Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cerruti, arme Cerruti

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

*Leen*
Actief

Cerruti, arme Cerruti

Ongelezen bericht door *Leen* »

Hoi allemaal,

mijn jongetje mag helemaal niets, buiten naar buiten gaan om zijn plasje te doen tot de draadjes eruit zijn (morgen).
Daarna moet ie nog 5 lange weken kalm blijven, maar ik ben bang dat het niet zal lukken om hem kalm te houden. hij wordt met de dag onrustiger en droeviger omdat we hem steeds moeten tegenhouden, hij wil de hele tijd spelen of crossen en doet ontzettend hartverscheurend als we hem tegenhouden.
Wat moeten we doen? Nog 5 weken rustig blijven, dat hààlt ie gewoon niet, vrees ik :jank:
Tips? En dringend?
Groetjes van Leentje en een poot van Bengo&Cerruti

*op maandag 8 maart hebben ze Bengo achter mijn rug om herplaatst. Bengo was een prachtige, lieve gezonde zwarte labrador. MIjn soulmate. Bij elke stap die ik zet denk ik aan hem. *
Trina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trina »

Jeetje Leen, ik schrik me rot van je onderwerp!.
Maar gelukkig niks ernstigs, alhoewel.....5 weken? dat is toch niet te doen?
Bestaat er niet zoiets van een brace voor honden, waarmee hij toch een beetje kan spelen, maar waardoor zijn poot niet belast wordt?
Dit krijgen mensen ook (mijn zoon heeft ooit zijn kruisbanden gescheurd en kreeg na de operatie en het gips zo'n brace, waarmee hij weer van alles kon.
Je kunt het toch aan de DA vragen?

Aan de andere kant valt het misschien mee, want als de genezing goed doorzet en dat zal wel bij zo'n jong gezond dier, dan duurt het vast geen 5 weken voor alles weer in orde is.
vraag de DA even wat de risico's zijn.

Ben erg benieuwd, dus even hier melden hoor.
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Heeeel lastig lijkt me dit, maar al is je hond nog zo sip en verdrietig, zou toch echt even volhouden. Als hij te vroeg gaat dollen is alles voor niets geweest...
Misschien kan je wat rustigere spelletjes met hem doen...zoals ehhh....geen idee eigenlijk. Tja, een kind geef je een game boy en ze zijn zoet, maar een hond is toch een moeilijker geval.
Zou even met je dierenarts overleggen, misschien heeft hij tips voor je of misschien kan hij een soort van versteviging aanbrengen waardoor ze nog wel een beetje kan spelen. Sterkte en succes in ieder geval.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik ken iemand die heeft een kinderbox midden in de kamer gezet en daar de hond in gedaan...misschien kun je er wat mee
Afbeelding
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

je mag hem geen 5 weken rustig houden, je moet 5 weken opbouwen, vele korte speelmomenten. je begint met 5 minuten spelen, en elke dag een minuut langer. beter 20 keer 5 minuten dan in een keer anderhalf uur.

de rust is bedoeld om ontsteking door overbelasting te vermijden, een brace is dus geen goede raad.
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Verzin spelletjes waar hij zich mee bezig kan houden zonder dat het fysiek belastend is. Wat dacht je van balletje / balletje. Drie kopjes, onder 1 ervan een brokje en hij moet kiezen.

We hebben een paar weken geleden op onze hondenschool een spelletjesmiddag georganiseerd voor onze puppycursisten. Statische spelletjes die wij hadden waren koekhappen en waterpret.
Koekhappen:
pak een bezemsteel, hang daar met touwtjes een aantal koekjes aan op en de hond mag ze er proberen af te halen.
Waterpret:
pak een teilje met een paar cm water er in. Laat er voor de neus van de hond een paar voertjes in vallen en moedig hem aan om ze er uit te vissen.

Verder kun je je hond trucjes leren. We hebben Loeky bijvoorbeeld de truc met het kaasje geleerd. Leg een kaasje (of een ander voertje) op de brug van zijn neus. Op jouw commando mag hij het proberen te pakken door het omhoog te gooien en weer op te vangen. WEl zorgen dat als hij het niet vangt, jij het brokje van de grond pakt en opnieuw beginnen, anders leert hij niet om het te vangen.
Ander kunstje: schaam je. Leg een pluisje op de neus van de hond. Op het moment dat hij met zijn poot probeert het pluisje van zijn neus te vegen beloon je en geef je het commando schaam je (vooral goed aan te leren met de clicker, omdat je snel moet zijn). Na enig oefenwerk legt jke hond op jouw commando zijn poot over zijn snuit en schaamt zich. OP het commando schaam je diep gaat Loeky er ook nog onderdanig bij liggen. Doet het heel erg goed bij visite ;) .

Zo zijn er ontzettend veel spelletjes / trucjes die je met je hond kunt doen zonder dat ze belastend voor hem zijn.
Ik vond de tip die hierboven wordt genoemd, van de kinderbox ook een goede. Geef hem een lekker ingewikkeld gevulde Kong, daar vermaakt hij zich ook wel weer een tijdje mee.

Meer speltips vind je in de boeken:
Samen spelen met je hond van Nicky Gootjes
en 60 leuke spelletjes met uw hond van Petra Durst-Benning

Verder de tip van Mechelaar-fan in de gaten houden. Misschien voor alle zekerheid even checken me je da maar het klinkt mij zeer logisch in de oren.

Veel succes met Cerruti
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
M@scha
Zeer actief

wat een leuke dingen zeg! daar kun je wel 5 weken plezier van hebben!!

mijn hondje hoeft niet rustig te doen, maar dat schaam je ga ik proberen!!
Afbeelding
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

massam schreef:wat een leuke dingen zeg! daar kun je wel 5 weken plezier van hebben!!

mijn hondje hoeft niet rustig te doen, maar dat schaam je ga ik proberen!!
Mijn hondje hoefde ook geen rust te houden, maar het zijn gewoon leuke dingen die je de hond kunt leren op een druilerige zondagmiddag, als het te nat is om de bossen in te gaan :mrgreen: .

Nog een leuke: Pang!. Leer de hond om plat op zijn zij te gaan liggen. Ipv commando plat geef je commando pang! met bijpassend schietgebaar. Loeky heeft een complete dramatische sterfscene als we haar "dood"schieten.

Leer de hond om op zijn rug te gaan liggen met zijn poten uit elkaar. Commando: "hoe liggen de meisjes in Parijs?"

Verder: commando poot, maar ook commando andere poot en commando twee poten. Die is alleen een beetje op het randje als je hond zijn poten niet mag belasten. Als hij een poot geeft rust zijn gewicht volledig op de andere poten.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
M@scha
Zeer actief

wat leuk zeg! poot en andere poot kende hij al wel, maar voor die andere dingen zullen we aan het werk moeten!
Afbeelding
*Leen*
Actief

Ongelezen bericht door *Leen* »

jihaaaa wat een leuke ideetjes!!!!!!
Ik ga meteen beginnen!
Groetjes van Leentje en een poot van Bengo&Cerruti

*op maandag 8 maart hebben ze Bengo achter mijn rug om herplaatst. Bengo was een prachtige, lieve gezonde zwarte labrador. MIjn soulmate. Bij elke stap die ik zet denk ik aan hem. *
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”