen 4 ons per dag, en mijn Jack Russells ongeveer 150 gram per dag...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Ik denk alleen dat je Teckel een beetje veel krijgt nu. Mijn actieve Cairns (2 intacte teven en een gecastreerde reu) krijgen tussen de 190 en 250 gram per dag, per hond. Ze wegen tussen de 7,5 en 8,8 kilo.

Je hoeft er niks bij te geven, de vlees en pens compleet zijn complete diervoeders, daar moet alles inzitten wat ze nodig hebben.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Gentle schreef:
Ik voer de Timber (golden retriever, 31 kg, intacte reu van 9) en Gimmick (amstaff 25 kg gesteriliseerde teef) s ochtends een pakje per hond en s avonds een pakje per hond.
Gentle (standaard ruwhaar teckel en ongeveer 7kg) een halve s ochtends en een halve s avonds.
is dit voldoende?!
Ik denk wel dat het voldoende is, mijn honden krijgen minder: Teef 31 kilo anderhalf pakje per dag, teef 28 kilo 1 pakje per dag en teef 23 kilo 1 pakje per dag. Maar ze krijgen bij mij ook erg veel tussendoor met de training en zomaar. Je moet gewoon naar je hond kijken, worden ze dik, dan iets minder, worden ze schraal, dan iets meer.
Fijn dat ze het er zo goed op doen!
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Zoals hierboven al wordt gezegd: er is idd. een complete vleesversie van Smuldier. Voordeel van Smuldier vind ik dat het glutenvrij is.
Mijn collies waren vroeger ook vaak aan de diarree omdat ze gevoelige darmen hebben (rastypisch voor de collie) en met Smuldier zijn ze nooit meer aan de diarree en kunnen ze alles eten.

Voor wat betreft de hoeveelheden: ik denk ook dat je wel wat veel voert. Ik heb drie gesteriliseerde teven (25kg-23kg-21kg) en ik geef ze 's morgens en 's avonds elk een derde bakje omdat ze anders te dik worden.
Tussendoor krijgen ze overigens wel eens een droge boterham en ik vul de avondmaaltijd regelmatig aan met wat tafelrestjes zoals een schep eigengemaakte soep, pasta, rijst en/of groenten.

Mijn Lyndie had verschrikkelijke hotspots en sinds ik jaren geleden ben overgestapt op Smuldier heeft ze 1 of 2 keer per jaar een kleine hotspot.
Dit jaar trouwens helemaal niet (even afkloppen).
Afbeelding
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Als je de pens/vlees compleet vind stinken geef je toch gewoon vlees compleet? Die stinkt niet. Volgens mij geef je ook wat veel maar het verschilt per hond. Max hier, 18 kilo krijgt 1 pakje per dag en Gizmo, 7,5 kilo krijgt een halve per dag...
Gentle
Actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Teckel (standaard) & Amerikaanse Staffordshire Terriër

Ongelezen bericht door Gentle »

Ik denk dat het voor Gimmick wel mee valt. Zij rent en vliegt de hele dag in de tuin en is dan ook echt een jonge stuiterbal.
En is dan ook nog geen jaar (oktober pas)
De teckel heeft wel aanleg om dik te worden dus die wil ik graag naar schraal hebben. Misschien haal ik wel wat bij timber eraf en geef ik dat aan gentle.
Dan voer ik in totaal 2 pakjes per dag aan drie honden.
Ik ben geen fan van open pakjes in de koelkast ;-)
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Pak een curverbak. Mieter het daarin. Klaar.
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Ik wissel de maaltijden af: 1x per dag een half bakje compleet versie ( vlees of pens dus) en 1x per dag een van de niet compleet versies ( vlees of hart).

In totaal 1 bakje per dag. Mijn reu, 9 jaar en 33 kg, doet het er goed op. Als ik meer zou geven groeit hij dicht.
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Onze Golden (34 kilo) blijft met 1 pakje compleet vlees en eenzelfde bakje 's avonds mooi op gewicht. Hij krijgt ernaast geregeld pensstaafjes e.d. als beloningsbrokjes. Zonder extra's zou het voor hem net qua smuldier te weinig zijn.
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik hou, als startgewicht, ongeveer 200 gram per 10 kilo lichaamsgewicht aan.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Dat klopt idd hel aardig met de hoeveelheid voer die ik geef...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

ik geef draak en rups ieder een half pakje (van rups' hoeveelheid neem ik een hoekje af voor de kat) Sproet krijgt een heel pakje
In de ochtend vlees of kip of hart en in de avond geven we ze vlees of pens compleet. De kat lust geen pens dus die krijgt dan een klein portie kip (heb ik voor hem in zakjes gedaan en dan in de diepvries)
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Otto weegt 14 kg en krijgt 's ochtends 1/3 bakje en 's avonds 1/3 bakje. Ik schik een beetje van hoeveel je je teckel voert :F:

De poedels krijgen hier de ene maaltijd 1/2 bak en de andere maaltijd 2/3 bak. In totaal gaan er dus drie bakjes per dag doorheen hier. En: elke dag minimaal 1 compleet maaltijd, ik geef ook wel eens smuldier hart en smuldier enkelvoudige pens samen. Of enkelvoudig vlees (blauw) en enkelvoudig pens.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

Onze nieuwe aanwinst, Leonberger Senna (voorheen Sanne), kreeg bij haar vorige eigenaar RC-brokken, maar ik wil niet meer aan de brokken hier, dus we hamsteren nu Smuldier. Bij Yolah was er maar één soort brokken die ze kon verdragen en van kvv kreeg ze ook meteen jeuk. Ik vind het fijn dat we nu helemaal over kunnen op vlees.
Ik ben alleen nog op zoek naar een plek waar ik barf-spul kan kopen hier in de buurt (oost-groningen). Kippennekken enzo. Het schijnt dat Senna al eens een loslopende kip heeft gevangen en opgegeten, dus die maak ik vast blij met Barf. :mrgreen:

Hoe begon je trouwens ook alweer.met Barfen? Eerst kleine dingetjes zoals kippennekken, evt vleugels enzo toch? Ik ben er al een hele tijd uit...
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”