Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
melanie schreef:op barfplaats zeggen ze dat het geen letterlijke vertaling is, maar hoe zit dat nou. : melanie
Niet goed gelezen Melanie. Wij zeggen dat de aankondiging (barf barf barf) niet erg overeenkomt met wat wij kennen van Morgens, namelijk 10%-15% bot en dat terwijl Ian B het over minimaal 30% heeft. Tevens heeft Morgens een andere zienswijze over vitamine C. Wij zijn dus heel BENIEUWD naar de vertaling. Da's dus heel iets anders. En trouwens, hoe zouden wij zo'n uitspraak kunnen doen Melanie? Het boek is nog niet eens uit.
melanie schreef:op barfplaats zeggen ze dat het geen letterlijke vertaling is, maar hoe zit dat nou. : melanie
Niet goed gelezen Melanie. Wij zeggen dat de aankondiging (barf barf barf) niet erg overeenkomt met wat wij kennen van Morgens, namelijk 10%-15% bot en dat terwijl Ian B het over minimaal 30% heeft. Tevens heeft Morgens een andere zienswijze over vitamine C. Wij zijn dus heel BENIEUWD naar de vertaling. Da's dus heel iets anders. En trouwens, hoe zouden wij zo'n uitspraak kunnen doen Melanie? Het boek is nog niet eens uit.
nou weet ik wel van billinhurst van 40-80% botten met vlees en van dat nieuwe boek wacht ik dan maar ff af tot ik het zelf heb. ik vroeg me ook al af hoe ze kunnen neerhalen terwijl het nog niet eens uit is,zag later dat ze het bericht wel aangepast hebben. : melanie
Nou, ik ben reuze benieuwd Ik heb het altijd heel erg jammer gevonden dat er geen nederlandse boeken waren over rauwe voeding.
En mijn engels is niet zo denderend. Zou wel kunnen maar dan zou ik zoveel moeite moeten doen en ik ken mezelf, dan lees ik het toch niet .
Laat je het ons weten wanneer de nederlandse versie er is?
Hopelijk vertalen ze ook ooit nog eens de boeken van Ian B.
Daphne schreef:Nou, ik ben reuze benieuwd Ik heb het altijd heel erg jammer gevonden dat er geen nederlandse boeken waren over rauwe voeding.
En mijn engels is niet zo denderend. Zou wel kunnen maar dan zou ik zoveel moeite moeten doen en ik ken mezelf, dan lees ik het toch niet .
Laat je het ons weten wanneer de nederlandse versie er is?
Hopelijk vertalen ze ook ooit nog eens de boeken van Ian B.
Yep..laat het je zeker weten
Er zijn overigens wel Nederlandse boeken over rauwe voeding..echter die zijn wat gedateerd..1960/70 enz.
Maar ook deze boeken zijn zeer geschikt om veel te leren en te lezen over rauwe voeding.
Je vindt ze alleen nog maar bij 2e hands boekwinkels.
Even quoten dan maar he Ien (want lezen kan ik wel - en overschrijven kan ik ook):
"The bottom line is that you should NOT add vitamin C to a dog's diet at all, unless you have a very specific acute target (infection, injury) as the reason" - dit is Morgens Eliasen
"Recommended doses of vitamin C: a daily supplement of vitamin C at the rate of about 50 to 100 mg per kg will do no harm and can only ensure the continuing good health of your dog. Use the non stressed dose rate for the dog eating a diet based on raw meaty bones etc. That is, a primitive or natural diet containing plenty of vitamin C. For the dog eating a predominantly commercial dog food diet or a mostly cooked diet, the minimum amount recommended as a supplement is the level for moderate stress" - dit is Ian Billinghurst, GYDAB
Zoek het verschil Ien! Moet niet te moeilijk wezen.
Lizzy schreef:Even quoten dan maar he Ien (want lezen kan ik wel - en overschrijven kan ik ook):
"The bottom line is that you should NOT add vitamin C to a dog's diet at all, unless you have a very specific acute target (infection, injury) as the reason" - dit is Morgens Eliasen
"Recommended doses of vitamin C: a daily supplement of vitamin C at the rate of about 50 to 100 mg per kg will do no harm and can only ensure the continuing good health of your dog. Use the non stressed dose rate for the dog eating a diet based on raw meaty bones etc. That is, a primitive or natural diet containing plenty of vitamin C. For the dog eating a predominantly commercial dog food diet or a mostly cooked diet, the minimum amount recommended as a supplement is the level for moderate stress" - dit is Ian Billinghurst, GYDAB
Je haalt een stukje tekst aan..lees het hele artikel van beide..dan kom je tot een andere conclusie..en zoek dan zelf het verschil maar op :p:
Lizzy schreef:Even quoten dan maar he Ien (want lezen kan ik wel - en overschrijven kan ik ook):
Je haalt een stukje tekst aan..lees het hele artikel van beide..dan kom je tot een andere conclusie..en zoek dan zelf het verschil maar op :p:
Nee hoor Ien! Ik heb het boek van Ian gelezen en het artikel van Morgens. En ik kom helemaal niet tot een andere conclusie. Dit quote ik uit de werkjes van de heren. Verzin ik niet zelf Ien. Dit zijn niet MIJN conclusies he, dit zijn quotes. Misschien doe jij er goed aan niet blind te varen op zekere een zekere IB :p:. Misschien moet jij de boeken en artikelen eens zelf lezen.
Nee hoor Ien! Ik heb het boek van Ian gelezen en het artikel van Morgens. En ik kom helemaal niet tot een andere conclusie. Dit quote ik uit de werkjes van de heren. Verzin ik niet zelf Ien. Dit zijn niet MIJN conclusies he, dit zijn quotes. Misschien doe jij er goed aan niet blind te varen op zekere een zekere IB :p:. Misschien moet jij de boeken en artikelen eens zelf lezen.
Ik blind varen??? en dat zeg jij 8O :V
hier een klein stukje voor je zoals ik het zie..ben niet blind geloof ik
Bedie zijn voorstander van vit c echter Mogens legt meer de nadruk op de gevaren van langdurig gebruik..dat is zijn zienswijze op vit C..verder is er geen verschil in gebruik van vitC bij problemen e.d..simpel toch??
Laatst gewijzigd door ien op 29 nov 2003 22:36, 2 keer totaal gewijzigd.
moeten we dan blind varen op jou :p: mn oge zijn nog prima in orde, kan zellef wel lezen en bepalen wat ik er van vind en ik vind dat jij er goed naast zit met je persentage botten je vertelt maar de helft : melanie
Ik blind varen??? en dat zeg jij 8O :V
hier een klein stukje voor je zoals ik het zie..ben niet blind geloof ik
Bedie zijn voorstander van vit c echter Mogens legt meer de nadruk op de gevaren van langdurig gebruik..dat is zijn zienswijze op vit C..verder is er geen verschil in gebruik van vitC..simpel toch??
Als ik jou was zou ik het artikel van Morgens nog een keer overlezen want zo te zien heb je er weinig van begrepen! :p: !
melanie schreef:lizzy, je schrijft alleen maar hoeveel vitc ze moete geven maar er staat nog veels meer daar :p: : melanie
Is dit moeilijk ?? Ian B. is VOOR supplementeren met vitamine C. De dosering doet er even niet toe Melanie. Het gaat om het principe dat hij VOOR dagelijkse supplementering is. Morgens is tegen het supplementeren van vitamine C, behalve in sommige uitzonderlijke gevallen. Hij beveelt wel natuurlijke vitamine C aan. De crux van het verhaal zit hem dus in het wel of niet regelmatig supplementeren van vitamine C :p:
lees maar's goed wat er op blz.91 staat onderaan.of kijk anders ff op doggynet bij Eindelijk,daar wordt het ook heel goed uitgelegd, op blz91 van give your dog a bone bedoel ik
truste! : melanie
"However, as with the B vitamins, there is no harm in supplementing your dog's diet with extra. Particularly during periods of stress. On the contrary, you can only benefit the health and longevity of your dog by adding extra vitamin C to the diet"
En Morgens zegt dus dat veel/lang supplementeren wel degelijk kwaad kan.
Ik zeg overigens niet dat Ian B hier wel of geen gelijk heeft of dat Morgens hier wel of geen gelijk heeft. Ik weet het namelijk niet. Ik constateer alleen dat de heren er anders over denken.
En wat is daar eigenlijk mis mee, dat de heren over bepaalde dingen anders denken? Wat maakt dat nou uit? Het zijn twee verschillende mensen met twee verschillende meningen (over bepaalde zaken) en ze hebben twee verschillende boeken geschreven. Wat is het belang van nu doen alsof deze twee heren eigenlijk precies hetzelfde zeggen (terwijl dat niet het geval is)?
Net even opgezocht,maar vit. C is in principe niet nodig omdat het aangemaakt wordt door het lichaam.Alleen puppies en drachtige teven zouden er baat bij hebben.Het zou misschien kunnen helpen bij stijfheid van sommige dieren.
Het komt er dus op neer dat een gezond dier het niet nodig heeft,dit volgens het boek ,elementaire kynologische kennis.
Aan de andere kant,glucosamine wordt ook aangemaakt in het eigen lichaam en heeft bij vele dieren en mensen ook baat,dus is er misschien wat voor te zeggen om het toe te voegen in sommige gevallen.