nou ja, het is blijkbaar niet anders: succes ermee!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
iemand met een mopshondje?
Moderator: moderatorteam
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: iemand met een mopshondje?
het niet constant vrij kunnen maken is nou net waar het om gaat, speciaal met een pup, die wacht niet met plassen en poepen tot jij even tijd hebt 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Ik snap Mellowcake'je wel in de zin - al die problemen die worden pas problemen als je er een probleem van maakt. Uiteindelijk kom je er wel, ook al zal het even een zware tijd zijn in het begin, voor de eigenaar van de pup. Misschien tref je een pupje die zich direct makkelijk schikt ik zijn rol als winkelhondje, maar je kunt ook een pup treffen die de boel lekker op stelten gaat zetten. En wat doe je dan?
Ik zit ook in een situatie waar ik mijn hond meeneem naar mijn 'werk' en wil graag mijn ervaring met je delen.
Mijn vriend is schipper op een zeilcharter en als ik mee vaar, gaat mijn hond mee. Dit is begonnen vanaf dat mijn pup ca 3 maanden was.
En poeoeoeeh dat viel niet mee ! Ja, ik had het ook een beetje geromantiseerd of had in ieder geval verwacht dat het wat soepeler zou gaan.
Er zijn plekken op het schip waar ze niet mag komen (net als dat de hond bij jou winkel niet zomaar naar buiten mag glippen) en het kostte me heel veel moeite om haar dat duidelijk te maken. Zo'n jong ding snapt dat soort dingen gewoon nog niet. Daarnaast kun je je huis "puppyproof" maken maar in een winkel of in ons geval op het schip is er vanalles binnen bereik waar een pup graag zn tandjes in zet. Dit kwam er in de praktijk op neer dat wanneer ik aan het werk moest, de hond aangelijnd moest liggen of in de bench moest. Dit veroorzaakte regelmatig protest (blaffen) en gelukkig was dit in mijn situatie geen probleem, maar in een winkel lijkt me dit ook niet de bedoeling.
Nu nog steeds (ze is nu 10maand) kan ik er niet op vertrouwen dat ze in de haven niet zelfstandig van het schip gaat. Veel scheepshonden wordt dit aangeleerd met een elektronische halsband maar daar begin ik pas aan, als ik het haar op een normale manier niet krijg aangeleerd.
Ze blíjft een tijdslurpende factor en in mijn situatie is dat niet erg, maar met een eigen winkel lijkt dit me erg vervelend want er moet gewoon gewerkt worden.
Ze glipt wel eens door een deur die mensen vergeten zijn dicht te doen en in mijn geval loopt ze dan in de haven, vaak auto-luw gebied, maar is dat ook zo bij jou winkel?
Kwa zindelijkheid snapte ze het eerste half jaar het schip niet. Terwijl ze thuis al snel zindelijk was, bleef ze op de boot nog met regelmaat binnen plassen ^#^%&^() Dit omdat ik teveel met andere dingen bezig was en haar niet goed genoeg in de gaten kon houden. Heel vervelend, want ook wij hebben te maken met klanten en niet iedereen is "huisdiervriendelijk" en vindt het onwijs smerig.
Gelukkig heb ik maar af en toe een paar uurtjes dat ik moet vlammen en tussendoor had ik heel veel tijd om me met de hond bezig te houden. We komen met het schip op de mooiste plekken van het land zoals de waddeneilanden en dat is voor mijn hond echt tegek.
Ook kunnen puberende honden zich soms niet goed gedragen tegen vreemden. Mijn hond moet ik nog in de gaten houden dat ze in een drukke bui niet tegen mensen opspringt. Dit gaat de laatste tijd onwijs goed omdat ik merk dat ze zich beter gedraagt als ik haar meer vrijheid geef. Maar het is zelfbelonend gedrag omdat veel mensen ook helemaal enthousiast op je hond zullen duiken dus daarom moet je er als baas echt bovenop zitten. En dit is vooral voor jezelf vervelend, omdat je ook steeds je klanten erop zult moeten aanspreken hoe ze met je hond omgaan en dat veroorzaakt weerstand bij veel mensen hoe lief je het ook vraagt, is mijn ervaring. Ze zien er onschuld in om even te dollen met je pup maar op die manier is het onmogelijk om te voorkomen dat je pup tegen mensen opspringt die misschien wel bang/allergisch/ongediend van honden zijn.
Al met al - ze is een blok aan mijn been als ik aan het werk moet.
Ik vind het onwijs leuk om haar bij me te hebben en zou haar op het schip echt niet willen missen, maar ik zit in de luxe positie dat ik weinig werkdruk heb (tis mijn boot niet, wel mijn hond
).
Ik weet zeker dat ze volgend seizoen een stuk makkelijker zal zijn, maar het is me niet mee gevallen. Met haar 10 maanden begint ze eindelijk een beetje makkelijker te worden op de boot en al die investering begint zn vruchten af te werpen maar makkelijk was het niet.
Voor een wat oudere leeftijd lijkt me jou situatie enorm geschikt! Ik ken veel winkeltjes waar hondjes zich heerlijk vermaken met lekker in een hoekje liggen en de levendigheid om hun heen aanschouwen.
Ik zit ook in een situatie waar ik mijn hond meeneem naar mijn 'werk' en wil graag mijn ervaring met je delen.
Mijn vriend is schipper op een zeilcharter en als ik mee vaar, gaat mijn hond mee. Dit is begonnen vanaf dat mijn pup ca 3 maanden was.
En poeoeoeeh dat viel niet mee ! Ja, ik had het ook een beetje geromantiseerd of had in ieder geval verwacht dat het wat soepeler zou gaan.
Er zijn plekken op het schip waar ze niet mag komen (net als dat de hond bij jou winkel niet zomaar naar buiten mag glippen) en het kostte me heel veel moeite om haar dat duidelijk te maken. Zo'n jong ding snapt dat soort dingen gewoon nog niet. Daarnaast kun je je huis "puppyproof" maken maar in een winkel of in ons geval op het schip is er vanalles binnen bereik waar een pup graag zn tandjes in zet. Dit kwam er in de praktijk op neer dat wanneer ik aan het werk moest, de hond aangelijnd moest liggen of in de bench moest. Dit veroorzaakte regelmatig protest (blaffen) en gelukkig was dit in mijn situatie geen probleem, maar in een winkel lijkt me dit ook niet de bedoeling.
Nu nog steeds (ze is nu 10maand) kan ik er niet op vertrouwen dat ze in de haven niet zelfstandig van het schip gaat. Veel scheepshonden wordt dit aangeleerd met een elektronische halsband maar daar begin ik pas aan, als ik het haar op een normale manier niet krijg aangeleerd.
Ze blíjft een tijdslurpende factor en in mijn situatie is dat niet erg, maar met een eigen winkel lijkt dit me erg vervelend want er moet gewoon gewerkt worden.
Ze glipt wel eens door een deur die mensen vergeten zijn dicht te doen en in mijn geval loopt ze dan in de haven, vaak auto-luw gebied, maar is dat ook zo bij jou winkel?
Kwa zindelijkheid snapte ze het eerste half jaar het schip niet. Terwijl ze thuis al snel zindelijk was, bleef ze op de boot nog met regelmaat binnen plassen ^#^%&^() Dit omdat ik teveel met andere dingen bezig was en haar niet goed genoeg in de gaten kon houden. Heel vervelend, want ook wij hebben te maken met klanten en niet iedereen is "huisdiervriendelijk" en vindt het onwijs smerig.
Gelukkig heb ik maar af en toe een paar uurtjes dat ik moet vlammen en tussendoor had ik heel veel tijd om me met de hond bezig te houden. We komen met het schip op de mooiste plekken van het land zoals de waddeneilanden en dat is voor mijn hond echt tegek.
Ook kunnen puberende honden zich soms niet goed gedragen tegen vreemden. Mijn hond moet ik nog in de gaten houden dat ze in een drukke bui niet tegen mensen opspringt. Dit gaat de laatste tijd onwijs goed omdat ik merk dat ze zich beter gedraagt als ik haar meer vrijheid geef. Maar het is zelfbelonend gedrag omdat veel mensen ook helemaal enthousiast op je hond zullen duiken dus daarom moet je er als baas echt bovenop zitten. En dit is vooral voor jezelf vervelend, omdat je ook steeds je klanten erop zult moeten aanspreken hoe ze met je hond omgaan en dat veroorzaakt weerstand bij veel mensen hoe lief je het ook vraagt, is mijn ervaring. Ze zien er onschuld in om even te dollen met je pup maar op die manier is het onmogelijk om te voorkomen dat je pup tegen mensen opspringt die misschien wel bang/allergisch/ongediend van honden zijn.
Al met al - ze is een blok aan mijn been als ik aan het werk moet.
Ik vind het onwijs leuk om haar bij me te hebben en zou haar op het schip echt niet willen missen, maar ik zit in de luxe positie dat ik weinig werkdruk heb (tis mijn boot niet, wel mijn hond
Ik weet zeker dat ze volgend seizoen een stuk makkelijker zal zijn, maar het is me niet mee gevallen. Met haar 10 maanden begint ze eindelijk een beetje makkelijker te worden op de boot en al die investering begint zn vruchten af te werpen maar makkelijk was het niet.
Voor een wat oudere leeftijd lijkt me jou situatie enorm geschikt! Ik ken veel winkeltjes waar hondjes zich heerlijk vermaken met lekker in een hoekje liggen en de levendigheid om hun heen aanschouwen.

-
Mellowcake'je
- Actief
kdjfienjfjrnhfgdggtr
Laatst gewijzigd door Mellowcake'je op 16 okt 2013 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle dieren behalve de mens weten dat de voornaamste plicht van het leven is ervan te genieten.
- fredje
- Actief
Ik heb zowel mijn kind als hond als baby en pup mee mogen nemen naar mijn werk.
(gelukkig niet tegelijk)
In mijn geval klonk het idylisch,op elk moment dat nodig was kon ik baby of pup verzorgen.
Mijn pup kon daar spelen met twee hele makkelijke honden waardoor ze zich niet verveelde en iets sloopte.
Er stond een bench waar ze in kon om verplicht te rusten.
En toch was ik blij toen ze groot/zindelijk genoeg was om die paar uur thuis te blijven.
Niet meer hoeven te werken met je oren gespitst en ogen in je achterhoofd.
Weer een uur of meer achter elkaar aan door kunnen werken.Me niet meer doodschamen omdat ze ondanks de tig keer buiten ze toch een drol draait op net het onhandigste plekje.
Het vervelendst vond ik eigenlijk dat ik me ging ergeren,ipv dat ik genoot van mijn pup.
Dat ik meer aan het verbieden dan aan het spelen was.
(gelukkig niet tegelijk)
In mijn geval klonk het idylisch,op elk moment dat nodig was kon ik baby of pup verzorgen.
Mijn pup kon daar spelen met twee hele makkelijke honden waardoor ze zich niet verveelde en iets sloopte.
Er stond een bench waar ze in kon om verplicht te rusten.
En toch was ik blij toen ze groot/zindelijk genoeg was om die paar uur thuis te blijven.
Niet meer hoeven te werken met je oren gespitst en ogen in je achterhoofd.
Weer een uur of meer achter elkaar aan door kunnen werken.Me niet meer doodschamen omdat ze ondanks de tig keer buiten ze toch een drol draait op net het onhandigste plekje.
Het vervelendst vond ik eigenlijk dat ik me ging ergeren,ipv dat ik genoot van mijn pup.
Dat ik meer aan het verbieden dan aan het spelen was.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Mellowcake'je schreef:waarom wordt er toch steeds over een herplaatser gesproken als iemand al meerdere malen gezegd heeft voor een pup te kiezen?..
Joh laat lullen!
Jij weet wat je je hond (pup of niet) kan geven. En hetgeen jij de hond kan geven zal in de ogen van vele niet genoeg zijn (je leven)
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
Daantje_
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond
Mellowcake'je schreef:dat is heel leuk, maar dat moet ieder voor zich uitmaken,
ik wil een hond die ik zen hele leven ken, waar ik alles over weet, hem perfect kan inschatten en de opvoeding kan geven van pup aan die ik hem wil geven, ik vind het belangrijk dat hij bepaalde dingen kan, dat vraagt zowiezo energie en tijd, bij een volwassen hond nog meer, zeker als ie geen goede training gehad heeft, en je kent de hond niet 100%, ja je kan hem leren kennen, dat weet ik wel, ik vind dit zeer goed dat er mensen zijn die een herplaatser nemen, maar ik zie het mezelf nu eenmaal niet doen, ik ga niets doen waar ik me niet goed bij voel om iemand anders een plezier te doen.. nog mensen zeggen me dit, dat er in het asiel leuke honden zijn, klinkt heel leuk, en ik hou hen ook niet tegen om zo'n hond te nemen, maar voor mezelf verkies ik een puppy, hopelijk begrijpen jullie dat
Hier wil ik toch nog graag op reageren. Je beeld over herplaatsers klopt niet. Ik wil je nu niet gaan overtuigen om een herplaatser te nemen, als je graag een puppy wilt moet je dat gewoon doen. Maar het beeld, dat klopt niet. Daar wil ik je graag meer inzicht in geven. Een herplaatser hoeft geen probleemhond te zijn dat niets meer kan leren, dat is zo afhankelijk van de hond zelf. Mijn hond (ook herplaatser) zal veel sneller leren dan een pup van een bepaald ras wat meer zelfstandig is. Ik ken mijn hond nu voor 100%, ondanks dat ze al twee jaar oud was toen ze hier kwam. Een puppy heeft ook een bepaald karakter, dat kan je er niet 'uit'opvoeden, je kunt een puppy niet helemaal zó opvoeden zoals jij dat wilt.
Ik wilde ook dolgraag een puppy, maar achteraf bleek dat helemaal geen goed idee te zijn in mijn situatie en dat vond ik behoorlijk vervelend. Maar, achteraf, ben ik ook heel blij dat ik gekozen heb voor een herplaatser, ik had mij geen betere hond kunnen wensen.

- Irta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xHH
En precies dat is de reden dat "iedereen zo zit te zeuren" over een herplaatser. Dat weet je nml niet van te voren als je een pup neemt.Mellowcake'je schreef: ik ken ook iemand met een shiba, en haar hond is helemaal anders dan de ervaringen die ik lees op internet, iedereen mag hem aanraken, hij zou zo met je meegaan! iedere hond is nu eenmaal anders, er zijn wel richtlijnen per ras, maar toch scheelt dit hond van hond
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ik stond elk half uur buiten. Om de 2 uur uitlaten en na iedere keer eten, slapen en spelen. Niet helemaal, want hij was een half uur wakker en dan sliep hij anderhalf uur, maar wel na het wakker worden en dan na het eten en spelen nog een keer. Dat kon dus 3 keer in dat half uurtje zijn. En nee, dan deed hij niet altijd wat (alleen toen hij blaasontsteking had, toen moest ik eigenlijk 3 keer in 1 kwartier naar buiten). En ja, ik heb ook de verhalen gelezen over hele slimme duitse herders die binnen no time zindelijk waren. Mijn pup is heel slim, maar zindelijk? Hij is nu bijna een half jaar en begint nu eindelijk zindelijk te worden, nog steeds niet 100%, maar wel 90%. Oh en ik mocht tot 2 of 3 weken geleden er 's nachts nog minimaal 1 tot maximaal 3 keer uit voor hem.Mellowcake'je schreef:overdrijven we hier nu niet een beetje![]()
Als je je pup telkens kan uitlaten na zijn eten, na een dutje, 's morgensvroeg en voor je gaat slapen lijkt mij dit goed, toch?
Ik was trouwens 2,5 maand vrij toen pup kwam. Dat was maar goed ook, want voordat hij normaal in de bench wilde waren we anderhalve maand verder. Dan kan je dus ook niet opbouwen met alleen zijn.