Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geen zin?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

KKiara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en 2 kruisingen
Aantal honden: 3

Re: Geen zin?

Ongelezen bericht door KKiara »

Hier heeft de oudste ook vaak geen zin om ver te wandelen, nou prima dan niet toch. Het mooiste is als we volgens haar ver genoeg zijn, dan slaat ze gewoon een straat in naar huis en stiekem kan ik daar wel om lachen. Ik laat het haar gewoon zelf beslissen(ik ben ook goed opgevoed haha). Het is zowiezo een hond die het liefst binnen op de bank op je schoot ligt en vroeger vond ze wandelen ook niet altijd het einde, maar toen moest ze wel van mij. Nu begint ze oud te worden en ouderdomsklachten te krijgen en mag ze lekker zelf beslissen.
Afbeelding
nomo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door nomo »

Hahaha Lin851, dat inderdaaad :LOL:

Afbeelding
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Pakdebal schreef:
Goldendelicious schreef:Hier ook altijd mijn wandelschoenen aan met de honden... :mrgreen:

Mijn jongste hond van 10,5 jaar wilde van jongs af aan al liever een poep- en pies ronde kort in de buurt en linea recta weer naar huis. Dat gaat niet, want er loopt nog een hond bij die van errrug lange wandelingen houdt. Dus tot op heden heeft de niet loper gewoon pech. Sleuren en trekken doe ik ook niet graag. Heb daardoor ook een tuigje aangeschaft jaren terug en met een bepaalde correctie hoef ik niet te sjorren en hem mee te trekken. Maar lopen 'moet' gewoon.
Pijn heeft hij zeer zeker niet, wel beginnend ouderdomsstaar.

Wat je schrijft over het niet in en uit een auto willen. Mijn oudste hond van bijna 12 heeft spondylose en wil sinds een half jaar de auto niet in en uit. Een loopplank is hier een uitkomst en geen gesjor meer om dat gewicht in een auto te krijgen. Hij wil graag via de loopplank er in en dat geeft ook minder belasting in het algemeen op spieren en pezen. Wandelen en wat trainen doet hij maar al te graag en heeft in principe weinig met het in en uit een auto springen te maken als pijngraad, want een wervel die stijf staat door vergroeiing geeft niet mee.
Er zijn prima voedingssupplementen zoals omega vetzuren en kruiden die een pijn- en ontstekingsremmende werking hebben. Daar hoef je niet meteen NSAID's voor te geven. :wink:

precies, je moet je hond wel kunnen " lezen " , als er echt pijn , of ouderdom , in het geding komt , moet je niet zeggen . " doorlopen "

zoals ik al eerder beschreef willen leden graag advies lezen, die zij het beste uitkomt, maar dat is zo persoonlijk per hond
ik zou nooit een advies letterlijk overnemen

elke hond is weer totaal anders . :wink:
Ook honden zijn uitgekookt en die van mij zijn in die zin makkelijk af te lezen. Ik weet vaak precies wanneer ze niet goed in hun vel zitten, dus echt iets zouden mankeren wat hun lopen belemmert. Vooralsnog is lopen gezond voor 'm en rust roest...ook erg slecht aangezien hij gevoelig is op een te trage schildklierwerking en zijn energieniveau op peil moet blijven.
Lin851
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lin851 »

nomo schreef:Hahaha Lin851, dat inderdaaad :LOL:

Afbeelding
:LOL:
Je ziet hem gewoon sneaky lachen
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Goldendelicious schreef:Ook honden zijn uitgekookt en die van mij zijn in die zin makkelijk af te lezen. Ik weet vaak precies wanneer ze niet goed in hun vel zitten, dus echt iets zouden mankeren wat hun lopen belemmert. Vooralsnog is lopen gezond voor 'm en rust roest...ook erg slecht aangezien hij gevoelig is op een te trage schildklierwerking en zijn energieniveau op peil moet blijven.

dat is het goed lezen van je hond , maar vergeet niet dat wij ook wel onze " off-days" hebben . :wink:
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Pakdebal schreef:
Goldendelicious schreef:Ook honden zijn uitgekookt en die van mij zijn in die zin makkelijk af te lezen. Ik weet vaak precies wanneer ze niet goed in hun vel zitten, dus echt iets zouden mankeren wat hun lopen belemmert. Vooralsnog is lopen gezond voor 'm en rust roest...ook erg slecht aangezien hij gevoelig is op een te trage schildklierwerking en zijn energieniveau op peil moet blijven.

dat is het goed lezen van je hond , maar vergeet niet dat wij ook wel onze " off-days" hebben . :wink:
Een 'off-day' mag hij hebben.....dat laat hij zien door te gaan liggen. Dan weet ik dat er iets met 'm aan de hand is.

Evenals dat mijn oudste hond wel eens een off-day heeft...en niet wil lopen. Dat neem ik uiterst serieus.
Lin851
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder

Ongelezen bericht door Lin851 »

Pakdebal schreef:

Maar wat is het probleem nou :scratch:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ook Max begint de korte rondjes steeds minder leuk te vinden, gelukkig werkt een simpel "kom, doorlopen" nog prima :F:
Ach in het bos is hij nog een jonge god, van mij mag hij hoor, hij begint tenslotte al een redelijk ouwe lolly te worden :LOL: :I:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Ik zou de pijnstilling iig een week of twee proberen, een paar dagen heeft niet zo heel veel zin.
Is de omslag acuut gekomen, of heel langzaam? In het laatste geval zou ik me geen zorgen maken, in het eerste geval zou ik even naar de DA gaan voor een check-up.
Oude hondjes hebben wel vaker nukken, en in mijn wereld mógen ze dat.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik moet ook lachen om dat willetje, heerlijk. Gelukkig wil Bruno wel altijd wandelen, alleen een plas doen naast ons huis, vindt ie verwerpelijk saai en stom. Mijn vriend zegt vaak: de 'aan' knop zit op z'n kont. Als je hem op zijn kont slaat, niet hard natuurlijk, gaat ie idd lopen, hahaha. Tijdens het wandelen doet mijn vriend dat wel eens, dan klopt ie zeg maar op zijn achterwerk, en dan gaat ie draven, heel grappig. Mijn vriend zegt dan: hut! hut! hut! zoals in het leger, hahaha. Soms loopt ie voor je voeten en dan is dat erg handig. Even kloppen en weg is ie.

Hij pakt soms thuis de bal op en gaat hem dan naar mijn vriend brengen. Dan wil meneer naar het park, schattig he! Dus dan geven we hem nog zijn zin ook. Meestal is het wel vrij voorspelbaar dat we daar bijna heen gaan, dat voelt ie op zijn klompen aan dus dan wil ie de boel wat versnellen. Ik vind dat zo schattig. Maar goed, het kan soms ook wel lastig zijn. Je moet zo je truuks hebben om ze in beweging te krijgen soms, hahaha. Worst helpt niet bij Bruno als ie echt zijn zin wil, zo erg is ie. Voedsel kan hem maar matig bekoren, zijn zin krijgen, dat is pas je van het, hihi.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Voor de zekerheid zou je je hond inderdaad even op pijnstilling kunnen zetten.
Verder zou ik lekker doorgaan zoals je doet :ok: . Hond krijgt alle beweging die ze nodig heeft, heeft ook nog de grootste lol in die lange wandelingen. Daarnaast poep-en-pies rondjes, die wat haar betreft heel kort mogen.... nou helemaal prima toch! Zolang dat qua gezondheid/welzijn van de hond past zou ik daarin lekker rekening houden met wat mijn hond leuk/fijn vindt :E: .

Melanie 74 schreef:Ze heeft jou prima opgevoed, meer zie ik er niet in. Ze wil dus niet aan de riem dat duffe rondje lopen en krijgt ook haar zin op die manier.
Waarschijnlijk gaat ze dat steeds meer uitbuiten .... succes! :blont:
Uitbuiten? Ik vind dit wel een erg negatieve kijk hoor.
Stel die hond heeft geen zin in dat 'duffe' rondje, wat is daar dan mis mee :U: ? TS gaat voor de hond een poep-en-pies-rondje doen. Als die hond klaar is, is het doel toch bereikt? Geeft ze aan dat ze dan weer naar huis wil, dan is het toch alleen maar mooi dat je naar je hond kijkt en geeft waar ze behoefte aan heeft?
Kijk, is er een prangende reden (voor het welzijn van de hond) dat die hond die rondjes moet lopen, ja dan zet je door.

Jeannettebo schreef:Ze heeft je goed opgevoed idd, ik zou voorlopig enkel nog aan de riem lopen... Pas als dat goed gaat mag ze weer los lopen
Waarom zou je dit doen? Wat is je doel hiervan?
TS geeft aan dat ze er geen probleem mee heeft, dus waarom móet die hond die duffe rondjes weer braaf lopen :U: .
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Nanna schreef:
Zamunda schreef:waarom móet die hond die duffe rondjes weer braaf lopen :U: .
Wat mij betreft zou ze er ook niet verplicht lol in moeten hebben, maar ja, ik vind wel dat een hond normaal de baas moet volgen en maar niet uitgebreid op de grond moet gaan liggen om even de dienst uit te maken.
Als het uit lichamelijk oogpunt niet zou gaan is het natuurlijk wat anders.
Hier wil Simone niet alle rondes mee. Hoeft ze van mij ook niet. Maar ik verlang wel dat als ik haar zou aanlijnen om tóch mee te gaan dat ze dan ook gewoon meeloopt.
hier ook eentje die niet altijd zin heeft in lopen. Ze wil dan gewoon weer naar huis. De korte rondjes willen dan eigenlijk nog wel als we dan op het punt zijn aangekomen dat ze weet dat de weg weer naar huis gaat sleep ik niet haar maar zei mij mee :mrgreen: (wij wijze van spreken dan he)

Wel is dat lastig als we wel een lange wandeling maken. Ze vindt het dan na een tijdje gewoon genoeg geweest. En hoewel ze klein is, is het dan wel heel zielig als je steeds omkijkt en in zo'n treurig snoetje zit te kijken. Ze loopt wel mee hoor maar ooohh wat is ze zielig.
Afbeelding
gevni havanezers
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Nanna schreef:
Zamunda schreef:waarom móet die hond die duffe rondjes weer braaf lopen :U: .
Wat mij betreft zou ze er ook niet verplicht lol in moeten hebben, maar ja, ik vind wel dat een hond normaal de baas moet volgen en maar niet uitgebreid op de grond moet gaan liggen om even de dienst uit te maken.
Als het uit lichamelijk oogpunt niet zou gaan is het natuurlijk wat anders.
Hier wil Simone niet alle rondes mee. Hoeft ze van mij ook niet. Maar ik verlang wel dat als ik haar zou aanlijnen om tóch mee te gaan dat ze dan ook gewoon meeloopt.
hier ook eentje die niet altijd zin heeft in lopen. Ze wil dan gewoon weer naar huis. De korte rondjes willen dan eigenlijk nog wel als we dan op het punt zijn aangekomen dat ze weet dat de weg weer naar huis gaat sleep ik niet haar maar zei mij mee :mrgreen: (wij wijze van spreken dan he)

Wel is dat lastig als we wel een lange wandeling maken. Ze vindt het dan na een tijdje gewoon genoeg geweest. En hoewel ze klein is, is het dan wel heel zielig als je steeds omkijkt en in zo'n treurig snoetje zit te kijken. Ze loopt wel mee hoor maar ooohh wat is ze zielig.
Afbeelding
gevni havanezers
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Boukje schreef: Ohoh :LOL:
Ik wist echt niet dat honden zo nukkig konden zijn met wandelen.
Sara vond ALLE wandelingen altijd super. :U:
Goed te lezen dat het herkend wordt en zelfs nog erger kan :wink:
Dat zou voor mij zeker een reden zijn om te checken of er soms pijn is. :ok:

En misschien kan je als dat niet het geval is de rondjes wat minder duf maken. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Boukje

Ongelezen bericht door Boukje »

Het lijkt tot nu toe niet veel uit te maken. 2 avonden vlot meegelopen. Maar ook 2 avonden niet (om de dag).
Denk dat ik stop met pijnstilling.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Lin851 schreef:
nomo schreef:
Lin851 schreef:Hier ook zo een geval. Eerste stuk loopt hij gewoon mee, maar dan kunnen we of links, of rechts. Links is aan de riem blijven, rechts is losloop gebied.
Als we links af gaan gaat hij regelmatig in de remmen, kop laag, poten stevig op de grond, en bijna niet mee te slepen. Rechtsaf gaan is een vrolijk kwispelende hond..
Ik maakte me eerst zorgen, gaf zelfs wel eens toe...maar ik spreek hem nu streng toe, en dan kan hij ineens wel normaal meelopen.
Mijn vriend heeft zoiets van, dan gaan we toch weer naar huis? En ook dan loopt hij gewoon weer mee. Raar beest

Maar het kan nog erger, als hij zijn zin niet krijgt kan zich ook met veel gevoel voor drama om laten vallen en op zijn rug op de grond gaan liggen als een klein kind dat zijn zin niet krijgt in de supermarkt :schrik:
*proest* het is net of je Morris beschrijft :LOL:

:mrgreen:

gedeelde smart

Dit is mijn eerste hond en ik schrok er in het begin erg van, maar fijn dat er idd meerdere gekke honden zijn.
Foto plaatsen lukt niet met mijn tablet, hoop dat de linkjes wel werken.

https://db.tt/qxnM0Gj3

https://db.tt/zpWfokRg
Oh! Die zou bij mij de kieteldood sterven als hij zo ging liggen :I:
Afbeelding
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Boukje schreef:Het lijkt tot nu toe niet veel uit te maken. 2 avonden vlot meegelopen. Maar ook 2 avonden niet (om de dag).

Heb je het volgens de bijsluiter gegeven? Een week op pijnstiller was ook het advies van Kranendonk toen met Dewi om te meten of ze pijn had, maar dat moest ik wel een week volhouden :wink:
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Zamunda schreef: Uitbuiten? Ik vind dit wel een erg negatieve kijk hoor.
Stel die hond heeft geen zin in dat 'duffe' rondje, wat is daar dan mis mee :U: ? TS gaat voor de hond een poep-en-pies-rondje doen. Als die hond klaar is, is het doel toch bereikt? Geeft ze aan dat ze dan weer naar huis wil, dan is het toch alleen maar mooi dat je naar je hond kijkt en geeft waar ze behoefte aan heeft?
Kijk, is er een prangende reden (voor het welzijn van de hond) dat die hond die rondjes moet lopen, ja dan zet je door.

Omdat ik ondertussen meerdere oudere dames heb gehad, en ook zo dacht. Och, ze zijn al oud laat ze maar.
En ze gaan steeds meer bepalen, want die vrijheid geeft je ze. En je er geen kwaad in ziet,

Tot je met een tering gang achter je oudje aan kan rennen omdat die besloten heeft naar huis te gaan en er een auto aankomt!
Roepen had geen zin want zij mocht toch zelf alles bepalen. En ze kon nog hard rennen voor een 15 jarige :80:
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Boukje schreef:
Melanie 74 schreef:
Ze gaat dan in de rem en weigert verder te lopen. Als ik trek sleur ik haar echt, dat doe ik dus niet. Boos worden helpt ook niet, meelokken, andere route, andere riem om en andere dingen ook niet.
Ik krijg de stomste opmerkingen naar mijn hoofd geluld door voorbijgangers en voel me voor gek staan met dat blok beton aan de riem. Na het plassen ga ik terug en loopt ze als een speer naar huis.
Ik weet nu al dat jullie gaan zeggen dat ik haar niet haar zin moet geven, maar ik ga haar niet ophangen aan de riem en haar over haar buik slepen over de stoep omdat ze niet wil. IK loop mede voor haar en als ze niet wilt dan niet.
Ze heeft jou prima opgevoed, meer zie ik er niet in. Ze wil dus niet aan de riem dat duffe rondje lopen en krijgt ook haar zin op die manier.
Waarschijnlijk gaat ze dat steeds meer uitbuiten .... succes! :blont:

Bij arthrose hebben ze ook moeite om in de benen te komen, zijn wat stijf en vooral als het weer vochtiger wordt.
Yep, dat weet ik.
Maar als jij het voor je ziet ..... er is een grens hoor. Ik ga haar geen pijn doen omdat ik zo nodig mijzelf de baas moet voelen over haar.
En zolang ze haar beweging krijgt bij lange wandelingen maak ik er niet zo'n groot probleem van. :19:
Wil alleen uitsluiten dat het pijn is.

Heeft niets met de baas spelen te maken, zie mijn reactie hierboven.
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Als ik jullie verhalen lees, valt het hier allemaal wel mee. Rana toont alleen altijd moe op de terugweg, lopend maakt dat niet uit maar naast de fiets is het wel heel lastig. Ze heeft ook altijd direct door wanneer we terug gaan. Wanneer we lopen maken we er wel eens gebruik van wanneer wij de weg niet weten. Als staartje naar beneden gaat en ze gaat achter ons lopen, lopen we richting auto, loopt ze vrolijk voorop, gaan we de verkeerde kant op :)
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Melanie 74 schreef:
Zamunda schreef: Uitbuiten? Ik vind dit wel een erg negatieve kijk hoor.

Omdat ik ondertussen meerdere oudere dames heb gehad, en ook zo dacht. Och, ze zijn al oud laat ze maar.
En ze gaan steeds meer bepalen, want die vrijheid geef je ze. En je er geen kwaad in ziet,

Tot je met een tering gang achter je oudje aan kan rennen omdat die besloten heeft naar huis te gaan en er een auto aankomt!
Roepen had geen zin want zij mocht toch zelf alles bepalen. En ze kon nog hard rennen voor een 15 jarige :80:
Okee, nu snap ik je uitgangspunt beter en ik vind dat je een goed punt aanhaalt. Maar omdat je je plasrondje inkort hoef je nog niet alles door je hond te laten bepalen natuurlijk. Er moeten wel regels blijven gelden in huis, tijdens de wandelingen en in de omgang.
Maar ik snap dat als je oudje verder alles braaf doet en zich rustig en netjes gedraagt, je geneigd kunt zijn om ook andere regels steeds meer te versoepelen. Dus ik vind jouw bovenstaande verhaal wel een goede waarschuwing om daar bewuste keuzes in te maken :ok: .

racapuck schreef:Wanneer we lopen maken we er wel eens gebruik van wanneer wij de weg niet weten. Als staartje naar beneden gaat en ze gaat achter ons lopen, lopen we richting auto, loopt ze vrolijk voorop, gaan we de verkeerde kant op :)
Whahaha, geweldig :LOL: . Een soort kompasnaald dus :mrgreen: .
Boukje

rose schreef:
Boukje schreef:Het lijkt tot nu toe niet veel uit te maken. 2 avonden vlot meegelopen. Maar ook 2 avonden niet (om de dag).

Heb je het volgens de bijsluiter gegeven? Een week op pijnstiller was ook het advies van Kranendonk toen met Dewi om te meten of ze pijn had, maar dat moest ik wel een week volhouden :wink:
Ik weet niet hoelang je rimadyl moet geven in dit geval...
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Als ik Kranendonk zijn advies aanhou dan toch wel een week, en Dewi moest toen ook 3 van 50 mg per dag. Zou toch even de da hierover bellen, dan weet je ook zeker dat het meten goed gebeurt (is) :wink:
Boukje

rose schreef:Als ik Kranendonk zijn advies aanhou dan toch wel een week, en Dewi moest toen ook 3 van 50 mg per dag. Zou toch even de da hierover bellen, dan weet je ook zeker dat het meten goed gebeurt (is) :wink:
Sara mocht maar max 2 van 50 mg is me ooit gezegd.
Ik bel de DA wel even erover.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”