Dat lijkt me erg leuk! Hoe meer rassen in het echt ontmoeten hoe beter!AnneBP schreef:als je een keer kennis wilt maken met Yazoo dan mag dat altijd hoor
Ik pb je wel even!
Moderator: moderatorteam
Dat lijkt me erg leuk! Hoe meer rassen in het echt ontmoeten hoe beter!AnneBP schreef:als je een keer kennis wilt maken met Yazoo dan mag dat altijd hoor

Ik vind Layla op de foto's altijd zo ontzettend blij. Heerlijk meisje lijkt het me!Irta schreef:Ik dacht ook meteen mechel, of een hollander natuurlijkJeannettebo schreef:een layla zou prima passen
Edit: spuit 11 weer zie ik

Als je een beetje zoekt heb je inderdaad hartstikke leuke en werklustige poedels. Zo zijn ze zeker niet allemaal, maar ze zijn ook zeker niet onvindbaar.De Poedel staat redelijk nieuw in mijn lijstje en weet ik dan ook het minste van af. Wat ik merk van de Poedels die ik ken, is dat ze graag willen werken voor de baas. Leuk meekomen in de G&G en Behendigheid en heel lief ietwat ondeugend zijn. Dat spreekt mij aan in de Poedel.

x2yodi schreef:Ik zeg het, rottweiler, heerlijke knuffelkont, harde werker, beetje waaks.

Yes! Het is gezegd!Devel schreef:x2yodi schreef:Ik zeg het, rottweiler, heerlijke knuffelkont, harde werker, beetje waaks.

Oh wauw, ook al zo'n mooie!sirene schreef:Een Peruaanse naakthond met haar ?
Dat dacht ik nou ook meteen!Irta schreef:Oh wauw, ook al zo'n mooie!sirene schreef:Een Peruaanse naakthond met haar ?
![]()
Karakter klinkt trouwens ook leuk.

En ik vind die witjes al zo mooi qua uiterlijk. Ik dacht dat de Zwitserse Witte Herder juist wat onzeker kan zijn. Ervaar jij dat ook?Miranda schreef:Een Skadi
Die voldoet aan al je eisen.

Ik ben me er van bewust dat het wat betreft karakter nogal een verschil maakt. Maar eigenlijk spreken, zowel van de jachthonden als van de herdershonden, het karakter me enorm aan. Ik kan gewoon niet kiezen. Daarom lijkt het me goed om wat wandelen/shows en dergelijke mee te doen om te kijken of ik een keus kan maken. Ik wil wel een weloverwogen beslissing nemen.Marjoleine schreef:Als ik zie dat je aarzelt tussen jachthonden en herdershonden zou ik voor mezelf eerst eens kijken welke van de twee je het meest aanspreekt.
Want het is me nogal een verschil, zeg!
Pas als je tussen die twee hebt gekozen zou ik me verder verdiepen.
Want de karakters en aanleg van groep 7-8 honden liggen toch wel een behoorlijk eind van groep 1 honden.

Nou, dat merk ik nou ook. Er blijven maar rassen bijkomen en hoe meer ik me er in verdiep hoe leuker ik al die rassen ga vinden. Niet handig. Ik ben niet van plan 20-30 pups te nemen.Eilfy schreef:Ik denk dat er heel veel rassen zijn die prima in je rijtje passen. Vraag is dan wat je qua sport stiekem het meeste aanspreekt, zo heeft iedereen namelijk altijd wel licht een voorkeur. Ik zou dan in die hoek gaan zoeken qua honden die juist voor jouw voorkeurssport geschikt zijn, anders moet je straks gaan kiezen tussen zo'n 20-30 verschillende rassen.

Bedankt!!Linsey schreef:Als je meer info wilt over het leeuwhondje en dan vooral het leeuwhondje in de hondensport:
http://users.telenet.be/guin9/LCportal/ ... ex_nl.html
En nog wat voorbeelden:

Jaaa! Shiloh's vind ik geweldig! Ik maak heel graag kennis met die van jou! Maar sowieso gaan we heel binnenkort afspreken!moosje schreef:Een Shiloh voldoet ook wel aan je eisen denk ik.

Ik ben geen Miranda, zeker niet.Yai schreef:En ik vind die witjes al zo mooi qua uiterlijk. Ik dacht dat de Zwitserse Witte Herder juist wat onzeker kan zijn. Ervaar jij dat ook?Miranda schreef:Een Skadi
Die voldoet aan al je eisen.
Yai schreef:Jaaa! Shiloh's vind ik geweldig! Ik maak heel graag kennis met die van jou! Maar sowieso gaan we heel binnenkort afspreken!moosje schreef:Een Shiloh voldoet ook wel aan je eisen denk ik.