Watte?Cleva schreef:Bami wel.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
mag ik dit nog geven?
Moderator: moderatorteam
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Re: mag ik dit nog geven?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Kipper
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): dwerg-pincher, australian cattle-dog, border collie x australian cattle-dog en een mechelse herder
- Aantal honden: 4
Ben normaal ook niet vòòr eten weggooien en dat overkomt me niet veel, maar met vlees ben ik toch wel heel secuur i.v.m. de lage weerstand in de darmflora van mijn zoontje.
Normaal gesproken zou ik het ook gewoon aan de honden hebben gegeven (rauw), maar ergens ging me een belletje rinkelen over varkensvlees...en twee keer koken vandaag...
Normaal gesproken zou ik het ook gewoon aan de honden hebben gegeven (rauw), maar ergens ging me een belletje rinkelen over varkensvlees...en twee keer koken vandaag...
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ik had de chinees gebeldKipper schreef:..en twee keer koken vandaag...
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Dat is waar, de verpakking zelf zorgt voor sneller bederf. Ik las een keer dat je de sla beter kunt wassen en dan inpakken met keukenpapier en in de zak doen. Nou, veel teveel moeite natuurlijk, hahaha. Maar dan schijnt het langer goed te blijven. Ik heb ooit geleerd, bacteriën kunnen niet leven zonder vocht, het zal daarmee te maken hebben.Jaap* schreef:Ik ken alleen van die plasticzakken met gesneden sla. En daar is niks aan, maar die zijn inderdaad ook heel erg snel goor. Van dat vochtige gezweet ik de zakken denk ik.rose schreef:Vwb voorverpakte groente is dat zeker niet waar weet ik uit eigen ervaring.
Als je trouwens in een land bent waar je het water uit de kraan niet kunt drinken, daar kun je makkelijk ziek worden van rauwkostsalades. Dat wordt namelijk gewassen met leidingwater. Ze wassen de sla alleen met bronwater in het Ritz, denk ik, hahaha. Dus dat kun je beter niet bestellen als je gevoelige darmen hebt. Maar dat is ook algemeen bekend en elk jaar eten mensen hun buikje vol aan rauwkost, worden doodziek en denken dan altijd dat het het vlees is geweest. Neen. Je sla is gewassen met vies water, hahaha.
- Fizgig
- Zeer actief
Bami is van rijst gemaakt he, hahaha. Maar je hebt gelijk hoor, eet jij maar lekker je lauwe bami hoor, hahaha.Cleva schreef:Bami wel.
- Fizgig
- Zeer actief
Dan heb je het over koude rijst he. Die is okee. Gedroogd helemaal, hahaha.Cleva schreef:Fizgig schreef:I rest my case: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zie ... edsel.html Staat er allemaal in. En het is dus echt waar.
Je kunt je kees rusten wat je wilt. Ik heb nog nooit gekotst van chineesrijst. Ook niet na een week.
De bovenste laag verdroogde korreltjes moet je wel even weghalen.
- Fizgig
- Zeer actief
Jezus, wat schrijven jullie snel. Ik word gemiddeld twee keer per jaar ziek van de Chinees hier en dat is best knap, als je weet hoe vaak we Chinees eten, haha. HACCP he. Doen ze hier vast ook. Maar ja, ze worden bijna nooit gecontroleerd he.Cleva schreef:Overigens heeft de sjnees hier een open keuken. Vreselijk proper allemaal. Helemaal hccp.
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Jaap* schreef:Ik ken alleen van die plasticzakken met gesneden sla. En daar is niks aan, maar die zijn inderdaad ook heel erg snel goor. Van dat vochtige gezweet ik de zakken denk ik.rose schreef:Vwb voorverpakte groente is dat zeker niet waar weet ik uit eigen ervaring.
De verpakking zal niet meehelpen, maar het op prognose inpakken in de fabriek al zeker niet. Wordt het de ene dag niet verkocht komt er de volgende dag gewoon een nieuwe sticker+datum en weg kan het naar de winkel
Laatst gewijzigd door rose op 30 sep 2013 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik had ze idd zelf wel gewoon opgegeten maar dat was de vraag niet 
Suzanne
Suzanne
-
linlin
Een nogal bijzondere argumentatie.Fizgig schreef:Staat er allemaal in. En het is dus echt waar.
- Fizgig
- Zeer actief
Ow, mie wel, dacht ik. Waar wordt het dan van gemaakt?Cleva schreef:Nou, het gaat me vooral om die fliebertjes vlees en groentjes in de bami.Fizgig schreef:Bami is van rijst gemaakt he, hahaha. Maar je hebt gelijk hoor, eet jij maar lekker je lauwe bami hoor, hahaha.Cleva schreef:Bami wel.
En nee, bami wordt niet van rijst gemaakt.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Bloem en water, zoals de meeste pasta, schat ik zomaar uit de losse pols. Misschien nog een eitje erdoor -- eiermie.
Je hebt ook rijstmie, die witte en die doorzichtige. Maar dat heet mie of mihoen. Bami is van deeg. Ik hou d'r van. Mag ook een beetje oud zijn, en dan opbakken, nomnomnom
Je hebt ook rijstmie, die witte en die doorzichtige. Maar dat heet mie of mihoen. Bami is van deeg. Ik hou d'r van. Mag ook een beetje oud zijn, en dan opbakken, nomnomnom
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Fizgig
- Zeer actief
Ik zie het idd als ik google, het wordt van tarwe gemaakt. Ik vind eiermie lekker, die doe ik altijd in mijn vegetarische loempiaatje. Die dikke bami vind ik niet lekker. Maar je hebt idd veel minder kans op buikloop door bami te bestellen ipv nasi of witte rijst. Ik neem altijd vegetarische nasi. Met tofu natuurlijk, hahaha. Tofu kost niks dus ik denk dat ze er wel een pond tofu in doen. En dat kost 8,50, haha, lekker goedkoop ook nog want je kunt er twee keer van eten.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ben nooit zo bang voor buikloop.
Ook al heb ik vlees over datum eet ik het gewoon op hoor, en als het biefstuk is bak ik het zelfs niet door, ik houd van een halfrauwe biefstuk, trouwens rauw lust ik het ook. Zou zo een hap uit een koe kunnen nemen.
Mijn man durft geen vlees te eten wat over datum is, trouwens niks wat over datum is eet hij.
Ook al heb ik vlees over datum eet ik het gewoon op hoor, en als het biefstuk is bak ik het zelfs niet door, ik houd van een halfrauwe biefstuk, trouwens rauw lust ik het ook. Zou zo een hap uit een koe kunnen nemen.
Mijn man durft geen vlees te eten wat over datum is, trouwens niks wat over datum is eet hij.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- Fizgig
- Zeer actief
Hihihi, mijn man is precies het tegenovergestelde, die is net als jij, laatst heeft hij een toetje gegeten wat al twee weken over datum was. Twee weken! En hij heeft er geen last van gehad. Ik gruwel altijd als ie iets eet wat over de datum is maar ik moet zeggen dat het eigenlijk altijd goed gaat, zelfs vleeswaren. Zelfs filet americain die de hele dag buiten de koelkast heeft gestaan, brrr. Ik zou het gewoon niet doorgeslikt krijgen. Ik heb een beetje moeite met over de datum, hahaha. Ik had een keer een collega, die vond een dropje uit de vorige eeuw achter de verkoopbalie. At ie zo op, bah! Dat lag er echt al heel lang, het was wit uitgeslagen en zag er echt vies uit. Hij vond het nog lekker ook.gonnie schreef:Ben nooit zo bang voor buikloop.
De enige keer dat mijn vriend ziek is geworden van vlees en dan behoorlijk, was toen we een keer samen met tientallen padvinders een maaltijd nuttigden. Die waren neergestreken naast ons plekje op de camping in Portugal. Ik dacht dat ze Engels of Noors waren. Die hielden een enorme barbecue en wij werden uitgenodigd. Ik eet vegetarisch dus ik at salade en brood. En mijn vriend heeft echt een week lang diarree gehad daarna. We moesten helemaal medicatie gaan halen, hahaha. Dat vlees was waarschijnlijk te warm bewaard en te kort gebakken. Dat heb je wel vaker in de zomer natuurlijk.
- Fizgig
- Zeer actief
Jawel, je moet! Hahahaha.Pepie schreef:Ik ga geen rauw varkensvlees geven
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Over de datum kan je nog wel eten maar ten minste houdbaar tot dan niet meer heb ik te horen gekregen na mijn bezoek bij de voedselbank.
http://www.voedselbankrotterdam.nl/read/TGT-THT
http://www.voedselbankrotterdam.nl/read/TGT-THT

- Fizgig
- Zeer actief
Haal je ze nu niet door elkaar?
Maar hoe lang kun je het dan bewaren na de THT datum, dat vraag ik me wel af. Er zal toch ergens wel een grens zijn? Of alleen als je er muizenkeutels in vindt, hahaha. TGT is voor meer bederfelijke waar, die kun je wel beter aanhouden:Een THT-datum(tenminste houdbaar tot) staat op minder bederfelijke producten. Na de THT-datum gaat de kwaliteit van het product mogelijk achteruit, maar je kunt het vaak nog wel eten.
...
Voor producten die je ongekoeld kunt bewaren, is de THT-datum voornamelijk gebaseerd op de kwaliteitseisen aan het product. Denk aan meel, koffie, snoep en frisdranken. Deze producten kunnen vaak nog prima gegeten worden na de THT-datum. Aanbevolen wordt om het zelf te beoordelen door te kijken, ruiken en proeven. Producten waarvan de THT-datum is verstreken, mogen volgens de wet nog wel worden verkocht en gebruikt. Als dit gebeurt, is dit op verantwoordelijkheid van de verkoper.
Na deze datum kunnen er namelijk ziekmakers, zoals bacteriën gaan groeien. Deze kun je vaak niet zien, ruiken of proeven, maar je kunt er wel ziek van worden. Na de TGT-datum moet je het product dus weggooien.
-
S@ndr@
- Zeer actief
idd je neus is een goede indicatie, en wat ik niet meer moet gaat naar de beesten, alleen de verpakkingen gaan zo ongeveer de vuilnis zak in 
- Hylos
- Zeer actief
Hoe erger het stink hoe lekkerder de honden het vaak vinden, toch
Ik heb een goedkoop adresje voor Xavi zijn vlees. Dat is vlees voor humane consumptie wat over datum is. Dat wordt weggegooid want ja het mag niet meer verkocht worden. Daar mag ik vaak wat van kopen en dat krijgt Xavi dan. Helaas bewaren ze het de eerste 2 dagen nadat het over datum gegaan is, niet meteen in de vriezer. Ik eet dit zelf niet meer, er zit namelijk soms een geurtje aan en bij bief en haaspuntjes e.d. Een rare smaak.
Zo had ik laatst kuikendijen vlees, 10kg. 1e pak was nog helemaal goed 2e pak rook niet helemaal fris meer. Xavi stond direct naast me te snuffelen
Ik heb een goedkoop adresje voor Xavi zijn vlees. Dat is vlees voor humane consumptie wat over datum is. Dat wordt weggegooid want ja het mag niet meer verkocht worden. Daar mag ik vaak wat van kopen en dat krijgt Xavi dan. Helaas bewaren ze het de eerste 2 dagen nadat het over datum gegaan is, niet meteen in de vriezer. Ik eet dit zelf niet meer, er zit namelijk soms een geurtje aan en bij bief en haaspuntjes e.d. Een rare smaak.
Zo had ik laatst kuikendijen vlees, 10kg. 1e pak was nog helemaal goed 2e pak rook niet helemaal fris meer. Xavi stond direct naast me te snuffelen

- Patrol
- Zeer actief
Nou dit dus. Gewoon zelf kijken, ruiken en proeven. Moet nu alles voorgeschreven worden. Ik heb dit weekend nog custardpudding gemaakt van een pak custard die ruim een jaar 'over-de-datum-was' en echt ik leef nog. Oh en ben ook nog zwanger....,,Tara schreef:Ik heb een maag van gewapend beton, net als mijn vader en de rest van de familie.THT's neem ik voor kennisgeving aan.
Zoals bekend is mijn olfactorisch orgaan erg goed ontwikkeld, en door even mijn neus in de verschillende voorradige zaken te steken weet ik of het kan eten of niet.
Evolutionair gezien de aangewezen manier, want daar hebben we die neus tenslotte voor.
Alles wat hier dubieus begint te geraken gaat in geval van vlees naar de honden, en in geval van groenvoer naar de cavia's.
Wat er dan nog over is mogen de kliko's hebben. Maar ik heb een hekel aan voedsel weggooien, dus het komt maar weinig voor.
Overigens is al eten wat niet heet genoeg wordt verwarmd na afkoeling een potentieel gevaar qua bacteriën, dus niet alleen de rijst of bami van de Chinees ). Overigens dient het afkoelingsproces ook zsm. te gebeuren.

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Weliswaar niet omdat hij niet durft, maar hier dus idem dito.gonnie schreef:Mijn man durft geen vlees te eten wat over datum is, trouwens niks wat over datum is eet hij.
Zelf ben ik niet zo moeilijk en zie/ruik/voel ik snel genoeg of iets nog wel of niet kan, maar tis ook vaak genoeg gebeurt dat vlees (bijv. bij de AH vandaan) nog ruimschoots goed zou moeten zijn aan de hand van de tm datum terwijl of de kleur al aangaf gooi me weg, of de lucht je deed kokhalsen bij het openen van de verplakking
Idem hier. Nell zou daar haar neus trouwens nog voor ophalenPepie schreef:Ik ga geen rauw varkensvlees geven
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
Muk
Ik zou het wel geven, mijn kliko's (de honden dan) eten alles en zijn nog nooit ziek geworden van rauw varkensvlees.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Jaap* schreef:Één dag?
Wat een verspilling. Dan kijk en ruik je toch gewoon even? We gooien al een derde van ons voedsel weg
Ik zou ook eerst even ruiken.
Waarschijnlijk nog uitstekend geschikt voor menselijke consumptie
Ik weet dat Aujeszky niet meer aanwezig is en toch durf ik geen rauw varkensvlees aan de honden te geven.