Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Beleefdheid op een show (discussie ?)

Moderator: moderatorteam

nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Beleefdheid op een show (discussie ?)

Ongelezen bericht door nathalie »

Ook voor mij wordt er weleens een bench bezet gehouden, maar altijd met hond erin. Een bench waar spullen opstaan, zie ik niet als bezet.
De rest was ws erg aso.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Tara schreef:Nou, eerlijk gezegd vind ik het reserveren of claimen van benches voor iemand die er (nog) niet is ook wel behoorlijk ergerlijk.
Als je een bench wilt moet je maar gewoon op tijd komen.
Laat onverlet dat mensen wel de beleefdheid mogen opbrengen om elkaar niet uit te schelden.
Inderdaad. :ok:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Tara schreef:
nathalie schreef:Ook voor mij wordt er weleens een bench bezet gehouden, maar altijd met hond erin. Een bench waar spullen opstaan, zie ik niet als bezet.
De rest was ws erg aso.
Je ziet toch ook vaak genoeg dat er halve straten worden geclaimd, voor de andere leden van de (willekeurig welke) rasvereniging die nog moeten komen?
Ik vind dat echt heel asociaal, dan moeten mensen maar op tijd komen.
Eens. Ik kom altijd in het laatste half uur een keer aankakken :mrgreen: En verwacht dan ook echt geen bench meer hoor, die neem ik zelf wel mee :wink: Voorkomt sowieso veel gezeik dus.

TS had de tassen beter in de bench kunnen zetten denk ik, dat is duidelijker.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Maeve schreef:
Tara schreef:
nathalie schreef:Ook voor mij wordt er weleens een bench bezet gehouden, maar altijd met hond erin. Een bench waar spullen opstaan, zie ik niet als bezet.
De rest was ws erg aso.
Je ziet toch ook vaak genoeg dat er halve straten worden geclaimd, voor de andere leden van de (willekeurig welke) rasvereniging die nog moeten komen?
Eens. Ik kom altijd in het laatste half uur een keer aankakken :mrgreen: En verwacht dan ook echt geen bench meer hoor, die neem ik zelf wel mee :wink: Voorkomt sowieso veel gezeik dus.

Wij ook :ok: Maar vandaag waren we eens mooi op tijd en met eigen benches. En nog zag ik om mij heen zeer asociaal gedrag en ook lomp gedrag met voordringen, duwen enz.
marina50
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb de hond onder de katten, n.l. 5 maine coons ;)
Contacteer:

Ongelezen bericht door marina50 »

Ik heb geen ervaring met hondenshows maar des te meer met kattenshows.. Daar is ook wel eens "geharrewar" maar niet zo erg als dit, daar krijg je van tevoren je kooinummer dus dan weet je ook precies waar je komt te zitten.
Nooit geweten dat dat bij hondenshows niet zo was, kan me ook wel voorstellen dat er dan dit soort situaties ontstaan- en vooral als het al een krappe bedoening is.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Maryanne schreef:
Maeve schreef:
Tara schreef:
De rest was ws erg aso.

Wij ook :ok: Maar vandaag waren we eens mooi op tijd en met eigen benches. En nog zag ik om mij heen zeer asociaal gedrag en ook lomp gedrag met voordringen, duwen enz.
Ja, akkefietjes heb je altijd :ugh: Ik was er gister met Coda als bezoeker en die werd heel vriendelijk ingesloten en afgesnauwd door twee Schapendoezen toen we langsliepen :schrik: Maar dat is dus het nadeel van dat gebrek aan ruimte, je kan dat soort dingen niet altijd voorkomen.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

marina50 schreef:Ik heb geen ervaring met hondenshows maar des te meer met kattenshows.. Daar is ook wel eens "geharrewar" maar niet zo erg als dit, daar krijg je van tevoren je kooinummer dus dan weet je ook precies waar je komt te zitten.
Nooit geweten dat dat bij hondenshows niet zo was, kan me ook wel voorstellen dat er dan dit soort situaties ontstaan- en vooral als het al een krappe bedoening is.
\
Bij honden is de verplichte benching afgeschaft. Er ís dus niet een bench voor iedereen. Dat werkt dit soort strijden wel in de hand, maar er staan nu ook nooit meer benches leeg, geloof ik. Zelf heb ik altijd mijn eigen benches mee en stop mijn honden niet in de hokken van de organisatie. Dat mag dus ook.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Tara schreef:Nou, eerlijk gezegd vind ik het reserveren of claimen van benches voor iemand die er (nog) niet is ook wel behoorlijk ergerlijk.
Laat onverlet dat mensen wel de beleefdheid mogen opbrengen om elkaar niet uit te schelden.
Pursies.
Vroegah ( :mrgreen: ) op vakantie van die mensen die sogges om acht uur al alle stoelen bezethielden met tig handdoeken voor hun uitslapende veel te uitgebreide familie :oohja:

Ik heb ook weleens stevige bekvechtpartijen gezien op een hondenshow, en dat was niet bij een 'aso-ras'.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
marina50
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb de hond onder de katten, n.l. 5 maine coons ;)
Contacteer:

Ongelezen bericht door marina50 »

Rosita Compagner schreef:
marina50 schreef:Ik heb geen ervaring met hondenshows maar des te meer met kattenshows.. Daar is ook wel eens "geharrewar" maar niet zo erg als dit, daar krijg je van tevoren je kooinummer dus dan weet je ook precies waar je komt te zitten.
\
Bij honden is de verplichte benching afgeschaft. Er ís dus niet een bench voor iedereen. Dat werkt dit soort strijden wel in de hand, maar er staan nu ook nooit meer benches leeg, geloof ik. Zelf heb ik altijd mijn eigen benches mee en stop mijn honden niet in de hokken van de organisatie. Dat mag dus ook.
Op de meeste reguliere kattenshows ben je verplicht om de kooien van de organisatie te gebruiken, maar op TICA/CFA shows mag je als exposant ook je eigen sturdie meenemen... Aan de ene kant prettig denk ik, vooral vanuit hygiënisch oogpunt; alleen is het voor bezoekers een stuk minder leuk want je kunt de katten niet echt goed meer bekijken- en dat is toch wel waar de mensen voor komen...
Gebrek aan beleefdheid en fatsoen kom je ook op kattenshows tegen trouwens, het is al vaak teveel om simpelweg iemand te feliciteren wiens kat het van de jouwe heeft gewonnen :(
Of idd de mensen die smorgens vroeg met de ganse familie en een heel tuinameublement aan komen zetten, en vervolgens pontificaal voor jouw enkele kooitje gaan zitten pffff..
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Anja »

marina50 schreef: Gebrek aan beleefdheid en fatsoen kom je ook op kattenshows tegen trouwens, het is al vaak teveel om simpelweg iemand te feliciteren wiens kat het van de jouwe heeft gewonnen :(
Of idd de mensen die smorgens vroeg met de ganse familie en een heel tuinameublement aan komen zetten, en vervolgens pontificaal voor jouw enkele kooitje gaan zitten pffff..

Ik heb geen ervaring met honden of kattenshows, maar het is overal hetzelfde als je met wedstrijden en prijzen te maken hebt. In de paardenwereld is het net zo, zelfs de jeugd gunt elkaar het licht in de ogen niet.
Als je soms het commentaar hoorde op zo'n kind wat haar proef aan het rijden was viel je bek gewoon open. Echt grof :ugh:
Ik heb daar nooit aan meegedaan, ik wenste iedereen succes, gaf complimentjes over mooie pony's en mooie ruitertjes en goed gereden proefjes. ( want puntje bij paaltje ging ik ( lees mijn kind ) toch met de beker naar huis :LOL: )

Ik vind als je aan een wedstrijd meedoet, dan doe je dat natuurlijk wel om te winnen, maar dat kan heel goed zonder grof of onbeschoft te zijn tegen je concurrenten.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Door dat gedrag ben ik uit de danswereld gestapt, wedstrijdniveau.
In de kleedkamer panty's kapot maken, zooltjes v.d. schoenen ( die je speciaal uit t buitenland moet bestellen ) soborteren met haarlak.

En ben ik ook terughoudend om met Figo een keer een show te doen.
Eerste is door ervaring, tweede vooroordeel. Ik lees ook veel leuke ervaringen hier, gelukkig.
Wie weet.. gooi ik Moos nog een keer de ring in met Figo :LOL:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Ach, gezellig dat showen. Kwam er hier vd week ook 1 klagend thuis, niet over de benches, maat over een deelnemer die al NL kampioen is. Want "belachelijk, waar is die mee bezig, had ze weggebleven hadden wij en kwart punt gehad" etc.
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Daarom vind ik de kleindiershow's waar ik aan mee doe met m'n kippen een verademing.
Niets van dit alles, gewoon lekker gemoedelijk.
De belangrijkste reden hiervan is denk dat er geen grote bedragen mee gemoeid zijn.

Jarenlang ook in de hondenwereld vertoefd en ik vond het verschrikkelijk. Wat een haat en nijd!

Groetjes Gretha
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Lijkt een beetje op alvast je handoek neerleggen op een ligbedje :LOL:
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Pakdebal schreef:
gonnie schreef:. Tama vond het echt niet erg hoor. Ze vond het wel leuk om alleen met mij mee te gaan.
ook voor @ Elmo :

honden houden er van om de baas te " pleasen " , weten jullie nog ?. :wink: .. een hond doet alles wat de baas zegt te doen .
Nou als hij mij zo graag zou "pleasen", zou hij mij niet de betreffende hal in slepen toch? Ik weet wel zeker dat hij het heel erg leuk vind, en ik weet ook zeker dat ik mijn hond heel wat beter ken, dan dat jij hem kent.
Afbeelding
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Tara schreef: Ik vind trouwens veel ergerlijker dat mensen zoveel in die paden uitstallen. Behalve dat je er niet meer normaal langs kunt, vind ik het ook ergerlijk dat je je hond dan tussen al die kleedjes en vreemde honden door moet slalommen.
Dat roept behoorlijk stress op bij alle honden. Stop ze dus gewoon lekker in een bench, of zoek een plekje achteraf, maar ga niet breed uitgestald pontificaal in de weg zitten alsjeblieft. :U:
ik ben 1 keer geweest om te kijken hoe dat nou gaat , en inderdaad het was " kamperen " op die gangen , ze waren echt aan het picknicken

ik vond het heel rommelig aandoen , maar ja, wat moet je anders doen, als je daar een hele dag moet zitten ?. :denken:

zou niets voor mij zijn, en ook voor de honden niet .
Elmo/maureen schreef:zou hij mij niet de betreffende hal in slepen toch?.
lekkere luchtjes ?. :denken:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Weet je Pak de Bal, ik vind niet snel iemand vervelend, maar je zit er nu wel heel dichtbij.

Ik denk maar zo dat wij onze honden beter kennen dan jij.

En je advies over opvoeden hoef ik ook niet meer te lezen, misschien wil je die drie van mij even lenen kan je ze een heropvoeding geven. Kijken of je er dan nog zo makkelijk over denkt.
Ik denk dat je ze gillend terug brengt.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Dee schreef:Door dat gedrag ben ik uit de danswereld gestapt, wedstrijdniveau.
In de kleedkamer panty's kapot maken, zooltjes v.d. schoenen ( die je speciaal uit t buitenland moet bestellen ) soborteren met haarlak.

En ben ik ook terughoudend om met Figo een keer een show te doen.
Eerste is door ervaring, tweede vooroordeel. Ik lees ook veel leuke ervaringen hier, gelukkig.
Wie weet.. gooi ik Moos nog een keer de ring in met Figo :LOL:
Oh? :scratch:

:LOL:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Pakdebal

gonnie schreef:
En je advies over opvoeden hoef ik ook niet meer te lezen, misschien wil je die drie van mij even lenen kan je ze een heropvoeding geven. Kijken of je er dan nog zo makkelijk over denkt.

wat heeft jouw opvoeding met jouw ( ! ) honden nou met een show te maken ?. :wink:
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Elmo/maureen schreef:zou hij mij niet de betreffende hal in slepen toch?.
Pakdebal schreef: lekkere luchtjes ?. :denken:

Nog maar een keer: Ik ken mijn hond beter dan jij :ok: Ik wil het ook wel even vetgedrukt maken en in hoofdletters typen.

En quote de volgende keer even mijn gehele quote. Misschien dat je hem dan nog een keer duidelijk leest
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Nog nooit op een show geweest maar als ik op alle verhalen af moet gaan is het ook niet echt mijn ding...Hier op het forum hoor je vaak negatieve ervaringen. En laatste de baasje van een fauve. Fauveje past niet echt in de rasstandaard (hoogpoot) maar zij hadden helemaal geen ervaring met shows en dachten leuk en ontspannen hun hond te laten keuren. Ze zijn van een koude kermis thuis gekomen, niemand die een gesprek met ze aanging, ze werden een beetje meewarig aangekeken en de keurmeester bonjourde ze zonder verder iets te zeggen de ring uit. Kijk, dat hij geen titels binnen gaat slepen is logisch maar gewoon niet keuren omdat hij lange poten heeft :19: En hij is zo leuk :I:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Rebble schreef:Nog nooit op een show geweest maar als ik op alle verhalen af moet gaan is het ook niet echt mijn ding...Hier op het forum hoor je vaak negatieve ervaringen. En laatste de baasje van een fauve. Fauveje past niet echt in de rasstandaard (hoogpoot) maar zij hadden helemaal geen ervaring met shows en dachten leuk en ontspannen hun hond te laten keuren. Ze zijn van een koude kermis thuis gekomen, niemand die een gesprek met ze aanging, ze werden een beetje meewarig aangekeken en de keurmeester bonjourde ze zonder verder iets te zeggen de ring uit. Kijk, dat hij geen titels binnen gaat slepen is logisch maar gewoon niet keuren omdat hij lange poten heeft :19: En hij is zo leuk :I:
Nouja, het komt misschien wat lullig over maar de keurmeester keurt dus wel naar de rasstandaard en dan is een hoogbenige Fauve niet gewenst. Dat maakt de hond voor de eigenaren niet minder leuk maar de keurmeester beoordeelt het uiterlijk en kan hem dan moeilijk een plaatsing geven omdat hij zo'n leuk hoofd heeft, bijvoorbeeld. Als mensen dan te veel verwachten van hun hond kan dat inderdaad een teleurstelling zijn.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Pakdebal schreef:
gonnie schreef:

wat heeft jouw opvoeding met jouw ( ! ) honden nou met een show te maken ?. :wink:

Moet je me wel helemaal quoten he. Ik zei dat ik die opvoedingsadviezen ook een beetje zat werd net als dit gezeur dat honden volgens jou het showen niet leuk vinden.
Misschien dat niet elke hond het leuk vind nee, maar Tama van mij vond het wel leuk.
En dan zeggen dat honden alles doen om hun baas te plezieren dat vind ik erg kort door de bocht.
Als dat zo was dan had je geen enkele ongehoorzame hond op de wereld.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Het gedrag ging verder dan onbeschoft, die man was agressief.
En ze komen er mee weg. En je kunt dat niet in je eentje bevechten. Ook de organisatoren van de hondenshow waren hierin nalatig.

Neem de volgende keer zelf je bench mee, zoals iemand eerder in dit topic ook zei te doen. Dan kunnen ze niets meer claimen. Ik denk dat dat de beste oplossing is. Je moet je soms indekken tegen vervelendigheid met andere mensen, want dat heb je voordat je het weet.

Het gaat hier niet over opvoeding van honden, maar over onopgevoedheid van mensen.
die man had van je af moeten blijven en zijn handen thuis moeten houden, hij was agressief.
En toen de discussie allang afgelopen was, had hij zijn kop moeten dichthouden en niet nog een keer ná gaan zitten zeiken etc.
het feit dat er zoveel ruimtegebrek is voor alle mensen en honden, speelt mensen onderling ook tegen elkaar uit en dit is ook weer een misser van de organisatie.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Maeve schreef:
Rebble schreef:Nog nooit op een show geweest maar als ik op alle verhalen af moet gaan is het ook niet echt mijn ding...Hier op het forum hoor je vaak negatieve ervaringen. En laatste de baasje van een fauve. Fauveje past niet echt in de rasstandaard (hoogpoot) maar zij hadden helemaal geen ervaring met shows en dachten leuk en ontspannen hun hond te laten keuren. Ze zijn van een koude kermis thuis gekomen, niemand die een gesprek met ze aanging, ze werden een beetje meewarig aangekeken en de keurmeester bonjourde ze zonder verder iets te zeggen de ring uit. Kijk, dat hij geen titels binnen gaat slepen is logisch maar gewoon niet keuren omdat hij lange poten heeft :19: En hij is zo leuk :I:
Nouja, het komt misschien wat lullig over maar de keurmeester keurt dus wel naar de rasstandaard en dan is een hoogbenige Fauve niet gewenst. Dat maakt de hond voor de eigenaren niet minder leuk maar de keurmeester beoordeelt het uiterlijk en kan hem dan moeilijk een plaatsing geven omdat hij zo'n leuk hoofd heeft, bijvoorbeeld. Als mensen dan te veel verwachten van hun hond kan dat inderdaad een teleurstelling zijn.

Ik snap het natuurlijk ergens wel maar er dan gewoon totaal niet verder naar kijken, maak dan in ieder geval een fatsoenlijk keurverslag waarin duidelijk staat dat hij niet aan de standaard voldoet door zijn hoge poten maar er zijn natuurlijk ook andere punten waarnaar gekeken kan worden dan. Ze hadden niet zozeer een verwachting van de hond als wel een andere verwachting van een show/keuring :tongue: Ze wilden het gewoon een keer gedaan hebben dus wat dat aangaat geen enorme dromen die in duigen zijn gevallen :tongue:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Rebble schreef:
Maeve schreef:

Ik snap het natuurlijk ergens wel maar er dan gewoon totaal niet verder naar kijken, maak dan in ieder geval een fatsoenlijk keurverslag waarin duidelijk staat dat hij niet aan de standaard voldoet door zijn hoge poten maar er zijn natuurlijk ook andere punten waarnaar gekeken kan worden dan. Ze hadden niet zozeer een verwachting van de hond als wel een andere verwachting van een show/keuring :tongue: Ze wilden het gewoon een keer gedaan hebben dus wat dat aangaat geen enorme dromen die in duigen zijn gevallen :tongue:
Daar heb je gelijk in. Dat is ook een van mijn irritatie punten, keurmeesters die zo'n standaard verslag schrijven. Maar dat weet je helaas niet van te voren. Er zijn er ook genoeg die wel hele uitgebreide, duidelijke verslagen schrijven. En bij sommigen heeft je G hond hetzelfde verslag als de BOB :roll:
Mo Schilpp
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Shelties, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Mo Schilpp »

Badu schreef:
Marimba schreef:er schijnt gister ook nog en vechtpartij geweest te zijn hoorde ik vanmorgen toen ik er als vrijwilligster hielp met het verzorgen va de lunches voor het ringpersoneel.

maar het is idd erg onsportief van die mensen.
Echt waar... een vechtpartij :LOL:
Weet je ook welk(e) ras/ring? :F:
Bij de rottweilers (zelf niet gezien)
Leuke lui overigens die bij ons in de ring (!) aan het double handling waren (klappen, roepen, in piepbeestjes knijpen) Toen de ringmeester ze de ring uitstuurde was het commentaar niet van de lucht.
Heel gezellige types :kotz:
Afbeelding
Leane
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Leane »

Mo Schilpp schreef:Heel gezellige types :kotz:
Dank je, het was inderdaad een gezellige dag!
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Leane schreef:
Mo Schilpp schreef:Heel gezellige types :kotz:
Dank je, het was inderdaad een gezellige dag!
:LOL: :LOL:
Afbeelding
Pakdebal

Mo Schilpp schreef:Leuke lui overigens die bij ons in de ring (!) aan het double handling waren (klappen, roepen, in piepbeestjes knijpen) Toen de ringmeester ze de ring uitstuurde was het commentaar niet van de lucht.
Heel gezellige types :kotz:

ik zag, die ene keer dat ik op een show was, een kennis bij de rottweilers , die net uit de ring kwam met haar rottweiler teef

jeetje , het gezicht stond op donder weer , ze had zeker net geen goede punten gehaald , en ik vond het net zo leuk weer haar te zien , dus ik dacht nog gezellig te gaan kletsen
maar nee

inderdaad , een gezellige boel daar .. :D
Plaats reactie

Terug naar “Show”