Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Te laat om oortjes te plakken?
Moderator: moderatorteam
- Chelsea&Chica
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising Amstaff/Ambull
Kruising Pitbull/Stafford - Aantal honden: 2
Te laat om oortjes te plakken?
Mijn Pit-kruising had rechtopstaande oren, toen had ze te wild gestoeid met me andere hond en had ze het puntje van 1 oor beschadigd, die hebben we toen met een gaasje verbonden (alleen het puntje) voor maar een paar daagjes, aangezien het bleef bloeden, met gevolg dat nu 1 oor hangt en het andere oor rechtop 'overlapt'.. Zonde want het staat niet zo mooi.. We hebben het van de week afgeplakt, die knik, met een stukje tape, toen zat d'r oortje goed, maar die tape is er inmiddels af gegaan, een kale plek nu en d'r oortje staat nog steeds omhoog.. Een vriendin van mij zegt dat het geen zin heb om nog af te plakken omdat de periode dat het kraakbeen hard wordt al voorbij is.. Ze is trouwens ruim 1 jaar, ik heb geen exacte geboorte datum omdat de vorige eigenaar steeds een ander excuus heb voor dat ik d'r paspoort nog niet heb, dat heb ik opgegeven na 4 maanden zeuren..

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- Chelsea&Chica
- Vaste gebruiker
Re: Te laat om oortjes te plakken?
Maar wat zou er dan in zitten wat wel recht opstaande oren heeft? Want alle rassen die je bij 'jouw rassen' hebt staan, hebben geen recht opstaande oren.
- Chelsea&Chica
- Vaste gebruiker
- Es
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
is een Pittbull niet altijd een kruising?
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Er eentje die ik mis.....
- Chelsea&Chica
- Vaste gebruiker
Niet als je het heb over de APBT.. Ik weet het verder ook niet zeker, de vorige eigenaar zei dat ze uit Amerika kwam maar de dierenarts zei later weer dat ze dan gechipt had moeten zijn.. En ik heb geen paspoort want na 4 maanden zeuren en excuusjes aanhoren heb ik dat opgegeven dat ik die ooit nog es in me brievenbus vind..

Maar je kunt een hond, waarin alleen honden zitten die geen rechtopstaande oren hebben, van verwachten dat deze wel rechtopstaande oren heeft. Zoals Nanna al zei, bij dit soort honden, staan de oren alleen bij honden waarvan de oren zijn gecoupeerd, en dat is verboden in Nederland.Chelsea&Chica schreef:Dan staan ze nog in de puppie stand, wat u wil, zucht
- danifa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herder
Bij de amstaf komt het ook wel voor. Mijn jongste amstaf heeft ook van die nepherder oren. de puntjes vallen om.
Doordat er altijd gecoupeerd werd is er nooit op geselecteerd dus komen bijna alle oorstanden wel voor.
Bij veel pups worden de oren in de juiste stand geplakt maar als ze eenmaal volwassen zijn heeft dat geen zin meer.
Doordat er altijd gecoupeerd werd is er nooit op geselecteerd dus komen bijna alle oorstanden wel voor.
Bij veel pups worden de oren in de juiste stand geplakt maar als ze eenmaal volwassen zijn heeft dat geen zin meer.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Teckel (standaard) & Amerikaanse Staffordshire Terriër
Onze amstaff heeft ook staande oren en is toch wel 100% amstaff.
Na de leeftijd van een jaar heeft plakken geen nut meer dit moet je doen voor en tijdens het wisselen van het gebit.
Wij hebben onze gup gekregen toen ze 7 maand was en toen had het al geen nut meer.
Nu nog plakken is alleen je hond pesten vind ik...
Na de leeftijd van een jaar heeft plakken geen nut meer dit moet je doen voor en tijdens het wisselen van het gebit.
Wij hebben onze gup gekregen toen ze 7 maand was en toen had het al geen nut meer.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Gentle schreef:Onze amstaff heeft ook staande oren en is toch wel 100% amstaff.
dat klopt, maar dat is een fout (boeit niet, maar is geen normale raseigenschap) dus wordt het heel moeilijk om een kruising als deze staande oren te geven omdat het er nou eenmaal niet in zit.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 1
Het is ook niet de puppy stand hoor. Het is indd foutje in de oorstand, niet erg maar het is niet zo dat bij alle amstaffs de oortjes als pup staan.Chelsea&Chica schreef:Dan staan ze nog in de puppie stand, wat u wil, zucht
Bo haar oortjes hebben nooit gestaan.
- Chelsea&Chica
- Vaste gebruiker
Even voor de duidelijkheid, ik wil niet dat ze gaan staan, de ene hangt gewoon en de andere overlapt, alsof ze zijwind heb.. We hebben toen dat oor afgeplakt zodat 'ie goedzat maar na een paar weekjes is de tape eraf gegaan, een hele kale streep nu, en het oor staat nog hetzelfde.. Dus we moeten het maar zo laten denk ik..
Nou zal het wel iets heel anders zijn, maar als ik mijn haar de hele dag in een staart heb en ik haal 's avonds het elastiekje eruit blijft me haar ook nog wel een tijdje naar achteren vallen..
Nou zal het wel iets heel anders zijn, maar als ik mijn haar de hele dag in een staart heb en ik haal 's avonds het elastiekje eruit blijft me haar ook nog wel een tijdje naar achteren vallen..