Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

broodfok

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Mellowcake'je
Actief

Re: broodfok

Ongelezen bericht door Mellowcake'je »

kdjfienjfjrnhfgdggtr
Laatst gewijzigd door Mellowcake'je op 16 okt 2013 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle dieren behalve de mens weten dat de voornaamste plicht van het leven is ervan te genieten.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Pakdebal schreef:
renee-uk schreef:
Mellowcake schreef:het vb met de labrador vind ik dat je niet mag vergelijken, het gaat over mensen die een hond aanschaffen en er niet naar om zien.. ik ga wel naar men puppie omzien hoor
ach het hondje kan altijd nog naast die lab in dat stronthok als het allemaal niet maar wens gaat en daar is met jouw instelling, ras- en fokkerkeuze een levensgrote kans op :ok:

belachelijk opmerking , renee , hoe durf je haar te vergelijken met een gezin die te ego is, om voor die hond te zorgen ?.. :hmmm:
jij durft wat te zeggen over belachelijke opmerkingen?
dat is echt de giller van het jaar :LOL: :LOL:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Mellowcake'je, vind je het te lang duren als je op een wachtlijst geplaatst wordt?
Afbeelding
Mellowcake'je
Actief

kdjfienjfjrnhfgdggtr
Laatst gewijzigd door Mellowcake'je op 16 okt 2013 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle dieren behalve de mens weten dat de voornaamste plicht van het leven is ervan te genieten.
silvester

Ongelezen bericht door silvester »

carine schreef:
Mellowcake'je schreef: 1maal beschuldigt men mij ervan al eens in september bij acantus langs geweest te zijn..
:roll:
ik beschuldig je niet...ik stel vast...
heel toevallig lees ik op een ander forum een gelijkaardig verhaal van iemand die een shiba wil en die de vraagprijzen te hoog vind...
heel toevallig gaat die naar dezelfde "fokker"...
heel toevallig lijken haar reacties op de jouwe..
heel toevallig vindt ook zij het allemaal niet zo verschrikkelijk slecht bij de "fokkers"
heel toevallig ben je een landgenoot en weet je meteen over welk krantenartikel het gaat...
ik vraag gewoon beleefd mezelf af of het over één en dezelfde persoon ga, verontschuldig me op voorhand moest het niet het geval zijn...maar het is me net iets te veel toevallig...
Toevalligheden bestaan, iemand zonder harde bewijzen beschuldigen is niet alleen laag, maar ook strafbaar!

Jullie draaien een beetje door, een beetje boel zelfs.
Mellowcake'je
Actief

kdjfienjfjrnhfgdggtr
Laatst gewijzigd door Mellowcake'je op 16 okt 2013 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

renee-uk schreef:dat is echt de giller van het jaar
aanval is de beste verdediging , mij raak je er niet meer mee . :D
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Mellowcake'je schreef:
Daantje_ schreef:Mellowcake'je, vind je het te lang duren als je op een wachtlijst geplaatst wordt?
liever vandaag een puppie dan morgen :I:
maar als er zo gewerkt wordt, vind ik het geen probleem nog eventjes te wachten
Haha ja begrijpelijk. Ik zou niet weten hoe lang de wachtlijst is bij de shiba's, maar ik kreeg de indruk dat het je misschien te lang kon duren. Wat ik overigens niet gek vind hoor, als dat wel zo zou zijn. De rashondenwereld vind ik te groot en te ingewikkeld, daarom ga ik voor herplaatsers :mrgreen:
Afbeelding
Mellowcake'je
Actief

kdjfienjfjrnhfgdggtr
Laatst gewijzigd door Mellowcake'je op 16 okt 2013 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Mellowcake'je schreef:misschien toch wel kijken voor een ander ras, maar dit zou dan zijn eerder omdat ik hem een beetje aan de dure kant vind, en mijn man van bulldog'jes houdt .. we zien nog wel
dus de broodfok interesseert je niet :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Mellowcake'je schreef:misschien toch wel kijken voor een ander ras, maar dit zou dan zijn eerder omdat ik hem een beetje aan de dure kant vind, en mijn man van bulldog'jes houdt .. we zien nog wel
:U:
Afbeelding
Mellowcake'je
Actief

kdjfienjfjrnhfgdggtr
Laatst gewijzigd door Mellowcake'je op 16 okt 2013 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Een goede bulldog is ook heel duur, voor zover ze al goed zijn....
Want ze hebben een te kort ademhalingssysteem. Eigenlijk zouden ze niet gefokt moeten worden óf geselecteerd om langere neus.

Kijk niet te veel naar wat een hond jullie te bieden heeft, maar ook naar wat jullie een hond te bieden hebben.
Het moet wel van twee kanten komen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Selene »

Elmo/maureen schreef:
trol denk ik :schrik:
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

volwassen herplaatser zoeken van je favo ras: veel goedkoper. :wink:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Mellowcake'je schreef:het intereseert me zeker.. zoals ik al zei dacht ik dat broodfok draaide om geld, grotere 'bedrijven'
dus veel meer honden enzovoort..
dat hij daarom goedkoper zou zijn, dierenarts komt niet voor 1 nestje te verzorgen, maar voor 10nestjes... eten kopen zij aan in grote hoeveelheden.. daarom pups goedkoper.. niet dat ze niet met zorg zouden behandeld worden.. ik wist dat broodfok minder goed was, maar wist niet dat het zo ver ging.. en dat wil ik niet, neen, ..
Nou, als hondennarigheid je interesseert zou ik ook maar geen Mops of een bulletje nemen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Mellowcake'je schreef:acantus in oudenburg.. ik had er al veel slecht over gelezen, dus ik verwacht hier wel een storm in een glas water nu...

maar het lijkt me 1e indruk een goede zaak
Garantie op een zieke pup, daar :ok: Toen we met ons teckelpupje voor de eerste inentingen naar de DA gingen hier in Brugge, vroeg ze meteen verschrikt of het er niet eentje van Acantus was... In de voorbije weken had ze er al een paar zieke teckelpupjes van daar zien voorbijkomen :ugh:
Afbeelding
Mellowcake'je
Actief

kdjfienjfjrnhfgdggtr
Laatst gewijzigd door Mellowcake'je op 16 okt 2013 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Pakdebal

ik had mijn hond van een gezin , die zijn niet zo duur , gewoon een leuke nestje hadden ze ( eenmalig ) , probeer dat ook zo ,
soms
hebben dierenartsen adresjes voor nestjes , het hoeft toch geen specifiek een ras te zijn , gewone hondjes zijn net zo leuk , hoor .
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Mellowcake'je schreef:ik vind dit verdomd moeilijk.. een shiba had ik op het oog doordat ik de film Hachiko gezien had.. een akita..
leek me heel mooie hond, maar niet zo'n gescikte hond voor mij zag ik na opzoekwerk.. de kleinere versie leek me zeer leuk.. mijn man heeft altijd een voorkeur gehad voor bulldog'jes en ik zag dan een mopshondje wel zitten, maar de gezondheidsproblemen schrikken me enorm af, en eerlijk vind ik een kruising dan persoonlijk minder mooi .. dit is persoonlijk, mss vind u dit niet, en een ander weer wel
Ik zie toch regelmatig hier wat buitenlandertjes voorbij komen waarvan ik denk... wauw wat een leuk gelukt exemplaartje... Vraag Nanna eens er naar wat te googlen... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief

Selene schreef:
Elmo/maureen schreef:
trol denk ik :schrik:
nee denk ik niet
eerder iemand die graag gister een pup had gehad omdat ze vandaag bedacht heeft dat een pup wel leuk is en die verder ook geen belang hecht aan wat een pup nodig heeft en -nog erger- ook geen zin heeft om zich daarin te verdiepen.
gevalletje van hond moet en zal er komen en na ons de zondvloed :cheer:

maar gelukkig heeft ze pdb aan haar kant :LOL:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Mellowcake'je
Actief

kdjfienjfjrnhfgdggtr
Laatst gewijzigd door Mellowcake'je op 16 okt 2013 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Mellowcake'je
Actief

kdjfienjfjrnhfgdggtr
Laatst gewijzigd door Mellowcake'je op 16 okt 2013 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
renee-uk
Zeer actief

Mellowcake'je schreef:
renee-uk schreef:
Selene schreef: trol denk ik :schrik:
nee denk ik niet
eerder iemand die graag gister een pup had gehad omdat ze vandaag bedacht heeft dat een pup wel leuk is en die verder ook geen belang hecht aan wat een pup nodig heeft en -nog erger- ook geen zin heeft om zich daarin te verdiepen.
gevalletje van hond moet en zal er komen en na ons de zondvloed :cheer:

maar gelukkig heeft ze pdb aan haar kant :LOL:

moet je daarom volwassen geworden zijn? :(:
(als jullie gemeen zijn, kan ik dit evengoed ook zijn, ik zie niet in waarom ik op men kop zou laten shijten?)
misschien zou je eerst eens kunnen kijken wat jij een hond te bieden hebt en daarna een naar een ras dat daarbij past, inplaats van je keuze te baseren op een filmhondje :idea:
enig idee hoeveel uren training in zo'n hond gaan zitten, of denk je dat ze die zo op film hebben kunnen krijgen door ze als pup 5 keer per dag uit te laten en alleen wat tijd te besteden aan opvoeding na het werk en als er even geen klanten zijn?
Afbeelding

Pakdebal

Mellowcake'je schreef:het lijkt me leuk voor een ras te kiezen.. misschien komt dit doordat ik wat snob ben haha
misschien moet ik toch een rondkijken en gewoon een 'hond' nemen :-)
ik heb ook voor een ras gekozen , een stabij, dat wilde ik, maar ik doelde op " geen fokker " maar gewoon een leuk gezin uitzoeken. :wink:
nu
is een stabij een boerderij hond , dus nesten genoeg bij boeren en op erven, dus keuze genoeg .

maar als je een specifiek ras wilt , kom je bij die fokkers terecht , en oh, daar gaat je geld weer .. ! :80:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pakdebal schreef:
Mellowcake'je schreef:het lijkt me leuk voor een ras te kiezen.. misschien komt dit doordat ik wat snob ben haha
ik heb ook voor een ras gekozen , een stabij, dat wilde ik, maar ik doelde op " geen fokker " maar gewoon een leuk gezin uitzoeken. :wink:
nu
is een stabij een boerderij hond , dus nesten genoeg bij boeren en op erven, dus keuze genoeg .

maar als je een specifiek ras wilt , kom je bij die fokkers terecht , en oh, daar gaat je geld weer .. ! :80:
DIE fokkers?? Ik kom nooit bij DIE fokkers en heb toch rashonden. Ik kom alleen bij fokkers waar ik een hond van zou willen.
Afbeelding
Pakdebal

malinois schreef: DIE fokkers?? Ik kom nooit bij DIE fokkers en heb toch rashonden. Ik kom alleen bij fokkers waar ik een hond van zou willen.
die fokkers , die dus 1200 euro voor een pup vragen, als het niet al 1800 euro is .
Mellowcake'je
Actief

kdjfienjfjrnhfgdggtr
Laatst gewijzigd door Mellowcake'je op 16 okt 2013 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Wij hebben jaaaaaaaren geleden ook voor een ras gekozen, heel wel bewust. Mijn man wilde graag een Duitse Herder en ik een Rottweiler, alleen hadden we beiden niets met de keus van de ander. We zijn toen heel selectief gaan kijken naar welke hond dan wel. We hebben diverse shows bezocht en verschillende fokkers gesproken. Uiteindelijk kwamen wij uit op de Middenslag Schnauzer. De eerste 2 hebben we als pup gekocht, maar toen de laatste overleed wilden we niet meer aan een pup beginnen.
Momenteel hebben we 2 MS's, allebei herplaatsers en beiden met stamboom, nog steeds rashonden dus.

De volgende hond zal weer een herplaatser worden, alleen zullen we dan wat breder gaan kijken en niet per sé naar een MS zoeken.

Mijn advies naar jou toe is ook om breder te kijken en je vooral goed te informeren over de diverse rassen.
En ook om je goed te informeren over bepaalde fokkers. Er staat genoeg op het internet over broodfokkers en als een naam wordt genoemd mbt daartoe kan je er voor 99% vanuit gaan dat dat klopt.
BIJ TWIJFEL, NIET DOEN !!!!!!!
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
renee-uk
Zeer actief

Mellowcake'je schreef:@lynnepien: is dat een vizsla? die vind ik ook best leuk..

ik heb hem gezien in de film (akita) en heb me daarna heel goed laten inlichten van een shiba, ik ben niet over 1 nacht ijs gegaan, ik vind het belangrijk dat ik mijn hond ook mooi vind, het karakter van de shiba past ook bij me, en is wel wat ik zoek, het mag gerust een uitdaging zijn, ik heb geen kids, dus heb heel veel energie en tijd die andere mensen met kids niet hebben
die tijd heb je alleen maar buiten werktijd, je hebt niet eens de tijd om een paar weken vrij te nemen als je je nieuwe pup krijgt :roll:
maar die discussie is er al in je andere topic en daar heb ik de moed ook al opgegeven om je wat gezond verstand aan te praten.
succes met je pup!
Afbeelding

Gesloten

Terug naar “Fokken van honden”