Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Naast de drang ook klappertanden.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Muk

Re: Naast de drang ook klappertanden.

Ongelezen bericht door Muk »

kaatje888 schreef:
DebbieZ schreef:Ik dacht ook direct aan pijn. Is het niet mogelijk om vandaag nog naar de dierenarts te gaan? Misschien kan hij dan pijnstiller krijgen. Of sowieso even te bellen en te overleggen? Anders zit je hond nog minstens 24 uur in echt behoorlijke pijn (zo te horen).
`s avonds is alleen op afspraak en meestal moet je dan eerder bellen.
Ik vraag me af of dit misschien nog met de narcose te maken heeft?
Zijn staart heeft ie ook steeds omlaag en dan scheef naar de zijkant hangend.
Dit heeft niks met de narcose te maken. Je hond heeft pijn. Iedere hond geeft dat anders aan, maar deze signalen zijn toch wel behoorlijk duidelijk. Ga er zo snel mogelijk mee naar een goede dierenarts.
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door DebbieZ »

kaatje888 schreef:`s avonds is alleen op afspraak en meestal moet je dan eerder bellen.
Maar je weet toch pas of je terecht kunt als je belt? Ik zou gewoon even bellen, een dierenarts propt een dier met pijn vaak nog wel tussen de afspraken, hoor.

Ik denk, net als velen in dit topic, dat het van de pijn is. En dat het echt heel belangrijk (en diervriendelijk) is dat je er nu even probeert wat aan te doen, door de dierenarts te bellen. Het heeft niet zoveel zin om te blijven peinzen over wat het kan zijn, als er een vrij duidelijk vermoeden is dat je hond zich helemaal niet lekker voelt.
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door labje »

kaatje888 schreef:
DebbieZ schreef:Ik dacht ook direct aan pijn. Is het niet mogelijk om vandaag nog naar de dierenarts te gaan? Misschien kan hij dan pijnstiller krijgen. Of sowieso even te bellen en te overleggen? Anders zit je hond nog minstens 24 uur in echt behoorlijke pijn (zo te horen).
`s avonds is alleen op afspraak en meestal moet je dan eerder bellen.
Hij is 4 weken geleden gecastreerd, als ik het goed heb?
Dan is de narcose wel uitgewerkt, denk ik :wink:
Ik adviseer ook om vanavond nog naar het spreekuur te gaan.
Echt, die staart scheef, het klappertanden, de drang tot ontlasten...
Méer dan genoeg redenen om nu even door te pakken voor je hondje.
Afbeelding
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

DebbieZ schreef:
kaatje888 schreef:`s avonds is alleen op afspraak en meestal moet je dan eerder bellen.
Maar je weet toch pas of je terecht kunt als je belt? Ik zou gewoon even bellen, een dierenarts propt een dier met pijn vaak nog wel tussen de afspraken, hoor.

Ik denk, net als velen in dit topic, dat het van de pijn is. En dat het echt heel belangrijk (en diervriendelijk) is dat je er nu even probeert wat aan te doen, door de dierenarts te bellen. Het heeft niet zoveel zin om te blijven peinzen over wat het kan zijn, als er een vrij duidelijk vermoeden is dat je hond zich helemaal niet lekker voelt.
Ik ga nu bellen ja.
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
DebbieZ
Zeer actief

kaatje888 schreef:Ik ga nu bellen ja.
Te gek!
kaatje888
Zeer actief

DebbieZ schreef:
kaatje888 schreef:Ik ga nu bellen ja.
Te gek!

Ze weet zo niet wat het is?
Ook het klappertanden weet ze niet.
Ik moet gewoon langskomen.
DebbieZ
Zeer actief

En dat kan vanavond? Dat zou fijn zijn.
kaatje888
Zeer actief

DebbieZ schreef:En dat kan vanavond? Dat zou fijn zijn.
Nee pas morgenvroeg.
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

kaatje888 schreef:Naast dat mijn hond steeds drang heeft om te poepen,
zie ik hem ook vaak klappertanden.

Weten jullie wat dit inhoud?
wat zegt de dierenarts ?
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Pakdebal schreef:
kaatje888 schreef:Naast dat mijn hond steeds drang heeft om te poepen,
zie ik hem ook vaak klappertanden.

Weten jullie wat dit inhoud?
wat zegt de dierenarts ?
Je moet toch echt alles eens lezen, ze gaat morgen naar de dierenarts kon niet eerder.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

kaatje888 schreef:
Nee pas morgenvroeg.
bel dan een andere :U:

Ik vind het ook wel best hoor, het is mijn hond ook niet....
ga me er ook niet meer druk om maken, heb wel genoeg om me druk over te maken.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

malinois schreef:
kaatje888 schreef:
Nee pas morgenvroeg.
bel dan een andere :U:

Ik vind het ook wel best hoor, het is mijn hond ook niet....
ga me er ook niet meer druk om maken, heb wel genoeg om me druk over te maken.
Zou idd ook een ander bellen.

Had zondag een DA nodig (vechtpartijtje terriër pups) en belde, maar had geen vliegende haast. DA kon om 1415 (was 1100) maar bood ff later aan dat ik gewoon aan kon rijden en bellen als ik op 5 minuten was. Dan kon hij ook wel komen, want hoe eerder hoe beter
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Lizzie. schreef:
kaatje888 schreef:Wij gaan niet graag met mijn hond naar de dierenarts omdat hij als pup zijnde onder een auto is gekomen,
sindsdien heeft hij een soort kronkel in zijn kop.
Voor hem is naar de dierenarts gaan echt een hele ervaring en het duurt een hele tijd voor hij weer 'normaal' is.
Hij is niet de makkelijkste, en hij bijt als je hem een jasje aan wilt doen of bij hem wilt kijken wat er aan de hand is.
Toen hij gecastreerd is was hij helemaal timide en ook boos, hij snapte het gewoon niet, en het heeft wel 1 a 2 weken geduurd
voordat hij weer wat normaler deed.

De dierenarts heeft als het goed is ook zijn anaalklieren leeg geknepen, maar hij heeft verder niks gezegd over zijn prostaat.
Hij zei dat het tot ongeveer 8 weken kan duren dat het beter gaat met zijn anus, en nog langer duurt met dat het beter gaat met poepen en de hormonen.
Maar dat hij klappertand vind ik raar, en zijn staart hangt scheef.
De dierenarts zei dat we niet eerder hoefden te bellen voor 8 weken na de castratie want dat het niet allemaal zo snel gaat.
Tenzij het veel erger zou worden natuurlijk.
Het is niet erger geworden maar ook niet veel beter, alleen de bult bij zijn anus is weg.
Maar nog poept hij moeilijk en klappertand hij.
Niet door de kou denkik.
Hij slikt vaak dan aan zijn bekkie en dan klappertand hij, echt heel raar.
Het kan ook zijn dat het aan zijn voedsel ligt dat hij ergens niet tegen kan ofzo?

Maar ik ga de dierenarts weer bellen.
Jullie moeten het ook niet verkeerd opvatten, maar ik kan het ook niet goed uitleggen zo via een bericht.
Dat beest heeft pijn, begrijp echt niet dat je niet naar een DA gaat :80:
Dat was ook het eerste waar ik aan dacht; hij vergaat gewoon van de pijn. Wat een trieste toestand zeg!

Suzanne
Muk

kaatje888 schreef:
Nee pas morgenvroeg.
Bel alsjeblieft een andere dierenarts. Tjee, zo lijdt je hond onnodig pijn en dat vind ik best wel sneu eigenlijk.
Muk

~Suzanne~ schreef: Dat was ook het eerste waar ik aan dacht; hij vergaat gewoon van de pijn. Wat een trieste toestand zeg!

Suzanne
Inderdaad, waarom laat je een dier langer pijn lijden dan nodig? Ik neem aan dat ts ook direct naar haar huisarts gaat als ze niet kan poepen, pijn heeft bij het poepen en krom loopt van de pijn. Hoe simpel kan het zijn!
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Dat ie zijn staart scheef laat hangen, da's niet goed. Ik weet niet of je hond pijn heeft maar die laten geen lichaamsdelen hangen voor niks. Dan hebben ze of pijn, of er is misschien iets aan de hand met de zenuw die de beweging van de staart stuurt. Hij is geopereerd in dat gebied, dus dat vind ik wel een beetje engig, ja. En hij had dus wel een bult bij zijn anus? Zou kunnen dat ie toch nog steeds iets heeft daaraan. Want een castratie heeft volgens mij nauwelijks effect op de anaalklieren zelf en de werking ervan. Als die niet goed functioneren en dat kan, helpt een castratie volgens mij helemaal niet.

Maar goed, je gaat morgenochtend, ik hoop dat je bij een ander zit dan. Kan een heel verschil maken. Over dat klappertanden, dat kan op pijn duiden maar ook ondertemperatuur. Het zou wel een idee zijn als je zijn temperatuur op kon nemen maar ja, dat zal niet gaan. Als je hond wel iets ernstigs heeft, als ze in shock gaan, zakt hun temperatuur onder de 38 graden, daar kun je het vaak aan zien van tevoren. Dan hebben ze een temp van onder de 37 graden meestal. Maar dan ben je al rijkelijk laat hoor, dan moet je rennen naar de dierenarts.

Hij kan ook koorts hebben natuurlijk, wij klappertanden ook bij koorts. Dus ik zou zijn temp graag willen weten. Maar als je dat niet op kunt nemen, dan maar wachten tot morgenochtend. Dan heb je tenminste de dierenarts om je te helpen daarmee. Het is een klein hondje dus goed vasthouden. En een nieuwe muilkorf. Sterkte, ik hoop dat hij nu wel goed onderzocht wordt.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Volgens mij valt dit onder de noemer dierenmishandeling, het onthouden van medische zorg. Je hebt een wettelijke zorgplicht in de Flora en Faunawet:
Zorgplicht

In de Flora- en faunawet is een zorgplicht opgenomen (artikel 2, lid 1: Een ieder neemt voldoende zorg in acht voor de in het wild levende dieren en planten, alsmede voor hun directe leefomgeving. artikel 2, lid 2: De zorg, bedoeld in het eerste lid, houdt in ieder geval in dat een ieder die weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat door zijn handelen of nalaten nadelige gevolgen voor flora of fauna kunnen worden veroorzaakt, verplicht is dergelijk handelen achterwege te laten voor zover zulks in redelijkheid kan worden gevergd, dan wel alle maatregelen te nemen die redelijkerwijs van hem kunnen worden gevergd teneinde die gevolgen te voorkomen of, voor zover die gevolgen niet kunnen worden voorkomen, deze zo veel mogelijk te beperken of ongedaan te maken). De zorgplicht geldt altijd en voor alle planten en dieren, of ze beschermd zijn of niet, en in het geval dat ze beschermd zijn ook als er ontheffing of vrijstelling is verleend. De zorgplicht betekent niet dat er geen dieren mogen worden gedood, maar wel dat dit, indien noodzakelijk, op zodanige wijze gebeurt dat het lijden zo beperkt mogelijk is.
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Ik vind dit echt raar. Waarom wacht je zolang? Je hond vergaat van de pijn en jij wacht en wacht en wacht. Fijn baasje...
Pakdebal

Pendrag schreef:En toch snap ik zo'n praktijk wel. Als ze 's avonds geen spreekuur hebben en je zelf niet aangeeft dat het dringend is, plannen ze natuurlijk voor de volgende dag.

.

ach kom nou toch , heb eens om 23.00 uur een avond-dierenarts gebeld en mocht komen . !

dit topic gaat over een baasje die niet goed voor haar hond is , en te lang wacht . :neenee:

kaatje888 schreef:Ik vraag me af of dit misschien nog met de narcose te maken heeft?
.

je moet je niet afvragen, maar doen . !!!

ja had hier allang een antwoord op kunnen hebben als je vanmiddag met spoed was gegaan !.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Eerlijk gezegd vind ik het een beetje ver gaan om iemand te sommeren naar de dierenarts te gaan. Dat moet iemand toch echt zelf beslissen. Ts gaat morgenochtend, dat heeft ze al gezegd. Ik vind het een beetje overdreven om er zo'n nadruk op te leggen. Ik vind ook dat het hondje moet worden nagekeken en goed moet worden onderzocht. Maar Ts heeft nergens gezegd dat ze het daar niet mee eens is, heeft zelfs terug gebeld naar de dierenarts.

Mensen kunnen de dierenarts ook niet dwingen omdat men hier vindt dat de hond eerder terecht moet. Niemand wéét dat het hondje pijn heeft, dat vermoeden bestaat alleen. Volgens mij is ie al een week geopereerd dus shock zal het waarschijnlijk niet zijn. Pijn of ongemak zou wel kunnen maar het is niet gezegd dat het hondje nu vreselijk aan het lijden is hoor. Het zijn taaie rakkers en over het algemeen kunnen ze veel hebben.

Ts heeft ook al een paar keer herhaald dat het bezoek aan de dierenarts nogal problematisch verloopt en dan loop je ook niet zo heel makkelijk een praktijk binnen. Daar heb ik wel begrip voor, bovendien is het geen reden voor Ts om helemaal niet te gaan, daar zou ik pas bezwaar tegen hebben. Beetje relativeren mag ook wel soms.
Pakdebal

Fizgig schreef:Eerlijk gezegd vind ik het een beetje ver gaan om iemand te sommeren naar de dierenarts te gaan. Dat moet iemand toch echt zelf beslissen. Ts gaat morgenochtend, dat heeft ze al gezegd. Ik vind het een beetje overdreven om er zo'n nadruk op te leggen.

als je goed tussen de regels leest , heeft deze hond er al langer last van, dus het is niet in 1 dag gekomen , daarom dus . !
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Veel beterschap! Voelt hij koud aan? Hoe vaak heeft hij aandrang om te gaan poepen?
Klappertanden zonder dat er iets heel lekkers geroken kan worden, (hier merk ik altijd of er een teef in de buurt loops is want dan staat de oudste bij elk sprietje te kwijlen en klappertanden ) kan een uiting zijn van pijn. Heb jij pijnstilling in huis of heeft de DA nog een advies gegeven voor vannacht?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Pakdebal schreef:
Fizgig schreef:Eerlijk gezegd vind ik het een beetje ver gaan om iemand te sommeren naar de dierenarts te gaan. Dat moet iemand toch echt zelf beslissen. Ts gaat morgenochtend, dat heeft ze al gezegd. Ik vind het een beetje overdreven om er zo'n nadruk op te leggen.

als je goed tussen de regels leest , heeft deze hond er al langer last van, dus het is niet in 1 dag gekomen , daarom dus . !

En wat is dan de toegevoegde waarde als mensen hier 'kwaad' worden omdat zij niet direct naar de da is gegaan? Is de hond daar dan mee geholpen? Ik ben het met Fizgig eens, geef een advies en laat het daarbij, dit geherrie is zo ontzettend nutteloos, je jaagt mensen er alleen maar mee weg :19:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Voor mijzelf sprekend; ik kan er echt heel kwaad om worden als mensen hun dieren medische zorg onthouden en dat is in dit geval volgens mij aan de hand. TS had in mijn beleving weken eerder aan de bel moeten trekken! Ik weiger echt te begrijpen dat mensen niet (in-)zien dat een hond die zich zo gedraagt pijn heeft.. ik kan daar echt zo helemaal niets mee ;-((

En dan wordt ik dus een beetje kort door de bocht en "sommeer" ik iemand om naar de DA te gaan ja. Helpt dat? Nee, vast niet.. maar ik ben 't ff kwijt ;-)

Suzanne
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

kaatje888 schreef:
Nee pas morgenvroeg.
Hoe is het gegaan bij de DA?
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Lizzie. schreef:
kaatje888 schreef:
Nee pas morgenvroeg.
Hoe is het gegaan bij de DA?
Idd ochtend is voorbij.
Ayronna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Ayronna »

Ik ben ook heel benieuwd..
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

~Suzanne~ schreef:Voor mijzelf sprekend; ik kan er echt heel kwaad om worden als mensen hun dieren medische zorg onthouden en dat is in dit geval volgens mij aan de hand. TS had in mijn beleving weken eerder aan de bel moeten trekken! Ik weiger echt te begrijpen dat mensen niet (in-)zien dat een hond die zich zo gedraagt pijn heeft.. ik kan daar echt zo helemaal niets mee ;-((

En dan wordt ik dus een beetje kort door de bocht en "sommeer" ik iemand om naar de DA te gaan ja. Helpt dat? Nee, vast niet.. maar ik ben 't ff kwijt ;-)

Suzanne
ach als het al weken duurt, kan dat ene nachtje er ook wel bij....
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Ik ben ook wel benieuwd hoe het gegaan is bij de da?
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Pendrag schreef:En toch snap ik zo'n praktijk wel. Als ze 's avonds geen spreekuur hebben en je zelf niet aangeeft dat het dringend is, plannen ze natuurlijk voor de volgende dag.

Heb zelf al eens gebeld voor m'n paard. Had 's ochtends z'n enting gehad en kon 's avonds niet meer lopen. DA dacht dat ik bedoelde dat paard kreupel was en wilde niet komen. Toen ik uitlegde dat het paard werkelijk niet meer kon bewegen was hij er zo. Is toch ook een kwestie van de boodschap duidelijk overbrengen. Naast dat je natuurlijk een goede DA uitzoekt.
Bij Yentle wilden ze me ook pas de volgende dag zien, zou wel overgaan, stond er dus op dat ik kwam, waren dus twee botjes gebroken in haar pootje.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”