Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bruno en Shelly in het park

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Bruno en Shelly in het park

Ongelezen bericht door Fizgig »

Vandaag weer eens wat foto's gemaakt.

Jut en Jul. De pyodermie plekken zijn al bijna weg, op zijn buik en rug zit trouwens modder
Afbeelding
Dit doet Shelly erg graag, de bal afpakken van Bruno en ermee wegrennen, haha!
Afbeelding
Deze vind ik leuk, het is net of Bruno denkt, wat heb ik toch een maf wijf, hahaha
Afbeelding
Pretletter!
Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Re: Bruno en Shelly in het park

Ongelezen bericht door Laura84 »

ah daar is je stel weer. Hoe is het met het afvallen van Bruno? Lukt dat een beetje?
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
deugenietje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler en witte dwerg schnauzer

Ongelezen bericht door deugenietje »

:I: :I: :I:
Fizgig
Zeer actief

Geen idee, ik heb hem nog niet kunnen wegen. Hij woog 52 kilo de laatste keer en de dierenarts vindt dat er wel 5 kilo af mag. Maar het is wel altijd zijn gewicht geweest, vanaf het begin. Nou ja, toen hij net bij ons kwam (bijna 2 jaar geleden), had hij drie weken bijna niks gegeten en woog toen 42. Toen is ie aangekomen tot 52 in vrij korte tijd, en toen hij zijn teen brak naar 55. Die 3 kilo is hij kwijt maar nu vindt de dierenarts hem dus toch te zwaar met 52 kilo. Hij wordt in april 5 dus het is misschien ook wel verstandiger. Maar hij loopt en rent heel soepeltjes.

Het gezwelletje in zijn nek is nog niet weg dus dat laat ik wegsnijden, het is net een rubber dopje. Ik weet niet of dat onder narcose moet maar dan laat ik meteen foto's maken van zijn skelet. Ik verwacht geen grote problemen eigenlijk, hij heeft nooit klachten.
Fizgig
Zeer actief

O bedankt voor de complimenten, mijn verbinding doet nog steeds raar, soms heb ik internet en soms weer niet. Morgen even bellen.

Shelly is een knapperdje he, hahaha, iedereen heeft het altijd over Bruno maar zij mag er ook zijn. Mijn witte nepwolfje. Bruno is geschoren idd, vanwege zijn pyodermie plekken. Ik heb het zelf gedaan, is het erg slordig? Hij glanst nu wel in de zon, haha. Ik denk dat ik het blijf doen, het is goed bevallen iig, geen plekken erbij gekregen. Ik doe hem een regenjas aan als het erg hard regent en droog hem extra goed af nu.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Leuk jouw stel weereens te zien :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Fizgig
Zeer actief

Toch is ie dus niet zwaarder geworden vanaf het moment dat ie was aangekomen in het begin, hij heeft altijd 52 kilo gewogen. En toch heb ik er niemand eerder over gehoord. Niemand die hem in real live ziet, vindt hem te dik. Dus misschien dat ie op de foto wat dikker toont dan in het echt, anders snap ik niet dat velen hem nu ineens te dik vinden.
Fizgig
Zeer actief

Nanna schreef:
Fizgig schreef: Bruno is geschoren idd, vanwege zijn pyodermie plekken. Ik heb het zelf gedaan, is het erg slordig?
Nee, integendeel. Het ziet er professioneel uit :ok: Maar ik ben het wel met Tara eens: hij is móddervet. Echt zonde....
Goh bedankt, professioneel zelfs. Jajaja, hij moet afvallen, dat weet ik nu wel. Maar om nou te zeggen zonde, vind ik ook wat overdreven. Meneer sprint elke dag honderden meters en wandelt zo'n 1,5-2 uur per dag dus hij wordt niet beperkt door zijn overgewicht in die zin. Ik heb hem ook nog nooit horen klagen erover trouwens, hahaha.

Ik voer hem minder, vooral minder vlees. Brokken vindt ie namelijk niet zo lekker en daarvan eet ie zowat de helft van wat hij mag op een dag. Dus dat is wel handig, hij doet zelf aan een 'eet de helft' dieet.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Leuke foto's van jouw kanjers!
Mutt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Retrievermixen
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mutt »

Leuke hondjes :)
Ik zie honden liever ook schraal, maar dat is nu denk ik wel vaak genoeg aangehaald.
Geniet lekker van je tweetal!
Afbeelding
Because boy you were amazing just the way you were
Mazzel <3 15/05/2008 - 16/12/2014
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik vind Shelly zo'n leuk hondje! Heel aansprekende blik heeft ze.
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief

Nanna schreef:Ik weet het eigenlijk niet eens meer: is Bruno gecastreerd of is ie nog intact?
Bruno is nu al meer dan een jaar niet meer intact. Dus ja, dat kan ermee te maken hebben dat hij spier heeft omgezet in vet, besef ik me nu. In kilo's is hij alleen niet aangekomen door de castratie. Wel toen hij zijn teen brak want toen moest ie 6 weken lijnrust en kon niet apporteren. Drie kilo, die is ie in twee maanden kwijt geraakt daarna. Hij leeft voor die bal en dat is wel handig. Ik kan hem altijd meer laten bewegen daarmee.

Hij bleef Shelly namelijk heel hardnekkig berijden. Hij is wel heel trouw want hij deed het alleen bij haar. Ze had geen vaginitis, zeker na een week of vier niet meer natuurlijk, maar elke avond werd ie gruizig en wilde dan graag bovenop, zonder vragen. Totdat mijn vriend een weekje uit logeren ging omdat we er nogal veel stress door hadden. Toen hebben we de knoop doorgehakt om toch zijn ballen eraf te laten halen. Misschien zonde maar het probleem was wel meteen opgelost en ik wist eigenlijk geen andere effectieve manier. Het was natuurlijk wel even afwachten wat het effect zou zijn maar chemische castratie, zou ik nooit aan beginnen. Dat vind ik te chemisch.

Dus dat was de reden, now you know! Niet schieten graag! Bruno heeft best een leuk leventje ondanks dat hij geen ballen meer heeft, echt. Ik geloof ook wel dat sommige mensen die we tegenkomen, een zucht van oplichting slaken als ze zien dat hij geen ballen meer heeft. Onterecht, want voor vreemde mensen en grote reuen, kan ie nog steeds een risico vormen. Die ballen tussen zijn oren, haal je niet weg met een operatie, hahaha. En Bruno vindt zichzelf erg mannelijk. Nog nooit meegemaakt dat een hond hem wilde bestijgen trouwens, dat vindt ie niet leuk namelijk en hij is vrij assertief.

Maar het is wel eye opener dat iedereen hem zo dik vindt hier, ik dacht eigenlijk dat ie wel okee was. Maar daarom is ie dus wat vettig, voor sommige mensen moddervet, hij is een castraat, ja. Ik ben erg dol op hem iig, en wil dat hij zo gezond mogelijk is. Okee, nu mag iedereen me lynchen (zoekt dekking).
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Waarom lynchen?
Wij hadden een Argentijn, vorige bazin dacht ook dat fors daarbij hoorde en toen ik in huis kwam is ie meteen op dieet gegaan.
Soms zie je het zelf gewoon niet. Gewoon lekker een kilo of 7 eraf en dan kijken hoe hij is.
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief

Mit schreef:Waarom lynchen?
Wij hadden een Argentijn, vorige bazin dacht ook dat fors daarbij hoorde en toen ik in huis kwam is ie meteen op dieet gegaan.
Soms zie je het zelf gewoon niet. Gewoon lekker een kilo of 7 eraf en dan kijken hoe hij is.
Nou dat klopt wel, ja, ik dacht dat ie gewoon een molosser figuur had. Maar dat kan ook anders dus. Ja nou ja, ik durfde het niet te vertellen, om eerlijk te zijn. Men is hier vaak minder enthousiast over castratie.
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Mit schreef:Waarom lynchen?
Ben ik het wel mee eens.
Bij foto's van Bruno calculeerde ik het verschil van wat zijn vacht doet met hoe hij er uit ziet mee in: ken het verschil tussen hoe Bobo er uit ziet, net nadat ie geplukt is en daarvoor.
Is, op het oog, een heel ander hondje.
Je hoeft geen crashdieet in te gaan zetten; geleidelijk minderen kan ook, maar hij krijgt meer dan dat ie verbruikt.
Wiel
Fizgig
Zeer actief

Wat wel al gelukt is, is dat ik mijn eten niet meer aan ze geef, ik beheers me suf, hahaha. Ik stop ze teveel lekkers toe, vrees ik. Als het om eetlust gaat, is ie niet eens een vreetzak. Het is meer dat ik het zelf altijd gezellig vind om eten te delen.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Fizgig schreef: Als het om eetlust gaat, is ie niet eens een vreetzak. Het is meer dat ik het zelf altijd gezellig vind om eten te delen.
Nee, als je steeds wat toegestopt krijgt snap ik dat wel :wink:

Ik vind Shelly ook erg leuk!
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Het zal je nog verbazen hoe mooi hij kan worden als er wat kilo's af zijn Fizgig, Sam van mij is ooit ook bijna 41 kg geweest en weegt nu rond de 35 kilo, maar ik vind hem prachtig nu.
En om jou nu te lynchen omdat je hem hebt laten castreren, lijkt mij niet zo nodig. Voor zover ik jou ken van hier denk jij erg goed over dingen na, zal in dit geval vast niet anders geweest zijn :wink:
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Fizgig, ik vind het erg goed van je dat je de tips serieus neemt en er open voor staat.
Dat je Bruno af laat vallen laat zien dat je het beste met hem voorhebt! :ok:
Het is natuurlijk niet leuk om dat te horen, maar zie het als een eye opener.

Ik ben het overigens met de rest eens.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Als ik het geruststellende berichtje hoor van de wat onwetende hondenmens: Wat zijn ze mager :o , dan ben ik tevreden. Ik hou wel van schrale honden
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief

Ik neem de kritiek wel serieus, op de wandeling komen we voornamelijk mensen tegen die niet echt een mening hebben over het gewicht van hun hond, waarschijnlijk. Hier denken mensen er anders over, ik vind dat niet kwetsend hoor, maar het zegt me wel meer dan wat de gemiddelde Nederlander zegt natuurlijk.

Daarom heb ik Bruno ook echt niet zomaar laten castreren, ik heb er hard over nagedacht of het niet anders kon. Maar dan zou ik ze steeds moeten scheiden van elkaar. En dat hielp trouwens niks, als ze elkaar dan weer zagen, ging ie meteen weer. Geil mannetje, die Bruno, hahaha. En het zegt dus niks als ze ooit hebben gedekt want Bruno heeft tien pups op de wereld gezet bij de vorige eigenaar. Hij dacht echt dat Shelly intact was, volgens mij, en altijd loops ofzo. Ik vond het ook jammer want intact hou je ze veel makkelijker op gewicht natuurlijk. Maar ja, het was ook geen doen meer met die ballen eraan.
moniek&bo
Zeer actief

Je hoeft je niet te verdedigen voor Bruno's castratie hoor :wink:

Ik heb Bo ook laten helpen. Wat een ander daarvan vindt moet hij/zij lekker zelf weten.
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Dit is nou de reden dat ik nooit geen foto's plaats van mijn honden. Altijd dat commentaar als ze niet voldoen aan de norm van het hondenforum.
Ik vind Bruno een hele leuke hond :ok: en heel knap geschoren!
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Fizgig
Zeer actief

moniek&bo schreef:Je hoeft je niet te verdedigen voor Bruno's castratie hoor :wink:

Ik heb Bo ook laten helpen. Wat een ander daarvan vindt moet hij/zij lekker zelf weten.
Dat is ook zo hoor. Ik doe veel te moeilijk. Maar ik denk wel dat ik gevoeliger ben voor kritiek als ik het ergens wel eens ben met die kritiek. Ik had hem liever intact gehouden omdat ik ook wel weet dat honden dikker kunnen worden ervan. Maar ja, idealen en praktijk, komen helaas niet altijd overeen. Vind ik altijd wel jammer, als dat niet wil lukken.

Zijn hormonale problematiek is wel voorbij gelukkig en daar ging het natuurlijk om. Dat waren toch dringendere problemen dan overgewicht in de toekomst. Ik dacht dat ik dat wel kon voorkomen. Dus ik ben wel een beetje teleurgesteld in mezelf, maar ja. Hij heeft gewoon spier in vet omgezet natuurlijk, dom dat ik dat niet door had. Ik keek alleen naar die weegschaal. Nou ja, op het oog voeren, doen we maar niet, hahaha, mijn oog ziet te dik namelijk.

Hij is er wel een stuk milder van geworden, tegenwoordig lopen we gewoon in het loslooppark tijdens de normale tijdstippen. We lijnen hem wel aan bij reuen die hij niet kent maar hij is nu met zoveel honden bekend en bevriend, dat het vaak niet eens nodig is. Maar, met die pyodermie, gaat ie zich dan toch weer slechter gedragen, omdat ie zich niet lekker voelt, volgens mij. We moeten hem nog twee weken antibiotica geven maar het is wel over met de pijn die hij ervan had. En dan wordt ie ook weer rustiger.

Eigenlijk wel fijn dat je bij Bruno zo snel merkt dat ie zich niet lekker voelt, vind ik. Ik wist dat er iets aan de hand was door zijn gedrag en toen vond ik die plekken in zijn nek. Maar hij is echt een lieve, grote, bruine beer. Ik zing vaak het liedje van Balou voor hem, hahaha. Maar lieve, grote beren, hoeven natuurlijk niet te dik te zijn. Dus ik ga mijn best doen! Op naar de 47 kilo maar eerst.
moniek&bo
Zeer actief

Je moet niet teleurgesteld zijn in jezelf hoor. Nergens voor nodig.
Je gaat er nu mee aan de slag, dan is het toch prima? :flower:
moniek&bo
Zeer actief

Je moet niet teleurgesteld zijn in jezelf hoor. Nergens voor nodig.
Fizgig
Zeer actief

Anja schreef:Dit is nou de reden dat ik nooit geen foto's plaats van mijn honden. Altijd dat commentaar als ze niet voldoen aan de norm van het hondenforum.
Ik vind Bruno een hele leuke hond :ok: en heel knap geschoren!
Ja, dat was wel de reden dat ik het niet had verteld dat Bruno gecastreerd is. De reacties. Ook al zijn ze terecht, ze doen wel een beetje zeer, ja. Ik kan de directheid ook wel waarderen want ik geloof er ook niet in om mensen naar de mond te praten, als ze geen gelijk hebben of als ze iets verkeerds doen. Daar zijn we Nederlanders voor, we staan ook in het buitenland bekend om onze directheid. Maar soms ervaar ik die directheid ook als kwetsend, net als jij. Ik doe namelijk hard mijn best om goed voor ze te zorgen en als iemand suggereert dat dat niet zo is, dat vind ik niet prettig.

Ik heb een marsepeinen hart. Maar dat weten mensen ook wel. Daarom zegt Tara ook dat ze me lief vindt voordat ze me overhoop schiet met haar ervaring en kennis, hahaha. Ik kan wel wat hebben als ik weet dat mensen me niet slecht gezind zijn alleen ik ben ook maar een mens. Ik wil graag zo reageren dat iedereen me snapt of iig mijn uitleg accepteert, maar dat lukt niet altijd.

Sommige keuzes, zullen mensen het nooit mee eens worden, nou, dan doen we agree to disagree, toch? Zoveel mensen, zoveel keuzes. Ik denk niet dat men het prettig zou vinden als we de keuze niet hadden.

Op dit forum is iedereen goed geïnformeerd over de mogelijkheden dus ik snap het wel als het je niet vergeven wordt als je zomaar iets doet wat geen echte reden heeft. Daarvoor is het een forum voor fanatiekelingen. Dan krijg je dus ook kritiek maar op zich, is dat wel de reden dat ik hier kom. Hoe ironisch ook. Want ik wil wel graag mijn honden optimaal verzorgen en dat zou niet lukken als iedereen aardig bleef, waarschijnlijk. Ik wil ook dat ze de beste zorg krijgen die er is en dus zal ik met die kritiek om moeten gaan. Ook al doet het soms wel een beetje zeer, ja. Ik probeer om het niet persoonlijk op te vatten en eruit te halen wat belangrijk is.
Fizgig
Zeer actief

moniek&bo schreef:Je moet niet teleurgesteld zijn in jezelf hoor. Nergens voor nodig.
Ja, dat is waar maar ik heb op zich de kennis. Ik had hem alleen niet zo toegepast, hahaha. Ik denk dat ik met moederlijke liefde naar Bruno kijk en dan zie je het wat rooskleuriger dan het is, denk ik. Mijn vriend vindt het niet nodig dat hij op dieet is maar die is zelf ook te dik, whahaha. Die mag eigenlijk zelf ook wel wat afvallen. Ik kook altijd dus je zou zeggen dat ik dat wat kan beïnvloeden. Maar meneer is erg fan van de koude vleeswaren, die hij bij de koelkast opeet. Die komen er dus wat mij betreft, voorlopig niet in.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Tara schiet je heel niet overhoop, maar die is gewoon duidelijk. Daarom ook dat plaatje :ok:
Ik waardeer dat wel bij Tara.

Verder vind ik de reacties heel niet aanvallend in dit topic, maar juist goedbedoeld.
Van jou, Fizgig, vind ik het weer knap hoe je het opneemt. Als goed advies.

Ik geloof absoluut dat je het beste met je beessies voor hebt.

Figo is nog intact. Als het aan mij ligt blijft dat ook zo.
Maar ik weet ook niet hoe het gaat lopen. Als ik toch besluit dat het moet, is dat mijn ( en mijn vriend ) beslissing, daar heb ik geen goedkeuring voor nodig. Wel heb ik veel geleerd over het wel / niet castreren door bepaalde personen van dit forum.
Hier was het namelijk vrij normaal. Hond te druk? Hup ballen er af. Opgelost :19:
In mijn ogen klopte dat niet helemaal. Maar pas hier geleerd, door doorvragen, waarom wel/ waarom niet.

Soms kan het de hond wel helpen. Maar het blijft jullie keus.
Fizgig
Zeer actief

O ik waardeer het ook zeker wat ik hier allemaal heb geleerd hoor. Ik voel me ook niet erg aangevallen, ik had het al eerder gehoord, ook van Tara, dat ze hem te dik vindt en anderen ook natuurlijk. Maar ik ben wel gevoelig met kritiek, dat is nu eenmaal zo. Ik zou natuurlijk liever horen dat ie er fit uitziet. Ik heb ook geen idee hoeveel gewicht/vet ik eraf ga krijgen. Helemaal poepie slank, ik weet niet of dat nog lukt. En blijkbaar weet ik ook niet hoe het eruit ziet, hahaha, we zullen zien.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”