Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vuurwerk

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Marion.

Vuurwerk

Ongelezen bericht door Marion. »

Miep is nu 15 maanden. Saar is precies 2 jaar ouder. Saar is absoluut niet onder de indruk van vuurwerk, en aangezien Saar voor Miep haar grote steun en toeverlaat is hebben we vorig jaar gewoon vrolijk tussen al het geknal doorgelopen. Miep ook dus.

Van de week werd er hier voor het raam geknald (met flitsen). Ik was aan het mailen, en ineens had ik door dat Miep niet wist waar ze het zoeken moest. Saar stond ademloos op haar bankje naar buiten te kijken, maar Miep vond dat geflits en geknal helemaal niks.
Ik was aan het mailen dus ik bleef halsstarrig jfjkdjfkldfjdjfkdfj intypen, en Saar deed verder ook niets op Miep uit gelukkig. 5 minuten later was het over, maar Miep was duidelijk steun aan het zoeken ergens.

2 dagen later zijn we met z'n allen boven op bed aan het donderjagen. Er wordt weer geknald buiten, en Miep stopt met het spelletje en gaat naar buiten zitten kijken. Verder niet beven ofzo, maar wel heel alert. Wij gaan gewoon doorspelen met Saar, maar Miep doet niet meer mee. Die blijft op haar hoede.

Miep is heel erg van de grote bek zeg maar. Zolang het Saar betreft, durft (en mag) ze werkelijk alles. Botten en speeltjes afpakken, Saar vind alles goed. Bij Tapaz durft ze veel. Nog net niet het stokje uit d'r bek pakken, maar ze staat wel op 10 cm afstand te wachten tot Paz het stokje loslaat. En dan is het stokje van Miep.
Als Miep en ik alleen op cursus zijn dan is het een grote scheitlijster. Gaat af en toe wel lekker rondrennen met de andere honden, maar komt toch iedere minuut even achter moeders rokken schuilen (moeders ben ik dan, rok heb ik niet aan maar Miep denkt van wel). Verder is het een heel open hondje, nergens bang voor. Dus ik wil niet dat ze enig angst gaat ontwikkelen. Hoe moet ik het aanpakken?
Laatst gewijzigd door Marion. op 28 nov 2003 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Als je het alleen aan Eline vraagt waarom dan niet per pb? ;)
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Marion.

M@ri@nne schreef:Als je het alleen aan Eline vraagt waarom dan niet per pb? ;)
Neeeeeeeeeee, ik vraag het niet alleen aan Eline. Maar als ik van het onderwerp "vuurwerk" van maak, dan denkt iedereen (incluis Eline) waarschijnlijk "pfff... weer een topic over vuurwerk, dat ga ik niet eens lezen!". Dacht ik dus :mrgreen: :mrgreen:

Heb jij tips Marianne?
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Waarom vraag je dat aan mij? Is niet leuk...anderen mogen toch ook gewoon antwoorden? Anders moet je een pb sturen. ;)

Ik zou gewoon even doorgaan op het ingeslagen pad. Sommige honden zijn gewoon wat minder dapper. Door Miep zelfstandig dingen te laten ondernemen, haar zelfvertrouwen te geven door haar te stimuleren met bv zoekspelletjes, belonen als ze wat goed doet ect..
Wat betreft het vuurwerk..negeren en je kan kijken of ze te porren is voor een spelletje. Ik wil zelf ook nog wel eens even een por uitdelen of uitdagen tot spelen als de hond iets onder de indruk van iets is. Afleiden dus en oogt ze ontspannen geef je haar wat lekkers of wat leuks.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
M@ri@nne
Zeer actief

Nee helaas niet. :U Zit hier ook met een angstige hond met vuurwerk.
Het ging mij er alleen om dat ik het een beetje vreemd vond staan om Eline als titel te gebruiken aangezien ik denk dat er wel meer mensen met tips zullen zijn. ;)
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Saartje schreef:
M@ri@nne schreef:Als je het alleen aan Eline vraagt waarom dan niet per pb? ;)
Neeeeeeeeeee, ik vraag het niet alleen aan Eline. Maar als ik van het onderwerp "vuurwerk" van maak, dan denkt iedereen (incluis Eline) waarschijnlijk "pfff... weer een topic over vuurwerk, dat ga ik niet eens lezen!". Dacht ik dus :mrgreen: :mrgreen:

Heb jij tips Marianne?
Nee, een topic wat Eline heet daagt uit tot lezen...:piew
Verander je titel maar gewoon even...vind ik ook wat fijner! ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

basil schreef:omdat er misschien wel meer honden zijn met een dergelijk "probleem" ?

tuurlijk hebben marion en ik het er al over gehad maar verder dan negeren of juist zelf wat vuurwerk in de tuin gaan afsteken en dan gezellig samen er een feestje van maken kwamen we eigenlijk niet.
Veel meer kan je ook niet. Honden nemen over het algemeen de stemming over van de ranghoogste...dus vaak bij een niet echt bange hond, maar een hond die gewoon wat onder de indruk is kom je al een heel eind door zelf als een gekke henkie door de kamer te gaan staan springen alsof het werkelijk het meest gave is wat er in jaren is gebeurd. :roll:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Marion.

Eline* schreef:Waarom vraag je dat aan mij? Is niet leuk...anderen mogen toch ook gewoon antwoorden? Anders moet je een pb sturen. ;)
He getsie... Kan ik het onderwerp van dit bericht nog veranderen? Ik wilde juist tips van iedereen, vandaar dat ik hem op het forum heb gezet. Maar ik wilde in elk geval ook jouw idee horen, dus heb ik jouw naam maar in het onderwerp gezet. Mijn opzet is gelukt dus (want ik heb heeeeeeeeel snel jouw visie gehoord :twisted: , dankkkkk), maar het is wel een onderwerp voor iedereen.
Marianne, kun jij het onderwerp veranderen in Vuurwerk ofzo?

Maar goed, afleiden heb ik gedaan. Reageert ze wel op, maar ze blijft wel oplettend. Iets lekkers erbij kan bij haar ook wel eens helpen, ga ik in elk geval proberen.
Die dapperheid die jij noemt, dat klopt in elk geval. Held op sokken noem ik het. Zolang haar grote zus erbij is durft ze alles (grote zus redt haar wel uit benarde situaties, zelfs als ze loops is gaat Saar de willige reuen afleiden!). Daarom dacht ik ook dat wanneer Saar niet raar op vuurwerk reageert, Miep daar wel het voorbeeld aan zou nemen. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn :cry:
Marion.

basil schreef:misschien dan toch de titel even aanpassen marion? ;)
Hoe moet dat dan???????????????
M@ri@nne
Zeer actief

Gewoon even bij je bericht op edit (rechsboven) klikken en veranderen.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Saartje schreef:
basil schreef:misschien dan toch de titel even aanpassen marion? ;)
Hoe moet dat dan???????????????
Zucht..plaats even een berichtje...Marianne?????? :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Marion.

basil schreef:kan het ook zijn dat ze gevoeliger reageerde omdat ze loops is?
Dat kan ook natuurlijk! Ik ben ook altijd wat gevoeliger als ik loops ben ;)
Marion.

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, gelukt!
(en ik zal het nooit meer doen Eline, maar ik ben wel blij met je heel snelle reactie :p: )
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Saartje schreef:Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, gelukt!
(en ik zal het nooit meer doen Eline, maar ik ben wel blij met je heel snelle reactie :p: )
Hahahahha, ik heb nog even overwogen je te negeren om je eerlijk de waarheid te zeggen. :mrgreen: Maar goed....je had mazzel dat ik me wat zat te vervelen! :twisted: ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Marion.

Eline* schreef:
Hahahahha, ik heb nog even overwogen je te negeren om je eerlijk de waarheid te zeggen. :mrgreen: Maar goed....je had mazzel dat ik me wat zat te vervelen! :twisted: ;)
Zeg de waarheid maar even. Ik ben niet meer loops, dus ik kan vandaag weer wat hebben :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Marion.

Eline schreef:Hahahahha, ik heb nog even overwogen je te negeren om je eerlijk de waarheid te zeggen. :mrgreen: Maar goed....je had mazzel dat ik me wat zat te vervelen! :twisted: ;)
Pfff, toevallig is Miep wel de grootste vriendin van Nelson's eega hoor :pffff: Hij had het je niet in dank afgenomen denk ik!
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Saartje schreef:
Eline* schreef:
Zeg de waarheid maar even. Ik ben niet meer loops, dus ik kan vandaag weer wat hebben :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik hou niet van claimend gedrag! Zo, hahahahahah, de rest van de waarheid heb ik al gezegd.. 8) Maar Saar, je bent wel lief hoor! :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Marion.

basil schreef: :p: :p: :p:
Lach niet!
Marion.

Eline* schreef:Ik hou niet van claimend gedrag! Zo, hahahahahah, de rest van de waarheid heb ik al gezegd.. 8) Maar Saar, je bent wel lief hoor! :mrgreen:
Saar is een schatje; ik niet ;) Dat claimen heb je ook gelijk in, maar ik wilde gewoon antwooooooooord haha. En nu heb ik het onderwerp veranderd, en komt er nog niemand anders met tips hahaha.
Boontje komt om z'n loontje geloof ik :cry:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

basil schreef:ik reageer toch ook braaf als er topics annemieke geopend worden in de veteranenhoek? :roll: :roll: :roll: en die is nog wel met veel !!!!!!! :p: :p: :p: das pas claimen 8O :evil: :p:
Ach ja..sommige mensen vinden het heerlijk om veelvuldig geclaimd te worden, want het staat natuurlijk tamelijk onmisbaar! :twisted:
Ik voel me altijd wat lullig als ik niet reageer als mensen me "roepen" op het forum, terwijl ik wel vrolijk in andere topics zit te tikken. :mrgreen:
Maar ik heb er wel een hekel aan! ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Marion.

Eline* schreef:Ach ja..sommige mensen vinden het heerlijk om veelvuldig geclaimd te worden, want het staat natuurlijk tamelijk onmisbaar! :twisted:
Sommige mensen kunnen niet zonder ;) ;) ;)
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Saartje schreef:
Eline* schreef:Ik hou niet van claimend gedrag! Zo, hahahahahah, de rest van de waarheid heb ik al gezegd.. 8) Maar Saar, je bent wel lief hoor! :mrgreen:
Saar is een schatje; ik niet ;) Dat claimen heb je ook gelijk in, maar ik wilde gewoon antwooooooooord haha. En nu heb ik het onderwerp veranderd, en komt er nog niemand anders met tips hahaha.
Boontje komt om z'n loontje geloof ik :cry:
Er komt niemand omdat we je topic hebben verneukt! :P
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Marion.

Eline* schreef:Er komt niemand omdat we je topic hebben verneukt! :P
Nou, dan gaan we het een weekje met de armzalige 'Eline' tips doen, en als het niet helpt open ik wel een maatschappelijk verantwoord topic :twisted:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Saartje schreef:
Eline* schreef:Er komt niemand omdat we je topic hebben verneukt! :P
Nou, dan gaan we het een weekje met de armzalige 'Eline' tips doen, en als het niet helpt open ik wel een maatschappelijk verantwoord topic :twisted:
:lekkerpuh Ut zal je leren...mij een beetje lopen claimen! :mrgreen:
Succes ermee en ik meen dat er bij opvoeding ook nog het eén en ander over vuurwerk staat. ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Marion.

Maar ik baal er wel van trouwens. Keek er ook van op. Miep is echt de openheid zelve. Niet de dapperste uit het veld (ze hangt zich wel heel duidelijk op aan Saar), maar nog nooit ergens angstig voor geweest...
Marion.

Eline* schreef: :lekkerpuh Ut zal je leren...mij een beetje lopen claimen! :mrgreen:
Succes ermee en ik meen dat er bij opvoeding ook nog het eén en ander over vuurwerk staat. ;)
Heb ik gelezen, maar daar heb ik niks aan. Muziek harder zetten enzo. Volgens mij gaat het hier om juist de relatie tussen die 2 honden hier in huis. Ik durf zeker te zeggen dat als Saar er niet was, Miep zich niet zou storen aan dat vuurwerk buiten...
Marion.

Ja, volgens mij hoort en ziet Saar het niet eens. Die gaat door met waar ze mee bezig was. En als Saar dan niet op haar smeekbeden reageert, dan probeert ze het bij ons ofzo? Dus wij zijn dan de laagsten in de roedel???
Marion.

basil schreef:ik denk dat het alleen erger zou worden als saar wel zou reageren. toch?
Ja, dat denk ik ook. Maar ik vraag me af of Saar het vol houdt tot en met oud en nieuw om niet te reageren.... zeker als haar babietje bang is! Dus ik wil het gewoon op tijd in goeie banen leiden...
Marion.

basil schreef:ksnaput ;)
Da's mooi!

Maar ik heb het onderwerp verneukt, dus ik probeer het later nog wel een keer :twisted: . Er komt vast nog wel iemand met het onderwerp "Vuurwerk" hier, kan ik dan misschien verder op inspelen ;)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”