Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hubertusklauw.

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Arna

Hubertusklauw.

Ongelezen bericht door Arna »

Hoi hoi, weet iemand hier meer van?
Ik ben zojuist met mijn pup bij de dierenarts geweest voor zijn inenting, mijn kruising langharige teckel/ Maltezer heeft een wolf klauw, is dat niet vreemd voor deze kruising?
De dierenarts zei van wel!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hubertusklauw

Ik ben dol op mijn pup, mij maakt het niet uit :love:
Alleen denk ik soms dat ik gefopt ben,,, :scratch:

Wat wil zeggen dat mijn pup een ander kruising kan zijn!!
dan mij is verteld :denken:
wie heeft zoiets ook mee gemaakt?

Hieronder Japie op schoot :F:

Groetjes Mees.

Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Hubertusklauw.

Ongelezen bericht door crutz »

Hubertus klauwtjes kunnen voor komen, maar je hebt een kruising, maakt t uit wat voor???
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Alle rassen (en raslozen) kunnen wolfsklauwen hebben. Niks geks aan hoor. Beetje vreemde reactie van de DA..
Arna

crutz schreef:Hubertus klauwtjes kunnen voor komen, maar je hebt een kruising, maakt t uit wat voor???
Hoi, nou nee niet echt, of toch wel, ik heb dus wel gekozen vanwege het teckelachtige, dat moet mogen lijkt mij :F:
Moeder was een Maltezer, en haar heb ik gezien.
Arna

Maeve schreef:Alle rassen (en raslozen) kunnen wolfsklauwen hebben. Niks geks aan hoor. Beetje vreemde reactie van de DA..
Ja dat leek mij ook, maar ik ben géén kenner, en hij wel, hij zei dat het zelfs een vereiste was voor bepaalde ras soorten, maar dat het niet voorkwam bij teckels, dus vandaar een beetje mijn achterdocht :F:
Arna

Tara schreef:Volgens mij komt het bij alle rassen voor, alleen worden ze er bij de meeste rassen stilzwijgend vanaf gehaald vlak na de geboorte.
Dat mag tegenwoordig niet meer, maar er is geen haan die er naar kraait, en ook niemand die kan controleren of ze er ooit zaten.
Hoi hoi, ja dat las ik ook op wiki, ze kunnen ook last gaan veroorzaken :scratch:
Misschien een strak touwtje erom heen doen?
Zodat het langzaam afsterft, of kan het echt geen kwaad?
Ben ik dus vergeten aan de DA te vragen, tja dom ik weet het.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Mijn hond heeft ze ook, en niks last.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:Volgens mij komt het bij alle rassen voor, alleen worden ze er bij de meeste rassen stilzwijgend vanaf gehaald vlak na de geboorte.
Dat mag tegenwoordig niet meer, maar er is geen haan die er naar kraait, en ook niemand die kan controleren of ze er ooit zaten.
Er zijn rassen waarbij ze vereist zijn, bij sommige zelfs dubbele wolfsklauwen. Maar in feite kan elke hond ze hebben en worden ze bij de meeste rassen (zoals de Teckel) vlak na de geboorte weggehaald. Alleen dat is dus niet gebeurd bij jouw hondje :wink:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Mag nog tot 1-1-14 ;-)
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja ze hebben er meestal geen cent last van dus laat die paniek maar achter wegen en een touwtje eromheen doen :neenee: dat is mishandeling.
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Ik had in mijn laatste twee nesten ook een pup met wolfsklauwtjes. Bij één pupje heel duidelijk en de pup van het laatste nest slechts nageltjes.
Sandra
Afbeelding
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Zo laag bij de grond ,kan dat wel? Medisch gezien dan.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Tirsa had ze ook, maar gebruikte ze ook, voornamelijk bij het vasthouden van botjes, was toch echt handig voor haar.

Lekker laten zitten.
Arna

Nanna schreef:Je kunt die klauwtjes alleen de eerste drie dagen na de geboorte (laten) verwijderen. Jouw pup is daar nu veel te oud voor, dat wordt een hele operatie en dat is onzinnig.
Ik heb Teckels gefokt en daar zaten erbij met hubertusklauwtjes dus ja, bij de teckel is het een normaal verschijnsel. Wel onwenselijk, dus de meeste fokkers halen het weg.
Hoi Nanna, als Teckel kenner, wil jij je mening eens geven, waar lijkt mijn pup op?
Ik zelf zie er echt een teckel in, en de meisjes van de dieren winkel ook, niet dat het super belangrijk is, maar toch :wink:
En verders voor allemaal, ik vind ze totaal niet storend, ik weet nog dat we op de terug reis nadat we Japie hadden gehaald van de eigenaar van het nestje, mijn zoon zei, mam wat zit daar voor vreemds :Q: waarop ik zei, dat ik gewoon normaal dat heeft elke hond :F:

Als hij er echt géén last van krijgt, dan zijn ze van hem :ok:

Groetjes Mees.
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Nanna schreef:
Neeltje schreef:Tirsa had ze ook, maar gebruikte ze ook, voornamelijk bij het vasthouden van botjes, was toch echt handig voor haar.
:mrgreen: Hield ze botjes met haar achterpoten vast?

"Een hubertusklauw, ook wel wolfsklauw, is een rudimentaire vijfde teen aan de binnenzijde van de achterpoot van een hond".
Wat is de naam dan van die aan de voorpoten?
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Safari schreef: Wat is de naam dan van die aan de voorpoten?
Duim :wink:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Badu schreef:
:oohja: hoe simpel kan het zijn. :oeps: Is de duim wel altijd aanwezig?
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Safari schreef:
Badu schreef:
Ja. Is beweegbaar botje met nagel.
Hubertusklauw is slap aanhangsel achter, met nagel zonder bot.
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

.
so what ?

mijn hond had er eentje die duidelijk aanwezig was ,, aan een achterpoot . :19:

Mees schreef: is dat niet vreemd voor deze kruising?
De dierenarts zei van wel!

]

neem een andere dierenarts , die dit wel ( !! ) heel gewoon vindt :D
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 04 okt 2013 22:09, 3 keer totaal gewijzigd.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nee, soms wel met bot. Maar wel rudimentair.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Tara schreef:Ach, jij blijft ook hangen bij een dierenarts die vindt dat een hond er niet per se uithoeft 's avonds laat.
Zo hebben ze allemaal wat. :mrgreen:

en gelijk had hij, mijn hond is 9 jaar geworden , zonder kanker wel ouder . :pffff:
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Badu schreef:
Safari schreef:
Badu schreef:
Ja. Is beweegbaar botje met nagel.
Hubertusklauw is slap aanhangsel achter, met nagel zonder bot.
Soms ook met bot hoor. Ik heb al volledig ontwikkelde nagels gezien, vergelijkbaar met de duim.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Mijn eerste collie had ook wolfsklauwen. Met bot. Enne, zij is er ruim 12 mee geworden. Waarschijnlijk omdat ik haar ook 's avonds uitliet.

:mrgreen:
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ongelezen bericht door Machie »

Csiva heeft ze aan alle 2 dr achterpoten. eentje met bot en eentje zonder. Maar ze zitten wel los zeg maar.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Mees schreef:
Hoi hoi, ja dat las ik ook op wiki, ze kunnen ook last gaan veroorzaken :scratch:
Fijn dat je weet dat je dom bent. Beseffen dat je dom bent is de eerste stap naar minder dom worden. :cheer:

Touwtje eromheen en laten afsterven is een prima idee, maar dan moet je ook echt zelf hetzelfde doen, zodat je precies weet wanneer je pijnstilling moet geven. Dus touwtje strak om je pink en goed opletten terwijl het zwart wordt.

En even bloedserieus: niks mis met wolfsklauwtjes, lekker laten zitten, weghalen is strafbaar.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Mijn honden hebben geen hubertusklauwen. Nooit gehad ook.
Wel de duimpjes aan de voorpoten, maar aan de achterpoten niks.

De fokker van Bijou had die duimpjes aan de voorpoten verwijderd bij Bijou. Maar dat heb ik nooit gedaan bij Bijou haar pups.

Toen ze naar Bijou haar eerste nest kwam kijken vroeg ze aan me waarom ik die duimpjes niet verwijderd had, ik vind dat alles wat aan een lichaam zit moet blijven zitten, mijn honden hebben nog nooit last van die duimpjes gehad, het enige wat weleens gebeurd is dat de nagel van dat duimpje eraf gaat.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Hanneke2 schreef:
Mees schreef:
Fijn dat je weet dat je dom bent. Beseffen dat je dom bent is de eerste stap naar minder dom worden. :cheer:

Touwtje eromheen en laten afsterven is een prima idee, maar dan moet je ook echt zelf hetzelfde doen, zodat je precies weet wanneer je pijnstilling moet geven. Dus touwtje strak om je pink en goed opletten terwijl het zwart wordt.

En even bloedserieus: niks mis met wolfsklauwtjes, lekker laten zitten, weghalen is strafbaar.
Ik hoorde van een kleinzoon van een Boxerfokker dat zijn opa de staarten van de pups coupeerde door middel van een elastiekje.
Daar zou ik dus geen hond kopen, ik had expres bij de tweede Pinscher die ik kocht gezocht naar een fokker die de staarten wilde laten zitten, was gewoon teleurgesteld dat ze wel de duimpjes had weggehaald.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ZaZa »

ZaZa heeft dubbele wolfsklauwen aan beide achterpoten. Totaal geen last van en de nagels houdt ze zelf kort.
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Ik heb een cavia gehad met hubertusklauwtjes. Ik vond het doodeng om de nagels van haar achterpootjes te knippen, want ik was steeds bang dat ik het velletje uit zou scheuren waarmee de bungelteentjes aan het pootje vast zaten. Ik heb me altijd voorgenomen dat àls ze ooit onder het mes zou moeten, die rotteentjes er ook gelijk af zouden gaan. Aangezien we haar nooit hebben hoeven laten opereren, is ze dus met die extra teentjes oud geworden. En de enige die er last van had, dat was ik!
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
Arna

Tara schreef:
Hanneke2 schreef:
Mees schreef:

Zo, ga je lekker? :roll:
Ach ik laat ze gewoon zitten, ik zit er niet mee, en onze Japie nu óók nog niet, hij heeft echt een extra teen :E: met nagel en al! en zo te lezen zijn er héél wat honden oud mee geworden.
Het was puur een technische vraag mijnerzijds, dus of het een noodzaak was het te verwijderen voor later, wat dus niet nodig blijkt te zijn :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”