Dan maar vanuit de auto met de mobiel. Bewerkt met instagram

De wolken waren erg imposant! Erg mooi. En ach vond de foto zo wel wat hebben

Moderator: moderatorteam
ja dat klopt, f2.8 heeft een heel geringe scherpte diepte ( hangt ook een beetje van de afstand tot t te fotograferen model af) maar een f5.6 geeft al meer scherpte.Crista schreef:Even een vraag.. hoop dat jullie me kunnen helpen![]()
Ik heb gisteren deze foto van Mitch gemaakt:
Photobucket en het verkleinen heeft hem niet beter gemaakt, maar Mitch zijn neus is perfect scherp op de originele foto.
Zijn ogen zijn echter wat minder scherp.. Nou komt dat doordat de scherptediepte dus niet goed is afgesteld.
Iemand tips hoe ik dit beter ga krijgen? Klopt het dat ik mijn F getal dan omhoog moet zetten?
Dank je wel hoor. De top is idd heel erg licht ik vond hem heel lastig vanwegen de lichtval buiten. Ik had hem beter iets onder kunnen belichten denk ik. Maar al met al vond ik hem toch wel leuk.Crista schreef: @Toots: Je eerste foto is qua scherpte erg mooi, alleen is de top van de paddenstoel wat te licht naar mijn idee.
Je tweede foto is vooral qua kleur echt prachtig!!
toots schreef:Nou de lens die ik gebruikte was nog maar een paar maanden in gebruik. Was gewoon goedkope zooi
Ok bij een duurdere lens zou wat met mijn lens aan de hand was niet moeten kunnen gebeuren iig.Elmo/maureen schreef:toots schreef:Nou de lens die ik gebruikte was nog maar een paar maanden in gebruik. Was gewoon goedkope zooidit is een echt nikon lens
Leuk dat je er naar hebt gekeken Sandra, ik vond het juist wel mooi zo in het midden, de rest mik ik gelijk wegS@ndr@ schreef:Hoi, rose, wat gelijk opvalt is de compositie, je onderwerp in t midden zorgt er zo ongeveer gelijk voor dat t niet heel spannend is![]()
heb je ze geschoten met een gewone lens of met een macro lens?
Stel je alles handmatig in of niet?Elmo/maureen schreef:ah dat zal toch niet dat hij nu al aan het overlijden isIk heb hem nog maar een paar jaar
![]()
@Sandra;Snap ook niet hoe op 1/80ste komt
Maar die dag ben ik alleen maar bezig geweest, met allerlei instelling. Dat ik nog een paar redelijke foto's had. Maar zodra iemand bewoog, kreeg ik gelijk een slechte foto