Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Schrikdraad en toen ging hij er vandoor.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Trina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Schrikdraad en toen ging hij er vandoor.

Ongelezen bericht door Trina »

Kom net uit het bos pfffffff.
Oberon was leuk aan het ravotten met 2 andere honden, hoor ik ineens jank, jank en daar gaat ie als een speer het bospad af. Had hij in het schrikdraad gezeten.
Ik zeg tegen de anderen; "hij gaat vast naar de auto". dus ik loop rustig terug richting auto en dat was behoorlijk ver.
Bij de auto aangekomen, geen Oberon, dus ik weer terug naar de paden waar wij anders wel eens lopen. Fluiten, roepen enz, enz.
Maar hij was nergens te bekennen. Toen ging ik hem wel een beetje knijpen, want stel je voor dat hij nu onderweg was naar huis.
Oversteken, langs drukke wegen lopen....ik begon me zorgen te maken.
Dus weer de bekende paden afgelopen en toch maar weer terug naar de auto met de bedoeling om eerst maar eens naar huis te rijden.
En vlak bij de parkeerplaats...ja hoor eindelijk, daar kwam hij aan.
Hij was, dunkt me, nog behoorlijk onder de indruk want hij kwam wel naar me toe, maar niet zo enthousiast blij als normaal en wilde ook gelijk teruglopen naar de auto.
Maar ik heb hem eerst doodgeknuffeld, zo blij was ik met het weerzien.

Jeetje wat ben ik opgelucht zeg.

2 dingen geleerd: Terugroepen in de buurt van schrikdraad en altijd in de buurt blijven, niet wegrijden, zoals ik eerst van plan was.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Jeetje, wat schrikken zeg! Een hond, die in blinde paniek de benen neemt verdwaalt ook nog wel eens. Ik ben blij dat je hem heelhuids terug hebt gevonden.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Tjee, wat zal je geschokken zijn! Kl*te prikkeldraad ook! Slechtste uitvinding ooit!!! :evil: Gelukkig hebben jullie elkaar weer teruggevonden! :ok:
Patrol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Patrol »

Hier heeft mevrouw ook al eens gevoeld hoe schrikdraad voelt :cry2:

Ze bleef in elkaar gedoken zitten en wilde niet bij mij komen. Ons Hondje is namenlijk mishandeld geweest en ze dacht waarschijnlijk dat ik het haar had aangedaan.......... 8O . Ze liep gelukkig niet weg..... maar het heeft tien!! Minuten geduurd voordat ze weer bij mij durfde te komen.... en toen ook maar doodgeknuffeld,

Gelukkig is Oberon weer terug...... en ik denk dat hij ook niet meer zo snel in de buurt van het schrikdraad komt!

gr,

Kirsten en Patrol
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”