Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Koste wat kost in leven houden van honden

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Tring
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 1
Contacteer:

Koste wat kost in leven houden van honden

Ongelezen bericht door Tring »

Ik zag dit voorbij komen:

Afbeelding

"Geisha was seen by a Veterinarian in NC who, upon exam and xrays, stated that Geisha "has no hip joints", has no bladder or bowel control and "will not improve due to nerve damage". Euthanasia was the Vet's recommendation for this little girl. (...) Geisha was seen by our WV Veterinarian on Monday (9.23.13) and prepped for transport here to Texas for personal care and treatment with our team of Veterinary professionals.(that Veterinarian too, recommended euthanasia for Geisha)"
Bron

Twee dieren artsen zeggen de hond in te laten slapen en dan nog proberen mensen het te redden. Ik vind dit altijd zo sneu, wat vinden jullie ervan? Zouden jullie het hondje ook een 'kans' geven?
xx Marr en Keeff
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Re: Koste wat kost in leven houden van honden

Ongelezen bericht door fes/lou »

Nee, laat zo'n beestje asjeblieft inslapen....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

van mij mag dat wel bij hond en leed, arm hondje :(
wat een doorgeslagen idioterie :piew:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik weet niet wat het betekent om geen heupgewrichten te hebben, maar dieren die geen controle meer zullen hebben over hun urine en ontlasting laat ik inslapen.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

Zo'n hondje zou ik in laten slapen, als dierenartsen het al zeggen, ik vind het wel een beetje typisch Amerikaans eigenlijk, net als die kat met 2 gezichten :ugh:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Echt niet. Maar ik ben ook niet gevoelig voor die grote bolle ogen. Maar goed, ik vind ook bevruchte eicellen van 4 weken oud nog geen mensjes, dus ik zal wel geen gevoel hebben :19:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Jaap* schreef:Ik weet niet wat het betekent om geen heupgewrichten te hebben, maar dieren die geen controle meer zullen hebben over hun urine en ontlasting laat ik inslapen.
Dat dus.
Marion.

Jaap* schreef:Ik weet niet wat het betekent om geen heupgewrichten te hebben, maar dieren die geen controle meer zullen hebben over hun urine en ontlasting laat ik inslapen.
Want je weet wel wat het is om geen controle meer over je sluitspier te hebben :mrgreen:

Mijn heupgewrichten doen het volgens mij wel prima, maar de sluitspieren soms niet. Met niesen ofzo. Moet ik dan ook maar ingeslapen worden :ugh:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Marion. schreef:
Want je weet wel wat het is om geen controle meer over je sluitspier te hebben :mrgreen:

Mijn heupgewrichten doen het volgens mij wel prima, maar de sluitspieren soms niet. Met niesen ofzo. Moet ik dan ook maar ingeslapen worden :ugh:
marion, je moet ze niet zo prachtig voorzetten hoor. Ik kan me nauwelijks beheersen!

*holt weer terug naar twitter*
silvester

Ongelezen bericht door silvester »

Marion. schreef:

Nou? Als dat zou kunnen? :F:
maar, idd, als een hond geen "honds" leven kan hebben, dan lijkt inslapen naar mijn mening de beste optie.
Tring
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tring »

Ik vind het zo sneu, van wat ik begrijp zal het hondje nooit beter worden, zenuwbeschadiging ook nog? Het hondje zal vast met een karretje door het leven moeten. Ze heeft ook een rare boling in haar rug. Ik had haar gewoon in laten slapen, want ook al heeft ze geen pijn, dit is een hondonwaardig leven..
xx Marr en Keeff
Afbeelding
Ayronna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Ayronna »

Marion. schreef:

Ja, onder de elektrische deken :engel:

Ik zou een hond als deze echt niet in leven willen houden. Maar ik denk dat ik ook wel heel duidelijk heb wat voor mij de grenzen zijn van het leven van mijn hond.. En deze hond heeft naar mijn mening absoluut geen hondwaardig bestaan.
silvester

Tara schreef:
silvester schreef:
Marion. schreef:

Nou? Als dat zou kunnen? :F:
maar, idd, als een hond geen "honds" leven kan hebben, dan lijkt inslapen naar mijn mening de beste optie.
Euthanasiebeleid dan ook voor verbale en schriftelijke incontinentie?
Weet je het zeker? :O:
Krijgen we saampjes een spuitje. :F:
Marion.

silvester schreef:Nou? Als dat zou kunnen? :F:
Mijn zegen heb je hoor, ik zal er weinig van merken denk ik. Ik vraag me wel af of het jouw leven zo heel veel heerlijker zal maken, maar goed.
Marion.

silvester schreef:
Tara schreef:Euthanasiebeleid dan ook voor verbale en schriftelijke incontinentie?
Waarom Tara dan een spuitje? Zij is niet verbaal of schriftelijk incontinent hoor. Verre van :19:
silvester

Marion. schreef:
silvester schreef:
Tara schreef:Euthanasiebeleid dan ook voor verbale en schriftelijke incontinentie?
Waarom Tara dan een spuitje? Zij is niet verbaal of schriftelijk incontinent hoor. Verre van :19:
Ik geloof niet dat wij dezelfde mening delen.

Zullen we weer ontopic gaan? Kan je weer verder serieuze onzin brengen.
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Inslapen, maar goed, ik zie elke dag wel honden voorbij komen waarvan ik me het nut afvraag om ze in leven te houden... Ik ben een harde wat dat betreft geloof ik :denken:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Marion.

silvester schreef:
Marion. schreef:
silvester schreef:
Ik geloof niet dat wij dezelfde mening delen.

Zullen we weer ontopic gaan? Kan je weer verder serieuze onzin brengen.
Ik kan best veel. Maar in dit geval niet.

Volgens mij ben ik ook redelijk on-topic bezig. Mijn jongste (11) heeft ook niet meer alle controle. Wij ruimen met liefde de plasjes op die ze in een andere slaapkamer doet. We zouden het ook doen als ze het gewoon in onze slaapkamer deed, trouwens.

Maar goed. Is jouw excuus dat je geen correct Nederlands kunt tikken dat je al 10 jaar in Duitsland woont? Of heb je het eigenlijk nooit in de vingers gehad?
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Marion. schreef:

Niet eens alleen de sluitspieren. De oorzaak bij dit hondje is zenuwschade. Dat betekent doorgaans geen enkele functie meer.
Dat heeft niet zoveel met gewone incontinentie te maken.
Je moet de rest van zo'n leven met catheters en darmspoelingen in de weer enzo. Een enorme lijdensweg. Zover is het met jou nog niet neem ik aan.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Nee, ik zou het hondje direct in laten slapen.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Marion. schreef:

Jij kunt je eigen Tena's kopen ;)

Je kunt zo'n hond niets uitleggen en dat is niet hondwaardig dan, aldoor dweilen en de zaak spoelen en doen.
En als je het wel kon uitleggen was het trouwens ook niet hondwaardig.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Wel een beetje vragen naar de bekende weg hier op het hondenforum :wink:

Ja, in de rolstoel ermede, aan de beademing en mijn allesie 24 x per dag verschonen....yeah right.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Nanna schreef:
tekkel schreef: Ja, in de rolstoel ermede, aan de beademing en mijn allesie 24 x per dag verschonen..
Er zijn mensen die daar van alles en nog wat aan ontlenen. Natuurlijk onder het mom van 'het hondje redden' maar ondertussen een verdacht warm gevoel in de liesstreek krijgen van het zichzelf in de rol van alles opofferende martelaar douwen. Kijk mij toch eens.
Ik bedank. Dood ermee. Daar is het beestje het beste mee af.
Pursies.
Ze moeten zelf kunnen eten, poepen, piesen en lopen. Net als ik zelf eigenlijk. Anders is het schluss :cool2:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Voor mij zou dit al snel na de geboorte einde verhaal zijn.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Cleva schreef:Ik heb weinig met zieke dieren. Je redeneert altijd vanuit jezelf natuurlijk en ik zou zelf ook geen interesse hebben in een leven als patient behalve als er een uitstekende verzorging aan te pas komt.
Ik geloof heus dat je er nog een gelukkig diertje van kunt maken maar waarom zou je? Ze gaan uiteindelijk allemaal dood en dat is helemaal niet zo erg. Waarom niet zorgen voor een fris, fruitig gezond hondje dat niet al die zorgen nodig heeft?

Ik vind mensen met een zieke dieren fetisj altijd een beetje eng.
Dat, ja (zegt het mens met een gehandicapte hond, maar die hebben we toch echt in huis gehaald ondanks z'n handicap). Mensen die vallen voor überzielig verdenk ik er nogal eens van dat ze liever niet precies diezelfde hond maar dan kerngezond hadden gehad, en dan vind ik het ook allemaal wat creepy worden.

Dit hondje vind ik een beetje een grensgeval. Dat ding weegt natuurlijk niks en lijkt nog aardig vooruit te komen zonder tekenen van pijn. Ik zou dan zeggen, als iemand dat hondje nog een paar leuke maanden (? geen idee wanneer die situatie gaat verslechteren, ik denk dat die pezen en spieren dit geen jaren meer volhouden, uiteindelijk breekt die achterhand als het ware af, vrees ik) kan geven met lekker beetje rondhobbelen en snuffelen en knuffelen en lekker vreten, nou prima.

Maar dat er geld ingezameld mot worden voor een behandeling, excusez le mot, maar pleurt op. Ten eerste dient er gewoon een baas gevonden te worden voor die hond die er op een normale manier mee omgaat en z'n eigen financiële verantwoordelijkheid neemt, zoals iedere normale hondenbaas, en ten tweede vind ik het bezopen om aan dat hondje te gaan sleutelen en opereren, tenzij je een hele dikke garantie hebt dat die hond dan nog jaren lekker kan lopen. En dan nog vind ik dat een baas daarvoor moet dokken, niet het publiek. Het publiek dat centen wil uitgeven aan zielige honden, daar zijn veel betere goeie doelen voor te vinden. Het is alleen zo jammer dat het volk zo dom is en wel doneert. Ik had potdomme 11 jaar geleden een zieligheidsactie voor Jack's operatie en medicatie moeten starten, had ik nou lekker een dikke cent extra op de bankrekening gehad. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Hanneke2 op 26 sep 2013 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Marjoleine schreef:
Marion. schreef:

Jij kunt je eigen Tena's kopen ;)

Je kunt zo'n hond niets uitleggen en dat is niet hondwaardig dan, aldoor dweilen en de zaak spoelen en doen.
En als je het wel kon uitleggen was het trouwens ook niet hondwaardig.
Incontinentie, daar zou ik bijvoorbeeld met een stokouwe hond niet zoveel problemen mee hebben tenzij die hond er zelf last van had. Een vrolijke hond die nog lekker mee kan en af en toe een drol laat vallen of een plas laat lopen, dat is niks meer dan opruimen en vaker dweilen. Een hond die stikongelukkig in z'n eigen natte gore plekken ligt, da's einde verhaal, denk ik.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ik ga alvast een gehandicaptencentrum voor honden opzetten vooruitlopend op de trend.
Beetje Spa gevoel daarbij in mooie luxe omgeving.
Ik ga binnen lopen. :cheer:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
dretje
Zeer actief

Ongelezen bericht door dretje »

zo'n hondje kost wat kost in leven houden heeft niks meer met liefde voor je hond te maken dat is gewoon egoisme.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”