Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

de finse spits?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Mellowcake'je
Actief

de finse spits?

Ongelezen bericht door Mellowcake'je »

kdjfienjfjrnhfgdggtr
Laatst gewijzigd door Mellowcake'je op 16 okt 2013 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle dieren behalve de mens weten dat de voornaamste plicht van het leven is ervan te genieten.
kipo
Zeer actief

Re: de finse spits?

Ongelezen bericht door kipo »

Wat zoek je eigenlijk in een hond? En belangrijker, wat heb je te bieden? Tot nu toe lees ik alleen maar dat je op het uiterlijk van de shiba valt, maar dat die te duur is. Karakter is alleen véél belangrijker.
Mellowcake'je
Actief

kdjfienjfjrnhfgdggtr
Laatst gewijzigd door Mellowcake'je op 16 okt 2013 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle dieren behalve de mens weten dat de voornaamste plicht van het leven is ervan te genieten.
kipo
Zeer actief

In plaats van internet-testen kun je hier ook eens benoemen wat je van een hond verwacht en wat je met hem/haar wil doen, dan krijg je vast genoeg suggesties om je nog avonden bezig te houden :wink:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Nanna schreef:Finse Spitsen zijn lastige jongens. En zo'n beetje de alleralleraller-ergste blaffers uit hondenland :schrik:
Ik geloof dat Rony Doedijns ze gefokt heeft.
Neeeee volgens mij wint IJslandse hond, kanonne daar moeten ze een uitknop bij leveren :LOL: Owja en Markiesjes, en dat zeg ik met een herder (die ook zeer vocaal kunnen zijn)
Perry en Noah

Afbeelding
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Wat heb je eigenlijk ingevuld bij die test? Welke antwoorden?
Afbeelding
Mellowcake'je
Actief

kdjfienjfjrnhfgdggtr
Laatst gewijzigd door Mellowcake'je op 16 okt 2013 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Mellowcake'je
Actief

kdjfienjfjrnhfgdggtr
Laatst gewijzigd door Mellowcake'je op 16 okt 2013 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Labrador ?
Afbeelding
Mellowcake'je
Actief

kdjfienjfjrnhfgdggtr
Mellowcake'je
Actief

kdjfienjfjrnhfgdggtr
Laatst gewijzigd door Mellowcake'je op 16 okt 2013 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Mellowcake'je schreef:ik vind een labrador al vrij groot eigenlijk..
je wil iets exotisch zeldzaam en vooral goedkoop dat wordt hem niet he
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Jion schreef:Wat dacht je van Hatchi?

Afbeelding
Herkomst
Corfu, Griekenland. Hatchi werd door een stel Nederlanders die af en toe op Corfu verblijven, in hun tuin aangetroffen. Het pupje bleef ver van hen vandaan en was bang maar ging niet weg. Ze wisten dan ook niet goed wat ze met Hatchi aan moesten en hebben contact opgenomen met Louisa (AAI-contactpersoon op Corfu). Hoeveel Louisa eigenlijk ‘vol’ zat maar het ook niet lukte Hatchi elders onder te brengen, heeft Louisa het pupje toch maar opgenomen. Hatchi is op 12 oktober naar Nederland gekomen en wordt nu opgevangen bij een gastgezin in Tiel.
Hatchi is geboren omstreeks mei 2013 en weegt zo’n 7 kilo.

Karakter
Hatchi is een lieve leuke hond, type labrador maar dan op kortere pootjes; een handzaam formaat dus. Eenmaal bij Louisa was Hatchi al direct een stuk minder angstig en geleidelijk aan ging het steeds beter met haar; ze is een bescheiden hondje. Hatchi kon het goed vinden met de andere honden en katten bij Louisa. Ze vindt het heerlijk als je even aandacht aan haar geeft en ze gaat er dan echt voor zitten of liggen.
http://www.stichtingaai.nl/Baasje-gezocht/Honden
Ooh :I:

Die klinkt wel echt superleuk, en ziet er ook nog superleuk uit!
Zo'n hondje zou ik zo overwegen mocht ik op zoek zijn naar een hond.
Mellowcake'je
Actief

kdjfienjfjrnhfgdggtr
Laatst gewijzigd door Mellowcake'je op 16 okt 2013 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Asta

Mellowcake'je schreef:het is niet zo dat ik zo graag een exotische hond wil hoor :wink:
toevallig is de shiba een japannertje maar ik had hem ook leuk gevonden als hij dat niet was
hij past wel bij mijn koi haha
maar hatchi.. :I: ik ga dit nu niet vandaag beslissen, maar hij lijkt me wel iets
hij past bij je vis?
Mellowcake'je
Actief

kdjfienjfjrnhfgdggtr
Asta

Mellowcake'je schreef:
Asta schreef:
Mellowcake'je schreef:het is niet zo dat ik zo graag een exotische hond wil hoor :wink:
toevallig is de shiba een japannertje maar ik had hem ook leuk gevonden als hij dat niet was
hij past wel bij mijn koi haha
maar hatchi.. :I: ik ga dit nu niet vandaag beslissen, maar hij lijkt me wel iets
hij past bij je vis?
ja dat zijn ook japannertjes :D
denk nu niet dat ik daarom een shiba neem hoor! het kwam gewoon in me op dat even te vermelden :wink:
jezus dit is niet je forum hoor echt niet, dit wordt een stortregen van terechte kritiek :schrik: :LOL:
Mellowcake'je
Actief

kdjfienjfjrnhfgdggtr
Laatst gewijzigd door Mellowcake'je op 16 okt 2013 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Asta

dit is meestal een forum met oprecht advies, oprechte kritiek, niet om je af te zeiken, dan moet je langer komen en een grote bakkes hebben dan wordt er wat harder gemept wat niet gek is want wie wil uitdelen moet kunnen incasseren.

Maar echt, je hond past bij een vis, eh ja dat vind ik ook wel bijzonder
Mellowcake'je
Actief

kdjfienjfjrnhfgdggtr
Laatst gewijzigd door Mellowcake'je op 16 okt 2013 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
kipo
Zeer actief

Dat hoef je toch niet zo serieus op te vatten? Ze geeft toch aan dat het ene grapje is, tot nu toe ben jij de enige die daar over valt.
Hachi is leuk! Ik zou alleen wel goed overleggen met het opvanggezin (als je voor haar gaat) of ze geschikt is om mee naar de winkel te gaan, of ze dat mentaal aan kan. Past ook bij je vis, Hatchi :D (klinkt mij toch enigszins Japans in de oren)
Mellowcake'je
Actief

kdjfienjfjrnhfgdggtr
Laatst gewijzigd door Mellowcake'je op 16 okt 2013 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

www.dogswithhope.nl is ook een leuke site voor 'buitenlandertjes'
Mijn moeder heeft hele goede ervaringen met deze stichting. Daarnaast hebben ze hele leuke jonge honden.
Maar het is niet te doen om een buitenlandse hond in huis te halen, en hem direct in de winkel te houden. Die honden hebben echt effe adempauze nodig.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Mijn honden zijn anders ook uitgezocht zodat ze bij elkaar passen. Voornamelijk zwart en krullen :pffff:

Ik zou idd de buitenlandertjes in de gaten houden. Bij Mit zit momenteel ook een heel leuk ding! Mojo heet ie. Staan foto's in de fotoboek :ok:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Machie schreef:Mijn honden zijn anders ook uitgezocht zodat ze bij elkaar passen. Voornamelijk zwart en krullen :pffff:

Ik zou idd de buitenlandertjes in de gaten houden. Bij Mit zit momenteel ook een heel leuk ding! Mojo heet ie. Staan foto's in de fotoboek :ok:

En ik heb mijn Bonnie uitgekozen omdat ze bij mijn collies past: wit met rood. :pffff:

:mrgreen:

Wat dacht je trouwens hiervan:
Afbeelding

Van de site van dutchy adoptions... adoptiebedrag is 210 euro. En je kunt kiezen uit volwassen honden of puppies variërend van klein tot medium tot groot. :wink:
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Mellowcake'je schreef:Hoi,
zoals iedereen al weet ondertussen zoek ik een hondje :wink:
ik heb een test ingevuld op het internet en kwam uit bij de finse spits.. :I:
hij lijkt op de shiba (de goden zijn me goed gezind haha)
nu vind ik weinig terug over fokkers van dit ras.. ik heb er eentje gevonden inmiddels in nederland..
iemand met dit ras gekend?
Wat voor een testje was het eigenlijk?

Ik ben gek op testjes :cheer:
Afbeelding
Mellowcake'je
Actief

kdjfienjfjrnhfgdggtr
Laatst gewijzigd door Mellowcake'je op 16 okt 2013 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Machie schreef:Mijn honden zijn anders ook uitgezocht zodat ze bij elkaar passen. Voornamelijk zwart en krullen :pffff:

Mojo zou misschien wel iets kunnen zijn, lekker relax hondje.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Ikke93
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ikke93 »

Wauw, Hatchi is echt een megaknap hondje! Ik denk en hoop dat die heel snel een warm mandje dat vinden! Hoe die alleen al kijkt op die foto! Geweldig!
Mellowcake'je
Actief

kdjfienjfjrnhfgdggtr
Laatst gewijzigd door Mellowcake'je op 16 okt 2013 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”