Ja als ik niet dood ga kan ik ook de 300 wel halen.Pakdebal schreef:Tara schreef:Ach, jij blijft ook hangen bij een dierenarts die vindt dat een hond er niet per se uithoeft 's avonds laat.
Zo hebben ze allemaal wat.
en gelijk had hij, mijn hond is 9 jaar geworden , zonder kanker wel ouder .
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hubertusklauw.
Moderator: moderatorteam
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Hubertusklauw.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Hahahahaha. Ik ook.bouvierpoedel schreef:Ja als ik niet dood ga kan ik ook de 300 wel halen.Pakdebal schreef:Tara schreef:Ach, jij blijft ook hangen bij een dierenarts die vindt dat een hond er niet per se uithoeft 's avonds laat.
Zo hebben ze allemaal wat.
en gelijk had hij, mijn hond is 9 jaar geworden , zonder kanker wel ouder .
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Arna
Hoi Nana, dankje voor de tip.Nanna schreef:NeeMees schreef: Het was puur een technische vraag mijnerzijds, dus of het een noodzaak was het te verwijderen voor later, wat dus niet nodig blijkt te zijnMaar je kunt wel de DA vragen, als je hondje ooit tóch onder narcose moet, meteen die teen even weg te halen.
Had je toevallig nog over mijn vraagje nagedacht?
Groetjes Mees.
Mees schreef:Hoi Nanna, als Teckel kenner, wil jij je mening eens geven, waar lijkt mijn pup op?Nanna schreef:Je kunt die klauwtjes alleen de eerste drie dagen na de geboorte (laten) verwijderen. Jouw pup is daar nu veel te oud voor, dat wordt een hele operatie en dat is onzinnig.
Ik heb Teckels gefokt en daar zaten erbij met hubertusklauwtjes dus ja, bij de teckel is het een normaal verschijnsel. Wel onwenselijk, dus de meeste fokkers halen het weg.
Ik zelf zie er echt een teckel in, en de meisjes van de dieren winkel ook, niet dat het super belangrijk is, maar toch![]()
En verders voor allemaal, ik vind ze totaal niet storend, ik weet nog dat we op de terug reis nadat we Japie hadden gehaald van de eigenaar van het nestje, mijn zoon zei, mam wat zit daar voor vreemdswaarop ik zei, dat ik gewoon normaal dat heeft elke hond
Als hij er echt géén last van krijgt, dan zijn ze van hem![]()
Groetjes Mees.
-
Neeltje
Oh, dat wist ik ook niet.Badu schreef:DuimSafari schreef: Wat is de naam dan van die aan de voorpoten?
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
2 enge herders en een teckeltje hier. En raad eens wie het stiekem voor het zeggen heeft?Tara schreef:
Dabedoelik. Linkmiechels zijn het.

- alm@
- moderator
Ehh nee. Ik heb mij er knap in vergist in elk gevalTara schreef:Dat is een gelopen race.alm@ schreef:2 enge herders en een teckeltje hier. En raad eens wie het stiekem voor het zeggen heeft?Tara schreef:
Dabedoelik. Linkmiechels zijn het.![]()
Wij hadden vroeger thuis ook teckels, en behalve een eigen rasgroep zouden ze wat mij betreft sowieso als een aparte ondersoort beschouwd kunnen worden.
Teckels zijn in ieder geval geen gewone honden.

-
Arna
Hoi Nanna,Nanna schreef:Je hondje lijkt het meest op een Teckel, maar dat is met teckelkruisingen al snel. Teckels hebben de neiging om een zeer sterk stempel te drukken op nageslacht dat verwekt is met een ander rasMees schreef:
Had je toevallig nog over mijn vraagje nagedacht?
Groetjes Mees.
Meer foto's zijn trouwens welkom hoor, ik zie alleen de foto in je openingsbericht en in je avatar
Ik zal snel eens wat meer foto's plaatsen, ik wilde niet gelijk overdrijven
Hij heeft ook echt de kenmerken, zijn korte pootjes, en een streep op de rug, dat is mij verteld, dat dat ook een kenmerk is, zijn staartje, net als van een muis, afijn, ik zal nog eens meer plaatjes plakken van mijn Japie, teckelmans, want dat begint hij al echt te worden, vandaag probeerde hij konstant op te rijden tegen het been van onze jongste, dat heb ik dus maar niet goed gekeurd
Maar voor de rest is het echt een schat, een pienter hondje, en al best dapper voor zijn leeftijd.
psje, jij hebt ook mooie honden zeg, vooral je Collie en natuurlijk je teckel, prachtig, die mooie lange haren, heb je veel werk met hun vacht?
Groetjes Mees.
-
Arna
alm@ schreef:[
Ehh nee. Ik heb mij er knap in vergist in elk gevalmaar leukkkkk dat ze zijn met die heerlijke stronteigewijzigheid
en de herders maar nerveus naast mij hippen: kijk eens mam, hij doet weer niet wat je zegt
![]()
-
Arna
Hoi Tara, ik lees nu wat meer over teckels, maar kun je wat vb'tjes opnoemen, ik ben eigenlijk wel benieuwd, ik hou trouwens wel van wat eigenwijs, dat ben ik ookTara schreef:Als je teckels hebt gehad kun je wel een hond nemen, als je honden hebt gehad is het niet gezegd dat je zomaar een teckel kunt nemen.
Voor de komende dertig jaar ben ik er wel weer even van verschoond, maar ik blijf er een zwak voor houden.
Een teckel kan met een stalen gezicht niet doen wat jij zegt, en daar nog mee wegkomen ook.
-
Arna
hahahahaha, dat op zijn ruggetje, gekriebeld willen worden, dat herken ik gelijk,maar ik dacht dat elke pup dat wel wil.
Eigenwijs, jazeker, zijn zachte fleece mandje, trekt hij constant uit de bench, zo van: ik wil vrij liggen, al is het vlak naast de bench, hahahahahahaha ondertussen dat ik hier typ, trekt hij zijn mandje mee naar mij, maar! ik ga hem zo weer terug leggen
Eigenwijs, jazeker, zijn zachte fleece mandje, trekt hij constant uit de bench, zo van: ik wil vrij liggen, al is het vlak naast de bench, hahahahahahaha ondertussen dat ik hier typ, trekt hij zijn mandje mee naar mij, maar! ik ga hem zo weer terug leggen
- alm@
- moderator
Ben bang dat je helemaal gelijk hebtTara schreef: Met een stalen gezicht doen ze gewoon waar ze zelf zin in hebben, en wat je van geen enkele andere hond zou accepteren pik je van een teckel vaak wel.
Het zijn clowneske manipulatieve rothondjes, maar oh zo leuk!![]()
Er is ook geen ras dat zo blij met zichzelf is als de teckel geloof ik.![]()

- Hanneke2
- Zeer actief
Alsjeblieft, lees nog effe goed wat ze wil doen, touwtje eromheen en wachten tot het afsterft. In de middeleeuwen was dat een prima methode, maar hoe verzin je dat anno 2013? Dus wie gaat er nou lekker?Tara schreef:Zo, ga je lekker?Hanneke2 schreef:Fijn dat je weet dat je dom bent. Beseffen dat je dom bent is de eerste stap naar minder dom worden.Mees schreef:Hoi hoi, ja dat las ik ook op wiki, ze kunnen ook last gaan veroorzakenTara schreef:Volgens mij komt het bij alle rassen voor, alleen worden ze er bij de meeste rassen stilzwijgend vanaf gehaald vlak na de geboorte.
Dat mag tegenwoordig niet meer, maar er is geen haan die er naar kraait, en ook niemand die kan controleren of ze er ooit zaten.![]()
Misschien een strak touwtje erom heen doen?
Zodat het langzaam afsterft, of kan het echt geen kwaad?
Ben ik dus vergeten aan de DA te vragen, tja dom ik weet het.![]()
Touwtje eromheen en laten afsterven is een prima idee, maar dan moet je ook echt zelf hetzelfde doen, zodat je precies weet wanneer je pijnstilling moet geven. Dus touwtje strak om je pink en goed opletten terwijl het zwart wordt.
En even bloedserieus: niks mis met wolfsklauwtjes, lekker laten zitten, weghalen is strafbaar.
(Voor alle duidelijkheid: er lopen zenuwen en aders door extra teentjes. Zelfs als er geen spieren (lijken te) zitten zit er nog altijd gevoel in. Een normaal mens gaat dat niet afbinden tot je een hond met necrose hebt, een normaal mens overlegt met een DA.)
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Arna
Hallo Hanneke,
Dat is niet wat ik "WIL DOEN" ik vroeg het!
Ik ben géén kenner, dus vraag ik zulke dingen, ik zou het "NOOIT" zomaar zijn gaan doen, zó dom ben ik nu ook weer niet.
Groetjes Mees, en een pootje van Japie
Dat is niet wat ik "WIL DOEN" ik vroeg het!
Ik ben géén kenner, dus vraag ik zulke dingen, ik zou het "NOOIT" zomaar zijn gaan doen, zó dom ben ik nu ook weer niet.
Groetjes Mees, en een pootje van Japie
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dat wil ze helemaal niet?Hanneke2 schreef:Alsjeblieft, lees nog effe goed wat ze wil doen, touwtje eromheen en wachten tot het afsterft. In de middeleeuwen was dat een prima methode, maar hoe verzin je dat anno 2013? Dus wie gaat er nou lekker?
Ze vráágt of dat een optie zou zijn, omdat ze dat niet weet en blijkbaar wel eens gehoord heeft. Net zoals mensen wel op die wijze staarten couperen in het nest (want já, dat gebeurt dus ook).
En iedereen zegt dat het geen optie is en dus doet ze het niet. Dat heeft ze allang gezegd
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Wij coupeerden zo de staarten van onze schapen vroeger. Dat mag sinds een jaar of 10 niet meer.
Ik heb nooit het idee dat ze er last van hebben gehad.
Staarten, dáár hebben schapen last van. Een paar dagen slecht opletten, en die vacht onder de staart zit onder de maden.
Staarten, dáár hebben schapen last van. Een paar dagen slecht opletten, en die vacht onder de staart zit onder de maden.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Graag een patatje met zonder mayo.Tara schreef:Toch vind ik die ruwharen in wildkleur nog steeds het allermooist.
Du moment dat ik het weer aandurf met een tokkel, moet het er zo eentje zijn.
Alleen dan met zonder dat ventiel er onder.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Zo waarTara schreef:Een teckel kan met een stalen gezicht niet doen wat jij zegt, en daar nog mee wegkomen ook.
Maar, oh wat houd ik van teckels
Dit is 'mijn' stel. De ruwhaar woont bij mijn moeder. Hij is 15 jaar.

- Hanneke2
- Zeer actief
Goh, dan vraag je je toch af hoe wilde schapen dat doen, niet opgevreten worden door de maden terwijl ze een functionerende staart hebben. En als je dan zo nodig beesten moet fokken die zo gemuteerd zijn dat ze zichzelf niet meer schoon kunnen houden zonder amputaties, misschien zou je dan kunnen overwegen om niet een paar dagen slecht op te letten.Paisley schreef:Wij coupeerden zo de staarten van onze schapen vroeger. Dat mag sinds een jaar of 10 niet meer.
En verder wat ik al zei, probeer het voor gein met het topje van je pink of je kleine teen of je oorlel ofzo, zonder is prima te leven, maar puur voor de wetenschap is een live-verslag over hoe een deel van je lijf afsterft bere-interessant. Hoeveel paracetamol moet je slikken om de pijn draaglijk te houden? Stinkt het heel erg? Komen er veel vliegen op de geur af? Is het een opluchting als het eraf valt?
Ik kan wel een voorzetje geven:
Dag 1: rood, opgezet, pijnlijk.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Wilde schapen en wol schapen hebben net zoveel met elkaar te maken als een wolf en een collie.
Dag 1 zijn ze aan de schijterij, dag 3 zitten er maden onder de staart. En om de dag je schapen controleren is een hels karwei, als ze ergens op een dijk lopen bijvoorbeeld.
Sinds het couperen verboden werd, zijn we er een schaap aan verloren en toen zijn we gestopt omdat dit niet de manier is hoe we vee willen houden
Dag 1 zijn ze aan de schijterij, dag 3 zitten er maden onder de staart. En om de dag je schapen controleren is een hels karwei, als ze ergens op een dijk lopen bijvoorbeeld.
Sinds het couperen verboden werd, zijn we er een schaap aan verloren en toen zijn we gestopt omdat dit niet de manier is hoe we vee willen houden

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Je zou ook kunnen overwegen beter te lezen voor je hier over door blijft zeuren.Hanneke2 schreef:En verder wat ik al zei, probeer het voor gein met het topje van je pink of je kleine teen of je oorlel ofzo, zonder is prima te leven, maar puur voor de wetenschap is een live-verslag over hoe een deel van je lijf afsterft bere-interessant. Hoeveel paracetamol moet je slikken om de pijn draaglijk te houden? Stinkt het heel erg? Komen er veel vliegen op de geur af? Is het een opluchting als het eraf valt?
Ik kan wel een voorzetje geven:
Dag 1: rood, opgezet, pijnlijk.