Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Herkennen jullie dit ook bij je hond?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Herkennen jullie dit ook bij je hond?
De laatste weken als we vrij zijn van ons gezamenlijke vrijwilligerswerk Uitlaatservice wil Pepper als ik hem middagen uit ga laten naar het winkelcentrum gaan alleen om naar zijn adresje te gaan.
De ene is de dierenwinkel en het andere een kapperszaak waarvan de eigenares van die kapperszaak c.q. de eigenares is van de Amstaff waar ik helemaal weg van ben. Dan wil Pepper bij haar naar binnen om gedag te zeggen en te vertoeven.
We geven daar ook weleens een demonstratie van doggydance.
Herkennen jullie dit bij je hond van dat je hond zo op een duidelijke manier zijn wil weet te doordrukken. Wat dan ook mag zijn
De ene is de dierenwinkel en het andere een kapperszaak waarvan de eigenares van die kapperszaak c.q. de eigenares is van de Amstaff waar ik helemaal weg van ben. Dan wil Pepper bij haar naar binnen om gedag te zeggen en te vertoeven.
We geven daar ook weleens een demonstratie van doggydance.
Herkennen jullie dit bij je hond van dat je hond zo op een duidelijke manier zijn wil weet te doordrukken. Wat dan ook mag zijn
[size=40]In nood leert men z'n vrienden kennen.
Hoe beter je mensen leert kennen des te meer dat je van honden
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Re: Herkennen jullie dit ook bij je hond?
O reken maar. Mijn honden hebben een willetje hoor. Shelly is vaak degene die aangeeft welke kant ze op wil lopen tijdens de wandeling. Ik vind dat vaak wel goed, als het niet strookt met onze plannen dan, haha. Bruno geeft aan wanneer er gewandeld dient te worden, dan gaat ie charmant doch irritant gedrag vertonen, op mijn schoot liggen, poten geven op niks af, hahaha.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond
Ja, als we klaar zijn met het avond eten en ze weet dat ik de rodi eruit heb gehaald of als het eten erg lekker ruikt, wilt ze ook. Ze heeft altijd verrekt goed door wanneer we ongeveer klaar zijn en alleen nog maar napraten, terwijl het eten al op is. Dan gaat ze aandacht vragen en tegen mij opspringen. En ik ben dan zo dom genoeg om haar nog eten te geven ook 

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aan het eind van de wandeling bij een bepaald gebiedje sta ik altijd een kwartier bij de auto te wachten omdat zij daar nog een gebouw, een veld en een strandje moet checken. Ze is heel gehoorzaam, maar van deze dwanghandeling krijg ik haar niet af!
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Pepper en Lucy schreef:
mijn hond rook al van ver de dierenzaak , dus of ik moest aan de overkant lopen , maar hij trok mij er wel naartoe , zelfs aan de overkant .

hij had het zelfs gepresteerd om een dierenzaak naar binnen te gaan, die overgenomen was , en GEEN dierenzaak meer was ..

- Buddyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)
- Aantal honden: 2
Reden we op een moment de uitlaatplek voorbij, ging Buddy zitten janken in de auto. Hij wist dus precies waar de uitlaatplek was... alleen hij kon geen klok kijken 

Lizzy & Faya, de oppashondjes
-
- Zeer actief
Pdb, die van begint al hier in de straat naar het winkelcentrum met het trekken. Aangezien dat de winkelcentrum precies aan de overkant van de dreef is. Hij hoeft hier alleen de fietsbrug over en hij is er al bijna. En zodra we in het winkelcentrum weet precies waar de dierenwinkel is en waar de kapperszaak is.
Het liefst wil hij ook nog dat voor hem lekkere dingen meegenomen wordt op de snoepafdeling.
En heeft dat ook welke auto van m'n buurvrouw en die van eigenares van uitlaatservice is.
Het liefst wil hij ook nog dat voor hem lekkere dingen meegenomen wordt op de snoepafdeling.
En heeft dat ook welke auto van m'n buurvrouw en die van eigenares van uitlaatservice is.
[size=40]In nood leert men z'n vrienden kennen.
Hhahaha ja, bij mijn eerste hond, Tirsa, Franse bulldog. Als ik die gewoon liet lopen tijdens onze wandeling, gingen we steevast naar mijn vriendin Adria, zonder omwegen.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Zo af en toe wil Boomer perse de weg naar de crèche nemen, terwijl we die route alleen lopen om Elyna te brengen of te halen.
De ene keer is ze er wel bij, andere keren zijn we alleen buiten, dus het is niet dat hij haar kwijt wil
Hij kan duidelijk aangeven wat hij wil en de ene keer ga ik er wel op in, een andere keer niet.
De ene keer is ze er wel bij, andere keren zijn we alleen buiten, dus het is niet dat hij haar kwijt wil

Hij kan duidelijk aangeven wat hij wil en de ene keer ga ik er wel op in, een andere keer niet.
- Bertinabvd
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Baris gaat graag naar de Boerenbond om vervolgens zelf zijn zak runderlongen naar huis te dragen 
Hij geeft ook altijd keurig de zak aan de kassiere en krijgt dan een koekje ervoor terug

Hij geeft ook altijd keurig de zak aan de kassiere en krijgt dan een koekje ervoor terug

Cjeld Baris von der Grünen Aue

- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Hier hangt er 1 van dit soort "ik wil......" aan elkaar. Begint al met het naar buiten gaan. Hij keert zich naar het rekje waarop diverse attributen liggen zoals bal, ballenstok, blokje van hout, reflekterend vestje etc. Afhankelijk van wat er in mijn zak verdwijnt begint het "o we gaan ...............doen" al. Bal in de zak; "we gaan dus hier links, dan 2de straat rechts want we gaan naar de grote parking een beetje oefenen en als ik het goed doe krijg ik de bal". Ballenstok mee; "we gaan nu rechtdoor de berg op want we gaan flink ballen tussen de weilanden". Reflecterend vestje mee; "OK nu moet ik even opletten want we gaan nu een flinke wandeling maken waarvan ik nu de weg nog niet kan voorspellen". Nemen we niets mee en stappen we ind auto dan gaan we boodschappen doen en daarna "lekker op het terras koffie drinken waar ik dan een koekje krijg". Stappen we na het avondeten in de auto dan gaan we "zeker weten , we gaan naar school".
Daarnaast heeft hij ook nog ingebouwde variaties/opties als ik even iets anders loop, b.v. het; "oh we lopen anders ik weet het al, we gaan op de andere parking". Dus hoe we ook lopen, hij is altijd in volle verwachting van dat we iets leuks gaan doen en hij weet ook altijd wel ergens een plekje. Ook al heb ik ergens maar eens 1 x een balletje gegooid, als we er maanden later nog eens in de buurt komen heeft hij zoiets van "zeg als we nu hier links gaan dan weet ik daar nog een leuk plekje waar we kunnen ballen".
Gelukkig blijft het bij vooral verwachtingsvolle blikken en een enkele subtiele beweging een bepaalde kant op. Er zijn enkele plekken waar hij wat vaker zijn zin krijgt en dan wil hij wel eens even vooruit proberen te lopen.
Ach het is zo'n schatje.
Daarnaast heeft hij ook nog ingebouwde variaties/opties als ik even iets anders loop, b.v. het; "oh we lopen anders ik weet het al, we gaan op de andere parking". Dus hoe we ook lopen, hij is altijd in volle verwachting van dat we iets leuks gaan doen en hij weet ook altijd wel ergens een plekje. Ook al heb ik ergens maar eens 1 x een balletje gegooid, als we er maanden later nog eens in de buurt komen heeft hij zoiets van "zeg als we nu hier links gaan dan weet ik daar nog een leuk plekje waar we kunnen ballen".
Gelukkig blijft het bij vooral verwachtingsvolle blikken en een enkele subtiele beweging een bepaalde kant op. Er zijn enkele plekken waar hij wat vaker zijn zin krijgt en dan wil hij wel eens even vooruit proberen te lopen.
Ach het is zo'n schatje.
- Lynnepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
Pippa ligt graag in de zon. Soms, als we terug komen van een wandeling en het is mooi weer, houdt ze halt aan de voordeur. Daar schijnt de zon de hele dag dus het is daar lekker warm. Op zo'n dag is ze met geen stokken mee naar binnen te krijgen. Dat is dan het teken voor: "rook jij even een sigaretje aan de voordeur, dan ga ik een beetje in het zonnetje liggen." Wat dan ook gebeurt. 

- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Otto is nogal eigenwijs. Als ik in mijn vorige woonplaats met hem in een winkelcentrum liep, dan wist hij feilloos waar er iets lekkers te halen viel. Maar ook dat we in een straat liepen waar vrienden van me wonen, ik nam hem wel eens mee, en hij bleef er steevast voor de deur staan.
Zo heeft hij ook een fixatie op de bus: ik ging altijd eten bij een vriendin en dan nam ik hem mee, hij speelde dan met haar hond. We gingen altijd met de bus. Elke keer als hij een bus zag, wilde hij naar de bus. Nu ik hier woon - alweer bijna een jaar - is dat nog steeds zo.
Zo heeft hij ook een fixatie op de bus: ik ging altijd eten bij een vriendin en dan nam ik hem mee, hij speelde dan met haar hond. We gingen altijd met de bus. Elke keer als hij een bus zag, wilde hij naar de bus. Nu ik hier woon - alweer bijna een jaar - is dat nog steeds zo.

Groetjes,
Sandra