Nou.. hij vond het heerlijk! Eitje is niet helemaal op gegaan; althans, de schaal niet.
Het pakje lekte alleen, m'n handen ruiken er nog steeds naar.. Zelfs nadat ik ze een (aantal!!) keer heb gewassen met dettol. Maargoed, alles voor m'n kleine kereltje!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Beginnen met kvv/barf.. Hoe?
Moderator: moderatorteam
- Svet-lana
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Vuilnisbakje uit Roemenië .. zoekend naar ouders!
- Aantal honden: 1
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Beginnen met kvv/barf.. Hoe?
Fizgig schreef:Ik voer ze geen konijnen maar dat is gewoon omdat ik de aanblik van een dood konijn (en dankjewel he malinois, hahaha, nu slaap ik vannacht niet meer, nee hoor, grapje) vreselijk vind omdat ik ook huiskonijnen heb.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- hondje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier
- Aantal honden: 1
Re: Beginnen met kvv/barf.. Hoe?
Mijn hondje krijgt van pup af aan (nou ja 3 weken nadat ze bij ons was) KVV. Is opgegroeid op Smuldier. Ging goed tot ze 1.5 jaar was. Toen kreeg ze daar zachte ontlasting op en ben overgegaan op Tinlo alle smaken met uitzondering van Makreel want daar kon ze niet tegen. Voor een extra diersoort ben ik CB lam erbij gaan geven. Dit ging super.
Toen op een gegeven moment op aanraden meerdere merken en diersoorten (je kunt het zo gek niet bedenken en ze heeft het gehad) gaan voeren. Dit ging na een maand of 2 mis en ze heeft een voedseintolerantie ontwikkeld. Nu sinds een paar maanden aan het elimineren. Ze zit nu op Tinlo konijn en Tinlo eend. Gaat goed. Geef omdat ze vaak gras kauwt een zelfgemaakte groentemix erbij.
Zou dus aanraden niet alle diersoorten te gaan geven hoe aanlokkelijk ook want je houd zoals bij mij geen diersoorten over om te elimineren mocht dat ooit nodig zijn.
Wou overgaan op BARF leek mij fijner omdat dat puurder is en je weet wat je geeft. Van de week de lading binnen gekregen. Bestel voor een maand en heb een klein hondje. Nam echter veel meer plek in de vriezer in beslag dan een paar rollen KVV. Ben gaan snijden in porties en begon mij tegen te staan want wat als ik meerdere diersoorten moet gaan voeren dan moet ik nog meer in de vriezer kwijt. De meeste Barf gaat per kilo of meer en moet je dus je vleesbot, orgaan en spiervlees afwisselen met verschillende diersoorten om het compleet te maken. Zou in mijn geval een extra vriezer bij moeten (heb ook een kat op KVV) en zag dat echt niet zitten. Besloten dus om op de KVV te blijven met mijn eigen groentemixje erbij. Dan maar niet perfect in sommige ogen. Dit gaat goed bij mijn gevoelige hondje.
Gewoon dus kijken waar jou hond het goed op doet. Fijn dat je gekozen hebt voor Smuldier. Heb ik een hele tijd naar volle tevredenheid gegeven. Je kunt het makkelijk kopen met je eigen boodschappen en goed kwijt in de vriezer.
Toen op een gegeven moment op aanraden meerdere merken en diersoorten (je kunt het zo gek niet bedenken en ze heeft het gehad) gaan voeren. Dit ging na een maand of 2 mis en ze heeft een voedseintolerantie ontwikkeld. Nu sinds een paar maanden aan het elimineren. Ze zit nu op Tinlo konijn en Tinlo eend. Gaat goed. Geef omdat ze vaak gras kauwt een zelfgemaakte groentemix erbij.
Zou dus aanraden niet alle diersoorten te gaan geven hoe aanlokkelijk ook want je houd zoals bij mij geen diersoorten over om te elimineren mocht dat ooit nodig zijn.
Wou overgaan op BARF leek mij fijner omdat dat puurder is en je weet wat je geeft. Van de week de lading binnen gekregen. Bestel voor een maand en heb een klein hondje. Nam echter veel meer plek in de vriezer in beslag dan een paar rollen KVV. Ben gaan snijden in porties en begon mij tegen te staan want wat als ik meerdere diersoorten moet gaan voeren dan moet ik nog meer in de vriezer kwijt. De meeste Barf gaat per kilo of meer en moet je dus je vleesbot, orgaan en spiervlees afwisselen met verschillende diersoorten om het compleet te maken. Zou in mijn geval een extra vriezer bij moeten (heb ook een kat op KVV) en zag dat echt niet zitten. Besloten dus om op de KVV te blijven met mijn eigen groentemixje erbij. Dan maar niet perfect in sommige ogen. Dit gaat goed bij mijn gevoelige hondje.
Gewoon dus kijken waar jou hond het goed op doet. Fijn dat je gekozen hebt voor Smuldier. Heb ik een hele tijd naar volle tevredenheid gegeven. Je kunt het makkelijk kopen met je eigen boodschappen en goed kwijt in de vriezer.

Daisy 12-08-2010