Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dingo kruisen met zwitserse witte herder

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

sirene
Zeer actief
Contacteer:

Re: dingo kruisen met zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door sirene »

Oeps, nu heb je een driedubbele uitleg :)
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
yvette_van_alert
Actief
Mijn ras(sen): duits herder, mechelse herder, corgi, dingo, hannoveraanse zweethond, kaukasische owcharka.

Ongelezen bericht door yvette_van_alert »

zo zijn ze best leuk hoor..

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =404%2C583

mijn dingo met een opvang pup

( uiteraard geheel ten overvloede.. er zit copyright op de foto, hij mag niet gebruikt worden en al helemaal niet om t fokken of houden van dingo's te promoten!)
yvette_van_alert
Actief
Mijn ras(sen): duits herder, mechelse herder, corgi, dingo, hannoveraanse zweethond, kaukasische owcharka.

Ik ken deze uitleg maar ik blijf er aan twijfelen of het zo werkt. Zeker ook omdat bij de witte herder ook De nodige heupklachten voor komen.. om maar een voorbeeld eigenschap te noemen
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

yvette_van_alert schreef:Ik ken deze uitleg maar ik blijf er aan twijfelen of het zo werkt. Zeker ook omdat bij de witte herder ook De nodige heupklachten voor komen.. om maar een voorbeeld eigenschap te noemen
Maar dat heeft niet per se met dezelfde genen te maken en bovendien zijn HD-problemen maar deels genetisch.

Maar enfin, als je twijfelt aan wetenschap wordt het wel een moeilijk verhaal.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
yvette_van_alert
Actief

Klopt dat HD maar deels genetisch is daar ben ik het mee eens.

het lastige van wetenschap is dat er bijna overal een tegen onderzoek van is die het tegenovergestelde beweerd :) Maar goed dit is niet zo zeer het issue.

Voor mij is de kern:

* wat voegt deze kruising en dus deze pups toe?
* vind je er genoeg goede tehuizen voor?
* wat brengt het de hondjes zelf?? ( wild en tam word niet automatisch half tam, maar kan leiden tot vele interne conflicten)
* wat als je er geen goede tehuizen voor vind.. laat je ze dan euthanaseren, hoe je ze allemaal zelf?
yvette_van_alert
Actief

Tara schreef:Yvette, heeft die dingo van jou nou een langharige vacht?
Klopt! Je hebt ze ook in zwart en wit maar dat is allemaal minder bekend. De dierentuindingo is kort harig en bruin :)
Harvey is in de zomer kortharig en in de winter langharig met een dikke vacht.

Er zijn mensen die onderscheid maken in bergdingo's en gewone dingo's. Maar daar zijn discussies over.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Marjoleine schreef:
evs schreef:
fenneke schreef:
evs schreef:als hij alleen met ons is wandellen voelt hij zich onzeker 10 meter afstand vindt hij dan meer dan genoeg
Dat heeft voor mij niets met onzeker zijn te maken meer met het feit dat het een herder is en dus nooit ver van de baas te vinden is
Buster loopt nooit meer dan 10 a 15 meter bij mij weg :19:
En dat is dus geen onzekerheid maar beheersdrang. Herderen. Dat hoort bij een herder, zoals de naam als zegt, en het bewijst eerder zekerheid dan onzekerheid.

dat zeg ik :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

yvette_van_alert schreef:Klopt dat HD maar deels genetisch is daar ben ik het mee eens.

het lastige van wetenschap is dat er bijna overal een tegen onderzoek van is die het tegenovergestelde beweerd :) Maar goed dit is niet zo zeer het issue.
Maar hiervan niet, hoor.
Inteelt is niet erfelijk en dat is gewoon een gegeven. Daar is niks ingewikkeld aan.
En dat was de afgeleide discussie hier.
Voor mij is de kern:

* wat brengt het de hondjes zelf?? ( wild en tam word niet automatisch half tam, maar kan leiden tot vele interne conflicten)
* wat als je er geen goede tehuizen voor vind.. laat je ze dan euthanaseren, hoe je ze allemaal zelf?
Goede vragen, alleen jammer dat je nu het gezondheidsaspect helemaal weglaat.

Ik denk dat een dergelijke kruising iets toevoegt op gezondheidsgebied.
Maar je vindt er geen ordentelijke huizen voor, daarvan ben ik wel zeker, en het zullen vast geen heel gelukkige honden worden dan.

Afbeelding

Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

fenneke schreef:
Marjoleine schreef:
evs schreef:
fenneke schreef:Dat heeft voor mij niets met onzeker zijn te maken meer met het feit dat het een herder is en dus nooit ver van de baas te vinden is
Buster loopt nooit meer dan 10 a 15 meter bij mij weg :19:
En dat is dus geen onzekerheid maar beheersdrang. Herderen. Dat hoort bij een herder, zoals de naam als zegt, en het bewijst eerder zekerheid dan onzekerheid.
dat zeg ik :mrgreen:
Dat weet ik, dat je dat zei.
Alleen begreep evs dat niet zo best geloof ik :P

Afbeelding

evs
Actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Labrador
dingo
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door evs »

Marjoleine schreef:
evs schreef:ik heb wel zoiets als gezonde ouderdieren , wat zal de beste keuze partner zijn , ik zal maar zeggen
hoe mengen we de verf en past de kleur we in het huis waar die terecht komt
Je maakt de fout die vrijwel iedereen maakt, maar als je opgelet had zou je beter kunnen weten.
Nog een keer dus:

Het gaat niet zozeer over gezonde ouderdieren. Het gaat erom dat de ouderdieren genetisch zo onverwant mogelijk zijn. Dát is de aanvulling.
In die zin is een dingo dus een goede keuze, met welk ras je het ook zo combineren.
Alleen: iedere andere soort die zich kan voortplanten met een hond is een even goede keuze qua gezondheid.

Klein maar niet onbelangrijk gegeven is dat de pups die uit een dergelijke combinatie komen ook plaatsbaar moeten zijn.
Je hebt namelijk niets aan gezondere honden als je er vervolgens geen baas blij mee kunt maken. Een het probleem van een dingo-kruising is dat je daar niet direct mensen mee trekt die op zoek zijn naar een gezonde hond. Je trekt er wél mensen mee die graag een "aparte" kruising willen, liefst met een wild dier. Dat is namelijk stoer.
En of dat je doelgroep is als je, zoals jij zegt, op zoek bent naar een manier om een gezond dier te fokken, dat is dus maar de vraag.
ik geloof niet dat ik dat ik de fout maak dat ik denk twee gezonde ouders dus gezonde pups
met de onverwant zijn met elkaar zit het wel goed
je moet uiteraard niet gaan fokken met honden die zelf iets mankeren

plaatsing vindt ik niet een klein maar een groot probleem
de dingo is geen alledaagse hond uniek in gedrag zeker niet geschikt voor iedereen
voor mij prima maar voor andere waarschijnlijk niet
voor de stoer vindt ik geen geldige reden
yvette_van_alert
Actief

evs schreef:
Marjoleine schreef:
evs schreef:ik heb wel zoiets als gezonde ouderdieren , wat zal de beste keuze partner zijn , ik zal maar zeggen
hoe mengen we de verf en past de kleur we in het huis waar die terecht komt
Je maakt de fout die vrijwel iedereen maakt, maar als je opgelet had zou je beter kunnen weten.
Nog een keer dus:

Het gaat niet zozeer over gezonde ouderdieren. Het gaat erom dat de ouderdieren genetisch zo onverwant mogelijk zijn. Dát is de aanvulling.
In die zin is een dingo dus een goede keuze, met welk ras je het ook zo combineren.
Alleen: iedere andere soort die zich kan voortplanten met een hond is een even goede keuze qua gezondheid.

Klein maar niet onbelangrijk gegeven is dat de pups die uit een dergelijke combinatie komen ook plaatsbaar moeten zijn.
Je hebt namelijk niets aan gezondere honden als je er vervolgens geen baas blij mee kunt maken. Een het probleem van een dingo-kruising is dat je daar niet direct mensen mee trekt die op zoek zijn naar een gezonde hond. Je trekt er wél mensen mee die graag een "aparte" kruising willen, liefst met een wild dier. Dat is namelijk stoer.
En of dat je doelgroep is als je, zoals jij zegt, op zoek bent naar een manier om een gezond dier te fokken, dat is dus maar de vraag.
ik geloof niet dat ik dat ik de fout maak dat ik denk twee gezonde ouders dus gezonde pups
met de onverwant zijn met elkaar zit het wel goed
je moet uiteraard niet gaan fokken met honden die zelf iets mankeren

plaatsing vindt ik niet een klein maar een groot probleem
de dingo is geen alledaagse hond uniek in gedrag zeker niet geschikt voor iedereen
voor mij prima maar voor andere waarschijnlijk niet
voor de stoer vindt ik geen geldige reden
heb je rontgenfoto's van je honden?

Als plaatsing een probleem is.. doe het niet!
evs
Actief
Labrador
dingo

yvette_van_alert schreef:Klopt dat HD maar deels genetisch is daar ben ik het mee eens.

Voor mij is de kern:

de uitkomst staat niet vast interne conflicten dus
als je een dingo kunt liefhebben dan is de kan groot dat je ook een kan worden met een van de pups
wat het toevoegt is het oer gedrag , daar moet je dan wel voor vallen
het zo de scherpe kantjes er af kunnen halen ( of het ook zo is, dat is niet zeker)
geen geschikte eigenaren dan ook geen nest
wat er niet is kan niet geëuthanaseerd worden
mijn zoon zou er wel een willen
en nog iemand anders heeft belangstelling
het zo betekenen dat er nog tien bij moeten komen die buiten het wel willen van een pup , geschikt moeten zijn
evs
Actief
Labrador
dingo

Marjoleine schreef:
yvette_van_alert schreef:Joss haalt een goed punt aan.. hoe gezond zijn de ouder dieren..
Nee, dat is geen goed punt, zie mijn eerdere posting.
Althans niet als je oogmerk is gezonde dieren te fokken door twee volledig onverwante dieren te kruisen.
yvette_van_alert schreef:je hoort mij niet zeggen dat het niet kan een dingo in huis maar je moet wel de nodige aanpassingen doen, niet al te gehecht zijn aan je spulen en aan hygiene..
Nouja, en dit vind ik dus een behóórlijk goed punt.
En bovendien een punt dat EVS enigszins onderschat, volgens mij.
zeker niet gelezen dat er vier bankstellen gesloopt zijn
over hygiëne hebben we het nog niet eerder gehad
kunt er ook na vragen dan hoe je niet te gokken
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

yvette_van_alert schreef:Ik ken deze uitleg maar ik blijf er aan twijfelen of het zo werkt. Zeker ook omdat bij de witte herder ook De nodige heupklachten voor komen.. om maar een voorbeeld eigenschap te noemen
Door wie ben jij ingeroepen als hulp-troep Yvette?

Ik ben bij HAVO genetica gestrand hoor, maar daarmee weet ik wel dat HD klachten geen "voorbeeld eigenschap" zijn van erfelijkheid :U:
evs
Actief
Labrador
dingo

yvette_van_alert schreef:
Tara schreef:Yvette, zie jij iets in het kruisen van een dingo met een huishond?
Want als ik jou zo hoor is het karakter van de dingo niet makkelijk, en dan is er denk ik weinig te zeggen over de karakters van eventuele nakomelingen?
Ik zie er het nut niet van in omdat de dingoes die uit dierentuinen komen vaak veel problemen hebben ivm inteelt. Dus 'de hond' gezonder maken daar kun je over discussieren.. maar ja als je niets test.. dan kan je je kop in t zand steken. En zeggen het is een oerhond dus gezond.

Daarnaast denk ik niet dat de dingo iets toevoegt aan de hond. Wat wil je toevoegen.. de leningheid.. neem een borderlollie die zijn ook lening. het spring vermogen? Neem een jack russel die kunnen vaak ook hoog springen? De slimheid.. neem een poedel. De trouwheid.. die ik niet zo zie bij een dingo ..neem een owcharka die zijn heel trouw.

Ik ben stapel op mijn dingo maar ik heb er geen moeite mee als ze niet meer gefokt mogen worden.
is jou dingo niet trouw ?
als Jos nog mee kijkt ben ik benieuw hoe hij dit ervaart
mijn dingo is het toppunt van trouw
yvette_van_alert
Actief

@Marion iemand die wist dat ik een dingo had vroeg mij hier eens ff te kijken

@ wat vind jij trouw Evs?

het is jammer dat je nergens antwoord op geeft.

Weet jij dat een zus van jouw dingo al met 7 mnd is gaan hemelen wegens HD?
Weet je dat de vader dit zeer waarschijnlijk ook had? Die liep niet bepaald lekker.

Hoe hou jij je dingo op je terrein? heb je hem in huis of in een kennel/ren?
loopt jouw dingo los? Op straat? in t bos etc?
Hoeis hij met onbekende honden?
Hoe zindelijk is ze?
Hoe is ze met bezoek?
Hoe is ze met het verbieden van dingen?
Hoe klimmerig is ze?
Hoe doe jij het bij de DA? Hoe reageert jouw dingo als er een enting gegeven moet worden?
Hoe adviseer je mensen een DA die met dit soort dieren om kan gaan? Wat de meeste HTK dierenartsen kunnen hier weinig mee.

Hoeveel percentage dingo heeft ze? ( er is vrijwel geen 100% dingo meer)
Hoe denk je het te gaan doen als je de kruisingen pas met 7 wkn weg kan doen en het moment van tam maken al grotendeels voorbij is. Of je een dingo met 4 a 5 wkn krijgt of met 7 wkn. dat maakt een boel uit voor hoe tam de dingo word.

Hoe ga jij het oplossen als mensen niet meer voor hun kruising kunnen zorgen.. Vertel je er dan ook bij dat er eigenlijk maar 1 oplossing is.. nml euthanasie.

Dit zijn zo wat zaken die zouden moeten mee spelen in de beslissingen voor mensen die zo iets overwegen...

yvette_van_alert
Actief

Och dit doet mij denken aan de arme aziatische wilde hond/singing dog die in een nederlands asiel zat.. ca. 2 jaar geleden.. iets van 7 keer geplaatst, 7 keer terug wegens bijtincidenten. Hond was mee genomen vanuit bali.. het arme zwerfhondje liep daar langs de weg. Daar ging het best goed met hond en baasjes. Hond mee genomen naar nld.. hier escaleerde het snel omdat de hond zich niets liet verbieden. Dat verbieden was op bali waar het meer een sleutelhond was niet nodig.

Het asiel had geen flauw idee wat het had zitten. Ik zag de foto, ben gaan kijken vertelde dit, regelde een ingang bij st. AAP. Het asiel zegt de hond weer geplaatst te hebben als huishond en dat zou nu prima gaan. Ik denk dat t hondje is gaan hemelen. Wat misschien de beste optie was.

http://www.patriciamcconnell.com/theoth ... m-behavior
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

yvette puur uit belangstelling,ik neem aan dat jou dingo ook geen 100% dingo is.Weet je dan wat er door heen zit.Ik moet zeggen dat ik jou Dingo erg mooi vind maar daar in eerste instantie id geen dingo in zou zien.

Verder vind ik je uitleg erg helder, en heb je in mijn ogen op bijna alle punten gelijk.
Joswolf
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarloos Wolfhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Joswolf »

Dat inteeld niet zorgt voor erfelijke aandoeningen zou ik zo niet zeggen. De genetische Basis wordt smaller en aanwezige fouten komen eerder tot uiting Maar door langere inteeld te bedrijven worden wel vaak nesten kleiner en kann inteeld depressie ontstaan en nerveuse dieren kann daarvan een gevolg zijn al is mij niet bekend dat men dat verder kann verklaren. Maar nieuwe mutaties zullen zich in plaats van uitselecteren versterken en dan kann dat wel op den duur negatieve uitwerking hebben. Maar de stelling (Ik zie er het nut niet van in omdat de dingoes die uit dierentuinen komen vaak veel problemen hebben ivm inteelt.) kann ik niet thuis brengen mijn Dingo's kunnen ook best uit een inteeld komen Maar zijn al 10 jaar gezond en hebben nooit een DA nodig en zijn ook nog zeer fit. Meer kann ik niet zeggen misschien wel als ze 20 zijn Maar dat moeten we nog Maar afwachten.
Of men goede eigenaren kann vinden weet ik niet men oet van te voren informeren en ook uitleggen dat de verwachtingen wellicht niet te hoog moeten zijn en idd wat als de pupkopers er later spijt van krijgen? Dat vraagt wel een grote verantwoording. Ik weet ook niets over het gedrag van die Dingo of hoe die in huis is. Ik ken enkel die van mij en de verwantte dieren bij de vorige eigenaar en daar waren er enkele minder aardig Maar dat leek mij te komen door te kleine opsluiting. Wat wel aangeeft dat het verstandig is dat ze ruimte krijgen en niet in een kleine ruimte komen als bij die vorige eigenaar en dat was op 10 tot 15 meter. Dat leek daar namelijk wel wat agressie op te leveren.

Jos
yvette_van_alert
Actief

Ook in Australie is er bijna geen misschien wel geen 100% dingo meer te vinden. Er zit allemaal enkele procenten tot vele procenten wat anders door heen. Een beetje hondenbloed zeg maar.

Volgens de kenners in Australie heb ik een dingo met erg veel dingo bloed. Ik moet nog een keer harveys bloed laten testen.. zodat ze hem eventueel kunnen gebruiken voor een fokprogramma aldaar. ( via KI) Dan moet het dingo percentage en zijn DNA profiel uitgezocht worden. Echter mijn dingo is vrij tam.. dat heeft zijn effect op erfelijke zaken.. dus ik weet zelf nog niet of ik hem nu wel of niet hiervoor beschikbaar wil stellen. Het is lastig te controleren of het sperma dan echt alleen word gebruikt om de dingo voor uitsterven te behoeden.

Mijn dingo functioneert bij mij in huis maar met veel aanpassingen mijnerzijds.

Hier staat hij op mijn buro een karton van de yoghurt af te likken... dat is voor een dingo heel normaal.

hier op een training
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Waar haal je de witte herder vandaan? Ben erg benieuwd welke fokker hier aan mee zou werken
:pop:
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dee »

pooh schreef:Waar haal je de witte herder vandaan? Ben erg benieuwd welke fokker hier aan mee zou werken
Die heeft ze al.

Ik heb niet per definitie iets tegen je evs, maar 2 berichten van 2 andere personen leen al zo anders. Niet dat dat wat uitmaakt of ik tegen je ben, maar er zijn jou heel veel vragen gesteld. Na een hele tijd kon ik daar pas iets uit opmaken, omdat je na een hele tijd pas echt met uitleg of argumenten kwam. Jouw keus, maar gezien je start met d pb'tjes wou je toch graag iets uitleggen. Of in ieder geval er over praten, meningen uitwisselen. Maar van jouw kant kwam weinig.

1 bericht van Jos bevatte meer info, ja.
Ben ook blij dat Yvette zich in it topic heeft gemengd.
Daar is 1 bericht ook heel duidelijk. Of je het er mee eens bent is een tweede, voor ieder zelf in te vullen.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Grappig dier, die dingo. Vind hem er ook echt als een dingo uitzien. Mooi hoor. En erg hondachtig zo te zien op de filmpjes. Niet veel anders dan een eigenwijze poolhond of een shiba inu oid. Nu is de shiba uiteraard ook wel erg verwant. Zover ik weet komt de dingo uit Azie en daar zijn in dezelfde periode de inu's ontstaan. Denk dat ze 1 en dezelfde voorloper hebben, de dingo en de inu's.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Shiba inu:
Afbeelding

Dingo :engel:
Afbeelding
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Door deze vergelijking snap ik ook soms niet waarom mensen denken dat de dingo nooit een hond was. De dingo is gewoon vrijwel identiek aan de meeste aziatische oerrassen. Ik kan vrijwel geen verschil ontdekken zelf. De een wat meer "gefokt" dan de ander, maar verder?
Afbeelding
yvette_van_alert
Actief

Een dingo is veel katachtiger zijn zijn gedrag en waar je een shiba vaak nog wel een keer weg kan duwen bij iets wat hij niet mag.. hoef je dat maar bij weinig dingo's te proberen
laeken
Zeer actief

Je bedoelt dan denk ik nog veel katachtiger? De shiba staat nl bekend om zijn katachtige gedrag, eigenwijsheid en zeer verzorgend (haast als een kat) over zijn vacht en uiterlijk. :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Je bedoelt dan denk ik nog veel katachtiger? De shiba staat nl bekend om zijn katachtige gedrag, eigenwijsheid en zeer verzorgend (haast als een kat) over zijn vacht en uiterlijk. :wink:
Afbeelding
Joswolf
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarloos Wolfhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Joswolf »

Een Dingo kann best ergens verwand zijn aan de Shiba Inu Maar wel lang geleden daar de Dingo naar men zegt al 9000 jaren in Australie leeft en in het wild dus de fokselectie was welanders dan de gedomesticeerde hondenrassen. Een kruising echter van Shiba Inu en Dingo zou ik dan ook nog wel eerder begrijpen. Een herdershond mal Dingo ziet er niet Meer uit als Dingo en een echte Dingo liefhebber zal denk ik geen ionteresse hebben. Je hebt dan een dier wat iets Meer "wild" in zich zou hebben Maar niemand zal je gelovenwant je herkend het niet. Dus zal een verkoop moeilijk gaan verlopen en is de kans groot dat de puppen afgegeven worden aan mensen die er later spijt van krijgen denk ik Maar hoor weten doe ik het niet. Maar het lijkt me moeilijk daar iemand echt blij mee te maken.Een hondenras wat er al enigsind op lijkt me mee voor de Hand liggend.
Jos
evs
Actief
Labrador
dingo

yvette_van_alert schreef:@Marion iemand die wist dat ik een dingo had vroeg mij hier eens ff te kijken

@ wat vind jij trouw Evs? dat is al vertel

het is jammer dat je nergens antwoord op geeft. en dat is niet waar

Weet jij dat een zus van jouw dingo al met 7 mnd is gaan hemelen wegens HD? , je doelt op de dingo uit Emmen denk ik die is uit een ander nestWeet je dat de vader dit zeer waarschijnlijk ook had? Die liep niet bepaald lekker. sorry ander nest en andere vader

Hoe hou jij je dingo op je terrein? heb je hem in huis of in een kennel/ren? , ook dit is al verteld
loopt jouw dingo los? Op straat? in t bos etc? , ingelast en herhaalt nogmaalt
ze loopt ook los
Hoe is hij met onbekende honden? , ik zou zeggen zoek het maar op
Hoe zindelijk is ze? semi zindelijk ongeveer twee keer in de week dat ze wel een plasje binnen
Hoe is ze met bezoek? , vijf tot tien minuten leeft ze nodig om te huilen dan gaat ze een paar keer snuffelen en gaan ergens liggeneen snoepje komt ze nog wel uit de hand eten maar ze wil niet geaaid worden Hoe is ze met het verbieden van dingen?
Hoe klimmerig is ze? , dat kan ze als de beste adHD hond
Hoe doe jij het bij de DA? Hoe reageert jouw dingo als er een enting gegeven moet worden?, ze krijgt een band om haar mond ze wil niet dat een vreemde aan haar zit

Hoe adviseer je mensen een DA die met dit soort dieren om kan gaan? Wat de meeste HTK dierenartsen kunnen hier weinig mee. , mensen zoek een andere dieren arts eentje die dieren behandeld is plaats van huizen tuinen en keukens

Hoeveel percentage dingo heeft ze? ( er is vrijwel geen 100% dingo meer), dat weet jij het beste aangezien je zelfs weet uit welke ouderdieren ze komt weet je vast wel wie alle voorouders zijn
Hoe denk je het te gaan doen als je de kruisingen pas met 7 wkn weg kan doen en het moment van tam maken al grotendeels voorbij is. Of je een dingo met 4 a 5 wkn krijgt of met 7 wkn. dat maakt een boel uit voor hoe tam de dingo word. , het lijkt me een goed idee als ik me intensief met de pups bezig hou
Hoe ga jij het oplossen als mensen niet meer voor hun kruising kunnen zorgen.. Vertel je er dan ook bij dat er eigenlijk maar 1 oplossing is.. nml euthanasie., dat is eender iets voor jou om zoiets te doen
ik zou zeggen kom maar terug brengen arm beest heb ik het toch aan de verkeerde toevertrouwt

WAAROM WORDT ER ZO WEINIG GELEZEN
en zitten ook goede onbeantwoorde vragen tussen

Dit zijn zo wat zaken die zouden moeten mee spelen in de beslissingen voor mensen die zo iets overwegen...

Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”