Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Ik heb een spray voor de vacht en die ruikt ook lekker.. Dus 1x in de zoveel tijd als hij stinkt ff sprayen en hij ruikt weer zalig! (en ja ik heb een enguh heddur, die mag ook best lekker ruiken!;) )
Ik gebruik geen wasverzachter, ben er allergisch voor. Maar ik heb heerlijk ruikende conditioner voor honden die je niet hoeft uit te spoelen. Een paar keer sprayen en Lotje ruikt weer helemaal naar een tropisch regenwoud.
Hihi zo doe ik dat hier ook als ze stinken. Flink wat wasverzachter erbij! Ben zelf ook allergisch, maar voor gordijnen en hondenkleedjes e.d. heb ik wel gewone wasverzachter met geur (voor mijzelf dus van neutral). Scheelt zeker de hond weer wassen en mij aan een geurshampoo bloot te hoeven stellen! Of een beetje antiklitspray van de kruidvat en de hondjes ruiken ook weer zalig.
Neeltje schreef:ik heb heerlijk ruikende conditioner voor honden die je niet hoeft uit te spoelen. Een paar keer sprayen en Lotje ruikt weer helemaal naar een tropisch regenwoud.
Ik spuit regelmatig wat roomspray boven de honden. Dwarrelt vanzelf op ze neer en dan ruiken ze weer heerlijk. En het blijft op de hondjes stukken langer hangen dan in de woonkamer
Pakdebal schreef:.
had alleen in de winter zin, in de zomer elke dag werd er gezwommen , en dan heerlijk ruiken naar de sloot
volgens mij al die parfum-luchtjes is niet goed voor de honden onderling
Waar ruiken honden aan elkaar als ze elkaar begroeten? Juist ja...... en spuit ik daar een geurtje?
Daarbij hebben een honden een neus die ietwat anders werkt dan de onze, waardoor het geurtje ook iets minder belemmerend is dan voor ons. Feromonen enzo kunnen wij niet tot nauwelijks ruiken namelijk....
De kleden zeer regelmatig wassen... that's all... geen wasverzachter, gewoon met wasmiddel in de wasmachine
( heb een oude wasmachine buiten staan, speciaal voor de hondenkleden en poezekleden).