Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoe ver kan je gaan op een kinderboerderij ?

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: hoe ver kan je gaan op een kinderboerderij ?

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik heb niks tegen dieren in de wei, integendeel. Maar ik vind wel dat die dieren ook de mogelijkheid moeten hebben om te schuilen, tegen wat voor weersomstandigheden dan ook.
Al is het een schuilstal of een stukje bos, gewoon iets wat maar een beetje bescherming kan bieden.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Kipper
Zeer actief
Mijn ras(sen): dwerg-pincher, australian cattle-dog, border collie x australian cattle-dog en een mechelse herder
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kipper »

Ik had een haflinger en een hele mooie stal in de garage naast het huis, ik heb me rot gelachen als mijn vriend dat paard binnen ging zetten bij slecht weer( vond ie zo zielig..), ze liep netjes mee tot de inrit en iedere keer kreeg ze het voor elkaar om hem een paar meter mee te sleuren en als hij dan uiteindelijk los liet, galloppeerde ze terug naar de wei, die stond echt liever buiten :lol1:
johanna68
Zeer actief
Mijn ras(sen): kr bouvier

Ongelezen bericht door johanna68 »

denk idd dat je eerst goed moet nagaan en of navragen waarom het dier zo loopt . oude weide dieren komen eenmaal moeilijk aan in gewicht helemaal als ze veel bewegingsvrijheid hebben. En als je toch in gesprek bent vragen welk injectie waarvoor. Anders is het moeilijk om een oordeel te geven.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

op de manege waar ik vroeger paard reed liepen de pony`s altijd buiten, weer of geen weer. hoe vaak we er neit 1 van het ijs af hebben geplukt in de winter. de pony`s hadden gewoon een hele dikke vacht in de winter die er in het voorjaar eruit werd geplukt door de vogeltjes.
ellen
Afbeelding
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

In Amsterdam scharrelt sinds eind september een groep biggen op een voormalig sportpark, om over ca. een jaar geslacht te worden. Daar zijn nu allerlei mensen over de zeik omdat de varkens in de modder staan (er is ook schuilgelegenheid). Dierenbescherming en Partij voor de Dieren zijn al gealarmeerd. Stel je ook voor zeg, een varken in de modder :80: :hmmm:
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond

Ongelezen bericht door Daantje_ »

En ik dacht dat varkens juist van modder hielden...
Afbeelding
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Whaha een varken zonder modder is pas zielig! Een client van me heeft een varken als huisdier, supercool! Heeft een binnenverblijf, een buitenren met modderbad en een stuk tuin ter beschikking. In de zomer wordt ie echt knorrig als zn modderpoel droog komt te staan :LOL: dan gaat ie letterlijk staan gillen als een speenvarken :)
RIP Cena :roos:
    iones
    Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik heb een pony met cushing. Die krijg je niet dik. Ze zit heel dik in haar haren. Mijn dierenarts kent haar wel, en die vindt dat ze goed verzorgd wordt. Mijn pony voelt zich verder ook prima.

Maar mensen die er niets van af weten, die zeggen "je mag je pony wel eens beter voeren".
    Als ze mijn andere paarden goed bekijken, dan kunnen ze vanzelf raden dat ik goed voer.
    'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
    johanna68
    Zeer actief

iones schreef:Ik heb een pony met cushing. Die krijg je niet dik. Ze zit heel dik in haar haren. Mijn dierenarts kent haar wel, en die vindt dat ze goed verzorgd wordt. Mijn pony voelt zich verder ook prima.

Maar mensen die er niets van af weten, die zeggen "je mag je pony wel eens beter voeren".
    Als ze mijn andere paarden goed bekijken, dan kunnen ze vanzelf raden dat ik goed voer.
    Idd zoiets kan. Ik ken ook een paar paarden..zijn al oud..staan buiten dus verbranden veel maar dan is het moeilijk te laten aan komen. Hun krijgen nu geplet mais als bijvoer. Mss kun je ook proberen of heb je al natuurlijk..
    iones
    Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Nou, geplet mais is nogal grof van structuur. En dat kan mijn pony niet goed kauwen. Ze heeft misschien wat pijn hier en daar in de mond (zie je vaker bij cushing), heeft haar complete gebit niet meer, dus ze krijgt nu ruwvoer in de vorm van seniores, en daar zit o.a. bietenpulp in. Omdat madame kieskeurig is, krijgt ze er ook nog eens slobber doorheen. Die slobber is machtig spul, want daar krijgt ze genoeg energie van.

Vaak zie je bij cushing ook chronische bevangenheid, maar daar is bij mijn pony gelukkig geen sprake van. Ze is bij mijn weten nog nooit bevangen geweest.
    'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
    johanna68
    Zeer actief

Nou gelukkig maar dat het ondanks kwaaltjes toch goed gaat. En zo ik lees doe je genoeg en krijgt ze genoeg...oftewel...madame zorgt wel dat ze het krijgt :D Altijd leuk dieren met eigen willetje...
    ranetje
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

rose schreef:Ze lijkt het ook goed te doorstaan verder, ik loop daar vaak en geef haar dan een broodje maar als het zulk min weer als vandaag (of erger) dan denk ik toch vaak aan haar en had het toch wel fijn gevonden als ze tenminste iets van beschutting had gehad :ugh:
    Hier staat bij de shetlanders een complete uitleg waarom ze op schrale grond staan en wat ze wel en niet mogen eten om gezond te blijven.
    Dit waarschijnlijk naar aanleiding van klachten bij de dierenbescherming.

Voeren is niet toegestaan.
    Dat is heel begrijpelijk als je het verhaal leest :wink:
    Afbeelding
    "The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
    Time bestows the gift and steals it in the process."
    (citaat van George Evans)
    rose
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Labrador
    Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door rose »

ranetje schreef:
    rose schreef:Ze lijkt het ook goed te doorstaan verder, ik loop daar vaak en geef haar dan een broodje maar als het zulk min weer als vandaag (of erger) dan denk ik toch vaak aan haar en had het toch wel fijn gevonden als ze tenminste iets van beschutting had gehad :ugh:
    Hier staat bij de shetlanders een complete uitleg waarom ze op schrale grond staan en wat ze wel en niet mogen eten om gezond te blijven.

Het broodje is in overleg gegaan met de eigenaar van de pony, dus ik snap niet precies waar je heen wilt?
    ranetje
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

rose schreef:
    ranetje schreef:

Het broodje is in overleg gegaan met de eigenaar van de pony, dus ik snap niet precies waar je heen wilt?
    Dan is het prima toch? :ok:

Doorgaans wordt er dringend verzocht om NIET te voeren.
    En dat jij het in overleg met de eigenaar hebt gedaan stond er niet eerder bij :mann:
    Afbeelding
    "The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
    Time bestows the gift and steals it in the process."
    (citaat van George Evans)
    rose
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Labrador
    Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door rose »

ranetje schreef:
    rose schreef:
    ranetje schreef:

Dan is het prima toch? :ok:

Doorgaans wordt er dringend verzocht om NIET te voeren.
    En dat jij het in overleg met de eigenaar hebt gedaan stond er niet eerder bij :mann:
    Klopt, het is van mijn kant ook meer een soort bezigheidstherapie voor haar dan dat ik denk dat zij iets nodig heeft, dus veel krijgt ze niet. Vind het zo sneu dat zij alle dagen alleen in de wei staat, ik probeer het iets op te leuken voor haar :wink:
    Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”